دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان 2024 + هزینه و مدارک لازم

شرکت در دوره‌های اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان یکی از دوره‌های آموزشی است که می‌تواند شخص را به یک خلبان حرفه‌ای مبدل ساخته و آینده شغلی بسیار مناسبی را در این کشور برای وی رقم بزند. 

این دوره‌ها یک دوره کارآموزی شناخته می‌شوند که ترکیبی از آموزش‌های تئوری و عملی تجربی هستند که به آموزش و یادگیری مهارت‌ها و صلاحیت‌های هوانوردی به افراد می‌پردازند.

دوره آوسبیلدونگ خلبانی یک برنامه آموزشی تخصصی در آلمان است که به شما مهارت‌ها و دانش لازم برای تبدیل شدن به یک خلبان تجاری را می‌دهد.

دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان 2024 + هزینه و مدارک لازم

آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان طی یک دوره دو تا سه ساله فرد را به یک خلبان ماهر مبدل ساخته و او را به دنیای کار هوا و فضا وارد می سازد.

فهرست مطالب

این برنامه شامل آموزش مهمی در زمینه‌های مختلف هوانوردی می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اصول پرواز
  • قوانین و مقررات هوانوردی
  • عملکرد هواپیما
  • ترافیک هوایی
  • ناوبری
  • هواشناسی
  • تعمیر و نگه‌داری هواپیما
  • مدیریت بحران

پذیرش و شرکت در این دوره نیاز به فراهم آوردن شرایط و مدارکی مشخص و لازم را دارد که در ادامه توسط تیم مشاورین خبره آی مهاجرتی به شما شرح داده خواهد شد. همچنین اطلاع از شرایط و قوانین این دوره می‌تواند در انتخاب این برنامه به شما کمک شایانی نماید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان 2024 + هزینه و مدارک لازم

درباره دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان یک دوره آموزشی عملی تئوریک خواهد بود که در مراکز هوانوردی معتبر و یا دانشگاه‌های کشور آلمان ارائه و آموزش داده خواهد که معمولا 2 سال زمان نیاز دارد. اما با توجه به انواع دوره‌های مختلف می‌توان در دوره‌هایی از 6 ماه تا حتی 3 ساله شرکت کرد که بستگی به انتخاب و هدف شما خواهد داشت.

مثلا افرادی که برای اخذ مدرک خلبانی هواپیماهای خصوصی اقدام می‌کنند معمولا حداکثر 6 ماه نیاز به گذراندن دوره دارند و نمی‌توانند با این مدرک کسب درآمد نمایند؛ زیرا با این گواهی اجازه پرواز با هواپیماهای مسافربری را ندارید. برای این که بتوانید یک خلبان خبره شده و به کار مشغول شوید باید برای مدرک خلبانی تجاری اقدام کنید.

اما برای پذیرش در این دوره داشتن شرایطی برای تمامی متقاضیان الزامی است که بدین شرح خواهند بود:

  • حداقل 16 سال سن و حداکثر 35 سال
  • ارائه مدرک دیپلم دبیرستان با نمرات بالا
  • تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی
  • سلامت کامل جسمانی و عقلانی

دقت داشته باشید که برای شرکت در این برنامه باید از سلامت کامل جسم و عقل برخوردار باشید، این یعنی شما باید در معایناتی که مورد تایید هوانوردی آلمان یا مدرسه هوانوری مدنظرتان باشد، شرکت کنید و نتایج آن را ارائه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

جهت اپلای و پذیرش در موسسات یا مدارس هوانوردی در آلمان و شرکت در آوسبیلدونگ خلبانی باید مدارکی را تهیه کرده و به کارفرمای خود ارائه دهید. 

همواره از طریق ارتباط با مرکز مدنظر خود از اطلاعات دقیقی در رابطه با مدارک لازم دست پیدا کنید. اما به طورکل این مدارک برای پذیرش این دوره موردنیاز است:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست پذیرش
  • گواهی دیپلم دوره دبیرستان با ریز نمرات
  • مدرک زبان آلمانی سطح B2 و مدرک زبان انگلیسی معتبر
  • انگیزه‌نامه
  • رزومه مختصر و کامل

معرفی لیست کامل بهترین رشته‌های آوسبیلدونگ آلمان در 2024 را در مقاله مربوطه برای شما شرح داده ایم، مطالعه این مطلب سایر دوره های موجود در آلمان را به شما معرفی کرده و چگونگی اخذ ویزا از این طریق را نیز خواهید شناخت.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل اپلای برای دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

مراحل اپلای این دوره پیچیدگی خاصی ندارد، اما مهم‌ترین بخش این است که شما بتوانید مدرسه یا شرکت معتبری برای این دوره را بیابید که شما پذیرفته و ثبت‌نام نماید. به طورکلی مراحل زیر برای شرکت در دوره اوسبیلدونگ خلبانی مورد نیاز خواهد بود:

  1. برای شروع باید شرکت یا مدرسه و کارفرمایی را بیابید که این دوره را ارائه می‌کند که در حال حاضر بهترین روش برای ایرانیان جستجو از طریق سایت‌های اینترنتی است.
  2. سپس باید از طریق مکاتبه با آنان از مدارک و شرایط لازم جهت پذیرش مطلع شوید.
  3. تمامی مدارک موردنیاز را با دقت کامل جمع‌آوری نمایید، در این مرحله حتما از مشاورین آی مهاجرتی راهنمایی بگیرید و از تجربیاتشان بهره ببرید.
  4. مدارک جمع آوری شده را به همراه درخواست خود به شرکت یا کارفرمای انتخابی خود ارسال کرده و منتظر نتیجه بمانید.
  5. در صورت قبولی و استخدام می‌توانید با دریافت گواهی پذیرش برای اخذ ویزا و مجوز حضور در آلمان اقدام نمایید.
میزان درآمد در دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

میزان درآمد در دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

شاید شنیده باشید که شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ آلمان با حقوق همراه خواهد بود، اما این موضوع در رابطه با تمامی دوره‌های آموزشی برنامه اوسبیلدونگ نیست. زیرا در طول برنامه اوسبیلدونگ خلبانی حقوقی به افراد پرداخت نمی‌شود و حتی باید شهریه‌ای نیز پرداخت گردد. دوره‌های خلبانی به دلیل گران بودن معمولا به صورت رایگان مانند دوره‌های اوسبیلدونگ هتلداری، معلمی و غیره نبوده و از متقاضیان شهریه نیز دریافت می‌شود. میزان هزینه و شهریه نیز باتوجه به مرکز انتخابی و نوع دوره شما متفاوت است و می‌تواند حتی تا 100 هزار یورو نیز برسد. البته دقت داشته باشید که این امر بستگی بسیاری به کارفرما دارد، ممکن است برخی کارفرماها از پس از مدتی از گذشت دوره باتوجه به میزان فعالیت افراد مبلغی به عنوان حقوق به آنان پرداخت نمایند. اگر مبلغی به اشخاص تعلق بگیرد، حداقل 600 یورو در ماه خواهد بود و می تواند تا 1300 یورو در ماه نیز برسد.

مدارس هوانوردی معتبر در آلمان

در حال حاضر بیش از 20 مدرسه و مرکز آموزشی خلبانی و هوانوردی در کشور آلمان در حال فعالیت هستند که برخی از آنان دوره های آوسبیلدونگ خلبانی را برگزار می کنند. باید توجه داشته باشید که هریک از این مراکز شرایط و رویه خاصی برای پذیرش را دارا هستند که باید حتما از آنان اطلاعات دقیق را کسب کنید. اما در حال حاضر می توان گفت که مراکز زیر از برترین مدارس آموزش خلبانی شاخته می شوند:

  • آکادمی پرواز RWL آلمان – RWL German Flight Academy GmbH.
  • آکادمی پرواز MFA مونیخ – MFA Munich Flight Academy
  • آموزش هوانوردی لوفت هانزا – 4. Lufthansa Aviation Training
  • مدرسه آموزش هوانوردی کرانفیلد – Cranfield Aviation Training School
  • مرکز پرواز خلبان هامبورگ – Pilot Flight Center Hamburg

کار در کشور آلمان از زمینه های زیر نیز می‌تواند امکان پذیر شود که توصیه می‌کنیم مطالعه آنها را از دست ندهید:

شرایط ویزا و اقامت دائم دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

برای شرکت در دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان نیاز به دریافت ویزا خواهید داشت که این ویزا به شما اجازه اقامت موقت در آلمان را خواهد داد و به هیچ عنوان به صورت اقامت دائم قابل دست یافتن نخواهد بود. البته از طریق این ویزا می‌توانید آزادانه در هرکجای آلمان بگردید و حتی به دیگر کشورهای اروپایی عضو شنگن نیز سفر کنید.

اما سوال این‌جاست که آیا از طریق این دوره می‌توان به اقامت دائم آلمان رسید یا خیر؟! همان‌طورکه گفتیم ویزای شما در ابتدا موقت خواهد بود که دارای تاریخ پایان است. 

اما اگر شما بتوانید در این کشور شغلی بیابید و در آن استخدام شوید، ویزای کاری برای شما صادر خواهد شد و پس از 3 سال اقامت و زندگی در این کشور قادر به دریافت اقامت دائم نیز می‌شوید.

شرایط ویزا و اقامت دائم دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

باتوجه به بازار کاری بسیار خوب در آلمان و همچنین شغل خلبانی، معمولا راحت می‌توانید با پایان دوره تحصیلی خود در شغلی استخدام شوید. بهتر است که در همان طول دوره آموزشی اگر از سوی مرکز آموزشی خودتان پیشنهاد ندارید، به جستجوی کار باشید و همه را بر آخر کار نگذارید.

مهاجرت کاری به آلمان

دریافت ویزای کاری آلمان یکی از بهترین گزینه‌هایی ممکن برای ورود و اقامت در این کشور است که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما به صورت دقیق به آن پرداخته است.

توصیه می‌کنیم تا این وبینار را تا انتها تماشا نموده و سپس با کارشناسان ما تماس بگیرید تا بتوانید با توجه به شرایط خود بهترین مسیر ممکن را بیابید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

مزایای شرکت در دوره اوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

یقینا شرکت در این دوره آموزشی مزایا و امتیازات بسیاری برای شما به همراه خواهد آورد که بارزترین آن مهاجرت به یکی از بهترین کشورهای حال حاضر جهان است.

اما شاید بپرسید که دوره اوسبیلدونگ خلبانی چه مزایایی برایتان خواهد داشت؟! در ادامه چندی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای شرکت در این دوره را مشاهده می‌کنید:

  • اخذ مدرک خلبانی معتبر از مراکز بسیار معتبر در جهان
  • وجود فرصت‌های شغلی بسیار پس از پایان دوره
  • درآمد مناسب و رو به بالای خلبانی در آلمان
  • عدم نیاز به تحصیل در دانشگاه‌ها
  • هزینه تحصیل مناسب این رشته در مقایسه با سایر کشورهای هم تراز

 

برای کسب اطلاعات بیش‌تر در رابطه با دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان و همچنین کسب مشاوره در هر زمینه مهاجرتی می‌توانید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از تجارب و اطلاعات تیم کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار دوره آوسبیلدونگ خلبانی در آلمان

سوالات پایانی نیز به صورت خلاصه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این دوره معمولا نیازمند 2 سال زمان برای خلبان تجاری شدن است و برای خلبان خصوصی حداکثر 6 ماه زمان نیاز دارد.

این دوره به زبان آلمانی برگزار و آموزش داده خواهد شد، اما معمولا خلبانان باتوجه به شغل خود باید به زبان انگلیسی نیز تسلط مناسبی داشته باشند.

بله برای شرکت در این دوره آموزشی باید هزینه و شهریه تحصیلی آن را پرداخت کنید که باتوجه به مراکز مختلف با یکدیگر متفاوت است و از 10 هزار تا 100 هزار یورو را در بر می‌گیرد.

معمولا در این دوره حقوقی به افراد داده نمی‌شود.

متوسط درآمد خلبانان در آلمان سالانه چیزی در حدود 78240 یورو ثبت شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه