راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش

راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش شما را از تمامی جزئیات لازم در این باره و مخارجتا در این کشور مطلع می سازد. دقت داشته باشید که هزینه ها دو بخش مجزا را شامل شده و هر یک هزینه های خاص خود را به همراه دارد.

هزینه مهاجرت به اتریش شامل هزینه هایی است که باید برای اخذ ویزا و تهیه مدارک لازم و همچنین هزینه های جابه جایی و حمل و نقل به این کشور بپردازید. اطلاع از این هزینه ها باعث می شود که در حین این کار به پرداخت مخارج اضافه نپردازید و میزانی از این مخارج به دست آورده تا با مشکل مالی مواجه نشوید.

راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش

با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگیی در اتریش، شما تمامی مخارج و مبالغ پیش رویتان در این کشو را خواهید شناخت.

فهرست مطالب

در ادامه اطلاع از هزینه زندگی در اتریش نیز به شما نشان می دهد که باتوجه به بودجه مالی و اهدافی که دارید؛ آیا این کشور می تواند مقصد مناسبی برای شما باشد یا خیر.

همچنین ذهن شما را تمام زوایا و جوانب این موضوع آشنا خواهد کرد تا با هزینه ای غیر مترقبه مواجه نشده و آمادگی کاملی پیش از اقدام به دست آورید.

علاوه بر هزینه ها شما باید از شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش نیز پیش از شروع به این مهاجرت مطلع شده و تمامی جزئیات روش های مختلف را بشناسید؛ که در مقاله مربوطه تیم آی مهاجرتی تمامی جزئیات را برای شما گردآوری کرده است.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه زندگی در اتریش با توجه به هر فرد یا خانواده قطعا دارای تفاوت می باشد و با توجه به شرایط، اصول و سبک زندگی هر شخصی مبلغی متفاوت را در بر خواهد گرفت.

به همین خاطر در نظر گرفتن یک مبلغ دقیق و یکسان برای هزینه های زندگی در اتریش غیر ممکن می باشد، اما می توان مقداری را به طور متوسط و یا به صورت یک بازه در رابطه با آن در نظر گرفت.

هزینه های زندگی در اتریش از بخش های مختلفی تشکیل می شود که از مهم ترین آن ها می توان به هزینه اجاره یا خرید مسکن، هزینه غذا و خوراک، هزینه پوشاک، هزینه حمل و نقل، هزینه قبوض و غیره نام برد.

در ادامه این بخش ما مهم ترین موارد مربوط به مخارج زندگی در اتریش را به شما با جزئیاتی دقیق و به روز در سال 2023 معرفی خواهیم کرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش+ پادکست

با مشاهده این ویدیو می توانید به هر انچه که باید در رابطه با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش بدانید را درخواهید یافت و می توانید در صورت لزوم با دانلود فایل پادکست در هر زمان و مکان به اطلاعات آن دسترسی داشته باشید.

مشاورین ما نیز در تمامی روزهای هفته پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

نمایش ویدیو درباره کاور راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش
راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش

هزینه اجاره خانه در اتریش

یکی از اصلی ترین و مهم ترین بخش در رابطه با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش مربوط به هزینه اجاره خانه یا خرید آن است که می تواند بخش مهمی از میزان مخارج ماهانه افراد یا خانوار را در بر بگیرد.

هزینه اجاره یا خرید آپارتمان در اتریش با توجه به مناطق و شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت خواهند داشت و این مقدار در کلان شهرها و شهرهای توریستی از گران ترین مقدار خود بهره می برد و به مراتب در شهرهای کوچک تر و روستاها نرخ اجاره کاهش یافته و ارزان می شود.

ضمنا در هر شهر قیمت های اجاره و خرید خانه در محلات و مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارند؛ بدین صورت که معمولا مراکز شهر و مناطقی که به قسمت های اداری و تجاری نزدیک هستند قیمت های بالایی دارند و نواحی حومه و اطراف شهر قیمت های ارزان تر و مناسب تری را به خود اختصاص می دهند.

پیشنهاد می کنیم که دراین باره حتما عنوان قوانین اقامتی خرید ملک در اتریش را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید. در ادامه نرخ اجاره در شهرهای مهم اتریش را مشاهده خواهید نمود:

شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب حومه شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب مرکز شهراجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب حومه شهر
وین840.38 یورو646.18 یورو1,592.02 یورو1,118.47 یورو
گراتس611.00 یورو551.11 یورو1,200.00 یورو1,037.50 یورو
لینتس697.40 یورو597.14 یورو1,393.75 یورو1,005.56 یورو
سالزبورگ972.31 یورو803.33 یورو1,553.08 یورو1,268.18 یورو

هزینه خوراک و غذا در اتریش

هزینه خوراک و غذا در اتریش از دیگر بخش های اصلی مربوط به راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش می باشد که معمولا بیش ترین مقدار از هزینه های ماهانه زندگی در این کشور را شامل می شود و برای هر شخص یا خانوار می تواند کاملا متفاوت باشد.

باید گفت از آن جا که افراد و خانواده های مختلف دارای فرهنگ، آداب، رژیم های غذایی و درآمد های متفاوتی هستند؛ قطعا میزان هزینه متفاوتی را هم در رابطه با خوراک خود خرج می نمایند.

اما به طور معمول در یک جامعه که اشتراکات بسیاری در بین افراد وجود دارد می تواند بازه ای نه چندان بزرگ و یا یک مقدار متوسط را برای آن متصور شد و بر اساس آن به نتیجه گیری رسید.

جدای از این میزان هزینه خوراک در شهرها و مناطق مختلف کشور دارای تفاوت با یکدیگر هستند که چندان چشمگیر نیست اما بازهم در انتهای ماه مبلغی قابل توجه را شامل می شود.

در جدول زیر قیمت برخی اقلام خوراکی اصلی در اتریش را مشاهده خواهید کرد:

Food Cost
in Austria

اقلام خوراکیقیمت 2023 ( یورو )
1 لیتر شیر1.30
1 کیلو برنج1.94
500 گرم نان2.12
12 عدد تخم مرغ3.47
1 کیلو پنیر13.25
1 کیلو فیله مرغ11.24
1 کیلو گوشت قرمز16.79
1 کیلو موز1.80
1 کیلو گوجه3.09
1 کیلو پرتقال2.37
1 کیلو سیب زمینی1.65
1.5 لیتر آب معدنی0.67
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه حمل و نقل در اتریش

اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است که کیفیت و نظم حمل و نقل در این کشور بسیار بالا می باشد. همچنین این کشور از کیفیت بسیار قابل تحسینی در سیستم حمل و نقل عمومی خود بهره می باشد که باعث شده مردم از آن استقبال بالایی داشته باشند؛ به خصوص در شهرهای اصلی و شلوغ که ترافیک های سنگین وجود دارد و نرخ سوخت گران است.

امروزه هزینه حمل و نقل در اتریش با توجه به نیاز بالای مردم به جابه جایی های زیاد در طول روز و هفته، مبلغ قابل توجهی را در شامل می شود که باید آن را حتما در میان هزینه های خود در نظر گرفت و محاسبه کرد.

در شهرهای بزرگ اتریش وسائل نقلیه عمومی مختلفی همچون قطار، تاکسی، اتوبوس، تراموا و غیره فعالیت دارند که می توان از آنان استفاده کرد. هزینه حمل و نقل به طور متوسط برای یک فرد شاغل یا محصل در این کشور می تواند ماهانه 120 یورو را در بر بگیرد.

جدول زیر هزینه حمل و نقل در اتریش را به طور مختصر به شما ارائه می دهد:

بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی )2.20 تا 2.80 یورو
مجوز ماهانه ( قیمت معمولی )30.42 تا 58.50 یورو
شروع تاکسی3.60 تا 7 یورو
تاکسی 1 مایل1.80 یورو
تاکسی 1 ساعت انتظار17.40 یورو
بلیط مترو و اتوبوس2.50 یورو
بنزین ( 1 لیتر )1.40 تا 2 یورو

هزینه پوشاک در اتریش

اتریش از جمله کشورهایی است که از سطح رفاه بالایی برخوردار بوده و مردم با درآمدهای نسبتا پایین نیز می توانند یک زندگی مناسب و ایده آل را برای خود تهیه نمایند.

در رابطه با پوشاک نیز لازم به ذکر است که در تمامی مناطق این کشور پوشاک با انواع کیفیت ها و در قیمت های مختلف از ارزان تا گران و لاکچری در دسترس همگان قرار دارد و تهیه پوشاک چندان سخت نیست.

هزینه پوشاک در اتریش نیز بستگی بسیاری به استایل، سبک و نوع زندگی افراد دارد که سالانه چه تعداد یا مقدار قصد هزینه و خرید پوشاک جدید را داشته باشند. در ادامه قیمت برخی از پوشاک اصلی افراد را در برندهای معمول و عرف بازار در این کشور مشاهده می کنید:

1 شلوار جین (Levis   یا مشابه ) 45 تا 120 یورو
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام و … ) 17 تا 59 یورو
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 55 تا 120 یورو
1 جفت کفش تجاری مردانه 63 تا 160 یورو

با مطالعه عناوین زیر کشور اتریش را هرچه بهتر بشناسید تا زندگی بهتری را در این کشور تجربه کنید:

هزینه قبوض در اتریش

از جمله موارد مهمی که در رابطه با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه قبوض در اتریش است که شامل قبوض آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، شارژ ماهیانه و غیره می شود.

این هزینه ها با توجه به میزان استفاده هر شخص یا خانواده از این خدمات قطعا مبلغی متفاوت خواهد داشت. اما به طور کلی همواره هزینه های قبوض در کشورهای اروپایی یکی از مخارج اصلی محسوب می شود که اگر درست استفادهه نشود می تواند هزینه های گرانی را به بار آورد.

مجموع قبوض ( آب ، برق ، گاز ، زباله ) آپارتمان 85 متری 140 تا 447 یورو
هزینه یک دقیقه مکالمه با تلفن همراه 0.03 تا 0.09 یورو
اینترنت ADSL خانگی با سرعت 60 مگابایت بر ثانیه و حجم نامحدود 25 تا 45 یورو

هزینه مهاجرت به اتریش

امر مهاجرت همواره همراه با پرداخت هزینه هایی است که هر فرد باید برای انجام امور اداری و اخذ ویزا خود تا لحظه رسیدن به این کشور پرداخت نماید که مقادیر آن ها با توجه کشور مقصد مبالغ متفاوتی را در بر می گیرد. 

همچنین هر کشور باتوجه به قوانین خود نیاز به پشت سر گذاشتن مراحلی خاص و پرداخت هزینه هایی خاص دارد که با دیگر کشورها متفاوت است.

ضمنا ممکن است که هزینه مهاجرت به اتریش برای هر فرد دارای تفاوت هایی نیز با توجه به شرایط شخصی باشد؛ به همین خاطر حتما این مورد را با کارشناسان تیم آی مهاجرتی در میان بگذارید و مقادیر دقیق را به دست آورید. 

از مهم ترین گزینه های مربوط به راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

The Cost Of
immigrating
To Austria

امور مهاجرتی آخرین مبلغ هزینه
هزینه ترجمه مدارک متفاوت از 3 تا 12 میلیون
هزینه تاییده ZAB مدارک تحصیلی 200 یورو
هزینه صدور ویزای شنگن نوع C افراد بالغ 80 یورو
هزینه صدور ویزای شنگن  نوع C کودکان 6 تا 12 سال 40 یورو
هزینه صدور ویزای نوع D برای افراد بالای 6 سال ( کار و تحصیل ) 150 یورو
هزینه صدور ویزای نوع D برای افراد زیر 6 سال 75 یورو
هزینه بلیط هواپیما از 12 میلیون به بالا
هزینه عوارض خروج از کشور با توجه به دفعات خروج از کشور در سال بار اول400 هزار ، بار دوم 600 هزار و بار سوم 800 هزار تومان

هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش

همانطور که در بالا گفتیم هزینه رفتن به اتریش برای هر شخص باتوجه به شرایط وی متفاوت خواهد بود، اما به جز مواردی که باعث تغییر قیمت می شود، برخی از هزینه ها برای تمامی افراد وجود دارد و مشترک هستند.

همچنین روش های مختلف مهاجرتی نیز به طور کل هزینه های متفاوت و مربوط به خود را دارند، در ادامه هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش را خواهیم گفت.

ضمنا از شما عزیزان می خواهیم که حتما مقاله مهاجرت تحصیلی به اتریش را هم در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا کاملا شرایط پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور به همراه مدارک مورد نیاز آن را بشناسید.

مدرکقیمت ترجمهنسخه اضافیدادگستریامور خارجهسایر (هزینه دفتری + کپی + سنام)
شناسنامه350,000 ریال105,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال875,000 ریال
کارت ملی300,000 ریال90,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
گواهی عدم سوء پیشینه400,000 ریال120,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
پاسپورت470,000 ریال141,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال1,040,000 ریال
کارت واکسیناسیون360,000 ریال108,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
دیپلم یا مدرک پیش دانشگاهی420,000 ریال126,000 ریال600,000 ریال300,000 ریال815,000 ریال
ریزنمرات دانشگاهی هر ترم200,000 ریال60,000 ریال600,000 ریال750,000 ریال845,000 ریال

هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش

همانطور که گفتیم هزینه اخذ ویزای نوع D که شامل ویزای بلند مدت تحصیل در کشور اتریش نیز می شود برابر با 150 یورو می باشد. علاوه بر این هزینه ترجمه مدارک و سایر موارد چون بلیت هواپیما و غیره نیز برای مهاجرت و تحصیل در این کشور وجود دارد، اما یکی از مهم ترین موارد در این بخش شهریه دانشگاه های این کشور است.

این موضوع با توجه به نوع دانشگاهی که دانشجو در آن پذیرفته می شود متفاوت است، بدین صورت که هزینه تحصیل در دانشگاه های اتریش در مراکز دولتی سالانه به طور متوسط 800 یورو می باشد؛ اما شهریه تحصیل در دانشگاه های خصوصی می تواند از 3 هزار تا 25 هزار یورو در سال برسد.

البته باید بگوییم که داشگاه های اتریش از اعتباری بسیار بالا بهره مند بوده و تحصیل در آن ها یک موفقیت بزرگ می باشد که آینده ای مناسب را برای هر فردی رقم می زند. ولی با توجه به تفاوت قیمت در شهریه های دانشگاه ها حتما پیش از اقدام از شهریه دانشگاه مد نظرتان اطلاع کسب کنید.

هزینه مهاجرت به اتریش از طریق کار

یکی دیگر از روش های مهاجرت و نقل مکان به کشور اتریش اقدام از طریق جستجوی کار و یا دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اتریشی است که اقدام و دستیابی به این اهداف نیاز به پرداخت هزینه هایی جهت دریافت ویزا و به طور کل انجام مراحل مختلف و نقل مکان به این کشور دارد.

پیش از بررسی این مورد توصیه می کنیم که حتما مطلب مهاجرت کاری و کار در اتریش را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا شرایط و مدارک لازم را به طور دقیق بشناسید.

دقت کنید که امکان اخذ ویزای جستجوی کار از سوی سفارت اتریش برای ایرانیان در دسترس است که البته دستیابی به آن ساده نیست و باید دارای شرایط خاص و منحصر به فردی باشید، جدای از اینکه امکان اخذ ویزای جاب آفر نیز وجود دارد.

برای این اقدام نیز شما باید مدارک خود را ترجمه نمایید که در بالا هزینه آن را گفتیم و همچنین باید هزینه اخذ ویزا و تایید مدارک در سفارت را نیز پرداخت کنید.

اما هزینه مهاجرت به اتریش از طریق کار در رابطه با سایر موارد به شرح زیر می باشد:

موارد هزینه های مربوطه
هزینه ترجمه مدارک3 تا 12 میلیون تومان
هزینه تایید مدارک زاب ZAB200 یورو
هزینه تمکن مالی لازم5118 یورو
هزینه صدور ویزای جاب آفر80 یورو
هزینه صدور ویزای جاب سیکر80 یورو
هزینه تائید دادگستری و وزارت امور خارجه200 هزار تا 1 میلیون تومان
هزینه ووچر یا همان بوکینگ هتل1000 یورو
هزینه بلیت هواپیما12 میلیون تومان به بالا
هزینه مهاجرت غیر قانونی به اتریش

هزینه مهاجرت غیر قانونی به اتریش

تمامی علاقمندان مهاجرت به اتریش همواره در ابتدای راه با این سوال که مهاجرت به اتریش چقدر هزینه دارد مواجه هستند. جواب این سوال به طور قطع به روش مهاجرتی که بر می گزینید و همچنین شرایط شخصی و یا شرایط خانواده متقاضی بستگی دارد. متاسفانه در همین قسمت و ابتدای راه است که برخی افراد بزرگترین اشتباه خود را انجام داده و یک انتخاب ناصحیح و خطرناک را انجام می دهند.

برخی افراد با تصور اینکه هزینه مهاجرت غیر قانونی به اتریش می تواند بسیار ارزان تر از روش های قانونی بوده رو به اینگونه مهاجرت می آورند؛ با اینکه هزینه قاچاقی رفتن به اتریش در بسیاری از موارد از روش های قانونی گران تر نیز به پای افراد تمام می شود؛ حال اینکه خطرات مالی و جانی بسیاری در کمین آنان بوده و هیچ احتمالی برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد.

هزینه مهاجرت غیر قانونی به اتریش به هیچ عنوان مقداری مشخص و ثابت نبوده زیرا افرادی که نسبت به انتقال شما به خارج از کشور فعالیت دارند به هیچ وجه قابل اطمینان نبوده و در اکثریت موارد مشاهده شده که علاوه بر هزینه ای که ابتدا از افراد دریافت می کنند در میان راه نیز دوباره طلب پول بیشتر می نمایند.

به همین خاطر با اینکه در ابتدا هزینه قاچاقی رفتن به اتریش با هواپیما ارزان تر به نظر می رسد؛ اما در نهایت افراد مجبور به پرداخت هزینه های بسیار بیشتری برای جابه جایی های زمینی مخفی می شوند.

هزینه مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور اتریش که متاسفانه به اشتباه و جهت پرداخت هزینه های ارزان و کمتر از سوی هموطنانمان انتخاب می شود؛ مهاجرت از طریق پناهندگی می باشد.

بسیاری به خیال خود تنها مشکل آنان رساندن خود به اتریش و درخواست پناهندگی می باشد و این به معنای پایان کار و رسیدن به آرزوها و نهایت خوشبختی است.

پناهندگی یعنی این که شخص به دلایلی همچون دین، جنسیت، نژاد، رفتار سیاسی و غیره مورد قضب در کشور خود قرار گرفته و امنیت جانی و مالی برای او در کشور خود وجود ندارد؛ این شروع مشکل و عدم دسترسی به کشور خودتان در ابتدای امر است.

همچنین با توجه به شرایط نامناسب زندگی در کمپ های پناهندگان و بیماری های فراوان و خطرات و آسیب های مالی، جسمی و روحی که وجود دارد این روش به هیچ عنوان به هیچ فردی توصیه نمی شود.

ضمنا شما در مدت اقامت خود تا زمان دریافت نتیجه درخواست پناهندگی خود که ممکن است تا دو سال هم به طول انجام هیچ درآمدی نمی توانید داشته باشید و باید از سرمایه خرج کنید؛ که این یعنی برخلاف تصور هزینه مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی بسیار بالا است.

پس هزینه مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی با توجه به اوضاع ارز به هیچ عنوان نمی تواند از روش های قانونی ارزان تر تمام شود، توصیه می کنیم که به هیچ عنوان این اشتباه را نکنید؛ ضمنا تیم آی مهاجرتی هیچ اقدام یا مشاوره ای در راستای پناهندگی انجام نمی دهد.

هزینه وکیل مهاجرت به اتریش

یکی از اقداماتی که می تواند تاثیر بسیاری بر کاهش هزینه مهاجرت به اتریش داشته باشد، انتخاب یک موسسه مهاجرتی و وکیل یا همان مشاور مهاجرتی باتجربه و مطمئن است که برخلاف تصوری که می شود بسیاری از هزینه هایی که قطعا شما به دلیل نداشتن تجارب لازم مجبور به پرداخت آن ها خواهید شد را از میان بر خواهد داشت و در مجموع بسیار به نفع شما خواهد شد.

تیم کارشناسان فعال در این زمینه مانند آی مهاجرتی به دلیل تجارب بالا و عوامل و نمایندگانی که در کشور مقصد دارند، بسیاری از مراحل شما را کوتاه و هزینه ها را حذف خواهند کرد. همچنین دقت داشته باشید که هزینه وکیل مهاجرت به اتریش جهت اقدام به روش های مختلفی مانند کار، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره متفاوت خواهد بود.

هزینه وکیل مهاجرت به اتریش

هر روش با توجه به فعالیت هایی که نیاز دارد و خدماتی که موسسات و کارشناسان به شما ارائه می دهند، محاسبه شده و از متقاضیان اخذ می گردد.

به طور قطع اگر هزینه هایی که به این مراکز می پردازید را با تمامی هزینه های خود کنار هم بگذارید و با شخصی که بدون استفاده از مشاوره های این موسسات اقدام نموده و هزینه هایی که پرداخته اند، مقایسه کنید متوجه خواهید شد که به چه میزان شما نفع آن را برده اید.

البته این جدای از میزان وقتی است که در این میان صرفه جویی شده و شما توانسته اید سریع تر به هدف خود برسید.

هزینه یک ماه زندگی در اتریش

تا این قسمت از مقاله ما با راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش و برخی از جزئیات هزینه های پیش رو در هنگام اقامت در این کشور آشنا شدید؛ اما سوالی که وجود دارد این است که میزان هزینه یک ماه زندگی در اتریش برای هر فرد یا هر خانواده چه مقدار است و آیا درآمدها کافی و جوابگوی هزینه ها در این کشور است؟!

در جواب این سوال باید بگوییم که قطعا با توجه به تفاوت در سبک، آداب و رسوم و دیگر جنبه های زندگی هر فرد یا خانواده قطعا مبالغ خرجی متفاوت است، اما این مقادیر معمولا در حدود یک مقدار مشخص است و تفاوت ها چشمگیر نیست. به همین خاطر می توان رقمی را به طور متوسط از آمار جامعه به سایرین اعلام کرد. 

نمودار زیر میزانی که هر بخش از هزینه های ماهانه به خود اختصاص می دهند را به طور متوسط در اتریش را نشان می دهد:

در اواسط سال 2023 هزینه ماهانه یک فرد مجرد در اتریش به طور متوسط 922.6 یورو و برای یک خانواده 4 نفره به طور متوسط 3,155.0 یورو بدون هزینه اجاره می باشد.

ضمنا باید بدانید که اتریش یکی از کشورهای گران اروپا می باشد که مخارج در آن نسبت به اکثر اروپا گران تر است، اما درآمدها نیز کاملا جوابگوی هزینه می باشد.

ضمن اینکه میزان مخارج ماهانه در کلان شهرها بالاترین حد و به مراتب در شهرهای کوچک و روستاها کاهش می یابد.

هزینه زندگی در وین اتریش

وین به عنوان پایتخت اتریش، پایتخت فرهنگ و هنر اروپا نیز معرفی می شود و یک شهر بسیار زیبا و توریست پذیر در این کشور است که دارای سطح رفاه و آسایشی بالا و مثال زدنی در اروپا و جهان می باشد و بسیاری از افراد در جهان آرزوی اقامت و زندگی در این شهر را دارند. این شهر از از امکانات و تجهیزات بسیار خوبی برای شهروندان خود بهره می برد.

البته با اینکه این شهر بسیارگران است اما بازهم جز شهرهای مهاجر پذیر اتریش شناخته می شود. حدود هزینه زندگی در وین اتریش را می توانید در حدود نمودار بیابید :

باتوجه به این شرایط باید بگوییم که این شهر یکی از شهرهای گران اتریش برای اقامت می باشد و برای گذران روزگار خود در این شهر نیز باید از سطح درآمد خوب و شغلی مناسب بهره ببرید که معمولا اکثر مشاغل این شهر می تواند حداقل پاسخگوی زندگی یک شخص مجرد باشد.

جالب اینجاست که این شهر گران ترین شهر اتریش نیست، و شهرهای گراتس، لیتس و سالزبورگ گرانتر از وین بوده و هزینه ماهانه در آن ها بالاتر است.در حال حاضر و در سال 2023 متوسط هزینه های زندگی برای یک فرد مجرد در این شهر ماهانه به طور متوسط 859.3یورو و برای یک خانواده 4 نفره ماهانه 2,964.5یورو محاسبه می شود.

ضمنا این شهر برای سرمایه گذاری یک مقصد بسیار ایده آل است، مقاله سرمایه گذاری در اتریش تمامی جزئیات در این رابطه را در اختیار شما خواهد گذاشت.

هزینه زندگی در گراتس اتریش

گراتس پس از وین بزرگ ترین، پر جمعیت ترین و مهم ترین شهر اتریش می باشد که مقصد بسیاری از مهاجرین می باشد و علاوه بر این یک شهر توریستی نیز شناخته می شود. این شهر محل قرارگیری شرکت های مهم و مطرحی در کشور اتریش است و نقش بسیار پر رنگی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و هنر کشور اتریش را بر دوش می کشد.

جالب اینجاست که میزان مخارج و هزینه ها در این شهر گران تر از وین پایتخت این کشور می باشد؛ پس دقت کنید که مانند دیگر کشورها در اتریش پایتخت گران ترین شهر شناخته نمی شود و شهرهای گران تری نیز وجود دارند. در سال 2023 متوسط مخارج یک فرد مجرد در گراتس ماهانه 953.4 یورو و هزینه های یک خانواده 4 نفره نیز به صورت متوسط ماهانه 3,275.8 یورو محاسبه شده است.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مطلب راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را به شما ارائه کردند، در صورت نیاز به مشاوره و یا کسب اطلاعات بیش تر با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید و سوالات خود را مطرح نمایید.

سوالات پرتکرار راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش

در انتها می توانید سوالات پرتکراری را که در این زمینه پرسیده می شود ، مطالعه نموده و در صورت نیاز به دریافت جزئیات بیشتر با مشاورین ما در تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

خیر وین گران ترین شهر اتریش نیست و شهرهای گراتس، لیتس و استراسبورگ گران تر از وین پایتخت اتریش هستند.

طبق آماری که از راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش به دست آمده به طور متوسط یک شخص مجرد در این کشور ماهانه 922.6 یورو هزینه زندگی دارد.

باتوجه به راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش، قطعا هریک از روش های مهاجرتی به اتریش نیاز به بودجه مالی و میزان مخارج متفاوتی دارد که باید پیش از اقدام مورد بررسی قرار بگیرد.

طبق راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش، هزینه دریافت ویزای کار کشور اتریش در حال حاضر برابر با 150 یورو می باشد.

این مقدار قطعا برای هرفرد متفاوت خواهد بود، اما به طور متوسط هزینه حمل و نقل در اتریش برای هر شخص 120 یورو در نظر گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه