ویزای کارآفرینی آلمان، مسیری به سوی موفقیت شغلی

ویزای کارآفرینی آلمان برای افرادی که به فکر راه‌اندازی یک کسب ‌وکار (واحد تجاری، شرکت و غیره) هستند یا به‌ واسطه تخصص‌شان می‌توانند به صورت فریلنسری کار کنند، صادر می‌شود.

ویزای خوداشتغالی یا کارآفرینی آلمان یکی از انواع ویزاهای کاری است که با دریافت آن، خواهید توانست مجوز کار و در نهایت اقامت دائم در آلمان را به دست آورید. در این روش، فرد متقاضی با داشتن سرمایه کافی و همچنین ارائه یک بیزنس‌پلن (طرح تجاری) قوی به‌عنوان یک کارآفرین (Gewerbetreibender)، کسب‌وکاری جدید و مستقل را در کشور آلمان راه‌اندازی می‌نماید.

ویزای کارآفرینی آلمان، مسیری به سوی موفقیت شغلی

ویزای فریلنسر آلمان به شما فرصت می دهد تا تجربه و بیزینس خود را به یکی از قوی ترین اقتصادهای جهان وارد نموده و از این طریق به اقامت نیز برسید.

فهرست مطالب

در مقاله ویزای فریلنسر آلمان، شرایط و جزئیات اخذ این نوع ویزا را نیز شرح داده‌ایم  که مطالعه آن اطلاعات خوبی را در اخیتارتان قرار می‌دهد.

دقت داشته باشید که هرچه بیزنس‌پلن‌تان قوی‌تر باشد و نشان دهد تاثیرات مثبتی بر اقتصاد آلمان خواهد گذاشت؛ شانس و احتمال پذیرش طرح پیشنهادی‌تان به عنوان کارآفرین و امکان راه‌اندازی کسب و کار موردنظرتان افزایش می‌یابد، مخصوصا زمانی که سوابق و تجربه کاری مستقیمی نیز بابیزینیس پلن خود داشته باشید.

شاید ثبت شرکت را نیز به عنوان یکی از مسیرهای کارآفرینی در آلمان مدنظر داشته باشید که در مقاله ثبت شرکت در آلمان نیز می توانید به خوبی از جزئیات آن مطلع شوید.

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی آلمان

چنان‌چه قصد دارید به‌عنوان یک کارآفرین خوداشتغال یک بیزنس و کسب‌وکار را در کشور آلمان راه‌اندازی کنید، حتما باید جهت اجازه اقامت به‌منظور خوداشتغالی درخواست دهید. جهت دریافت ویزای خوداشتغالی یا همان کارآفرینی لازم است که برخی شرایط و الزامات را در این راستا فراهم کرده و رعایت نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای کارآفرینی آلمان، مسیری به سوی موفقیت شغلی

جهت دریافت ویزای خوداشتغالی یا همان کارآفرینی لازم است که برخی از مهم‌ترین شرایط اخذ ویزای کارآفرینی آلمان را فراهم سازید که به شرح زیر است:

  • باید حتما یک بیزنس‌پلن (طرح تجاری) قوی و مرتبط با حوزه فعالیتتان را ارائه نموده و اهدافتان را مشخص نمایید.
  • کسب‌وکار و یا شرکتی که قصد ثبت و راه‌اندازی آن را دارید، باید بتواند تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان گذاشته و تقاضای منطقه ای یا اقتصادی را برآورده نماید.
  • حداقل در این بیزنس یا شرکت باید 5 نفر شهروند آلمانی را استخدام کنید.
  • باید تامین مالی موردنیاز جهت ایجاد کسب و کار خود را از طریق سرمایه یا تعهد وام تضمین کنید.
  • باید تقاضایی منطقه‌ای یا علاقه‌ای تجاری برای محصولات تولیدی یا خدمات شما وجود داشته باشد.
  • شما به‌عنوان یک کارآفرین نباید سابقه کیفری داشته باشید.
  • داشتن تسلط به زبان آلمانی لازم است.

دقت داشته باشید که یکی از اصلی‌ترین شرایط لازم برای صدور ویزای کارآفرینی آلمان بودجه مناسب است. شما باید بتوانید ثابت کنید که توانایی تامین مالی پروژه، تامین مالی خود و مجوز انجام حرفه مدنظرتان را دارید، در این صورت امکان اخذ ویزای کارآفرینی فراهم می‌آید.

شرایط سنی ویزای کارآفرینی آلمان

از جمله شرایطی که در هنگام درخواست ویزای کارآفرینی باید به آن توجه کنید، مربوط به محدودیت سنی ویزای کارآفرینی آلمان می‌باشد که براساس آن امکان درخواست این ویزا برای افراد زیر 18 سال ممکن نیست. ضمنا با این‌که شرط حداقل سن برای کارآفرینی در آلمان مطرح شده است، اما شرط حداکثر سن برای این نوع ویزا وجود ندارد.

ولی باید خاطر نشان کرد که برای متقاضیان با سن بالا که معمولا بالای 45 سال در نظر گرفته می‌شود، بهتر است که متقاضی اسناد معتبری را در خصوص تأمین مالی برای دوران بازنشستگی خود ارائه نماید. یعنی به‌طور کل بهتر است که این افراد برنامه‌های خود را برای بازنشستگی اعلام کنند.

مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت ویزای کارآفرینی در آلمان

مبلغ سرمایه گذاری برای دریافت ویزای کارآفرینی در آلمان

دقت داشته باشید که اخذ ویزای کارآفرینی آلمان نیاز به بودجه مالی مناسبی دارد و باتوجه به شرایط ارز در کشورمان مقدار آن زیاد بوده و از عهده هرکسی بر نخواهد آمد. علاوه بر این کارآفرینی مستقل در آلمان هیچ‌گونه محافظتی نخواهد داشت و در صورت ضرر مالی یا بروز ورشکستگی تمامی آن‌ها متوجه شخص سرمایه‌گذار خواهد شد. معمولا این سوال وجود دارد که برای اخذ ویزای کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب‌وکار چقدر سرمایه نیاز است؟!

به‌طورکل مبلغ حداقلی برای این امر اعلام یا در نظر گرفته نشده است، اما طبق تجارب و سوابق دیگر افرادی که در آلمان به این امر اقدام نموده‌اند؛ داشتن حداقل 360 هزار یورو می‌تواند مناسب باشد چون با این مقدار پول می‌توان هرگونه الزامات و شرایطی که دولت آلمان تعیین کرده است، را برآورده ساخت.

پیشنهاد می‌کنیم عنوان سرمایه‌گذاری در آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا با شرایط و انواع سرمایه‌گذاری در این کشور آشنا شده و بتوانید حوزه‌ای مناسب با شرایط اقتصادی آلمان و تخصص‌های خود را بیابید.

وبینار شناخت کامل قوانین مهاجرت کاری به آلمان

با شناخت هرچه بیشتر قوانین کار در کشور آلمان می توانید به آسانی به اقتصاد و تجارت این کشور قدم گذاشته و به موفقیت‌های چشمگیری برسید. 

این وبینار از کارشناس ارشد ما را تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر و یا بررسی شرایط فردی خود با ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

Receive permanent residence and continuation through the Caravarian Way

مدارک موردنیاز ویزای کارآفرینی آلمان

همان‍طور که در بخش های قبل گفتیم، جهت دریافت ویزای کارآفرینی آلمان نیاز است که درخواست خود را به سفارت این کشور ارسال نموده و مدارک لازم و موردنیاز را نیز به این مرجع قانونی ارائه نمایید تا شرایط شما جهت اعطای ویزا مورد بررسی قرار بگیرد. دقت داشته باشی که ارسال مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد و ممکن است کوچک‌ترین خطا یا ایراد درخواست شما رد نماید.

همچنین سفارت کشور آلمان در بررسی مدارک بسیار حساس و سخت‌گیر می‌باشد، به همین خاطر حتما در هنگام ارسال مدارک از مشاوره و راهنمایی متخصصین این حوزه نظیر کارشناسان آی مهاجرتی استفاده نمایید. طبق آخرین اطلاعات مدارک موردنیاز ویزای کارآفرینی آلمان بدین شرح هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • ارائه بیزنس‌پلن معتبر
  • ارائه گواهی پرداخت هزینه‌های صدور ویزا
  • گواهی تمکن مالی لازم
  • ارائه مدارکی جهت اثبات اینکه وجوه لازم برای سرمایه گذاری وجود دارد.
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • هرگونه سوابق کاری
  • ارائه گواهی بیمه سلامت
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • ارائه گواهی محل اسکان ( هتل، خوابگاه، خانه و غیره)
  • گواهی امکان اشتغال برای افراد بالای 45 سال

با مطالعه هر یک از مقالات زیر می توانید برخی از مهم ترین جنبه های مرتبط به کار در کشور آلمان را به خوبی بشناسید:

دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کارآفرینی

می‌توان گفت اکثر افرادی که قصد اخذ ویزای کارآفرینی و به ‌طورکل راه‌اندازی یک بیزنس و مهاجرت به آلمان را دارند، در نهایت در تلاش برای رسیدن به اقامت دائم این کشور هستند. 

خوشبختانه باید بدانید که کارآفرینی در آلمان با ارائه یک بیزنس‌پلن قوی که مورد تایید واقع شود، می‌تواند برای شما اقامت دائم را نیز به ارمغان آورد. 

در صورتی‌که طرح تجاری یا همان بیزنس‌پلن شما مورد تایید اتاق بازرگانی و سفارت آلمان قرار بگیرد، یک ویزای معمولا 2 ساله جهت اقامت موقت در این کشور برای شما صادر خواهد شد که امکان تمدید را نیز دارا می‌باشد. 

البته جهت تمدید بیزنس‌تان همچنان باید پابرجا بوده و برنامه‌هایی که برای آن در طی این مدت داشته‌اید عملی شده باشند.

 

دریافت اقامت دائم و تابعیت از طریق ویزای کارآفرینی

در نهایت چنان‌چه بتوانید ویزای خود را تمدید نموده و به مدت 5 سال در آلمان ساکن بوده و زندگی کنید، امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت. هچنین در صورتی که پس از دریافت اقامت دائم 3 سال دیگر در این کشور زندگی کنید، خواهید توانست برای شهروندی و پاسپورت آلمان نیز اقدام نمایید. البته در صورت گذراندن دوره ادغام نیز قادر خواهید بود تا ظرف 6 الی 7 سال، شرایط لازم برای دریافت تابعیت را احراز نمایید.

همراهی خانواده از طریق ویزای کارآفرینی آلمان

یکی از خواسته‌های مهم افراد متقاضی کارآفرینی در آلمان، امکان همراه بردن خانواده برای زندگی در کنار خود در آلمان است. باید بگوییم خوشبختانه این امکان برای افراد دارنده ویزای کارآفرینی و خوداشتغالی آلمان وجود دارد و افراد دارنده این ویزا می‌توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به‌عنوان همراه به آلمان ببرند.

البته این امر نیز نیازمند شرایطی می‌باشد، از جمله باید تمکن مالی لازم و محل اسکان را برای خانواده خود ارائه و اثبات نمایید. ضمنا دقت داشته باشید، که امکان اخذ ویزای همراه به طور هم‌زمان با درخواست ویزای کارآفرینی سخت است. بهتر است فرد ابتدا خود به آلمان نقل مکان نموده و ساکن شود، سپس برای این امر اقدام کند.

ویزای کارآفرینی آلمان، مسیری به سوی موفقیت شغلی در این کشور تلقی می شود. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این زمینه یا دیگر زمینه‌های مهاجرتی می‌توانید به‌صورت حضوری یا تلفنی با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار ویزای کارآفرینی آلمان

در بخش سوالات پرتکرار می‌توانید اطلاعات مفیدی را نیز در این رابطه دریافت کنید و از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این ویزا مجوزی برای ورود به آلمان و راه‌اندازی یک کسب‌وکار در قالب کارآفرینی یا پیمانکاری مستقل می‌باشد.

بله، در صورتی‌که پس از دریافت ویزای کارآفرینی 5 سال در آلمان ساکن بوده و زندگی کنید، می‌توانید اقامت دائم خود را بگیرید.

برای این امر مبلغی اعلام نشده است، اما به صورت پیشنهادی بهتر است که مقدار آن کمتر از 360 هزار یورو نباشد.

دریافت ویزای کارآفرینی برای افراد زیر 18 سال ممکن نیست، اما حداکثر سنی برای آن در نظر گرفته نشده است.

بله، شما باید حتما سابقه کاری مناسب و مرتبط با حوزه فعالیت مدنظر را ارائه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه