ویزای فریلنسر آلمان، فرصتی برای کار آزاد در آلمان

در ابتدا باید بدانید که فریلنسریگ بدین معنی است که افرادی می‌خواهند به جای یک شغل تمام‌‌ و یا پاره ‌وقت و حتی دورکاری برای یک کارفرما با قراردادی دائم، برای خودشان کار کرده و از تخصص و مهارت خود درآمد داشته باشند.

این نوع اشتغال روز به‌ روز در حال یافتن علاقمندان بیش‌تر است، چرا‌ که افراد برای مدیریت وقت و شرایط کاری و غیر کاری شان می‌توانند بسیار آزادانه‌تر عمل نمایند.

ویزای فریلنسر آلمان، فرصتی برای کار آزاد در آلمان

ویزای فریلنسر آلمان، به معنای راه اندازی کسب و کار خود در اقتصادی قوی می‌باشد که البته هم اکنون برای ایرانیان دریافت آن دشوار شده است.

فهرست مطالب

در قوانین جدید کاری کشور آلمان نیز فریلنسینگ توانسته خود را به رسمیت رسانده و دولت با تصویب قوانینی جدید، این امکان را فراهم نموده تافریلنسرها هم در سیستم کاری گنجانده شده و کسی نتواند با پیدا کردن راه‌‌های گریز از قوانین سوءاستفاده کند. ضمنا این کشور مسیر را نیز برای مهاجرینی که خواهان اشتغال بدین صورت هستند، باز کرده است.

حال اگر کسی بخواهد به‌ عنوان یک فریلنسر به آلمان مهاجرت کرده و کار کند، باید قوانین فدراسیون آلمان را رعایت کند که البته چندان ساده و آسان نیز نمی‌باشند. چنان‌چه به دنبال اقدام بدین شیوه هستید، باید ویزای فریلنسر آلمان را اخذ نموده و به این کشور نقل مکان کنید.

پیشنهاد می‌کنیم حتما عنوان شرایط مهاجرت کاری به آلمان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید، تا در ابتدا از اصلی‌ترین شرایط موردنیاز مطلع شوید. در ادامه نیز با تیم کارشناسان ما همراه شوید تا به شناختی قابل قبول از ویزای فریلنسر آلمان دست پیدا کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای فریلنسر آلمان، فرصتی برای کار آزاد در آلمان

شرایط اخذ ویزای فریلنسر آلمان

فریلنسرینگ به ‌عنوان شغلی در دسته خود اشتغالی دسته‌بندی می‌شود و خوشبختانه شامل پرداخت مالیات کم‌تری در مقایسه با دیگر حوزه‌های خود اشتغالی می‌شود. ویزای فریلنسر آلمان یک اجازه اقامت است که به‌طور خاص برای فریلنسرها، هنرمندان و افراد خوداشتغال طراحی شده و این اجازه را به آنها می‌دهد تا شهروندان غیر اتحادیه اروپا (EU) و غیر اروپایی منطقه اقتصادی در آلمان، زندگی و کار نموده و در عین حال شغل آزاد خود را دنبال کنند.

اگر می‌خواهید مشاغل حوزه فریلنسری را بهتر بشناسید، باید بگوییم که مشاغلی نظیر نقاشی، مجری‌گری، مترجمی، نویسندگی، معلمی، مربی‌گری، خبرنگاری، مشاوره تجاری و غیره در زمره فریلنسرینگ قرار می‌گیرند و به طورکلی باید بدانید که اگر متقاضی اخذ این ویزا هستید، باید شرایط زیر را پیش از درخواست صدور ویزا فراهم آورید:

  • حرفه شما باید برای اقتصاد کشور آلمان مفید بوده و یک نیاز بازار کار و یا نیاز منطقه‌ای را رفع نماید.
  • متقاضی باید ثابت کند که مشتریانی داشته که قصد همکاری با وی را دارند. به همین‌خاطر این مشتریان بالقوه باید نامه‌هایی جهت همکاری و حمایت از شما برایتان بنویسند.
  • باید ثابت کنید که دارای تمکن مالی لازم جهت یک زندگی راحت در آلمان را هستید.
  • باید اقامت قانونی در آلمان داشته و محل اقامت خود را پیدا کرده و آدرس خود را در یک اداره ثبت محلی «Bürgeramt» ثبت کند.
  • افراد بالای 45 سال باید یک برنامه بازنشستگی مناسب ارائه کنند.

برترین کشورهای پر درآمد برای فریلنسرها

از آن‌جا که فریلنسری یک شغل پر ریسک و کاملا خودکفا می‌باشد، عاقلانه است که علاوه بر کشور آلمان از سایر گزینه‌های ایده آل در این زمینه نیز به خوبی مطلع شوید تا به بهترین تصمیم برسید.

در نمودار برترین کشورهای جهان برای فریلنسرها و میزان رشد درآمد آنان سال به سال در آن‌جا را در سال طبق آمار سال 2022 مشاهده می‌کنید:

درصد رشد درآمد فریلنسرها سال به سال در کشورهای برتر این رشته

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

انواع ویزای فریلنسر آلمان

انواع ویزای فریلنسر آلمان

در ابتدا بدانید که شرایط و روند دستیابی به ویزای فریلنسر آلمان سخت بوده و در مقایسه با سایر ویزاهای این کشور که امکان مهاجرت، زندگی و دریافت اقامت این کشور را به شما می‌دهند، دارای مراحل و سخت‌گیری‌های بیش‌تری است. به همین‌خاطر پیش از اقدام حتما تمامی جزئیات و مدارک را دقیق و با همراهی متخصصان این امر نظیر کارشناسان آی مهاجرتی بررسی و جمع‌آوری نموده تا از هرگونه احتمال مشکل یا خطا جلوگیری نمایید.

بر اساس شغل افراد 2 نوع ویزای فریلنسر آلمان وجود دارد:

  • ویزای کار آزاد (Freiberufler): اگر شما دارای شغلی هستید که می‌تواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد و فرهنگ آلمان گذاشته مزایا و منافعی برای آن در پی داشته باشد، قادر به دریافت این نوع ویزا خواهید بود. این مشاغل شامل: مهندسان، معلمان، مترجمان، پزشکان خود اشتغال، هنرمندان، نویسندگان، حسابرسان، معماران می‌شود.
  • ویزای خود اشتغالی (Selbständiger): اگر شما مدیرعامل و نماینده قانونی یا موسس و مالک انحصاری یک شرکت هستید، قادر به دریافت این ویزا هستید. اما باید بیزنس و کسب و کار شما تأثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان داشته و علاقه و زمینه ای برای آن در این کشور وجود داشته باشد. همچنین حتما مخارج و هزینه‌های این بیزنس و کسب و کارتان را از طریق سهام یا تعهد وام تأمین نموده باشید.

وبینار بررسی شرایط مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به کشور آلمان در تمامی زمینه‌ها نیازمند دریافت اطلاعاتی دقیق است که کارشناس ارشد ما در این عنوان به آن پرداخته است.

توصیه می‌کنیم این وبینار را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که به دنبال بررسی شرایط خود هستید، حتما با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان

Documents required to obtain a German freelancer visa

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای فریلنسر آلمان

در انتخاب و جمع‌آوری مدارک موردنیاز جهت ارائه به سفارت آلمان برای اخذ ویزای فریلنسر آلمان بسیار دقت نمایید و با دقت تمامی جزئیات را بررسی نمایید، زیرا دستیابی به این روش به خودیه خود سخت است و حال اگر مشکل یا نقصی در مدارک ارسالی شما وجود داشته باشد، احتمال ریجکت شدن درخواست‌تان بسیار بالا می‌رود.

همواره از آخرین مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای فریلنسر آلمان مطلع شده و سپس اقدام کنید. در حال‌حاضر مدارک زیر جهت درخواست صدور این ویزا موردنیاز هستند:

  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • پاسپورت معتبر با صفحات خالی
  • 2 قطعه عکس
  • بیمه سلامت و مسافری لازم
  • گواهی اثبات محل اسکان در آلمان (اجاره‌نامه، سند مالکیت ملک)
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدارک مربوط به سوابق کاری
  • توصیه‌نامه از کارفرمای قبلی
  • ارائه هرگونه نمونه‌کار به‌صورت حرفه‌ای
  • نامه تایید همکاری از سوی شهروند آلمانی که تایید نماید، قصد همکاری با شما را دارند.
  • گواهی اثبات برنامه بازنشستگی برای متقاضیان بالای 45 سال
  • گواهی پرداخت هزینه‌های صدور ویزا (75 یورو )
  • مدارک اثبات تمکن مالی

تمامی مدارکتان را به زبان آلمانی یا انگلیسی توسط مترجم مورد تایید سفارت ترجمه نموده و از هرکدام 2 کپی به همراه اصل مدرک را همراه داشته باشید.

در رابطه با کار در کشور آلمان به هر شیوه ای خوب است که با مطالعه عناوین زیر به شناختی هرچه جامع تر برسید:

اخذ ویزای همراه و مدت اعتبار ویزای فریلنسر آلمان

ویزای فریلنسر آلمان یک ویزای اقامتی موقت با زمان محدود خواهد بود که مدت اعتبار آن با توجه به شرایط متقاضیان و برنامه کاری آن‌ها متفاوت است. اما به طورکل مدت زمان اعتبار این ویزا می‌تواند از 6 ماه تا 3 سال را شامل شده و معمولا در اکثر مواقع به مدت 1 ساله برای متقاضیان صادر می‌شود.

همچنین جای خوشنودی است که دارندگان این ویزا قادر هستند تا همراهان خود را نیز برای مدت زمان اقامت خود در این کشور به همراه برده و در آلمان زندگی کنند. معمولا بهتر است که متقاضیان پس از این‌که خود به آلمان نقل ‌مکان و مهاجرت نمودند، برای دریافت ویزای همراه اقدام کنند.

ضمنا باید توجه داشته باشید که به تعداد همراهانی که قصد دارید با خود به آلمان ببرید، باید تمکن مالی لازم آن را نیز به سفارت ارائه نمایید. متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود فرزندان وابسته بالای 18 سال خود را به ‌عنوان همراه به آلمان ببرند.

اخذ ویزای همراه و مدت اعتبار ویزای فریلنسر آلمان

تمدید ویزای فریلنسر آلمان و اخذ اقامت دائم

کشور آلمان به طورکل در صدور روادید و ویزا برای مهاجرین به خصوص مهاجرین از کشورمان سخت‌گیر بوده و نهایت حساسیت را به خرج می‌دهد. به همین‌خاطر معمولا برای ویزاهای فریلنسری یا کارآفرینی، شانس صدور ویزا بسیار پایین است. در صورت صدور ویزا نیز معمولا مدت زمان مشخصی را در نظر می‌گیرند که شخص قادر به راه‌اندازی شغل خود در این کشور باشد و چنانچه به موفقیت رسید، بتواند ویزای خود را تمدید کند.

بله، در صورتی‌که متقاضی در مدت اقامت خود مالیات را بپردازد و بیزنس و کسب‌وکار وی هم‌چنان پابرجا باشد، قادر خواهد بود تا برای تمدید ویزای خود اقدام نماید. ضمن این‌که در صورتی‎که متقاضی به مدت 5 سال به صورت متداوم و قانونی در آلمان ساکن بوده و شرایط لازم را داشته باشید قادر به اخذ اقامت دائم و پس از 3 سال از دریافت اقامت دائم قادر به اخذ تابعیت و پاسپورت آلمان خواهد بود.

ویزای فریلنسر آلمان، فرصتی برای کار آزاد در آلمان تلقی می‌شود و شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز با بررسی شرایط و مدارک‌تان امکان رسیدن به این هدف را مورد سنجش قرار دهید.

سوالات پرتکرار ویزای فریلنسر آلمان، فرصتی برای کار آزاد در آلمان

دریافت ویزای فریلنسر آلمان همواره با پرسش‌های متعددی همراه است که برخی از متداول‌ترین آنها را کارشناسان ما پاسخ داده‌اند و در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات بیشتری دارید، از طریق بخش دیدگاه نیز می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

خیر، ویزای فریلنسر آلمان اجازه اقامت موقت و محدود در کشور آلمان است که می‌تواند تحت شرایط خاصی اقامت دائم را نیز به ارمغان آورد.

مدت اعتبار ویزای فریلنسر آلمان می‌تواند از 6 ماه تا 3 سال را شامل شود.

خیر، برخلاف تصور روش ویزای فریلنسر آلمان یک روش بسیار سخت رسیدن به ویزای این کشور است.

هزینه صدور ویزای فریلنسر آلمان 75 یورو است.

بله، افراد دارنده ویزای فریلنسر آلمان می‌توانند جهت دریافت ویزای همراه نیز اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه