شرایط اقتصادی کشور لهستان

شرایط اقتصادی کشور لهستان یک بازار مهم و پویا است که در قلب اروپای مرکزی واقع شده و توانسته رتبه های خوبی را در جهان و اتحادیه اروپا از آن خود نماید . از آنجا که اقتصاد یک کشور یکی از مهم ترین ارکان آن است، بر سایر رکن های مهم زندگی مانند هزینه ها ، کیفیت زندگی ، بازار کار و فرصت های شغلی تاثیر مستقیمی می گذارد.

هم اکنون شرایط اقتصادی کشور لهستان را می توان یکی از قوی ترین اقتصادهای اتحادیه اروپا دانست که همچنان هم در حال پیشرفت است . شناخت وضعیت اقتصادی لهستان به شما کمک می کند تا قبل از این که به این کشور وارد شوید، از تمامی زمینه های موجود و پویا جهت کار و یا سرمایع گذاری به خوبی اطلاع داشته باشید .

شرایط اقتصادی کشور لهستان

شرایط اقتصادی کشور لهستان می تواند یک بستر مناسب برای ورود به حوزه سرمایه گذاری و تجارت در کل اتحادیه اروپا به شمار برود.

فهرست مطالب

با برنامه ها و سرمایه گذاری های جدید نیز آینده اقتصاد لهستان برای توسعه های بیشتر تضمین شده است و سرمایه گذاران از سراسر جهان برای شراکت در این توسعه ها به سوی این کشور جذب می شوند.

از آن جایی که وضعیت اقتصادی در این کشور بسیار عالی است، فرصت های تحصیلی و شغلی بسیاری را در دسترس داشته و به دنبال آن کیفیت زندگی بسیار بالایی را در اختیار شهروندان و مهاجرین قرار می دهد . با مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به لهستان روش مناسب شرایط خود را پیدا کرده و به کمک کارشناسان خبره آی مهاجرتی اقدام کنید.

نمای کلی از اقتصاد لهستان

اگر بخواهیم نگاهی به نمای کلی اقتصاد لهستان بیاندازیم؛ با یک کارنامه که به مدت طولانی درخشان مانده است مواجه می شویم . در حال حاضر وضعیت اقتصادی لهستان با رشد 4/2% رتبه چهارم لیست اقتصاد در حال توسعه را از آن خود نموده است و با اقتصادی متنوع توانسته بیست و چهارمین کشور در لیست پیچیدگی اقتصادی در میان تمام کشورها جهان را داشته باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو شرایط اقتصادی کشور لهستان + پادکست

در این ویدیو کارشناس ما شرایط اقتصادی کشور لهستان را به خوبی و در مدتی کوتاه برای شما عزیزان شرح می دهد.

امیدواریم تا پس از تماشای آن اطلاعات موردنیاز خود را به دست آورید و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره شرایط اقتصادی کشور لهستان
شرایط اقتصادی کشور لهستان

بر اساس گزارش بانک جهانی، شرایط اقتصادی کشور لهستان توانسته کم ترین آسیب را در دوران همه گیری کرونا داشته باشد و وضعیت خود را کاملا حفظ کند و به عنوان یک اقتصاد پردرآمد شناخته شود . اقتصاد لهستان با کشور های بزرگ دیگر اروپا مانند فرانسه برابری می کند و زمینه های اصلی اقتصادی شامل بخش خدمات(3/62%)، صنعت(34%) و کشاورزی(3/5%) می باشد.

از جمله دیگر مواردی که در اقتصاد این کشور تاثیرگذار هستند ، می توان به معدن، ماشین آلات و الکترونیک اشاره کرد. از طرفی دیگر لهستان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات دارویی و دشتگاه های پزشکی و صادر کننده آن است.

لهستان با جمعیت 38 میلیون نفری خود، بزرگ ترین بازار واحد در اروپا می باشد و به همین دلیل توانسته بسیاری از کارفرمایان و داوطلبان را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت به سمت خود جذب کند. اگر شما هم می خواهید در این کشور سرمایه گذاری کنید و به کار مشغول شوید مقاله ثبت شرکت در لهستان را از دست ندهید.

بخش خدمات در لهستان

بخش خدمات در لهستان

بخش خدمات در لهستان همان طور که اشاره کردیم بزرگ ترین بخش در زمینه اقتصادی این کشور است و حتی با وجود شیوع ویروس کرونا این بخش سریع ترین رشد را میان زمینه های دیگر داشته و مقدار رشد آن در سال گذشته 3.9% بود . از آن جایی که شرایط اقتصادی کشور لهستان در بخش خدمات بسیار قوی بوده ، توانسته به سراسر جهان راه یافته و به یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان کل اروپا مبدل شود.

در حال حاضر سهم بخش خدمات مدرن در تولید ناخالص داخلی در حدود 3.5% است و این بخش توانسته بیش از 355000 شغل در هزار مرکز مختلف ایجاد کند . بخش خدمات گستردگی قابل توجهی را در بخش های تجاری و اقتصادی ایجاد نموده و پیشرفت خوبی را برای بخش های متعدد به همراه داشته است.

به لطف مدرن شدن بخش خدمات آینده اقتصاد لهستان نیز کاملا مدرن خواهد شد. به همین سبب تقاضا برای کارمندان با شایستگی های دیجیتالی زیاد است.

ارزش تخمینی صادرات خدمات لهستان در سال 2020 به اندازه 23 میلیارد دلار بود و تا به الان بیش از 10% نیز افزایش داشته و واضح است که این بخش گرایش هایی به سمت فرآیندهای مهم تری را برای آینده دارد و به دنبال افرادی است تا بتوانند عملکرد جهانی داشته باشند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بخش صنعت در لهستان

بخش صنعت در لهستان یکی از قدرت های تولیدی در اروپا است که همچنان هم به رشد و پیشرفت خود ادامه می دهد؛ جتی با وجود همه گیری کرونا و جنگ در اوکراین، صنعت و تولیدات در لهستان کاهش پیدا نکرده و توانسته پیشرفت چشم گیر 14.8 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

دولت این کشور سرمایه گذاری های گسترده ای را بر روی فرآورده های جدید و مدرن انجام داده تا آینده اقتصاد لهستان را به سطح های بالاتر هدایت کنند وجود کمک ها و منابع مختلف یک پشتوانه محکم برای قدم در این راه است و اولویت شرایط اقتصادی کشور لهستان تولید فناوری های مدرن برای صدور به سراسر جهان است.

ارزش این بخش به اندازه 7.6 میلیارد دلار بوده که در بیش از 300 مرکز تحقیقاتی پراکنده شده است. این محصولات شامل تجهیزات الکتریکی، کامپیوتری و نوری است.

در حال حاضر لهستان پنجمین تولید و صادر کننده در اتحادیه اروپا است و این بخش حدود 22.4% از تولیدات ناخالص داخلی کشور را تشکیل می دهند . تولیدات پیشرو این کشور شامل خودرو ، محصولات فلزی ، فلزات اساسی و غیره است.

وجود زمینه های تحقیقاتی برای فناوری های جدید، زمینه های زیادی را برای سرمایه گذاران فراهم نموده که می توانید در مقاله سرمایه گذاری در لهستان از همه شرایط آن اطلاع یابید.

بخش کشاورزی در لهستان 

بخش کشاورزی در لهستان کمترین مقدار را نسبت به دو زمینه اصلی دیگر دارد و جایگاه سوم را در شرایط اقتصادی کشور لهستان ایفا می کند. این بخش 2.6 درصد از تولیدات ناخالص داخلی لهستان را تشکیل می دهد، اما از مشکلات اقتصادی لهستان در این زمینه پراکنده بودن آن در سراسر کشور می باشد که باعث کاهش بهره وری شده است.

اما پیشرفت های مداوم در زمینه رشد و فناوری، باعث شده که کشاوزی از معیشتی و فشرده بودن دور شود. در حال حاضر با به اجرا درآوردن این پیشرفت ها، لهستان یکی از تولید کننده های مهم در اروپا در طیف وسیعی از محصولات کشاورزی است.

کشاورزان لهستانی از سرمایه گذاری های دولت در زمینه کشاورزی و نوسازی نهایت استفاده را کرده اند که همین امر باعث توسعه سریع کشاورزی برای آینده اقتصادی لهستان شده است.

بخش کشاورزی در لهستان

علاوه بر محصولات کشاورزی، تولید ماشین آلات کشاورزی نیز در لهستان بسیار گسترده است تا حدی که صادر می شود. بخش های عمده این ماشین آلات شامل: تجهیزات کشت، دامداری و تراکتورها بوده و انتظار می رود که در آینده مقدار صادرات این محصولات در اروپا بیشتر شود و به قاره های دیگر نیز راه یابد.

این زمینه اقتصادی نسبت به سال 2020 افزایش 20% را داشته و همچنان در حال پیشرفت است که باعث شده هزینه فرآورده های موردنیاز مردم در خود کشور کاهش یابد . هزینه های دقیق زندگی در این کشور را می توانید در مقاله هزینه های زندگی در لهستان مطاله کنید.

به دنبال شناخت هرچه بیشتر کشور لهستان هستید ؟ پس مقالات زیر را از دست ندهید:

صادرات و واردات لهستان

صادرات و واردات لهستان بسیار نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارد؛ تجارت بین المللی به رشد اقتصادی و استاندارد های زندگی کمک می کند. لهستان نه تنها به علت قدرت اقتصادی، بلکه به دلیل موقعیتی که در اروپای مرکزی دارد، کشوری کلیدی از نظر صادرات و واردات در اتحادیه اروپا است. این تجارت ها به شرایط اقتصادی کشور لهستان این فرصت را می دهند تا از بازار های گسترده تری سود ببرند تا این که فقط محدود به کشور خود شوند.

همه ی صادرات و واردات ها فقط برای مصرف مستقیم مصرف کننده نمی باشد ، بلکه اکثر این کالاها قطعه ها، مواد خام و سرمایه های مورد نیاز برای استفاده در کالا های مصرفی است و یا برای نوآوری تجهیرات جدید. در حال حاضر، مهم ترین و بزرگ ترین شریک تجاری با لهستان، کشور آلمان است. سایر شرکای لهستان عبارت اند از: ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و جمهوری چک. در دو جدول زیر آمار صادرات و واردات های لهستان در طی سال گذشته آمده است:

نام کشور ارزش صادرات به دلار
آلمان 91 میلیارد
فرانسه 18 میلیارد
ایتالیا 14 میلیارد
هلند 13 میلیارد
روسیه 8 میلیارد
نام کشور ارزش واردات به دلار
آلمان 70 میلیارد
چین 49 میلیارد
روسیه 20 میلیارد
ایتالیا 16 میلیارد
هلند 13 میلیارد

بازار کار در لهستان

با این که در تاریخ این کشور، نرخ بیکاری به علت مشکلات اقتصادی لهستان افزایش پیدا کرد؛ اما از سال 2008 نرخ بیکاری کاهش و شرایط اقتصادی آن شروع به پیشرفت کرد. با پیشرفت های بیشتر اقتصاد در زمینه های مختلف، فرصت های شغلی بیشتری برای افراد ایجاد شد. در حال حاضر بازار کار در لهستان به صورتی شده است که در رتبه دوم کشور های اتحادیه اروپا با پایین نرخ بیکاری قرار گرفته و این نرخ بیکاری برای رنج سنی افراد 15 الی 64 ساله در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر فرصت های شغلی بسیاری در زمینه های مختلف در این کشور وجود دارد و با پیشرفت های بیشتر در شرایط اقتصادی کشور لهستان فرصت های گوناگون و بیشتری نیز ایجاد می شود، نرخ بیکاری در کشور لهستان در حاضر 5% است که می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت کاری و کاریابی در لهستان از شرایط شغلی این کشور با جزئیات کامل با خبر شوید.

در این مقاله که توسط کارشناسان با تجربه آی مهاجرتی تهیه شده است، به بررسی دقیق شرایط اقتصادی در کشور لهستان پرداخته شده است. در صورت این که سوالی داشتید می توانید با تیم مشاوره ما در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و یا در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار شرایط اقتصادی کشور لهستان

در صورتی که سوالی در رابطه با شرایط اقتصادی کشور لهستان دارید ، با مشاورین ما تماس گرفته و یا از طریق بخش دیدگاه آن را با ما در میان بگذارید.

بزرگ ترین زمینه در شرایط اقتصادی کشور لهستان در حال حاضر بخش خدمات است.

بازار کار در این کشور رتبه دوم کمترین نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا را دارد.

اولویت اقتصاد این کشور توسعه خدمات در کشور و صادرات آن به جهان است.

شرایط اقتصادی کشور لهستان نکات مثبت بسیاری دارد که می توان به رتبه چهارم لیست اقتصاد در حال توسعه و کم ترین آسیب را در دوران همه گیری کرونا اشاره کرد.

 اصلی ترین کشور در صادرات و واردات با این کشور، همسایه نزدیک آن یعنی آلمان است و سایر شرکای لهستان عبارت اند از: ایتالیا، فرانسه، بریتانیا و جمهوری چک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (55 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه