ویزای جستجوی کار آلمان، مسیری به سوی کار در بهترین شرکت‌های جهان

طبق ویزای جستجوی کار آلمان فرصت حضور و اقامتی طولانی مدت را برای شما در این کشور به ارمغان خواهد آورد تا بتوانید با کارفرمایان مختلف در آلمان دیدار داشته و به‌ طور مستقیم برای یافتن شغل اقدام نمایید.

اما در حال حاضر این نوع ویزا به علاقه مندان از کشورمان به سختی تعلق گرفته و روشی با ریسک بالا است. ویزای جاب سیکر آلمان برنامه ای است که از سال 2012 به حالت اجرایی در آمده و هدف اصلی از ارائه این برنامه ویزایی جذب افراد متخصص، ماهر، تحصیل‌کرده و با تجربه کاری به کشور آلمان است. 

ویزای جستجوی کار آلمان، مسیری به سوی کار در بهترین شرکت‌های جهان

ویزای جستجوی کار به متقاضیان فرصت می‌دهد تا بتوانند با حضور در کشور آلمان به جستجوی کار دلخواه خود پرداخته و از طریق قرارداد با یک کارفرما اجازه اقامت دریافت کنند.

فهرست مطالب

این برنامه ویزایی با این هدف طرح ریزی و اجرایی شد تا زندگی و کار را برای دسته جدیدی از افراد ماهر و متخصص که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و تخصص‌های حرفه‌ای یا غیر‌آکادمیک دارند را به آلمان آسان‌تر نماید.

در حقیقت ویزای جاب سیکر آلمان مجوزی است که به شما اجازه حضور به مدت 6 ماه در این کشور را خواهد داد تا در طی این مدت به جستجوی کار پرداخته و بتوانید شغلی مناسب با تخصص و دانش خود را یافته و در این کشور استخدام شوید.

دقت داشته باشید پس از دریافت ویزای جاب سیکر، مجوز کار به شما داده نمی‌شود، بلکه در طی این مدت می‌توانید در آلمان در پی جستجوی کار باشید.

البته اخذ ویزای جستجوی کار آلمان نیز نیازمند شرایط خاصی است که در ادامه کارشناسان آی مهاجرتی برای شما شرح خواهند داد. پیشنهاد می‌کنیم که عنوان بهترین شهرهای آلمان برای کار را نیز حتما مطالعه نمایید، تا بتوانید مقصد خود در این کشور را بهتر و دقیق‌تر انتخاب کنید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
ویزای جستجوی کار آلمان، مسیری به سوی کار در بهترین شرکت‌های جهان

شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان

دریافت ویزای جستجوی کار آلمان نیازمند ارائه شرایط و مدارکی خاص دارد تا شما را واجد دریافت این مجوز حضور در این کشور نماید. البته از تاریخ 2 مارس 2023 قوانین مهاجرت به آلمان به‌خصوص درباره جستجوی کار با تغییراتی مواجه شد که شرایط را برای غیر اروپایی‌ها بهتر و آسان‌تر نمود.

دلیل اصلی این تغییرات این بوده که بسیاری از موقعیت‌های شغلی در حال ‌حاضر در این کشور به خاطر کمبود مهارت و کارگر خالی مانده است و دولت در پی یافتن راه‌حلی مناسب برای این وضعیت است. طبق آخرین تغییرات و قوانین، شرایط دریافت ویزای جستجوی کار آلمان بدین شرح است:

  • ارائه حداقل 5 سال سابقه کار مرتبط
  • ارائه مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد معادل با سیستم آموزشی آلمان
  • داشتن مهارت، تخصص و علم کافی در حوزه مربوطه
  • حداقل سن متقاضی 18 سال باشد
  • گواهی اثبات تمکن مالی لازم ( باید یک حساب بانکی مسدود شده در آلمان افتتاح نموده و مبلغ 6162 یورو را در آن قرار دهید).
  • ارائه بیمه درمان جهت مدت زمان اقامت در آلمان و بیمه مسافرتی لازم
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 ( برای دارندگان مدرک فنی حرفه‌ای الزامی است و به طور کل پیشنهاد می‌شود، چون امتیاز خوبی برای دریافت ویزا تلقی می‌گردد).

لازم به ذکر است که تا پیش از تغییرات جدید، فقط افراد دارای مدرک دانشگاهی قادر به دریافت ویزای جستجوی کار آلمان بودند، اما در حال حاضر، افرادی که مدرک فنی حرفه‌ای دارند نیز قادر به دریافت ویزای جستجوی کار خواهند بود.

مدارک موزدنیاز ویزای جاب سیکر آلمان

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای جاب‌سیکر آلمان

جهت اخذ ویزای جاب‌سیکر آلمان متقاضیان باید مدارکی را تهیه و جمع‌آوری نموده و به سفارت یا کنسولگری آلمان در محل زندگی خود ارائه داده و درخواست صدور این ویزا را ثبت نمایند. دقت داشته باشید که قوانین مهاجرتی و صدور ویزا با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی آلمان و همچنین شرایط کشور میزبان همواره در حال تغییر است. پس بهتر است که هنگام ارسال درخواست خود و مدارک لازمه، از آخرین و جدیدترین اطلاعات مطلع شده و آن ها را از سفارت استعلام نمایید.

به طورکلی مدارک موردنیاز اخذ ویزای جاب‌سیکر آلمان برای تمامی متقاضیان شامل مدارک زیر خواهد شد:

  • پاسپورت معتبر دارای حداقل 1 سال اعتبار
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزای جستجوی کار آلمان
  • چند قطعه عکس پاسپورتی طبق شرایط مورد درخواست
  • ارائه انگیزنامه به زبان آلمانی یا انگلیسی که هدف و برنامه شما جهت یافتن شغل در آلمان را شرح دهد.
  • آخرین مدارک تحصیلی
  • گواهی مربوط به محل اقامت در مدت زمان حضور در آلمان (رزرو هتل، اجاره نامه خانه و غیره)
  • مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و مدارک ازدواج در صورت تاهل
  • ارائه گواهی تمکن مالی لازم ( صورت حساب بانکی، حساب بانکی مسدود شده و غیره)
  • مدرک زبان معتبر در سطح B1
  • مدارک درمانی و مربوط به بیمه

دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشند و این مدارک باید توسط یک مترجم آلمانی مورد تأیید سفارت انجام گیرد. همچنین حتما از تمامی مدارکتان 2 کپی علاوه بر اصل آن‌ها را همراه داشته باشید.

وبینار بررسی شرایط مهاجرت کاری به آلمان

اطلاع از شرایط تحصیل در کشور آلمان به شما فرصت می‌دهد تا بتوانید روش‌های ممکن ورود به این کشور را شناخته و به بهترین شیوه اقدام نمایید.

در صورتی که به دنبال اخذ ویزا در رابطه با کار در کشور آلمان هستید با مشاورین ما تماس بگیرید تا بتوانید طی زمانی کوتاه به بهترین شیوه ممکن به این کشور قدم بگذارید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت کاری به آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان

امر مهاجرت یا سفر به خارج از کشور با پرداخت هزینه‌هایی همراه است که این هزینه‌ها قطعا باتوجه به روش مهاجرتی و شرایط افراد متفاوت خواهد بود. 

اما به‌طورکلی مهاجرت در حوزه‌های کاری را می‌توان ارزان‌ترین روش‌های مهاجرتی در نظر گرفت که در مقایسه با سایر روش‌ها چندان نیاز به پرداخت مخارج بالایی ندارد.

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان شامل موارد دورن جدول می‌شود:

The cost of German job seeker visa

نوع هزینه

مبلغ هزینه

هزینه صدور ویزا

80 یورو

تمکن مالی

تقریبی 6162 یورو

هزینه بلیت یکطرفه هواپیما

700 تا 1200 یورو

بیمه سلامت مسافرتی

150 یورو

هزینه ارزیابی صلاحیت ZAB

200 یورو

هزینه زندگی ماهانه یک نفر

800 تا 1300 یورو

اطلاعات موجود در هر یک از مقالات زیر می تواند در حوزه کاری راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد:

مراحل درخواست ویزای جاب‌سیکر آلمان

مراحل درخواست ویزای جاب‌سیکر آلمان چندان پیچیده و سخت نیست، اما باید حتما آن را دقیق انجام دهید تا با مشکلی خاص مواجه نشوید. همچنین دقت داشته باشید که سفارت المان در بررسی مدارک ارسالی به آن‌ها بسیار حساس بوده و با نهایت دقت آن‌ها را بررسی می‌نماید.

پس حتما در جمع‌آوری و ارائه مدارک خود نهایت دقت را به عمل آورید و از تجربیات تیم مشاورین آی مهاجرتی استفاده کنید. ضمنا عنوان صفر تا صد مهاجرت کاری به آلمان را نیز حتما مطالعه نمایید تا با چگونگی یافتن شغل و انواع کارفرماهای آلمانی آشنایی پیدا کنید. جهت دریافت ویزای جستجوی کار آلمان مراحل زیر را باید طی نمایید:

  • فرم درخواست ویزای جاب سیکر آلمان را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال نمایید.
  • از طریق سایت کارگزاری ویزامتریک وقت انجام مراحل بیومتریک و سفارت خود را دریافت کنید.
  • تمامی مدارک لازم را با جزئیات دقیق تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • در زمان مقرر در محل کارگزاری ویزامتریک حاضر شده و مراحل بیومتریک خود را انجام دهید.
  • طبق زمان و ساعت اعلامی در سفارت آلمان حاضر شده و هزینه درخواست ویزا را پرداخت کنید.
  • با افسر مربوطه مصاحبه لازم را به انجام برسانید و در نهایت منتظر دریافت پاسخ درخواست ویزای خود بمانید.

مدت اعتبار و تمدید ویزای جستجوی کار آلمان

دقت داشته باشید که بلافاصله پس از دریافت ویزای جستجوی کار آلمان می‌توانید به این کشور سفر نمایید، اما دقت داشته باشید که پس از رسیدن به آلمان باید ابتدا حتما آدرس خود را در اداره ثبت محل سکونت آلمان ثبت نمایید و پس از آن نیز اجازه اقامت موقت آلمان را از اداره مهاجرت در نزدیکی محل اقامت خود دریافت کنید.

مدت اعتبار ویزای جاب سیکر آلمان 6 ماه بوده و به هیچ‌عنوان نیز قابل تمدید نمی‌باشد و چنان‌چه در این مدت نتوانید شغلی مناسب یافته و در آن استخدام شوید، باید به کشور خود بازگردید. 

اما در صورتی‌که شغلی بیابید و در آن شروع به کار کنید، خواهید توانست ویزای خود را به ویزای کار المان تغییر داده و در این کشور ساکن شوید.

مدت اعتبار و تمدید ویزای جستجوی کار آلمان

در صورت دریافت ویزای کار آلمان، شما پس از 5 سال اقامت و کار در این کشور می‌توانید اقامت دائم آلمان را اخذ کنید. اما چنان‌چه شغلی که در آن استخدام شده‌اید، سالانه درآمد ناخالصی بالای 44800 یورو داشته و شما نیز در یکی از زمینه‌های ریاضیات، فناوری اطلاعات یا مهندسی متخصص باشید، خواهید توانست بلوکارت اتحادیه اروپا را دریافت کنید.

دریافت بلوکارت آلمان این اجازه را به شما خواهد داد که پس از 33 ماه اقامت، کار و زندگی در آلمان برای اقامت دائم درخواست نمایید. البته اگر بتوانید اثبات کنید که به زبان آلمانی در سطح B1 تسلط دارید نیز پس از 21 ماه اجازه اقامت دائم آلمان را دریافت خواهید کرد.

قطعا ویزای جستجوی کار آلمان، مسیری به سوی کار در بهترین شرکت‌های جهان است که کارشناسان آی مهاجرتی همواره و همه روزه در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها و راهنمایی‌ها در این زمینه به شما عزیزان هستند. ضمنا مقاله مشاغل موردنیاز آلمان اطلاعات بسیار مهمی در این‌باره به شما می‌دهد.

سوالات پرتکرار ویزای جستجوی کار آلمان، مسیری به سوی کار در بهترین شرکت‌های جهان

ویزای جستجوی کار کشور آلمان از جنبه‌های مختلفی می‌تواند مورد سوال قرار گیرد، از این رو با درج پرسش خود در بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط بوده و درست‌ترین اطلاعات را دریافت کنید.

خیر، این اقدام غیرقانونی بوده و از طریق ویزای جستجوی کار آلمان فقط می‌توانید به دنبال شغل و اشتغال در این کشور بگردید.

مدت اعتبار ویزای جاب سیکر آلمان حداکثر 6 ماه است.

خیر، سابقه کار حتما باید مرتبط با مدرک تحصیلی و تخصص شما باشد.

خیر، ویزای جستجوی کار آلمان به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

برای صدور ویزای جاب سیکر آلمان باید 80 یورو پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه