شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه

شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه و گزینه های اسکان در این کشور شامل ساختمان های دولتی، خصوصی، خوابگاه و آپارتمان ها بوده و هر کدام از این موارد دارای هزینه ها و شرایط متفاوتی هستند، لذا متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود یک مورد را انتخاب کنند؛ از همین رو آشنایی با تمامی این گزینه ها برای متقاضیان تحصیل در این کشور ضروری است.

در حال حاضر خوابگاه های دانشجویی فرانسه در واقع مسکن هایی بوده که به صورت خاص برای دانشجویان طراحی شده و دارای خصوصیت هایی مانند اجاره کمتر، اتاق ‌های مبله و محیطی اجتماعی تر هستند؛ برای اطلاع از شرایط ورود به خوابگاه های دانشجویی این کشور حتما با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه

خوابگاه های دانشجویی فرانسه دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و این شمایید که با توجه به سبک زندگی خود محل زندگی تان را تعیین می کنید.

فهرست مطالب

خوابگاه های دانشجویی فرانسه نزدیک به محیط دانشگاه واقع شده و دانشجویان می توانند بدون اتلاف وقت و صرفه هزینه های زیاد برای حمل و نقل به کلاس های خود برسند؛ این خوابگاه ها در پاریس اجاره ای کم تر از 450 یورو داشته و همچنین فرصت های تعامل اجتماعی با دیگر دانشجویان را ایجاد می کنند.

 از معایب خوابگاه می توان به این اشاره کرد که به دلیل تقاضای بسیار زیاد امکان دریافت آنها کمی سخت است؛ جهت اطلاعات کامل تر در مورد شرایط تحصیلی در این کشور حتما به مقاله شرایط تحصیل در فرانسه 2023 مراجعه کنید.

انواع خوابگاه دانشجویی در فرانسه

امروزه بازار اقامت دانشجویی در فرانسه متنوع بوده و این کشور چندین نوع گزینه اقامتی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ شما می توانید خوابگاه دانشجویی اجاره کرده و یا به تنهایی خانه ای خصوصی اجاره کنید؛ در این خانه می توانید تنهایی زندگی کرده و با هم خانه داشته باشید . در ادامه به انواع خوابگاه دانشجویی در فرانسه خواهیم پرداخت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه

استودیو آپارتمان

محبوب ترین و یکی از راحت ترین موارد برای اقامت دانشجویی در فرانسه، استودیو آپارتمان بوده که اجاره آن نسبتا کم است؛ این استودیو ها بیشتر برای افرادی مناسب بوده که از زندگی خوابگاهی لذت نبرده و جویای استقلال بیشتری هستند.

اجاره مشترک خانه

در سال های اخیر اجاره مشترک خانه با سایر دانشجویان در کشور فرانسه بسیار محبوب شده است؛ با توجه به افزایش قیمت ها در سال های اخیر دانشجویان با اشتراک گذاری آپارتمان و خوابگاه های دانشجویی فرانسه تا حد زیادی قیمت های اجاره خانه و قبوض را کاهش می دهند.

اجاره اتاق در خانه فرد فرانسوی

اجاره اتاق در خانه فرد فرانسوی و ماندن با خانواده ای فرانسه یکی دیگر از گزینه های عالی برای افراد بالای 18 سال بوده؛ شما می توانید در خانه ی فردی فرانسوی یک اتاق اجاره کرده و در کنار این خانواده زندگی کنید؛ این مورد کم هزینه بوده و بسیاری از دانشجویان با کارهایی مانند مراقبت از کودکان، کمک به انجام تکالیف، درس های خصوصی و خرید، میزان هزینه های اجاره و غذای خود را می پردازند.

خوابگاه دانشجویی

خوابگاه دانشجویی یکی دیگر از گزینه های محبوب و مقرون به صرفه بوده که به شما امکان می دهند تا در محیطی دانشجویی و مطالعاتی زندگی کنید؛ طبق شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه شما این امکان را خواهید داشت تا با دیگر دانشجویان ارتباط برقرار کنید.

به صورت کلی خوابگاه دانشجویی در فرانسه به دو نوع دولتی و خصوصی تقسیم می شود؛ مورد اول خوابگاه هایی بوده که توسط دانشگاه و مراکز کروس ارائه شده و حدودا 20 تا 40 درصد از گزینه های دیگر ارزان تر است؛ از آنجایی که به دست آوردن این مورد کمی سخت تر بوده امروزه شرکت های خصوصی زیادی نیز خوابگاه های دانشجویی را ارائه می دهند.

اقامتگاه های دانشجویی خصوصی دارای مالکیت خصوصی بوده و تقریبا نزدیک به دبیرستان ها و دانشگاه ها واقع شده اند؛ امکانات خوابگاه های فرانسه شامل پارکینگ (ماشین و دوچرخه)، امکانات خشکشویی و سالن بدنسازی شده و هزینه این خوابگاه ها نسبتا بالا بوده و یکی از گران ترین موارد در گزینه های اقامت دانشجویی در فرانسه محسوب می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه

هزینه خوابگاه دانشجویی در فرانسه به مواردی مانند شهر، نوع گزینه اقامتی و اندازه خانه یا آپارتمان بستگی دارد؛ به صورت کلی اجاره در برخی شهرهای بزرگ مانند پاریس بسیار گران بوده و هر چه شهر کوچک تر باشد این میزان هزینه کم تر می شود؛ امروزه مسکن ماهانه دانشجویی در این کشور می تواند بین 350 تا 1000 یورو هزینه داشته باشد.

در شهرهای مقرون به صرفه و ارزان تر مانند گرنوبل یا مارسی، هزینه اجاره خوابگاه های دانشجویی فرانسه به 250 یورو در ماه کاهش می یابد.

 همچنین در لیون، باید بیش از 800 یورو برای اقامت دانشجویی فردی بپردازید.

 به صورت کلی بر اساس نوع شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه، هزینه های اجاره بدین صورت می باشد.

نوع اقامتگاه هزینه به یورو
خوابگاه دانشجویی (CROUS) 350 یورو – 450 یورو
خوابگاه دانشجویی با مالکیت خصوصی 400 یورو – 600 یورو
اجاره خصوصی (استودیو آپارتمان یا محل اقامت مشترک) 400 یورو – 1000 یورو

به صورت کلی هنگام زندگی در یک شهر علاوه بر هزینه اقامت، هزینه های دیگری نیز باید پرداخت کنید؛برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد هزینه های زندگی و مهاجرت به این کشور حتما با لمس عنوان هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن این مقاله به روز را مطالعه فرمایید.

نحوه پیدا کردن خوابگاه در فرانسه

نحوه پیدا کردن خوابگاه در فرانسه کاملا به خودتان بستگی داشته و دولت این کشور راه های مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ می توانید از خدمات یک مشاور املاک برای کمک به جستجوی خود استفاده کنید، اما از آنجایی که این راه معمولاً هزینه ‌ای معادل اجاره یک ماهه دارد، گزینه های جستجوی رایگان زیادی نیز ایجاد شده که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • دوستان و آشنایان: هنگام جستجو خانه با سایر مهاجران، همکاران یا دوستان خود صحبت کرده تا ببینید آیا آنها اطلاعی از خانه در اطرافشان دارند یا خیر؛ با این راه ممکن است بتوانید مکانی را قبل از اینکه حتی در بازار عرضه شود پیدا کنید.
  • اینترنت: در حال حاضر بسیاری از موتورهای جتجوی املاک و وب سایت ها وجود داشته که گزینه های اجاره مختلفی را در اختیار افراد قرار می دهند؛ این موتور ها به شما امکان می دهند نتایج را فیلتر کرده یا کلمات کلیدی خاصی را جستجو کنید، که می تواند جستجوی شما را بسیار آسان تر و سریع تر کند.
  • روزنامه ها: بخش های طبقه بندی شده مجلات و روزنامه های محلی راهی عالی برای یافتن خوابگاه های دانشجویی فرانسه بوده و بهتر است که به محض انتشار یک کپی از آگهی ها دریافت کرده و فوراً با صاحبخانه تماس بگیرید.
  • آژانس املاک: این آژانس ها معمولا خدمات انگلیسی و فرانسوی ارائه داده و گزینه های مسکن و خوابگاه های دانشجویی فرانسه متعددی را در کم ترین زمان ممکن اختیار دانشجویان قرار می دهند.

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در فرانسه

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در فرانسه عموما در هزینه ها و میزان فضای خصوصی نمایان می شود؛ هزنیه ها در خوابگاه ها نسبتا پایین تر بوده و دانشجویان نیازی نیست برای مواردی مانند قبوض هزینه بپردازند؛ همچنین از آنجایی که خوابگاه های دانشجویی فرانسه غالبا نزدیک به دانشگاه قرار داشته، هزینه های رفت و آمد به طرز چشم گیری کاهش می باید.

از دیگر تفاوت های زندگی در خوابگاه یا خانه می توان به میزان استقلال دانشجو اشاره کرد، زندگی در خانه به تنها یا با یک یا چند شریک راحت تر بوده و افراد می توانند از آزادی بیشتری بهره مند شده و با فضا و فرهنگ فرانسوی آشنا شوند.

از آنجایی که در خوابگاه دانشجویی در فرانسه تعداد زیادی دانشجو در کنار هم زندگی می کنند، خوابگاه های این کشور دارای قوانین خاص و گاها سخت گیرانه ای بوده، از همین رو اگر به دنبال تجربه زندگی ای جدید و راحت هستید، اجاره خانه گزینه بهتری به شمار می رود

تفاوت زندگی در خوابگاه با خانه در فرانسه

همچنین تمامی خوابگاه های دانشجویی فرانسه در این کشور کاملا مبله بوده و امکانات رفاهی مختلفی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند، در صورتی که هنگام اجاره خانه می توانید بین خانه مبله یا غیر مبله یکی را انتخاب کنید.

با مطالعه عنوان زیر می توانید دوران دانشجویی خوبی را در فرانسه سپری کنید:

شرایط زندگی با خانواده فرانسوی

انتخاب زندگی در یک خانواده میزبان یک تصمیم عالی بوده که به شما کمک می کند در فرهنگ و سبک زندگی فرانسوی غوطه ور شوید؛ مانند دیگر تجربیات زندگی با خانواده ای فرانسوی نیز می تواند برای شما معایب و مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

این گزینه اقامت دانشجویی در فرانسه بالای 18 سال ارائه شده و به شما کمک کرده تا با احساس غربت و دوری از خانواده خود کنار بیاید؛ اقامت در کنار خانواده فرانسوی به این امکان را داده تا به صورت نزدیک با فرهنگ این کشور در مقعیت های مختلف آشنا شده و همچنین با صرف هزینه های کم تر به مواردی مانند اتاق، غذا و… دسترسی داشته باشید.

شرایط زندگی با خانواده فرانسوی نسبتا آسان بوده و خانواده یک اتاق یک نفره در اختیار شما قرار داده و ملحفه تخت هر هفته تعویض می شود؛ حمام در این خانه ها مشترک بوده و مواردی مانند وعده های غذایی و شستشوی لباس نیز از هر خانواده به دیگری متفاوت بوده؛ از همین رو مهم است قبل از اجاره اتاق در مورد شرایط مختلف به توافق برسید.

در این راه مهم بوده که خانواده های میزبان در فرانسه را از طریق فرد یا آژانس املاک معتبری پیدا کنید، از آنجایی که شما قرار است با این خانواده زندگی کنید، حتما تحقیقات لازم در مورد خانواده را انجام داده تا در آینده به مشکلی نخورید؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد این روش اقامتی با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید.

خوابگاه های دانشجویی در استراسبورگ

استراسبورگ یکی از بهترین شهرهای فرانسه بوده که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است؛ این شهر باورنکردنی یکی از شهرهای دانشجویی این کشور محسوب شده و مقر برخی از دانشگاه های معتبر فرانسه می باشد؛ محیط دانشگاه آن پویا و سرگرم کننده بوده و هزینه های زندگی کمتر از شهرهای بزرگتر مانند پاریس یا لیون است.

خوابگاه های دانشجویی در استراسبورگ بیشتر در محله هایی مانند سنتر ویل، نودورف، ماینوو و Esplanade واقع شده اند.

سنتر ویل یکی از محله های تاریخی برای اقامت دانشجویی در فرانسه بوده که بین دانشجویان بسیار محبوب است؛ اجاره یک آپارتمان استودیویی در سنتر ویل از 600 یورو در ماه شروع شده و یک آپارتمان با دو اتاق مشترک به طور متوسط 1200 یورو هزینه دارد.

خوابگاه های دانشجویی در استراسبورگ

با توجه به اینکه شرایط زندگی در هر شهر این کشور متفاوت بوده حتما قبل از انتخاب دانشگاه، با مطالعه مقاله بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل، با شهرهای مختلف این کشور آشنا شوید. آپارتمان در محله های نودورف یا ماینو نیز برای اجاره خوابگاه های دانشجویی فرانسه بسیار محبوب هستند.

این محله در فاصله کمی بالاتر از مرکز شهر و دانشگاه استراسبورگ قرار دارد، این محله حدود 15 دقیقه با دانشگاه فاصله داشته و به دلیل این فاصله قیمت ها ارزان تر بوده و از 450 یورو برای یک آپارتمان استودیویی شروع می شود؛ Esplanade نیز محله ای نزدیک دانشگاه استراسبورگ بوده و اجاره اتاق برای دانشجویان در این محله قیمتی از 490 یورو به بالا دارد.

خوابگاه های دانشجویی در پاریس

توجه به اینکه انتخاب مکان خوابگاه های دانشجویی در پاریس تاثیر زیادی بر تجربه کلی شما از اقامت در این کشور خواهد داشت، وسواس بر محله ای که قصد زندگی در آن را دارید، بسیار مهم است؛ باستیل یکی از بهترین مناطق این شهر بوده که با نام منطقه 11 نیز شناخته می شود؛ به صورت کلی علاوه بر هزینه کم، مواردی مانند وجود رستوران ها، مراکز خرید و… نیز از دیگر مزایای زندگی در این محله می باشد.

مونمارتر یکی دیگر از محله های موجود در این شهر بوده که با نام جواهر کوچک پاریس شناخته می شود؛ این محله واقع در منطقه 19، در بالای تپه ای قرار داشته و دارای چشم انداز باورنکردنی از شهر و کلیسا را در اختیار دانشجویان قرار می دهد؛ خوابگاه های دانشجویی در مون مارتر کمی ارزان تر از باستیل بوده و یکی از قدیمی‌ترین محله ‌های پاریس می باشد و از همین رو خانه ها و خوابگاه های موجود در این مجله کمی قدیمی ساز تر می باشند.

شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه عموما خوب بوده و افراد با زندگی در این خوابگاه ها می توانند با صرف هزینه های کم تر در فرانسه اقامت داشته باشند؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد راه های دریافت اقامت دانشجویی در فرانسه و همچنین روش های مهاجرت تحصیلی و دیگر راه ها به مقاله 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه مراجعه کرده یا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران و دفتر شیراز به کارشناسان آی مهاجرتی مراجعه کنید.

سوالات پر تکرار شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه

در صورتی که همچنان سوالی در رابطه با شرایط خوابگاه های دانشجویی فرانسه دارید ، با درج آن در بخش دیدگاه به پاسخ خود برسید.

انواع خوابگاه ها و اقامتگاه های این شهر شامل استدیوآپارتمان، اجاره مشترک خانه، خوابگاه دانشجویی  و زندگی با خانواده فرانسوی می شود. 

امروزه مسکن ماهانه دانشجویی در فرانسه می تواند بین 350 تا 1000 یورو هزینه داشته باشد.

برای یافتن خوابگاه دانشجویی در این شهر می توان از مجلات و روزنامه ها، اینترنت، مشاوره املاک و دوستان و آشنایان استفاده کرد.

پارکینگ (ماشین و دوچرخه)، امکانات خشکشویی، سالن بدنسازی

به صورت کلی بهترین محله های این شهر شامل سنتر ویل، نودورف، ماینوو و Esplanade می شوند.

رسیدن به ویزای کشور فرانسه در آی مهاجرتی امری آسان و لذت بخش است:

نمایش ویدیو درباره آیدا دلپسند
نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی
نمایش ویدیو درباره فرزاد رادنیا
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه