نظام اقتصادی و مالی کشور هلند

نظام اقتصادی و مالی کشور هلند به عنوان یک نجات یافته از جنگ جهانی دوم به طور چشمگیری همواره در حال رشد بوده و توانسته خود را به یکی از موفق ترین ها در سطح جهان مبدل سازد.

شاید برای شما هلند به عنوان کشوری کوچک اقتصادی کوچک نیز داشته باشد که به هیچ عنوان اینگونه نبوده و این کشور برخلاف تصور دارای اقتصادی پر رونق و گسترده می باشد.

در واقع اقتصاد کشور هلند جزو 20 اقتصاد بزرگ دنیا است و به عنوان مرکز ترانزیت و حمل و نقل اروپا شناخته می شود . این کشور در حوزه های مختلفی دارای صادرات است و در مقابل از کشورهای متعددی نیز واردات کالای متنوعی دارد.

نظام اقتصادی و مالی کشور هلند

در نظام اقتصادی و مالی کشور هلند ، تمرکز اصلی بر روی سرمایه گذاری بخش خصوصی بوده و اغلب نیروی کار به مشاغل مرتبط با مهارت خود مشغولند. 

فهرست مطالب

در این عنوان با ما همراه باشید تا به کمک کارشناسان آی مهاجرتی به صورت دقیق نظام اقتصادی و مالی کشور هلند را بشناسید و در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد ، حتما با مشاورین ما تماس بگیرید.

 مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی نیز راهگشای خوبی برای شما عزیزان جهت اطلاع از روش های مهاجرت به این کشور خواهد بود.

نظام اقتصادی و مالی کشور هلند از معدود اقتصادهای جهان است که توانست از تمامی بحران و فراز و نشیب های قاره اروپا جان سالم به در ببرد و همواره رشد اندک خود را حتی در زمان جنگ های متعدد حفظ کند.

سیستم اقتصادی هلند

هلند به عنوان کشوری کاملا صنعتی ، موقعیت های مهمی را در اقتصاد اروپا به خود اختصاص داده و به دلیل کمبود منابع طبیعی ، به صادرات عمده مواد اساسی بسیار وابسته است .

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو نظام اقتصادی و مالی کشور هلند + پادکست

آشنایی با نظام اقتصادی و مالی کشور هلند می تواند در مسیرهای زیادی راهنمای شما علاقه مندان به کار و سرمایه گذاری در این کشور باشد.

از این رو توضیحات مونا در این زمینه را گوش داده و برای هرگونه سوال بیشتر با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور نظام مالی و اقتصادی هلند
نظام اقتصادی و مالی کشور هلند

اقتصاد کشور هلند به عنوان پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان ، با سرانه تولید ناخالص داخلی بسیار بالا توانست در میان پردرآمدترین کشورهای دنیا قرار بگیرد.

برخلاف سایر کشورهای اروپایی هلند کشوری با درصد پایینی از زمین های کشاورزی صادرات زیادی در این بخش نداشته و نیروی کار فعال زیادی را در این حوزه نخواهید دید ، اما همچنان از نقش میزان درآمد آن در نظام اقتصادی و مالی کشور هلند نمی توان گذشت.

اولین منبع گازی در سال 1959 در هلند کشف شد و از آن زمان تاکنون این کشور درآمد خوبی را از آن به دست آورده و هم اکنون می توان سهم این کشور از منابع گازی اتحادیه اروپا را 25% دانست . در واقع کشف منابع گازی موجب شد تا ثروت قابل توجه و پیش بینی نشده ای برای اقتصاد کشور هلند فراهم شود که این کشور را به رقیبی جدی برای اقتصادهای مطرح اروپا مبدل نمود.

البته وجود منابع گازی موجب شد تا سایر بخش های اقتصادی هلند از رونق افتاده و برخی آن را یک بیماری برای اقتصاد این کشور بدانند . این کشور در سال 1959 با پیوستن به جامعه اقتصادی اروپا ، روابط تجاری خود را با کشورهای فرانسه ، آلمان ، بلژیک و لوکزامبورگ گسترش داد و توانست بخش های خاموش خود را نیز غعال سازد.

تجارت خارجی اقتصاد کشور هلند

تجارت خارجی اقتصاد کشور هلند

هم اکنون بیش از 70% از تجارت خارجی اقتصاد هلند با اعضای جامعه اقتصادی اروپا صورت گرفته و به حدی توانسته رونق و موفقیت در این زمینه برای هلند ایجاد کند که بر روابط سیاسی این کشور نیز تاثیر گذاشته است.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هلند توسعه اقتصادی را نه تنها دلیلی برای رشد سطح زندگی مردم می داند ، بلکه آن را وسیله ای برای تامین امنیت و کشوری امن می داند.

نرخ تورم پایین ، آمار بیکاری کم و روابط صنعتی پایدار موجب شده به عنوان یک مرکز حمل و نقل اروپایی مورد توجه زیادی قرار بگیرد و در زمینه های مواد غذایی ، مواد شیمیایی ، پالایش نفت ، فناری پیشرفته ، خدمات مالی و ماشین آلات الکترونیکی دارای تجارت با سایر کشورها باشد.

بخش کشاورزی با اینکه 2 درصد از نیروی کار کشور را نیز در اختیار ندارد ، علاوه بر تامین بخش داخلی توانسته به صادرات نیز برسد و برخی از محصولات را به کشورهای همسایه بفرستد که خود برای کشوری چنین کوچک شگفتی بزرگی است.

در دورانی که کشورهای اروپایی رشد متوسط 1.6 را داشتند ، هلند نرخ رشد خود را 2.8 اعلام نمود که نشان از روشنی آینده اقتصاد هلند داشت و توانست این کشور را در میان 20 اقتصاد برتر دنیا قرار دهد . کشور هلند سرشار از فرصت های کاری در تمامی حوزه های اقتصادی خود می باشد که توصیه می کنیم حتما عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند ما را در این رابطه مطالعه کنید.

سرانه تولید ناخالص داخلی هلند

شاید تصور عامیانه این گونه باشد که بزرگی اقتصاد یک کشور نشان دهنده سطح فاه و آسایش مردم آن کشور است که باید بگویم اینگونه نبوده و برای سنجش سطح رفاه از شاخصی به نام GDP استفاده می کنند که همان سرانه ناخالص داخلی می باشد.

این شاخص حاصل تقسیم میزان تولید ناخالص داخلی به جمعیت بوده و طبق آخرین آمار اعلام شده سرانه تولید ناخالص داخلی هلند برای هر فرد برابر با درآمد سالانه 52000 دلار می باشد.

این میزان درآمد می تواند تامین کننده سطح ایده آلی از زندگی برای شما در این کشور باشد که می توانید با مراجعه به عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند به خوبی از مییزان هزینه های خود در این کشور مطلع شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

میزان تولید خالص و ناخالص داخلی هلند

طبق آخرین آمار میزان تولید ناخالص داخلی هلند 232.720 میلیارد دلار گزارش شده که نسبت به سال های قبل همواره در حال بوده است.

در واقع بخش های مختلف تولید ناخالص داخلی کشور هلند را می توان شامل موارد زیر دانست:

Net and gross domestic product of the Netherlands

بخش های تولید ناخالص داخلی

درصد

کشاورزی

1.6
بخش صنعتی

17.9

بخش خدمات

70.2

خوب است یادآور شویم که بخش اصلی از کشاورزی را کشت گل و گیاه این کشور شامل می شود که در تمام دنیا مشهور است و سالانه افراد زیادی برای دیدن دنیایی از گل های کم نظیر به این کشور سفر می کنند . اقتصاد کشور هلند به صادرات گل بسیار وابسته بوده و این کشور علاوه بر درآمد از آن به شیوه های مختلف دیگری از آن کسب درآمد می کند.

نظام اقتصادی و مالی کشور هلند در کشاورزی شامل موارد دیگری نیز می شود که می توان به بخش های زیر به عنوان مهم ترین آنها اشاره کرد:

  • چغندر قند
  • شیر گاو
  • سیب زمینی
  • پیاز
  • گندم
  • گوجه فرنگی
  • هویج
  • خیار
  • گلابی

صنعت در اقتصاد کشور هلند

طبیعتا بخش مهمی از اقتصاد هر کشور را صنعت آن تشکیل می دهد که در کشورهای پیشرفته دنیا می توان آن را دلیل گسترش اقتصاد در حوزه جهانی دانست . در اقتصاد کشور هلند باید صنایع کشاورزی ، ماهیگیری ، مصالح ساختمانی ، صنایع فلزی و تجهیزات الکترونیکی را بخش های اصلی برشمرد که پس از جنگ جهانی دوم به یک اولویت مهم تبدیل نمود.

صنعت در اقتصاد کشور هلند در حدود یک پنجم از نیروی کار این کشور را به خود اختصاص داده و افراد تحصیل کرده بیشتر در این حوزه به کار مشغول هستند . بخش کشاورزی نیز با مکانیزه شدن توانسته به حوزه صنعت وارد شود و محصولات خود را به صورت صنعتی به مردم عرضه و جایگاه خود در نظام اقتصادی و مالی هلند را به خوبی حفظ کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هلند به همراه 11 کشور دیگر در سال 2002 یکای مشترک یورو را به جریان انداخت و اولین افرادی بودند که مفهوم بازار بورس را به راه انداختند و در آن به معامله پرداختند.

صنعت در اقتصاد کشور هلند

بورس این کشور می تواند گزینه ای بی نظیر برای سرمایه گذاری باشد که شما را به سود قابل توجهی برساند . توصیه می کنیم تا بر روی عنوان سرمایه گذاری در هلند کلیک کنید تا با شرایط سرمایه گذاری در این کشور به خوبی آشنا شوید.

خوب است که با مطالعه عناوین زیر کشور هلند را به مقصدی آشناتر برای خود تبدیل کرده و پاسخ برخی از سوالات تان را بیابید:

زیربنای اقتصادی هلند

بخش اصلی اقتصاد کشور هلند را می توان بخش خصوصی دانست که در تمامی حوزه ها به گردش های بزرگ مالی مشغول هستند . اما دولت نیز نقش مهمی را ایفا نموده و با تصویب قوانین تمامی فعالیت های تجاری را مدیریت می کند.

دولت با تعیین میزان مالیات برای شرکت های خصوصی ، بخش مهمی از هزینه های عمومی را تامین می سازد . در واقع با پرداخت مالیات یک تعادل در وضعیت اقتصادی هلند ایجاد می شود و البته تمامی شرکت ها موظف به پرداخت مالیات نمی باشد که به شرایط آنان بستگی دارد.

چنانچه از علاقه مندان به سرمایه گذاری در یکی از حوزه های نظام اقتصادی و مالی کشور هلند هستید ، به شما توصیه می کنیم تا از طریق ثبت شرکت در این کشور با سرمایه ای اندک به آسانی به اقتصاد هلند قدم بگذارید.

در عنوان ثبت شرکت در هلند به صورت دقیق به جزئیات موردنظر پرداخته ایم و تنها کافی است بر روی آن کلیک کنید.

The economic infrastructure of the Netherlands

وبینار بازنشستگی یا تمکن مالی

در این عنوان تلاش نموده ایم تا ویزای بازنشستگی و یا تمکن مالی را به عنوان یکی از روش های ورود به کشورهای مطرح دنیا بررسی نماییم که تنها نیازمند میزان سرمایه ای مشخص است.

در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشس یرایتان وجود دارد با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی
میزان صادرات و واردات هلند

میزان صادرات و واردات هلند

همانگونه که گفتیم وضعیت اقتصادی هلند آن را به یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان مبدل نموده و هم اکنون در حوزه صادرات رتبه 6 ، در واردات رتبه 8و جایگاه 22 امین پیچیده ترین اقتصاد را در خود جای داده است.

در حال حاضر بیشترین میزان واردات وصادرات هلند از کشورهای آلمان، فرانسه بلژیک، ایتالیا، انگلیس و امریکا صورت می پذیرد و برخی با نامیدن این کشور تحت عنوان دروازه اروپا ، آن را کشوری مستعد با اقتصاد رقابتی می شناسند.

اغلب تجارت این کشور توسط بنادر انجام می شود و دریافت دریایی قابل توجهی را در این کشور خواهید دید . همچنین گفتنی است که شرکت های کشتیرانی هلندی در حدود دو پنجم حمل و نقل بار اتحادیه اروپا را از طریق آب انجام می دهند.

 

 آبراه های داخلی این کشور با سیستم های بلژیکی ، فرانسوی و آلمانی مرتبط است و خطوط هوایی به عنوان یکی از مهم ترین حمل و نقل های اروپایی عمل می کنند که موجب شده نظام اقتصادی و مالی کشور هلند در رتبه خوبی قرار بگیرد.

در این عنوان تلاش نمودیم تا نگاهی بر نظام اقتصادی و مالی کشور هلند داشته باشیم و در صورتی که سوالی در این رابطه برایتان وجود دارد با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار نظام اقتصادی و مالی کشور هلند

در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات دقیق در رابطه با نظام اقتصادی و مالی کشور هلند هستید ، از شما درخواست داریم تا ضمن مطالعه سوالاتی که در ادامه برای شما گردآوری شده است ، از طریق بخش دیدگاه و یا شماره های تماس با مشاورین ما در ارتباط باشید.

این کشور همواره در میان 20 کشور برتر دنیا در حوزه اقتصاد قرار دارد .

این کشور توانسته چیزی در حدود 25% از منابع گازی اروپا را فراهم سازد.

میزان تولید ناخالص داخلی هلند 232.720 میلیارد دلار می باشد .

کاشت و برداشت گونه های مختلف گل را می توان بخش اصلی کشاورزی این کشور دانست.

کشورهای آلمان، فرانسه بلژیک، ایتالیا، انگلیس و امریکا بیشترین روابط تجاری را با هلند دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه