اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران

اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران یک موضوع بسیار مهم است که می تواند در تمامی ابعاد زندگی فرد تاثیرات قابل توجهی داشته باشد.

از دلایل اصلی نیز آن است که اقتصاد یک کشور رابطه مستقیم با سطح رفاه و زندگی افراد آن جامعه داشته و در صورتی که درباره آن اطلاعی نداشته باشید ممکن است انتخاب اشتباهی را انجام دهید.

در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا به طور کامل با اقتصاد کشور انگلستان آشنا شوید.

 

اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران

اقتصاد کشور انگلستان پس از انقلاب صنعتی با حمایت از تولید داخلی توانست به رتبه اول جهان رسیده و هم اکنون هفتمین اقتصاد آزاد جهان است.

فهرست مطالب

در حال حاضر اقتصاد کشور انگلستان یک اقتصاد بازار اجتماعی بسیار توسعه یافته بوده که توانسته در همه زمینه ها رتبه های برتر را از آن خود نماید، رتبه ششمین اقتصاد ملی بزرگ در جهان، دهمین اقتصاد بزرگ از نظر برابری قدرت خرید و بیستمین اقتصاد ملی بر اساس سرانه تولید ناخالص داخلی فقط بخشی از آن هستند.

بریتانیا در قرن هجدهم اولین کشوری بود که اقتصاد خود را صنعتی کرد و همچنان توانایی ایجاد قدرت و نفوذ قابل توجه خود را در سراسر جهان حفظ می کند.

اطلاع از این زمینه برای تمامی روش های مهاجرت، به خصوص برای سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد، برای این که اهمیت این زمینه را بیشتر درک کنید، مقاله صفر تا صد سرمایه گذاری در انگلستان را نیز مطالعه نمایید.

بزرگترین صنایع کشور انگلستان

پیشبینی می شود که آینده اقتصاد انگلستان به صورتی باشد که بتواند در سال 2030 تبدیل به بزرگترین اقتصاد قاره تبدیل شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران

اقتصاد این کشور اخیرا با سریعترین سرعت خود از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت داشته و حتی در سال 2021 از تمامی کشورهای دنیا سریعتر بوده است. اکنون این سوال ایجاد می شود که نقش های اصلی در اقتصاد کشور انگلستان چه هستند و کدام صنایع باعث این پیشروی شده اند؟

هر کشور در سراسر جهان به صنایع مختلفی شناخته می شود، اقتصاد کشور انگلستان کمی مرموزتر از سایر کشورها بوده و بخش بزرگی از آن را صنایع خدماتی تشکیل می دهند و سایر صنایع اصلی بسیار متنوع هستند. 

آمارهای دفاتر ملی نشان می دهند که تعداد کارمندان در طی سال های اخیر بسیار افزایش یافته که در نتیجه گسترده و قدرتمندتر شدن انگلیس در صنایع مختلف می باشد . بزرگترین صنایع کشور انگلستان در لیست زیر برای شما قرار داده شده است و در ادامه به طور دقیقتر با آن ها آشنا خواهیم شد:

رتبه نام صنعت:

  • امور مالی و بانکی
  • فناوری اطلاعات
  • ساخت و ساز
  • بهداشت و درمان
  • عمده فروشی و خرده فروشی
  • اتومبیل و حمل و نقل
  • تامین مالی بازنشستگی
  • بیمه عمومی
  • مشاوره مدیریت
  • عمده فروشی دارو
صنعت بانک و امور مالی در انگلستان

صنعت بانک و امور مالی در انگلستان

اندازه فعلی صنعت بانک و امور مالی در انگلستان 92 میلیارد پوند می باشد. در آمد حال حاضر دولت بریتانیا از آن حدود 76 میلیارد پوند بوده اما پیشبینی می شود که در سال 2024 درآمد آن به 123 میلیارد پوند نیز برسد. جالب است بدانید که این صنعت به تنهایی 4.2% از تولیدات ناخالص کشور را تشکیل می دهد. مقاله راهنمای هزینه های زندگی در انگلستان را برای آشنایی بیشتر با این کشور مطالعه نمایید.

نرخ بهره پایین پس از بحران مالی، سود دریافتی از وام ها را محدود کرده و به مقدار درآمد این صنعت ضربه بسیار بزرگی زد و تاثیر بسیاری بر وضعیت اقتصادی انگلستان گذاشت. اما با اعمال الزامات سرمایه ای و مقررات جدید این فعالیت ها را محدود کرده و باعث جبران تمامی ضررها شده است اما از طرفی دیگر باعث بسته شدن بسیاری از شعبه ها و مشاغل نیز شد.

این صنعت به تنهایی 3% از کل مشاغل در بریتانیا را تشکیل داده که حدود 1.1 میلیون نفر اکنون در آن مشغول به کار هستند. صنعت بانکداری اصلی ترین بخش از اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران بوده که می تواند زمینه خوبی برای مهاجرت کسان باشد که در این زمینه دارای تخصص هستند.

شعبه های اصلی بانک ها در شهرهایی که به عنوان مرکز اقتصاد کشور انگلستان شناخته می شوند قرار دارد، مانند لندن، ادینبورگ، لیدز، منچستر و برمینگام.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

صنعت فناوری اطلاعات در انگلستان

تقریبا هر یک از صنعت های بزرگ برای فعالیت مفید خود به عملکرد صنعت فناوری اطلاعات در انگلستان متکی است و به همین عنوان نمی توان اهمیت بخش فناوری را دست کم گرفت. تا اواخر سال 2021 حجم بازار برای مشاوران کامپیوتر و متخصصین این زمینه به تنهایی 58 میلیارد پوند ارزش داشت و اکنون درآمدی معادل 46.2 میلیارد پوند را برای اقتصاد کشور انگلستان فراهم می کند.

آمارها نشان می دهند که بخش فناوری اطلاعات 4% از کل مشاغل در بریتانیا را تشکیل داده و در سال 2021 حدود 940 هزار بریتانیایی در این بخش مشغول به کار بودند. همان طور که تمامی احتمالات مبتنی بر دانش تبدیل به واقعیت می شود، انتظار می رود که این بخش در آینده اقتصاد کشور انگلستان نیمی از تولیدات ناخالص داخلی را فناوری اطلاعات به خود اختصاص دهد.

امروزه بریتانیا یکی از بزرگترین بازارهای فناوری ارتباطات اطلاعات یا به اصطلاحی دیگر (ICT) بوده و رتبه دوم هزینه سرانه را پس از ایالات متحده دارد. 

آینده این بخش به روابط کشور بریتانیا با احادیه اروپا بستگی داشته و هر گونه تصمیم می تواند تاثیرات بسیار گسترده ای را بر اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران داشته باشد. 

جدول شامل درآمد متوسط این صنعت و در طی یک سال می باشد:

سال درآمد به میلیون پوند
سه ماه اول 2019 2.565
سه ماه دوم 2019 2.141
سه ماه سوم 2019 2.298
سه ماه چهارم 2019 3.105

صنعت ساخت و ساز در انگلستان

اقتصاد کشور انگلستان دارای ششمین بازار بزرگ جهانی سخت و ساز بوده که بسیار مورد توچه صادر کنندگان آمریکایی قرار گرفته است. شرکت ها معماری و مهندسی این کشور از شهرت و سابقه خوبی در بریتانیا برخوردار بوده و قوی ترینبش آن نیز زیر ساخت ها می باشد، بخش های دیگر شامل خانه سازی خصوصی و ساختمان های تجاری در رتبه ای پایینتر قرار داشته اما همچنان نسبت به سایر کشورها دارای جایگاه بسیار خوبی هستند.

همه گیری بیماری کویید 19 به صنعت ساخت و ساز در انگلستان ضربه بسیار محکمی زد و تولیدات به مقدار زیاد کاهش یافتند که دلیل آن اجرای قوی برای جلوگیری از گسترش این بیماری بود. اما اکنون پس از تمام شدن دوره قرنطینه تولید و ساخت ساز به نرخ رشد بسیاری دست پیدا کرده است. این پیشرفت می تواند برای اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران بسیار خوب باشد.

این رشد را می توان از تعداد خانه های جدید ثبت شده برای ساخت در سال 2022 در مقایسه با سال های قبل تر مشاهده کرد که در هر منطقه صورت گرفته است. بزرگترین بخش این صنعت در این سال متعلق به نگهداری و تعمیر مسکن بود. اما چالش و مشکلات اقتصادی انگلستان در این زمینه همچنان به طور کامل بر طرف نشده و با چالش های بسیاری رو به رو می باشد.

صادرات کشور انگلستان

صادرات کشور انگلستان نسبت به ماه قبل حدود 1.6% کاهش داشته است که پایین ترین سطح از ماه ژوئن سال 2022 می باشد. فروش کالا به کشورهای غیر اتحادیه اروپا حدود 5 درصد کاهش داشته که بخش بزرگ آن به علت کاهش صادرات موارد شیمایی بوده و تاثیر بسیار بر اقتصاد کشور انگلستان گذاشت.

 

در همین حال صادرات خدمات برای دومین ماه متوالی اندکی افزایش یافته و به 38.77 میلیارد پوند رسید. از مشکلات اقتصادی انگلستان این است که مقدار واردات بیشتر از صادرات بوده و این به معنی وجود کسری تجاری می باشد که در سال 2022 جبران شده اما در سال بعد از آن دوباره ایجاد شد. 

در صورتی که قصد سرمایه گذاری پر سود را در این کشور دارید علاوه بر اطلاع از اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران مقاله اطلاعات جامع ثبت شرکت در انگلستان نیز بسیار ضروری است.

شریک تجاری اصلی اقتصاد کشور انگلستان ایالات متحده با 13.8% و پس از آن آلمان با 11% می باشند و سایر مقصدهای صادرات کشورهای اروپایی می باشند.

جدول زیر شامل بزرگترین اجناس صادر شده اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران در سال گذشته می باشد:

ردیف نام کالا ارزش به میلیون دلار
1 ماشین 38.574
2 توربین گاز 26.385
3 نفت خام 23.637
4 طلا 23.316
5 داروسازی 18.023
6 کالای نامشخص 17.874
7 قطعات هواپیما 15.981

دانستن وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف جهان می تواند شما عزیزان را در انتخاب بهترین مقصد راهنمایی نماید:

Imported from England

واردات کشور انگلستان

طبق گزارشات دفتر آمار ملی، واردات کشور انگلستان در سال گذشته مبلغی بالغ بر 51.8 میلیارد پوند بود که سوخت های معدنی بزرگترین کالای وارداتی بود و حتی مقدار آن در طی پیشرفت قدرت اقتصاد کشور انگلستان بیشتر از قبل شده است.

خرید کشور انگلستان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا حدود 5% افزایش داشه که ناشی از واردات سوخت می باشد.

از جهتی دیگر برای شرح دقیق تر اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران ده کالای واردات برتر در سه ماه آخر سال 2022 در لیست زیر قرار داده است ، البته این ارقام شامل طلا نمی شوند.

همان طور که کمی قبل تر اشاره کردیم مقدار واردات در اقتصاد کشور انگلستان نسبت به صادرات بسیار بیشتر می باشد اما با این وجود مقدار آن نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است. 

مقاله قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را برای آشنایی بیشتر با بازار کار این کشور مطالعه کرده و در صورت رضایت اقدام نمایید.

رتبه نام کالا ارزش
1 سوخت های معدنی 8.7 میلیارد پوند
2 لوازم مکانیکی 6.4 میلیارد پوند
3 تجهیزات الکترونیکی 5.3 میلیارد پوند
4 فلزات گرانبها 4.2 میلیارد پوند
5 وسای نقلیه موتوری 4.1 میلیارد پوند
6 محصولات دارویی 2 میلیارد پوند
7 سایر محصولات 1.6 میلیارد پوند
8 پلاستیک و محصولات پلاستیکی 1.5 میلیارد پوند
9 دستگاه های اندازه گیری 1.3 میلیارد پوند
10 لباس بافتنی 1.3 میلیارد پوند

تولید ناخالص در انگلستان

پس از آسیبی که در نتیجه بیماری همه گیر کرونا به اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران وارد شد، تولید ناخالص در انگلستان در سال 2022 حدود 2.27 تریلیون پوند بود که در مقایسه با سال گذشته افزایش بسیاری داشته است.

ارقام ارائه شده نشان می دهند که رشد تولیدات اقتصاد کشور انگلستان حدود 4% بوده و در سال 2024 مقدار آن بیشتر شود.

آمارهای رشد ماهانه اخیر نشان می دهد که اقتصاد کشور انگلستان از سال 2021 به صورت متناوب در حال تغییر بوده و تا ژانویه 2023 نیز به همان اندازه است.

اداره آمار در طی یک بیانیه اعلام کرد قبل از این که داده های تولید ناخالص داخلی جایگزین پیش بینی های اولیه شود، به کلی بازنگری شوند. جدول زیر شامل مقدار تولید ناخالص در انگلستان در طی سال های اخیر می باشد:

تولید ناخالص در انگلستان

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد که تا پایان ماه می، بدهی خالص بریتانیا به رقم 2.6 تریلیون پوند رسیده که معادل تمامی تولید اقتصادی این کشور می باشد، آخرین باری که این مقدار بدهی در این کشور ثبت شده بود در سال 1961 بود.

نگاهی بر مهاجرت و چالش های پیش رو

مهاجرت به هر یک از کشور های دنیا با چالش های زیادی همراه است ، از این رو کارشناس ارشد ما در این عنوان به مهاجرت و چالش های پیش رو پرداخته است که تماشای آن می تواند اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار دهد.

توصیه می کنیم تا حتما این وبینار را تا انتها مشاهده نموده و در صورتی که سوالی در این زمینه دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

نرخ بیکاری در انگلستان

نرخ بیکاری در انگلستان در سال 2023 حدود 4.3 درصد بود که نسبت به ماه های قبل تر افزایش داشته اما همچنان یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری از سال 1974 است. قبل از ظهور ناگهانی بیماری کووید 19 بریتانیا سطوح نسبتا پایینی از بیکاری داشت. بازار کار این کشور که تا کنون بسیار فشرده بود امسال نشانه هایی از سست شدن را از خود نشان داد. مقاله 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را از دست ندهید.

تعداد مشاغل خالی که زمانی به 1.3 میلیون رسید اکنون در حال کاهش بوده و به 1.1 میلیون رسیده است. رشد دستمزدها متوقف شده و پیش بینی می شود که به علت تغییرات اقتصاد کشور انگلستان میانگین به 4.1 درصد نیز برسد و به تدریج کاهش یابد. نرخ بیکاری با سن یک رابطه مستقیم داشته و جوانان به طور کلی نسبت به گروه ها سنی بالاتر آسیب پذیرتر هستند، به عنوان مثال در اواخر سال 2011 نرخ بیکاری افراد بین 16 تا 24 سال تقریبا 22 درصد رسید در حالی که برای افراد 25 الی 34 ساله جدود 8 درصد بود.

در این مقاله کارشناسان آی مهاجرتی به برسی دقیق و کامل اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران پرداخته و آن را در دسترس شما قرار داده اند. در صورت نیاز به راهنمایی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران

در پایان توصیه می کنیم تا با مطالعه سوالات پرتکرار برخی از ابهامات خود را برطرف ساخته و جهت هرگونه پرسش با مشاورین ما در بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

رتبه ششمین اقتصاد بزرگ جهان در حال حاضر متعلق به اقتصاد کشور انگلستان برای مهاجران است.

صنایع بانک و امور مالی، فناوری اطلاعات و ساخت و ساز سه صنعت اصلی اقتصاد کشور انگلستان هستند.

ایالات متحده آمریکا و سپس آلمان کشورهای اصلی صادرات در اقتصاد کشور انگلستان می باشند.

بله، مقدار واردات بیشتر از صادرات بوده و همین امر موجب به وجود آمدن کسری تجارت شده است.

در حال حاضر نرخ بیکاری با توجه به وضعیت اقتصاد کشور انگلستان 4.3% بود که پیشبینی می شود کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه