صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه

صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه به شما کمک کرده تا با آگاهی کامل حین زندگی و تحصیل در این کشور به انجام شغل مورد علاقه خود پرداخته و بتوانید بخش زیادی از هزینه های زندگی و تحصیلتان را پرداخت کنید؛ به صورت کلی اطلاع از قوانین کار حین تحصیل در فرانسه برای هر علاقمند تحصیل در این کشور ضروری می باشد.

در حال حاضر بیش از 400000 دانشجوی بین المللی در فرانسه مشغول به تحصیل هستند، اکثر این دانشجویان با کار در طول برنامه تحصیلی خود در کنار کسب درآمد، به صورت عملی تجربیات زیادی در مورد رشته تحصیلی و بازار کار این کشور آموخته و همچنین مهارت های زبان فرانسوی خود را بهبود می بخشند .

صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه می تواند زمینه ساز داشتن حرفه ای مطمئن و در نهایت اقامت این کشور باشد.

فهرست مطالب

برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد کار دانشجویی ضمن تحصیل از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

به صورت کلی داشتن شغل در فرانسه به عنوان یک دانشجو واقعاً می تواند به افراد برتری لازم را در هنگام جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی بدهد و راه یافتن شغل و ارتباطات لازم را در اختیار افراد قرار می دهد؛ اگر قصد داشته که پس از فارغ التحصیلی در این کشور بمانید و به کار بپردازید؛ حتما با لمس عنوان 5 روش قانونی مهاجرت به فرانسه جزئیات مهاجرت تحصیلی و کاری را مطالعه فرمایید.

شرایط کار دانشجویی در فرانسه

به صورت کلی هر دانشجوی خارجی از نظر قانونی حق کار در طول تحصیل در این کشور را داشته و می تواند از این طریق کسب درآمد کند؛ امروزه شرایط کار دانشجویی در فرانسه با توجه به ملیت هر دانشجو تعیین شده و با توجه به کشور مبدا و نوع ویزای، گزینه های متفاوتی در اختیار دانشجو قرار می گیرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه

در این ویدیو روناک به تمامی آنچه که باید از صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه بدانید پرداخته است که توصیه می کنیم حتما آن را تماشا نموده و یا از طریق دانلود فایل صوتی و یا پادکست هر زمان که توانستید ، اطلاعات لازم را دریافت نمایید . 

جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه
صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه

در حال حاضر دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس می توانند بدون نیاز به اجازه اقامت، به انجام کار دانشجویی بپردازند؛ از سوی دیگر، دانشجویان غیر اروپایی با داشتن اجازه کار دانشجویی در فرانسه، می توانند تا زمانی که تعداد ساعت کارشان در این کشور از حداکثر 964 ساعت در سال تجاوز نکند، به انجام کار دانشجویی در فرانسه بپردازند.

معمولا برای انجام کار دانشجویی در این کشور کارفرمای شما باید قبل از استخدام برای آن شغل آگهی داده و در صورتی که فرد فرانسوی و یا فردی از اتحادیه اروپا برای شغل درخواست ندهد شما می توانید شغل را کسب کرده و تا حداکثر 20 ساعت در هفته مجاز به کار هستید.

با این حال به خاطر داشته باشید که حقوق شغلی پاره وقت تمام هزینه های شما را به عنوان یک دانشجو در فرانسه پوشش نمی دهد، بنابراین باید ابزارهای حمایتی دیگری نیز داشته باشید؛ برای اطلاع از میزان هزینه های زندگی در این کشور و برآورد هزینه ها همین حالا به مقاله هزینه های زندگی در فرانسه و مهاجرت به آن مراجعه کنید.

درآمد کار دانشجویی در فرانسه

امروزه هر فردی که قصد کار در این کشور را داشته باشد از حداقل دستمزد بهرمند خواهد شد، درآمد کار دانشجویی در فرانسه و حداقل دستمزد قانونی تضمین شده توسط قانون، که 11.27 یورو در ساعت بوده که از این حقوق، سهم اجباری تامین اجتماعی حدود 20 درصد کسر می شود.

بنابراین طبق صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه، یک دانشجوی بین المللی که 964 ساعت کامل را با حداقل دستمزد کار می کند، در آن سال، پس از کسر سهم تامین اجتماعی، حدود 8691.42 یورو حقوق کارهای دانشجویی فرانسه دریافت خواهد کرد. علاوه بر این حقوق بسته به نوع شغل و همچنین شهر محل زندگی دانشجو متفاوت خواهد بود.

نوع شغل پاره وقت در فرانسه میزان حقوق (یورو در سال)
پرستار بچه 19200
معلم زبان انگلیسی 8640 تا 22000
راهنمای تور 20663
کارکنان هتل 18000 تا 30000

برای مثال در شهرهای دانشجویی مانند پاریس، لیل یا ریمز، دانشجویان می توانند بین 300 تا 900 یورو درآمد داشته و همچنین اگر دانشجویی موفق شود در بخش‌ هایی مانند شرکت‌ های مشاوره یا شرکت ‌های با فناوری پیشرفته شغلی پیدا کند، میزان درآمد کار دانشجویی در فرانسه افزایش پیدا می کند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

انواع کار دانشجویی در فرانسه

امروزه دانشجویان بین المللی می توانند برای اکثر مشاغل پاره وقت، از جمله کار در یک کافه یا رستوران، خرده فروشی، در موزه یا گالری هنری، انجام نقش های اداری و بسیاری کارهای دیگر درخواست دهند و در این زمینه ها مشغول به کار شوند؛ مهم ترین موضوع در مورد کار دانشجویی در فرانسه این بوده که شغل نباید بر عملکرد تحصیلی دانشجو تأثیر منفی بگذارد.

از دیگر انواع کار دانشجویی در فرانسه می توان به یافتن شغل دانشجویی در محیط دانشگاه مربوطه اشاره کرد، مشاغل دانشگاه معمولاً از سپتامبر شروع می شود و در اوت پایان یافته، این مشاغل می‌ تواند شامل تدریس خصوصی، کار در رویدادهای ورزشی یا فرهنگی یا بازاریابی، مدیریت یا پشتیبانی دانشجو باشد.

  • دستیار در دانشگاه: این گزینه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا مناسب بوده و دانشجویان می توانند برای دستیاری پژوهشی یا فارغ التحصیلی با دانشگاه درخواست دهند.
  • مشاغل در کافه: از آنجایی که پاریس پایتخت کافه ها در جهان بوده در این کشور تعداد زیادی کافه و رستوران وجود داشته که گزینه ای عالی برای یافتن کار دانشجویی به شمار می روند.
  • شغل پرستاری یا پرستار بچه: مراقبت از کودکان یک گزینه شغلی خوب بوده زیرا امروزه بسیاری از خانواده های فرانسوی مایل استخدام پرستار بچه مسلط به زبان فرانسوی هستند.
  • مشاغل آموزش زبان انگلیسی: با دارا بودن نمره خود تافل یا آیلتس می توانند به راحتی به عنوان معلم خصوصی زبان مشغول به کار شوید، همچنین شما می توانید در یک آکادمی آموزش زبان مشغول به کار شوید.

پیدا کردن کار دانشجویی در فرانسه

با توجه به صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه به صورت کلی یافتن شغل می تواند کمک هزینه بسیار خوبی هنگام تحصیل در این کشور باشند، اما بهترین مکان برای پیدا کردن کار دانشجویی در فرانسه کجاست؟ همانطور که می دانید هر کشور دارای منابع مختلفی برای جستجوی کار بوده و با یادگیری این منابع و روش ها افراد می توانند راحت تر و در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند.

توصیه می کنیم شغلی را انتخاب کنید که متناسب با رشته تحصیلیتان باشد، با این کار می توانید تجربیات عملی بیشتری را در مورد دروس فرا بگیرید و حتی پس از پایان تحصیلات این کار دانشجویی در فرانسه گزینه ای بسیار درخشان در رزومه تحصیلی و کاری شما خواهد بود.

پیداکردن کار دانشجویی در فرانسه

اگر قصد دارید پس از تحصیل اقامت تحصیلی خود را به کاری تغییر دهید، در این راه نیاز به مشاوری تخصصی دارید، ما به شما کارشناسان ماهر آی مهاجرتی را پیشنهاد می کنیم، برای کسب اطلاعات کامل تر حتما با این مشاورین وقت مشاوره بگیرید؛ در ادامه به چند روش مهم یافتن شغل در این کشور اشاره می کنیم.

کار دانشجویی در فرانسه تنها یک جنبه از تحصیل در این کشور است ، اطلاعات بیشتر را با مطالعه مقالات زیر دریافت کنید:

محیط دانشگاه

به احتمال زیاد یکی از آسان ترین راه ها برای یافتن کار دانشجویی در فرانسه، جستجو در محیط دانشگاه می باشد، امروزه دانشگاه ها و موسسات آموزشی فرصت های شغلی پاره وقت زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند؛ به عنوان مثال، می ‌توانید برای دستیار بودن در دفتر بین ‌المللی، دستیار پژوهشی یا حتی کمک به تیم رسانه ‌های اجتماعی دانشگاه در زمینه بازاریابی اقدام کنید.

دو مورد از محبوب ترین کار دانشجویی در فرانسه در بین دانشجویان مقاطع بالاتر، مشاغل TA و RA بوده، TA در واقع به دستیار آموزشی گفته شده که در زمینه های آموزشی به استاد کمک کرده و در ازای این عمل حقوق دریافت می کند و RA به دستیار پژوهشی گفته می شود.

از مزایای کار در محیط دانشگاه این بوده که وظایف شغلی مطابق با کلاس‌ های شما برنامه ‌ریزی شده و دیگر نگران رفت‌ و آمد به محل کار بعد از کلاس ‌ها نخواهید بود زیرا در خود پردیس مشغول به کار هستید، همچنین یکی دیگر از مزایا این بوده که با محیط اداری دانشگاه خود آشنا خواهید شد.

یکی دیگر از راه های بسیار عالی برای یافتن شغل پرسش در مورد مشاغل موجود از بخش خدمات شغلی دانشگاه است.

 بسیاری از دانشگاه های کشور فرانسه بخشی مرتبط به خدمات شغلی داشته که مشاورین آنها به شما کمک می کند فرصت های شغلی پاره وقت را بر اساس علایق و برنامه دانشگاه خود کشف کنید.

نمایشگاه های شغلی

طبق صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه یکی از فرصت های هیجان انگیزی که هر ساله در فرانسه رخ می دهد، برگزاری نمایشگاه های شغلی بوده که محیطی عالی برای ایجاد ارتباط بین کارفرمایان و متقاضیان کار دانشجویی در فرانسه را فراهم می کند.

حضور در نمایشگاه های شغلی، کنفرانس ها و رویدادهای مختلف به شما کمک می کند تا تاثیر خوبی بر روی کارفرمایان احتمالی بگذارید؛ از به روز رسانی رزومه گرفته تا پوشیدن لباس های رسمی مناسب، مطمئن شوید که همیشه خود را از قبل، برای حضور در این رویدادها آماده کنید.

شبکه های اجتماعی

در سال های اخیر شبکه های اجتماعی انقلابی در زندگی مردم به وجود آورده و حتی نحوه استخدام و یافتن شغل را نیز تحت تاثیر قرار داده اند؛ از عضویت در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین گرفته تا بررسی سایت های مختلف کاریابی، با استفاده از این روش می توانید در کم ترین مدت زمان ممکن شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

از مزایای استفاده از اینترنت برای یافتن کار دانشجویی در فرانسه می توان به این موضوع اشاره کرد که این شبکه ها نوع شغل را با توجه به علاقه شما پیدا کرده و بهترین گزینه را در اختیار شما قرار می دهند، همچنین می توانید با ارسال رزومه با برقراری ارتباط با کارفرمایان تاثیر خوبی بر روی آنها بگذارید.

در این مقاله یا صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه آشنا شدیم، اگر هنوز هم در مورد شرایط کار دانشجویی در این کشور سوالی در ذهنتان باقی مانده، حتما از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس بوده و یا به صورت حضوری به دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز مراجعه کنید؛ اگر در مورد شرایط تحصیلی در فرانسه اطلاعات کاملی ندارید و علاقه دارید در یکی از بهترین دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید، حتما با لمس عنوان شرایط تحصیل در فرانسه 2023 مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

سوالات پر تکرار صفر تا صد کار دانشجویی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه همواره موضوعی بحث برانگیز است که سوالات زیادی در رابطه با آن وجود دارد ، در صورت وجود هرگونه ابهام و یا پرسش آن را با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در میان بگذارید.

به صورت کلی داشتن شغل در فرانسه به عنوان یک دانشجو واقعاً می تواند به افراد برتری لازم را در هنگام جستجوی کار پس از فارغ التحصیلی داده و همچنین راه یافتن شغل و ارتباطات لازم را در اختیار افراد قرار می دهد.

به صورت کلی طیق شرایط اجازه کار دانشجویی در فرانسه، دانشجویان تا 964 ساعت در سال مجاز به کار هستند.

امروزه حداقل دستمزد قانونی تضمین شده توسط قانون، که 11.27 یورو در ساعت بوده که از این حقوق، سهم اجباری تامین اجتماعی حدود 20 درصد کسر می شود.

از مهم ترین مشاغل دانشجویی در این کشور می توان به دستیار آموزشی، دستیار پژوهشی، کار در کافه ها، کار به عنوان معلم زبان و کار به عنوان پرستار کودک اشاره کرد.

امروزه بهترین راه های یافتن شغل در این کشور جستجو در دانشگاه، شبکه های اجتماعی و نمایشگاه های شغلی می باشد.

در انتها نیز می توانید دریافت ویزای دانشجویی فرانسه در آی مهاجرتی را نیز تماشا کنید:

نمایش ویدیو درباره سهیل یگانگی
نمایش ویدیو درباره فرزاد رادنیا
نمایش ویدیو درباره امین ره جوی
نمایش ویدیو درباره آیدا دلپسند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه