ویزای استارتاپ آلمان، فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

راه‌اندازی یک استارتاپ می‌تواند یکی از روش‌های مهاجرت به آلمان در نظر گرفته شود که بسیار مورد استقبال و توجه دولت این کشور نیز قرار می‌گیرد.

اما استارتاپ چیست؟ اگر قصد راه‌اندازی و به اجرا درآوردن یک طرح یا ایده‌ای نو، خلاقانه و جدید را در ذهن دارید، شما در حال شروع یک استارتاپ یا حرفه‌ای مبتکرانه هستید.

ویزای استارتاپ آلمان، فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

ویزای استارتاپ آلمان نیازمند یک طرح تجاری نو و موفق است که تجربه و تخصص شما را نیز طلب می کند تا مورد تایید دولت آلمان قرار گیرد.

فهرست مطالب

راه‌اندازی استارتاپ خود می‌تواند یک کارآفرینی تلقی شود، اما با آن تفاوت خواهد داشت. چون در کارآفرینی نیازی نیست که ایده و طرح شما نو و جدید باشد، بلکه در زمینه انتخابی فقط دارای تجربه و سابقه کار باشید، کافی است. اما یک استارتاپ نیازمند طرحی جدید و خلاقانه است که برنامه و اهداف آن در یک بیزنس‌پلن یا طرح تجاری ارائه می‎شود.

دولت آلمان همواره از ایده‌های نو استقبال می‌کند، اما ایده شما باید مناسب و کارآمد باشد و بتواند برای اقتصاد این کشور مثمر ثمر واقع شده و باعث ترقی آن گردد. حال اگر قصد استارت یک استارتاپ در آلمان را دارید باید شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزا و مجوز حضور در این کشور را تهیه و فراهم نمایید که در ادامه توسط مشاورین آی مهاجرتی شرح داده خواهند شد.

شرایط دریافت ویزای استارتاپ آلمان

جهت رسیدن به ویزای استارتاپ آلمان باید شرایط و مدارکی را فراهم آورید که مهم‌ترین آن ارائه بیزنس پلن قوی و خلاقانه است که بتواند مورد تایید مقامات مربوطه در این کشور قرار بگیرد. بیزنس معرفی شده در بیزنس پلن شما باید کاملا جدید بوده و خدماتی نوین و تازه را به جامعه ارائه نماید و جای رشد و ترقی داشته باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای استارتاپ آلمان، فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

علاوه بر این کسب و کاری که قصد شروع آن را دارید باید قابلیت ارائه به بازارهای خارج از این کشور را نیز داشته باشد. یکی دیگر از شروط مهم این است که استارتاپ معرفی شده باید در آلمان بازار کار و ایجاد شغل نماید و در آینده با رشد خود امکان استخدام کارمند یا کارگر بیش‌تر را نیز فراهم آورد.

بودجه مالی را فراموش نکنید، درست است که بیزنس شما نوپا خواهد بود اما یقینا باید مبلغی را برای شروع کار و راه‌اندازی در نظر داشته باشید که مبلغ آن را معمولا از 25 هزار یورو تا 100 هزار یورو در نظر می‌گیرند. مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، یادگیری زبان آلمانی است که تاثیر زیادی هم در دریافت ویزا و هم در موفقیت رسیدن شما خواهد داشت.

راه‌اندازی استارتاپ به مانند کارآفرینی در آلمان نیازمند داشتن سابقه مدیریتی نیست، اما باید حداقل 5 سال در زمینه و یا حوزه‌ای که قصد شروع استارتاپ در آن را دارید، سابقه کار و تجربه را ارائه نمایید. علاوه بر سابقه کار یکی‌دیگر از شرایط لازم داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس در رشته مربوطه است.

نکته بسیار مهمی که درباره راه‌اندازی یک استارتاپ وجود دارد، این‌که آلمان دارای ویزای استارتاپ نیست و شما باید از طریق دریافت ویزای کارآفرینی و یا ویزای فریلنسر اقدام نمایید تا ویزا و مجوز حضور در این کشور را به‌دست آورید.

Required documents for a German startup

برای دریافت ویزای استارتاپ آلمان چه مدارکی نیاز است؟

اخذ ویزای استارتاپ نیازمند ارائه مدارکی مشخص و لازم به سفارت این کشور است. دقت داشته باشید که مدارک موردنیاز باتوجه به نوع بیزنس و شرایط فردی برای هر متقاضی میتواند متفاوت باشد، حتما این موضوع را توسط کارشناسان آی مهاجرتی بررسی نمایید.

  • اما به‌طور کل مدارک زیر برای تمامی متقاضیان موردنیاز است:
  • فرم درخواست ویزا تکمیل شده
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • یک کپی از صفحه اطلاعات پاسپورت (کپی در اندازه A4)
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه بیزنس پلن یا طرح تجاری
  • ارائه گواهی اثبات تمکن‌مالی موردنیاز
  • ارائه گواهی مکان اقامت (اجاره‌نامه، سند ملک و غیره)
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • هرگونه سابقه کار مرتبط
  • رزومه شخصی و هدف‌نامه
  • رسید پرداخت هزینه دریافت ویزا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل اخذ ویزای استارتاپ آلمان

مراحل اخذ ویزای استارتاپ آلمان

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کشور آلمان دارای ویزای استارتاپ نیست. اما متقاضیان این امر خواهند توانست از طریق دریافت ویزای فریلنسر یا همان خوداشتغالی برای مهاجرت به این کشور و شروع استارتاپ خود اقدام نمایند. جهت دریافت ویزا باید مراحل زیر طی نمایید:

  • یک بیزنس پلن کامل تهیه و تایید آن را از مراجع مربوطه در آلمان دریافت کنید.
  • فرم درخواست صدور ویزا را آنلاین تکمیل و وقت سفارت و کارگزاری را مشخص نمایید.
  • تمامی مدارک موردنیاز را جمع‌آوری نمایید.
  • در زمان مقرر در کارگزاری ویزامتریک حاضر و مراحل بیومتریک را انجام دهید.
  • در تاریخ مقرر به سفارت مراجعه و هزینه ویزا را پرداخت نمایید.
  • در مصاحبه با مسئول پرونده در سفارت شرکت کنید.
  • در نهایت منتظر دریافت جواب از سفارت آلمان باشید.

مطالعه روش دریافت هر یک از ویزاهای زیر می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان به اقامت کشور آلمان باشد:

اجازه بردن همراه با ویزای استارتاپ آلمان

در صورتی‌که شما بتوانید از طریق راه‌اندازی استارتاپ خود در آلمان ویزا و مجوز حضور در این کشور را دریافت کنید و 3 سال در این کشور ساکن بوده و مالیات پرداخت نمایید، امکان درخواست اقامت دائم برایتان فراهم خواهد آمد. البته توجه کنید که بیزنس شما باید طی این مدت به اهدافی که برای آن در نظر داشته‌اید رسیده باشد و یا بسیاری از شرایط آن فراهم شده باشد.

همچنین پس از 7 تا 8 سال زندگی در کشور آلمان خواهید توانست تابعیت و پاسپورت آلمان را به دست آورید. در رابطه با همراه بردن خانواده نیز باید بدانید که دارندگان ویزای استارتاپ قادر هستند که همراهان مجاز و واجد شرایط را همراه خود برای زندگی به آلمان ببرند.

شما می‌توانید فرزندان زیر 18 سالتان را در مدارس آلمان برای تحصیل ثبت‌نام کنید. همچنین همسرتان نیز در صورت یافتن شغلی مناسب می‌تواند جهت دریافت ویزای کار اقدام کرده و در این کشور شاغل شود. به شما توصیه می‌کنیم عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان را پیش از اقدام مطالعه نمایید، تا با مخارجی که برای این امر در پیش رو خواهید داشت، آشنا شوید.

وبینار بررسی مهاجرت کاری به آلمان

با تماشای وبینار مهاجرت کاری به آلمان می توانید به روزترین اطلاعات در رابطه با شرایط کار و راه اندازی کسب و کار را به دست آورده و با راهنمایی مشاورین ما در مدت زمانی کوتاه به آن دست یابید.

با درج شماره خود در باکس مشاوره، بهترین مسیر خود برای رسیدن به ویزای آلمان را بشناسید.

 

نمایش ویدیو درباره وبینار مهاجرت کاری به آلمان

ویزای استارتاپ آلمان، فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان شناخته می‌شود که تیم کارشناسان آی مهاجرتی می‌توانند همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین در دفتر شیراز در این زمینه پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

سوالات پرتکرار ویزای استارتاپ آلمان، فرصتی برای راه اندازی کسب و کار در آلمان

کارشناسان ما ضمن اطلاع از تمامی شرایط ویزای استارتاپ آلمان سوالات متداولی که در این رابطه وجود دارد را برای شما جمع آوری نموده و از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

بله، در صورتی‌که استارتاپ شما موفق بوده و به کار ادامه دهد، پس از 3 سال اقامت و زندگی در کشور آلمان فرصت رسیدن به اقامت دائم برای شما فراهم خواهد آمد.

بله، آلمان یکی از بهترین مقاصد در جهان جهت راه‌اندازی استارتاپ شناخته می‌شود و دولت نیز از آن استقبال نموده و حمایت‌های خوبی انجام می‌دهد.

خیر، کشور آلمان دارای ویزای استارتاپ نیست، اما افراد خواهان راه‌اندازی استارتاپ در آلمان می‌توانند از طریق دریافت ویزای فریلنسر خوداشتغالی برای این امر اقدام کنند.

بله، دریافت‌کنندگان ویزای استارتاپ می‌توانند جهت بردن همراه به این کشور نیز اقدام نمایند.

بله، برای راه‌اندازی یک استارتاپ در آلمان باید دارای سابقه کار در حوزه مربوطه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه