خط نوشتاری و زبان مردم هلند

خط نوشتاری و زبان مردم هلند ، کشوری کوچک در شمال غربی اروپا می تواند برای بسیاری از علاقه مندان به زندگی ، کار و تحصیل در این کشور جذاب باشد . زبان هلندی به عنوان شاخه ای از زبان ژرمنی به زبان آلمانی شباهت های زیادی داشته و شما می توانید با یادگیری هلندی تا حد کمی آلمانی را نیز متوجه بشوید.

خط و زبان هلندی ها در این عنوان موضوع بحث ما در آی مهاجرتی می باشد و شما می توانید جهت هرگونه سوال از جمله روش های رسیدن به ویزا و اقامت این کشور با ما در تماس باشید .

خط نوشتاری و زبان مردم هلند

خط نوشتاری و زبان هلندی را می توان تلفیقی از زبان های مختلف دانست که در بسیاری از کشورهای دنیا صحبت می شود.

فهرست مطالب

مردم این کشور علاوه بر زبان مادری خود ، به یادگیری زبان های خارجی نیز علاقه مند بوده و شما می توانید سایر زبان ها از جمله انگلیس ، آلمانی ، فرانسوی و اسپانیایی را در میان مردم مشاهده کنید . در ادامه با ما همراه باشید تا بدانیم که زبان هلندی ریشه در کجا داشته و باید از چه خطی برای نوشتن استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنیم تا بر روی عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی نیز کلیک نمایید تا بتوانید با توجه به شرایط خود ، بهترین مسیر ممکن را دریابید.

تاریخچه زبان هلندی

تاریخچه زبان هلندی را می توان به 1900 سال پیش مرتبط دانست که در سال 107 میلادی از تلفیق چند زبان مشابه به وجود آمد . زبان شناسان به صورت کلی این زبان را به سه قسمت تقسیم می کنند : دوره باستانی ، میانه و امروزی . هر دوره با تغییرات زیادی همراه بوده و موجب شده تا هلندی از یک زبان یکپارچه خارج شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو خط نوشتاری و زبان مردم هلند + پادکست

خط نوشتاری و زبان هلندی به دلیل نزدیکی به کشور آلمان تاثیر زیادی از این زبان پذیرفته و مردم آن نیز علاقه‌مند به یادگیری زبان‌های مختلف هستند.

کارشناس ارشد ما زبان این کشور را به صورت خلاصه و مفید برایتان توضیح می‌دهد و کارشناسان ما آماده ارائه راهنمایی شما عزیزان در رابطه با این کشور هستند.

 

نمایش ویدیو درباره کاور خط نوشتاری و زبان مردم هلند
خط نوشتاری و زبان مردم هلند

در واقع می توان گفت که به دلیل سکونت مردم آلمان و انگلستان به مدت طولانی در دوره میانه در هلند ، بیشترین تاثیر از این دو زبان به زبان هلندی وارد شده و در شکل گیری فرهنگ و رسوم مردم نیز تا حدی نقش داشته اند.

دوره تغییرات
دوره باستانی از 700 تا 1100 میلادی تغییر در واژگان ، دستور و فرهنگ لغت
دوره میانه 1100 تا 1700 میلادی تاثیر از زبان انگلیس و آلمانی به ویژه دستور زبان
دوره امروزی از 1700 تاکنون دستخوش تغییرات نشده است.

خط نوشتاری و زبان هلندی از زبان گروه مردم فرانک که در سده های چهارم و پنجم پیش از میلاد به این سرزمین وارد شدند ، به وجود آمد و در ابتدا با رواج در برخی از شهرها توانست خود را به عنوان زبانی جداگانه معرفی کند.

رگ هایی از زبان فرانسوی را حتی می توانید در زبان هلندی ببینید و هر چقدر با این سه زبان اشنایی بیشتری داشته باشید ، سرع بیشتری در یادگیری زبان هلندی خواهید داشت.

گستردگی زبان هلندی

امروزه زبان هلندی توسط بیش از 22 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود و نزدیک به هفت و نیم میلیون نفر هلندی زبان در بلژیک زندگی می کنند که البته این زبان را Flemish یا فلاندری می نامند . انگلیسی زبانان نیز هلندی را Dutch می نامند.

همچنین زبان مردم هلند در سورینام و آنتیل های این کشور که جزو مستعمراتش به شمار می روند ، صحبت می شود . در واقع باید این نوید را به شما بدهیم که اختلاف نوشتاری میان زبان هلندی و بلژیکی کمتر از اختلاف میان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی است و شما با یادگیری آن می توانید بلژیکی را نیز بنویسید.

The extent of the Dutch language

اما در گفتار این زبان متفاوت بوده و مردم هر منطقه لهجه و گویش خود را با تکیه ای که بر روی کلمات دارند ، نشان می دهند . در صورتی که به زبان هلندی تسلط دارید و می خواهید در بلژیک ساکن شوید ، بهتر است به سراغ استان های آنتورپ ، فلاندر شرقی ، برابانت فلاندری و لیمبورگ و یا بروکسل بروید.

شاید برایتان قابل توجه باشد بدانید که حتی در آمریکا در حدود 140 هزار نفر از خط نوشتاری و زبان هلندی استفاده می کنند . یادگیری زبان هندی برای افرادی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند مزیتی ویژه است و می تواند امکانات خوبی را برایتان به همراه داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم تا حتما بر روی عنوان تحصیل در هلند 2023 ما کلیک کرده و جزئیات لازم در این رابطه را مطالعه نمایید . کارشناسان ما به صورت دقیق هر آنچه را که باید از هزینه های زندگی در این کشور بدانید به صورت دقیق شرح داده اند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

سیستم نوشتاری زبان هلندی

سیستم نوشتاری زبان هلندی با شکل رسمی به نام Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN) شناخته می شود که به معنای هلندی متمدن عمومی می باشد . این زبان در مدارس به صورت رسمی تدریس شده و توسط مقامات هلند ، بلژیک ، سورینام و آنتیل استفاده می شود.

حروف الفبای این زبان 25 حرف دارد که بسیاری از آنها به انگلیسی شباهت دارد و صداهای مرکب نیز در آن وجود دارد . در رابطه با خط و زبان مردم هلند باید گفت ، این زبان را باید علاوه بر نوشتاری به صورت کلامی تمرین نمود.

از جمله حروفی که همانند انگلیسی نوشته می شود اما متفاوت خوانده می شود به شرح جدول می باشد:

 

حروف الفبا نام حرف تلفظ
G خی خ
J یی ی
P کوئو پ
V فی ف
Y خریکسه ای ی ، ای
IJ لانگ ای ی ، ای

خط نوشتاری و زبان هلندی شاید در ابتدا سخت به نظر برسد اما با آغاز یادگیری درخواهید یافت که از بسیاری از زبان ها از جمله انگلیسی آسانتر می باشد . گرامر هلندی چندان پیچیده نبوده و هیچ حرف تعریفی را در ان نخواهید یافت.

هلند به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپای مقصدی بی نظیر برای زندگی است که با کار در آن می توانید تجربه زندگی خوبی را با مدیریت هزینه ها داشته باشید . عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند شما را به خوبی از جزئیات لازم در این باره مطلع می سازد.

آگاهی از خط و نوشتاری برخی از کشورهای محبوب ایرانیان خالی از لطف نخواهد بود:

سطوح مختلف زبان هلندی

خط نوشتاری مردم هلند مانند هر زبان دیگری سطوح مختلفی از مهارت را شامل می شود که هر فرد با شروع یادگیری آن به سطحی مختلف می رسد . درجه بندی مهارت زبان هلندی توسط CEFR مشخص می شود و در صورتی که آزمونی را در این زبان پشت سر بگذارید ، در یکی از شش سطح این آزمون قرار خواهید گرفت.

شما با ارائه نتیجه این آزمون به هر مرکزی نشان می دهید که تا چه حدی می توانید خط نوشتاری و زبان مردم هلند را بنویسید و صحبت کنید . چنانچه بخواهیم سطوج مختلف این زبان را رتبه بندی کنیم به شرح جدول می باشد:

برای افرادی که به دنبال یادگیری زبان هلندی هستند ، توصیه می کنیم تا از همان ابتدا با در حدود 100 ساعت مطالعه ، یادگیری خود را از سطح A1 آغاز کنند . دوره های یادگیری این زبان برای هر فرد با توجه به هدف از زندگی در این کشور نیز می تواند متفاوت باشد.

سطح میزان مهارت
A1 سطح مقدماتی
A2 سطح پایه
B1 سطح مستقل
B2 سطح مستقل تر
C1  سطح مهارت
C2 هلندی پیشرفته

به عنوان مثال هلندی موردنیاز برای افراد جویای کار با هلندی موردنیاز برای تحصیل متفاوت است . هلند به عنوان یک مقصد ایده آل برای کار می تواند زمینه ساز اقامت دائم شما در اروپا شود . کارشناسان ما در عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند به جزئیات لازم در این باره پرداخته اند.

وجود زبان انگلیسی در میان هلندی ها

وجود زبان انگلیسی در میان هلندی ها

از آنجا که خط نوشتاری و زبان مردم هلند تاثیر گرفته از کشورهای مختلفی است ، می توانید زبان های متعددی را در آن بیابید اما زبان انگلیسی به دلیل اهمیت آن در جامعه جهانی جایگاه ویژه ای در تمامی کشورها از جمله هلند دارد . در میان کشورهای اروپایی می توان زبان انگلیسی را در هلند رایج تر از بقیه کشورها دانست و مهاجرین می توانند این زبان را به راحتی در میان مردم صحبت کنند . یکی از دلایلی که دانشجویان نیز کشور هلند را برای تحصیل انتخاب می کنند ، وجود زبان انگلیسی به صورت گسترده در سیستم اموزشی این کشور است که آنان را از چالش های زیادی آسوده خاطر می سازد.

در این عنوان تلاش نمودیم تا نگاهی دقیق و صحیح به خط نوشتاری و زبان مردم هلند داشته باشیم و در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی در این رابطه برایتان وجود دارد با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار خط نوشتاری و زبان مردم هلند

در انتها نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با خط نوشتاری و زبان مردم هلند را مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه و یا دفاتر تهران و شیراز با ما در ارتباط باشید.

زبان هلندی علاوه بر آلمانی ، از انگلیسی و فرانسوی نیز تاثیر پذیرفته است.

بله زبان انگلیسی به صورت کامل در میان مردم هلند رواج داشته و محبوب است.

این زبان در نوشتار شبیه به هم هستند اما در گفتار تفاوت دارند.

در جهان بیش از 22 میلیون نفر این زبان را صحبت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه