تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون را باید شامل فراز و نشیب های مختلف دانست که آغاز آن به دوره پارینه سنگی برمی گردد. این کشور از 8000 سال پیش از میلاد مورد سکونت بوده و با وجود جنگ و استعمارهای فراوان سنت های دیرینه خود را حفظ نموده است.

اولین ساکنین اتریش امروزی را می توان در اطراف رود حاصل خیر دانوب و دره های آلپ یافت که در طول زمان از اقصی نقاط جهان در آن ساکن شده و به کارهای مختلف مشغول شدند. هر یک از این قبایل تاثیر خود را در فرهنگ، شغل و طبیعت این کشور داشته اند که حتی برخی از آن ها تا به امروز همچنان باقی مانده اند.

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون

تاریخ کشور اسپانیا در طول ادوار، وقایع و اتفاقات بسیار بزرگ و تعیین کننده ای را شامل می شود که برخی از آن ها بر کل اروپا تاثیرات بزرگی داشته اند.

فهرست مطالب

تاریخچه کشور اتریش در نوع خود بی نظیر بوده و شما می توانید وقایع جالبی را در دوران حکومت هر یک از پادشاهان بیابید . در این عنوان با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا هرآنچه را که از تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون می خواهید ، بیابید.

علاوه بر این به خاطر داشته باشید که اتریش به عنوان یکی از کشورهای ایده آل مهاجرت و زندگی در اتحادیه اروپا می تواند گزینه ایده آلی برای زندگی ، تحصیل و یا کار به شمار برود . از این رو توصیه می کنیم تا حتما سری به عنوان شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش ما در همین سایت بزنید ، تا از تمامی روش های رسیدن به اقامت این کشور مطلع شوید.

ریشه نام اتریش

در دنیای امروز اتریشی ها خود را Osterreich می نامند که به معنای امپراطوری شرقی بوده و انتخاب آن به 800 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد . در این قرن از تاریخچه پادشاهای اتریش امپراتور فرانک های ژرمنی جهت جلوگیری از تهاجمات غارتگران از شرق با در دست گرفتن این منطقه نام آن را مارچ شرقی گذاشت و سپس در قرن دهم پادشاه آلمانی اتو اول آن را Ostarichi ( اطریشی ) نامید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون

در واقع ریشه نام اتریش به معنای پادشاهی شرقی می باشد که برای اولین بار در قرن دوازدهم جنبه رسمی به خود گرفت . در اواسط قرن ششم پس از میلاد باواری ها به عنوان یکی از قبایل ژرمن بخش هایی از وین امروزی را در اختیار گرفتند و در نهایت با فرمانروایی طولانی مدت بر آن نام استمارک را بر این منطقه نهادند.

این لغت که به معنای ازایش قلمرو به شرق بود تا مدت ها به بخش قابل توجهی از کشور اتریش اطلاق می شد تا اینکه در سال 996 میلادی اولین بار اصطلاح اطریش به کار برده شد و بعدها به کلمه اتریش امروزی درآمد. تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون شاهد چندین بار تغییر نام خود بوده است.

سال های ابتدایی تمدن اتریش

سال های ابتدایی تمدن اتریش

در قرن دوم پیش از میلاد یک گروه از مردم به نام نوریکوم در اتریش امروزی ساکن شدند و با آهنگری نام خود را سلتی نهادند. در واقع سال های ابتدایی تمدن اتریش را می توان از قرن هفتم پیش از میلاد دانست که مردم این منطقه در معدن های نمک در منطقه هالشتات به کار مشغول شدند.

این منطقه هم اکنون در ایالت اوبراسترایش قرار دارد و می توان گفت که در آن دوران این کشور هویت سیاسی مستقلی نداشت و در واقع بخشی از شاهنشانی روم شناخته می شد . در پایان سده 13 رودلف هابسبورگ بر اتریش چیره شد و خاندان او تا سده بیستم میلادی بر این کشور حکمرانی نمودند.

برخلاف سایر کشورهای اروپا و جهان تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون با حکمرانی پادشان متعددی همراه نبوده و اغلب با در دست گرفتن حکومت توسط یک پادشاه تا چند سده نسل او ادامه دهنده بوده اند.

چنانچه بخواهیم تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون را به دقت بررسی کنیم ، در می یابیم که قسمت قابل توجهی از فرهنگ و بناهای خود را مدیون دوران رومی ها هستند که 500 سال در این کشور ماندند و با ورود قبایل دیگر از این کشور رفتند.

در واقع باید می توان قبایل متعدد ژرمن ها را در فراری دادن رومی ها مقصر دانست که با حمله و غارت های وحشیانه به دنبال گسترش قلمرو خود بودند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

نقش حکومت هابزبورگ در تاریخ اتریش

در قرن دهم میلادی که پادشاهی به نام بابنبرگ به عنوان پادشاه این کشور خود را معرفی نمود تا سال 1246 محل زندگی خود را از کلوزترنویبورگ به وین تغییر داد و با انجام تغییرات گسترده برای همیشه این شهر را پایتخت کشور اتریش نمود.

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون نشان می دهد که پس از بابنبرگ پادشاهان زیادی از همین خاندان بر روی کار آمدند و با قرار دادن مقر حکومت خود در کاخ سلطنتی وین که امروزه با نام هفبوگ شناخته می شود ، آثار فراموش نشدنی زیادی را در آن به یادگار گذاشتند.

نقش حکومت هابزبورگ در تاریخ اتریش کم نبوده است، این سلسه تلاش می کردند تا از طریق ازدواج با اقدام مختلف قدرت و نفوذ خود را در اروپا گسترش دهند و همین امر موجب شد تا بتوانند در طول تاریخ بخش های مهمی از کشورهایی همچون ایتالیا ، هلند ، اسپانیا و حتی فرانسه را نیز به ارث ببرند.

علاوه بر این پادشاهان این کشور در متحد کردن کشورهای همسایه خود نیز بسیار موفق عمل نمودند و تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون نشان می دهد که لهستان ، ونیز و روسیه برای جنگ مقابل با ترک ها به کمک اتریش این کشور آمده اند و توانستند بخش های قابل توجهی از اروپا از جمله مجارستان را برای مدتی به سلطه اتریش درآورند.

Habsburg Rule
in Austria

دوران شکوفایی اتریش

در طول تاریخچه کشور اتریش همواره ترک ها به عنوان یک خطر جدی برای آن ها محسوب می شدند که با شکست دادن آن ها در جنگ به کمک کشورهای همسایه ، دوران رشد و شکوفایی در این کشور آغاز شد.

عمارت های باشکوهی همچون کاخ شونبرون و کلیسای جامع زالتسبورگ با هزینه های قابل توجهی در این کشور ساخته شدند و و معماران مطرحی همچون یاکوب پراندتویر ، دانیل گران ، پائول تروگر بناهای شگفت انگیزی زیادی را در اقصی نقاط این کشور ساختند.

دوران شکوفایی اتریش محدود به این دوره نبوده و پس از این با تغییر رویکرد مردم نسبت به سبک زندگی می توان رشد و شکوفایی را در تمامی ابعاد آن مشاهده نمود.

در تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون آموزش و سواد جایگاه ویژه ای در میان مردم یافت و مدارس به شکل های مختلف به آموزش مردم و کودکان پرداختند.

یکی از دلایل وجود دانشگاه های مطرح در این کشور در زمان حال را نیزمی توان مرتبط با آن دوره دانست که از رشد فکری مردم در زمان های قدیم نشات گرفته و در نسل های بعدی تداوم یافته است.

کلیک بر روی عنوان تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان اطلاعات جامعی را در این رابطه در اختیارتان قرار می دهد.

قرن 17 و 18 میلادی را می توان اوج شکوفایی هنر ، موسیقی و فرهنگ مردم اتریش دانست که به واسطه یوزف دوم پسر ماریا ملکه این کشور برای ادامه دادن راه او ایجاد شد.

انقلاب اتریش

انقلاب اتریش

انقلاب فرانسه در سال 1789 بخش مهمی از اتریش را به تصرف خود درآورد و همواره به دلیل وجود ناپلئون تهدیدی دائم برای این کشور به شمار می رفت . در نهایت پس از شکست ناپلئون در سال 1815 نقشه ی سیاسی اروپا مجدد ترسیم شد و صدراعظم اتریش قدرت دوباره این کشور را احیا کرد؛ که این اقدام تاثیری بسیار زیاد بر آینده این کشور و حتی شرایط حال حاضر دارد.

با قدرت گرفتن مجدد این کشور در سال 1848 انقلابی در میان طبقه متوسط جامعه برای داشتن زندگی و قوانینی بهتر به وجود آمد که به سرعت توسط حکومت سرنگون شد و سانسورهای جدی اعمال گردید.

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون نشان می دهد و در نتیجه این سرکوب مردم دست از شورش کشیدند و زندگی اجتماعی به صورت کلی از میان رفت.

پس از گذشت چندین دهه و تغییر حکومت رشد شهر نشینی و صنعتی سازی در این کشور آغاز شد و طبقه متوسط توانست شرایط زندگی خود را تغییر دهد.

هنرمندان زیادی همچون فردیناند گورگ والدمولر ، فردریش گوئرمان و آهنگسازان زیادی همچوت شوبرت ، رایموند و فرانتس گریل پارتسر در این کشور شکوفا شدند.

با روی کار آمدن فرانتسیوزف اول و همسرش سیسی شکل جدیدی از حکومت در این کشور آغاز شد و وین توانست به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای اروپا و مرکز تبادل از مجارستان تا ایتالیا در تاریخ اتریش از گذشته تاکنون شناخته شود.

تشکیل امپراتوری اتریش و مجارستان

از دوران پادشاهی فرانتسیوزف اول به بعد افراد مشهور زیادی همچون فروید توانستند با ایجاد یک آموزشگاه رشد فکری را در مردم ایجاد نموده و هنرمندان به تقلید از او تلاش کردند تا تمامی کارهای هنری خود را در قالب نمایشگاه در سالن های کوچک و بزرگ برای مردم این کشور و سایر اروپا نمایش دهند.

در تاریخچه پادشاهی اتریش پس از پایان حکومت هابزبورگ امپراتوری اتریش به دو بخش اتریش و مجارستان تقسیم شد و هر دو حکومت طبق یک توافق به سازش رسیدند.

در این توافق هابزبورگ به عنوان یک اتحاد بین هر دو کشور سازماندهی گشت و هر دو کشور با یک نخست وزیر و یک پارلمان اداره می شدند که نام آن را نیز شورای سلطنتی نهاده بودند.

تشکیل امپراتوری اتریش و مجارستان به رشد کشور مجارستان بسیار کمک نمود اما برخی آن را موجب خطر می دانستند و خواستار برپایی حکومت فدرالی شدند.

پس از مصالحه اتریش با آلمان ، دو کشور بوسنی و هرزگووین به اشغال این کشور درآمد و با پیوستن ایتالیا نیز به اتحاد اتریش و آلمان یک اتحاد مثلث در سال 1882 تشکیل شد که در صورت وقوع جنگ در هر یک از این کشورها ، تمامی آنها به حمایت از یکدیگر وارد جنگ می شدند.

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون بیان می کند که کشور ایتالیا از این اتحاد چندان راضی نبود و بر سر شبه جزیره بالکان و قسمت شرقی مدیترانه با اتریش دچار اختلافاتی شد و با شعله ور شدن آتش جنگ جهانی اول سرنوشت تمامی کشورها تحت تاثیر قرار گرفت.

برای شناخت بیش تر و دقیق تر تاریخ دیگر کشورها و مردمان جهان در مقالات زیر با ما همراه شوید:

تاثیر جنگ جهانی اول در تاریخ اتریش

در تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون درخواهید یافت که با آغاز جنگ جهانی اول در سال 1914 میلادی تغییرات قابل توجهی در این کشور رخ داد . کشور آلمان در حمایت از اترش به روسیه و فرانسه اعلام جنگ نمود و نیروهای آلمانی به سرعت به بلژیک حمله کرده و قصد داشتن از طریق این کشور به فرانسه حمله کنند.

همین امر موجب شد تا انگلستان در این جنگ مداخله کند و کشورهای مختلفی مانند بلغارستان و ایتالیا نیز به این جنگ وارد شدند . شکست بریتانیا و روسیه باعث دخالت آمریکا نیز گشت و توانست باعث ترک آلمان از جنگ و آتش بس میان چند کشور شود.

در طول جنگ جهانی اول شهرهای مختلف شور اتریش که هر یک به عنوان یک اثر هنری شناخته می شدند آسیب فراوان دیدند و بسیاری از آثار باستانی آن ها از بین رفت.

تاثیر جنگ جهانی اول در تاریخ اتریش

توصیه می کنیم تا حتما عنوان شهرهای جذاب و مهم کشور اتریش را مطالعه کنید تا به شناخت خوبی از این کشور برسید و از برخی جزئیات تاثیر جنگ جهانی اول در تاریخ اتریش مطلع شوید.

در نهایت با امضای پیمان ورسای در سال 1919 میلادی این جنگ رسما به پایان رسید و آلمان مجبور به پرداخت غرامت های سنگین به کشورهای همسایه خود شد.

طبق پیمان صلح با جدایی بخش هایی از کشور اتریش مجارستان سه کشور لهستان ، یوگسلاوی و چکسلواکی تشکیل شدند و بخش هایی از اتریش به ایتالیا و رومانی واگذار شدند.

جنگ جهانی دوم و نقش اتریش

با رشد ملی گرایی افراطی در کشور آلمان و رشد فکر نازیسم ، اتریش نیز در سال 1983 با یک همه پرسی به این کشور ملحق گردید و در نهایت آلمان با حمله به لهستان در سال 1939 جنگی را آغاز نمود که شکل جهانی به خود گرفت.

در این جنگ متحدان آلمان کشورهای شوروی ، لیتوانی و اسلواکی بودند و بعدها ایتالیا نیز به آن ها پیوست . در واقع اتریش در این جنگ نقشی نداشت و تنها بخشی از خاک کشور آلمان به شمار می رفت و پس از پایان جنگ در سال 1945 توسط متفقین اشغال شد.

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون ثابت می کند که این کشور توسط همسایه های خود دچار خسارت های فراوانی شده و در اغلب آن ها نقشی نداشته است.

پس از این اتفاق این کشور با آزاد سازی بسیاری از کمونیست ها ، محافظه کاران و سوسیالیست ها اعلام نمود که از آلمان جدا شده و سیاست خارجی خود را به صورت مستقل آغاز نمود. جنگ جهانی دوم و نقش اتریش به نوبه خود جالب است.

اتریش دنیای امروز

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون با چالش های زیادی همراه بوده و می توان اتریش امروزی به صورت مستقل را از سال 1955 شناخت که با امضای یک قرارداد بی طرفی خود را برای همیشه اعلام نمود و نیروهای متفقین از این کشور خارج شدند.

پس از آن نیز اتریش دنیای امروز به عنوان یک میزبان آرام پناهندگان زیادی را از چکسلواکی پذیرفت و هم اکنون بسیار از سازمان ها و تشکیلات بین المللی مانند سازمان ملل متحد و اوپک در این کشور قرار دارند.

در سال 1990 نیز با برچیده شدن پرده آهنی عضویت در اتحادیه اروپا نیز رقم خورد و زندگی ساکنین ان آرامتر از قبل شد .

تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده و توانسته از کشوری با چالش های مختلف به منطقه ای امن و آرام تبدیل شود . اصلی ترین بخش های تاریخ این کشور عبارتند از:

1.    سکونت رومی ها2.    200 سال پیش از میلاد تا پنج دهه بعد
3.    خاندان هابسبورگ4.    سده سیزدهم میلادی
5.    ائتلاف با روسیه و انگلستان6.    در سال 1814
7.    جنگ جهانی اول8.    در سال 1914
9.    جنگ جهانی دوم10.در سال 1939

در این عنوان تلاش نمودیم تا تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون را برای شما علاقه مندان به این کشور بیان کنیم و در صورتی که علاقه مند به مهاجرت به این کشور هستید، حتما عنوان ما با نام راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را مطالعه کرده و یا با دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون

در انتهای این مطلب سوالات پر تکرار مربوط به مقاله تاریخ کشور اتریش از گذشته تاکنون را مطالعه کنید و اگر اطلاعات دیگری درباره این کشور و شرایط مهاجرت و اقامت آن نیاز داشتید، با ما در تماس باشید.

در جنگ جهانی دوم که هیچ گونه نقشی هم در شرع و پایان آن نداشت.

به دلیل رشد فکر نازیسم و برگزاری یک همه پرسی در سال 1983 به این کشور ملحق شد.

تمامی مردم دست از زندگی اجتماعی کشیدند و فکر آزادی و اصلاحات تا مدتی فراموش شد.

بخش قابل توجهی از فرهنگ و آثار باستانی مردم اتریش مربوط به حضور رومی ها در این کشور است که نزدیک به 500 سال در این کشور ساکن بودند.

به دلیل اختلاف و بر سر شبه جزیره بالکان و قسمت شرقی مدیترانه با این کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه