صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش

صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش دریچه ای به روی وضعیت اقتصادی معشیتی این کشور است که مهم ترین پایه های اقتصادی را مورد بررسی قرار می دهد. اقتصاد اتریش یکی از با ثبات ترین اقتصادهای اروپا است و این کشور در حال حاضر یکی از چهارده کشور ثروتمند جهان از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد.

از همین رو ما آشنایی با وضعیت فعلی و آینده اقتصاد اتریش را برای هر متقاضی ورود به این کشور ضروری می دانیم. اقتصاد اتریش یک اقتصاد بازار اجتماعی توسعه یافته است که طی سالیان دراز دچار تغییرات زیادی شده است.

صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش

اتریش به عنوان یکی از قوی ترین اقتصادهای اروپا و جهان میزبانی شرکت های مهمی را در سطح بین المللی بر عهده دارد.

فهرست مطالب

 در حال حاضر بخش صنعت و گردشگری دو پایه مهم اقتصاد این کشور به شمار رفته و تاثیر بسزایی بر وضعیت اقتصادی می گذارند. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت اقتصادی اتریش و جزئیات اقتصادی این کشور، از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

اتریش در مقایسه با سایر کشورهای منطقه یورو و اتحادیه اروپا دارای درصد پایینی از بیکاری می باشد و این پایین بودن نرخ بیکاری در اتریش باعث شده تا یافتن شغل آسان تر شود. در حال حاضر نیز افراد زیادی از سراسر دنیا اتریش را جهت اشتغال انتخاب کرده و با کار و فعالیت در این کشور در کوتاه ترین مدت زمان، آسایش و رفاه را برای خود و خانوادشان به ارمغان می آورند.

در این راه مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کار در اتریش گامی کوچک جهت آشنایی با قوانین و جزئیات مشاغل می باشد.

تاریخچه اقتصادی اتریش

تاریخچه اقتصادی اتریش تا حد زیادی به تاریخچه سیاسی این کشور وابسته است. کشور اتریش که در نتیجه انحلال و فروپاشی پادشاهی اتریش مجارستان و پس از پایان جنگ جهانی اول ایجاد شد و با خسارت های فراوان ناشی از جنگ، این کشور نو پا با معضلات اقتصادی بسیار زیادی رو به رو شد.

در ابتدا دولت این کشور با کمبود مواد غذایی و سوخت دست و پنجه نرم می کرد و در این بین اتریش استقراض گسترده مواد غذایی و سوخت از کشورهای دیگر را به عنوان راه حل موقت در نظر گرفت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش

در این بین افزایش عرضه پول موجب کاهش ارزش پول ملی اتریش شد و تمامی این موارد دست به دست هم دادند و بحران اقتصادی این کشور را به وجود آوردند که آسیب های فراوانی را به جامعه و مردم وارد کرد و با تورم 99% وضعیت اقتصادی جامعه بسیار وخیم شد.

مشکلات اقتصادی اتریش رو به گسترش بود و طبق نظر متخصصین اقتصاد این کشور بدون مداخله سریع خارجی در مرز فروپاشی قرار داشت. در اوت 1922 جامعه ملل رسماً برای سازماندهی طرح بازسازی اتریش منصوب شد و فعالیت خود را برای احیای وضعیت اقتصادی اتریش آغاز کرد.

این احیای اقتصادی عموما از طریق بازسازی مالی انجام شده و در این روند اتریش وام های زیادی را از بازارهای پول بین المللی و مردم اتخاد کرد. سلسله ای از اقدامات در سال 1923 به اجرا درآمد و حتی در کوتاه مدت نیز تاثیر بسیار چشم گیری بر صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش داشت.

اقتصاد اتریش پس از جنگ جهانی دوم

اقتصاد اتریش پس از جنگ جهانی دوم رو به رشد بود و توانست به وضعیت پایداری دست پیدا کند. در دهه 1950 و در پی نوسازی اقتصادی این کشور، اتریش توانست به نرخ رشد سالانه بیش از 5 درصد دست پیدا کند و به دنبال رشد متوسط تولید ناخالص داخلی واقعی به ترتیب 1.7٪، 2٪ و 1.2٪، در سال های 1995، 1996 و 1997، اقتصاد دوباره رونق گرفت.

پس از آن طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش در 1 ژانویه 1995 این کشور عضوی از اتحادیه اروپا شد و این عضویت مزایا و چالش های مختلفی را به همراه داشت. برای مثال پس از آن اتریش با هجوم گسترده سرمایه گذاران از سراسر جهان رو به رو شد و امروزه نیز افراد زیادی از سراسر جهان این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنند.

با توجه به وضعیت اقتصادی اتریش این کشور یکی از بهترین مکان ها برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت به شمار رفته و با سرمایه گذاری در آن می توانید در مدت زمان کوتاهی به رشد خوبی دست پیدا کنید. برای اطلاع از جزئیات سرمایه گذاری و روش های انجام، حتما در کنار این مقاله عنوان سرمایه گذاری در اتریش را مطالعه فرمایید.

بخش کشاورزی در اتریش

بخش کشاورزی در اتریش

در حال حاضر بخش کشاورزی در اتریش تنها درصد کمی از نیروی کار این کشور را استخدام کرده و بخش کمی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. جالب است بدانید با توجه به شرایط جغرافیایی اتریش و کوهستانی بودن این کشور تنها حدود نیمی از زمین را می توان حتی به طور بالقوه کشت کرد و مناطق کشاورزی عموما در شرق و در بورگنلند، اشتایرمارک، کرنتن و نیدروسترایش قرار دارد.

مزارع اتریش، مانند سایر کشورهای کوهستانی اروپای غربی، کوچک می باشند و از مهم ترین محصولات زراعی این کشور می توان به چغندر قند، گندم، ذرت، جو، سیب زمینی، سیب و انگور اشاره کرد. همچنین در مزارع اتریش خوک و گاو نیز پرورش می یابند.

جالب است بدانید طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش کشاورزان در این کشور درآمد کمی داشته و از همین رو عمده کشاورزان به درآمدهای دیگری نیز در کنار کشاورزی احتیاج دارند.

با این حال امروزه بخش کشاورزی بیش از 80 درصد نیازهای غذایی داخلی را تأمین کرده و تعداد مزارع ارگانیک در اتریش از حدود 100 مزرعه در اواخر دهه 1970 به بیش از 21000 مزرعه در اوایل قرن 21 افزایش یافته است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

منابع طبیعی در اتریش

منابع طبیعی در اتریش یکی از بخش های بسیار مهم برای اقتصاد می باشد. در حال حاضر این کشور تولید کننده پیشرو منیزیت طبیعی که به طور گسترده در صنایع شیمیایی استفاده می شود. از دیگر منابع طبیعی مهم در اتریش می توان به آهن، لیگنیت، گچ بی آب، سرب و روی و آنتیموان اشاره کرد.

سنگ آهن نیز یکی از مهم ترین منابع طبیعی در این کشور می باشد که در منطقه آیزنبرگ (در اشتایرمارک) استخراج شده و در مراکز صنعتی مانند لینز و لیوبن فرآوری می شود. همچنین ذخایر نفت و گاز طبیعی در شمال شرقی اتریش وجود دارد که عموما برای رفع نیازهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

این نفت و گاز خام به پالایشگاه بزرگ نفت در Schwechat وارد شده و در آن پردازش می شود. علاوه بر این اتریش از طریق یک خط لوله گاز طبیعی بیشتری را از طریق اوکراین وارد می کند. زغال سنگ نیز در برخی از مناطق این کشور به مقدار بسیار کمی وجود دارد.

منابع طبیعی در اتریش

بر اساس وضعیت اقتصادی اتریش تمامی نیازهای برقی کشور اتریش از طریق زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی و نیروگاه های برق آبی تامین شده و این کشور با دارا بودن شبکه متراکم رودخانه‌ ها و زمین‌ های کوهستانی، صادر کننده اصلی برق آبی می باشد.

در سال های اخیر دولت این کشور استفاده و تولید انرژی های تجدید پذیر را ترویج داده است تا جایی که امروزه بیش از یک سوم تولید انرژی از طریق منابع تجدید پذیر انجام می شود.

بخش صنعت در اتریش

طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش بخش صنعت 7% از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بخش صنعت در اتریش از شرکت های کوچک و متوسط تشکیل شده و حدود یک چهارم جمعیت فعال کشور اتریش را به کار می گیرد.

از مهم ترین بخش های صنعت در این کشور می توان به صنایع فلزی، الکتروشیمی و مهندسی اشاره کرد که در سال های اخیر تمامی این موارد رشد و گسترش بسیار زیادی را تجربه کرده اند. نکته قابل تامل این است که اتریش با استفاده از برنامه های مختلف توانسته در 20 سال گذشته با سرعتی ده برابر بیشتر از منطقه یورو، رشد 140 درصدی در زمینه مهندسی را تجربه کند.

همچنین امروزه هر منطقه و ایالات از این کشور دارای بخش صنعت مخصوص به خود می باشند که این یکی از نقاط مهم در  صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش است.

  • اوبراسترایش (اتریش علیا): آهن، فولاد، مهندسی شیمی و مکانیک
  • سالزبورگ: برق، چوب و کاغذ
  • فورارلبرگ: نساجی، پوشاک
  • کارنتیا: صنایع چوب، خمیر و کاغذ
  • اشتایر: خودرو، تولید
  • وین: خدمات مالی

هر چند اکثر شرکت های صنعتی در اتریش در مقیاس بین المللی کوچک هستند اما این کشور مقر برخی از صنایع بین المللی مانند چندین کارخانه آهن و فولاد، کارخانه های شیمیایی و شرکت های نفتی می باشد که هر ساله هزاران نفر را استخدام می کند.

Industry in Austria

تفکیک فعالیت اقتصادی بر اساس بخشخدماتصنعتکشاورزی
استخدام بر اساس بخش (در درصد از کل اشتغال)3.725.471.0
ارزش افزوده (بر حسب درصد تولید ناخالص داخلی)1.225.862.4
ارزش افزوده (% تغییر سالانه)4.56.82.8

خوب است که با شناخت اقتصاد سایر کشورهای جهان به بهترین تصمیم برسید ، پس مقالات زیر را از دست ندهید:

بخش تولید اتریش

یکی دیگر از بخش های بسیار مهم در صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش، تولید می باشد. به صورت کلی تولید بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده و همچنین یکی از مولدهای اصلی از طریق صادرات می باشد.

بخش تولید اتریش امروزه بیش از 17% از تولید ناخالص این کشور را تشکیل داده و بر ارائه محصولات تخصصی با کیفیت بالا، عمدتاً در صنایع سنتی تمرکز داشته و از آغاز قرن بیست و یکم صنایع و شرکت های این کشور با توسعه و پیشرفت فناوری، موفقیت بسیار چشم گیری را تجربه کردند.

در حال حاضر از مهم ترین محصولات تولیدی اتریش می توان به آلومینیوم، ماشین آلات صنعتی، وسایل نقلیه و قطعات، مواد شیمیایی، کالاها و قطعات الکترونیکی، منسوجات و کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی، شیشه و چینی و محصولات دست ساز بسیار ارزشمند اشاره کرد.

در اوایل قرن بیست و یکم اکثر شرکت های موجود در این کشور عموما خصوصی و یا تحت مالکیت دولت بودند. با این حال در سال های اخیر تعداد زیادی شرکت های مربوط به کشورهای آلمان، هلند، سوئیس و… در این کشور تاسیس شده اند.

شما نیز می توانید با داشتن سرمایه و اطلاعات کافی در کوتاه ترین مدت زمان ممکن کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای اخذ اطلاعات کامل تر در مورد شرایط و روش های قانونی ایجاد شرکت حتما همین حالا به مقاله ثبت شرکت در اتریش مراجعه فرمایید.

نگاهی بر تجارت در اقتصاد اتریش

طبق نگاهی بر تجارت در اقتصاد اتریش، اقتصاد این کشور تا حد زیادی به تجارت خارجی وابسته است و تقریبا 70% از تجارت در اقتصاد کشور اتریش با کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. 

در حال حاضر از مهم ترین شرکای تجاری این کشور می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین و سوئیس اشاره کرد.

از مهم ترین صادرات این کشور طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش می توان به ماشین آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و آهن و فولاد اشاره کرد و همچنین از جمله واردات عمده شامل ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی، سوخت های معدنی و محصولات غذایی می شوند.

به صورت کلی اتریش توانسته که با تجارتی مطمئن و سالم تمامی نیازهای خود را بر طرف کند و همچنین در کنار بهره مندی از بهترین کالاهای کشورهای دیگر بخش زیادی از تولید خود را نیز صادر کند و از این طریق سود بسیار خوبی به دست آورد.

از همین رو تجارت تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت اقتصادی اتریش دارد و یکی از مهم ترین پایه های اقتصادی این کشور می باشد.

Austrian Economy

صادراتواردات
کشورهای شریک(درصد صادرات)تامین کنندگان اصلی( درصد واردات)
آلمان29.5%آلمان39.7%
ایتالیا6.6%ایتالیا6.2%
ایالات متحده6.1%سوئیس5.1%
سوئیس5.1%جمهوری چک4.7%
لهستان4.0%هلند4.4%
اسلواکی3.8%چین4.3%
فرانسه3.7%لهستان3.3%
مجارستان3.7%مجارستان2.6%
جمهوری چک3.5%اسلواکی2.5%
چین2.9%فرانسه2.3%

نگاهی بر تجارت در اقتصاد اتریش

طبق نگاهی بر تجارت در اقتصاد اتریش، اقتصاد این کشور تا حد زیادی به تجارت خارجی وابسته است و تقریبا 70% از تجارت در اقتصاد کشور اتریش با کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. در حال حاضر از مهم ترین شرکای تجاری این کشور می توان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین و سوئیس اشاره کرد.

از مهم ترین صادرات این کشور طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش می توان به ماشین آلات، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی و آهن و فولاد اشاره کرد و همچنین از جمله واردات عمده شامل ماشین آلات، تجهیزات حمل و نقل، وسایل نقلیه، مواد شیمیایی، سوخت های معدنی و محصولات غذایی می شوند.

به صورت کلی اتریش توانسته که با تجارتی مطمئن و سالم تمامی نیازهای خود را بر طرف کند و همچنین در کنار بهره مندی از بهترین کالاهای کشورهای دیگر بخش زیادی از تولید خود را نیز صادر کند و از این طریق سود بسیار خوبی به دست آورد.

از همین رو تجارت تاثیر بسیار مهمی بر وضعیت اقتصادی اتریش دارد و یکی از مهم ترین پایه های اقتصادی این کشور می باشد.

بخش خدمات در اقتصاد اتریش

بخش خدمات در اقتصاد اتریش

امروزه بخش خدمات در اتریش 62.6% از تولید ناخالص داخلی را تشکیل داده و 71% جمعیت فعال کشور را به کار گرفته است. به صورت کلی گردشگری در این بخش دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و تاثیر بسیار زیادی بر صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش دارد.

این کشور با داشتن چشم انداز زیبا، روستاها، شهرها، صنعت هتلداری و پذیرایی عالی یکی از بهترین مکان ها برای بازدید به شمار رفته و لذا بخش گردشگری اتریش سود بسیار زیادی را برای این کشور به همراه دارد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده گردشگری 4.1 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل داده و ارزشی بیش از 16.6 میلیارد یورو برای اتریش به ارمغان می آورد.

نکته حائز اهمیت این است که در این بین همه گیری ویروس کرونا تاثیر منفی ای بر بخش گردشگری و وضعیت اقتصادی اتریش داشته اما با این حال این کشور توانست پس از آن به خوبی به وضعیت پیشین خود باز گردد و ضرر های وارد شده در این دوران را جبران کند.

همچنین این ویروس بر بخش های دیگر اقتصادی این کشور نیز نظیر کشاورزی و تجارت تاثیر عمده ای داشت و موجب افزایش گسترده قیمت ها شد.

چنانچه قصد دارید تا امروزه در یکی از شهرهای اتریش زندگی کنید یا برای گردشگری این کشور را انتخاب کنید، اما با میزان هزینه ها آشنایی ندارید، مطالعه مقاله راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش گامی کوچک جهت آشنایی با جزئیات هزینه ها در این کشور می باشد.

خدمات مالی در اتریش

در حال حاضر طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش سیاست های پول این کشور عمدتا توسط بانک مرکزی اروپا تعیین و در نهایت توسط بانک ملی این کشور اجرا می شوند. همچنین خدمات مالی در اتریش توسط طیف گسترده ای از موسسات، از جمله بانک های بزرگ ملی و خارجی، بانک های پس انداز و بانک های کوچک تر اعتباری و کشاورزی انجام می شود.

جالب است بدانید بورس اوراق بهادر وین در سال 1771 توسط ملکه ماریا ترزا تاسیس شد و امروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین موسسات مالی در اروپا به فعالیت خود ادامه داده و تمامی سهام های داخلی و خارجی در این نهاد معامله می شود و تاثیر عمده ای بر وضعیت اقتصادی اتریش داشته است.

شاخص ها202120222023
رشد تولید ناخالص داخلی (% سالانه)4.64,80,5
تورم (% سالانه)2.88,66,6
نرخ بیکاری6.24.35.0

کار و مالیات در اقتصاد اتریش

در نهایت نقش کار و مالیات در اقتصاد اتریش که یکی دیگر از پایه های مهم اقتصادی این کشور است را مورد بررسی قرار می دهیم. امروزه مهم ترین تامین کننده شغل در سطوح مختلف این کشور دولت است و آژانس های کاریابی دولتی همراه تلاش می کنند تا طیف وسیعی از مردم به مشاغل خوب دسترسی داشته باشند.

گاهی نیز دولت شخصا کارهایی ایجاد کرده و با کارآفرینی، مشاغل بسیار خوبی را به ساکنین ارائه می دهد. این موضوع باعث شده تا یافتن شغل در کشور اتریش آسان باشد و لذا مشارکت دولت در این بخش نرخ بیکاری بسیار کم را برای اتریش به ارمغان آورده است.

امروزه نمایندگان اقشار مختلف مردم در اتاق های بازرگانی، کشاورزی و کارگری و… زیر نظر دولت، در تلاش اند تا حرکات دستمزد و قیمت در این کشور را به نحوی احسن کنترل کنند. از مهم ترین درآمدهای مالیاتی این کشور می توان به مالیات بر درآمد و دستمزد و مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی تلاش کردند تا حد امکان صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش را مورد بررسی قرار دهند. چنانچه هرگونه سوالی در این مورد ذهنتان را مشغول کرده حتما از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با کارشناسان ما در تماس باشید. همچنین چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید اما با روش های قانونی مهاجرت آشنا نیستید توصیه می کنیم مطالعه مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سوالات پر تکرار صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش

صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش در این عنوان به دقت بررسی شد و در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر هستید ، پرسش خود را در بخش دیدگاه برای ما درج کنید تا به بهترین جواب برسید.

در حال حاضر طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش بخش صنعت و گردشگری دو پایه مهم اقتصاد این کشور به شمار رفته و تاثیر بسزایی بر وضعیت اقتصادی می گذارند.

طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش از مهم ترین مشکلات اقتصادی این کشور در گذشته می توان به کاهش ارزش پول و استقراض گسترده از کشور های دیگر اشاره کرد.

در حال حاضر طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش مهم ترین شریک تجاری این کشور آلمان است و پس از آن می توان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده، چین و سوئیس اشاره کرد.

طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش امروزه مهم ترین تامین کننده شغل در این کشور دولت است و علاوه بر آن دولت با کنترل بخش های مختلف مشاغل مانند ایجاد قوانین مختلف و کنترل دستمزد ها موجبات آسایش و رفاه مردم را فراهم می کند.

طبق صفر تا صد نکات سیستم اقتصادی اتریش امروزه نرخ بیکاری در این کشور حدود 5% می باشد و از همین رو آینده اقتصاد اتریش و اشتغال در این کشور بسیار خوب به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه