شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

با دریافت بورسیه‌های تحصیلی می‌توانید به تحصیلی کاملا رایگان در آلمان برسید و اگر مدرک دیپلم خود را به تازگی گرفته و به دنبال مهاجرت و تحصیل در کشور آلمان هستید، زبان آلمانی یاد بگیرید تا در چشم برهم زدنی به ویزای تحصیلی این کشور دست یابید.

دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان بوده و از دانشجویان شهریه‌ای جهت تحصیل در مقاطع و رشته‌های مختلف اخذ نمی‌نمایند، اما مبلغی اندک را جهت برخی هزینه‌های ثبت‌نام و امور دانشجویی از افراد دریافت می‌کنند.

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

انتخاب تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم در صورتی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشید، در دانشگاه‌های دولتی این کشور به صورت رایگان امکان‌پذیر خواهد شد.

فهرست مطالب

همچنین هزینه‌ها و مخارج ماهانه زندگی دانشجویان نیز بر عهده خودشان بوده و باید آن را تامین نمایند، در این‌جا بورسیه تحصیلی می‌تواند یک کمک خرج بسیار مناسب تلقی شود.

افرادی که قادر به تامین مخارج خود هستند، معمولا برای دریافت بورسیه اقدام نکرده و همین رایگان بودن دانشگاه برایشان کافی است. اما اگر می‌خواهید تحصیلی کاملا رایگان را تجربه کنید یا بخشی از هزینه‌ها و مخارج خود را تامین نمایید، باید برای دریافت بورسیه اقدام کنید.

باید توجه داشته باشید که بورسیه‌های تحصیلی در دوره لیسانس از دوره‌های تحصیلات تکمیلی کمتر است و متقاضیان نیز بیش‌تر هستند که این شرایط دریافت آن را سخت می‌کند. به همین‌خاطر معمولا دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه و پس از 1 یا 2 ترم تحصیل با ارائه فعالیت‌های دانشگاهی و نمرات برتر برای دریافت بورسیه اقدام می‌کنند.

در همین راستا خوب است که با مطالعه عنوان تحصیل در آلمان به صورت کلی از شرایط تحصیل در این کشور به خوبی مطلع شده و بدانید که به چچگونه سیستم آموزشی قدم خواهید گذاشت. در ادامه با ما باشید تا چند مورد از بورسیه‌های مناسب برای دوره کارشناسی و اقدام پس از دیپلم را بشناسید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

بورسیه‌های دولت آلمان

آلمان انواع بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که تمام سطوح تحصیلی از مقطع کارشناسی تا دکترا را در بر می‌گیرد. این بورسیه‌ها توسط دانشگاه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها و بنیادهای خصوصی تامین می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مراجع اعطا کننده بورسیه در آلمان دولت این کشور است که از راه‌های مختلفی این کمک هزینه ‌را به دست دانشجویان می‌رساند.

برخی از محبوب‌ترین بورسیه‌های دولتی برای دانشجویان بین‌المللی در آلمان بدین شرح است:

  • بورسیه‌های تحصیلی DAAD
  • بورسیه Deutschlandstipendium
  • بورسیه اراسموس پلاس Erasmus+
  • بورسیه بنیاد هانریش بول
  • بورسیه بنیاد بایر
  • بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS)
  • بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت
  • بورسیه ماویستا Mawista

اما آن‌چه حائز اهمیت است این‌که تمامی این بورسیه‌ها به مقطع کارشناسی تعلق نخواهند گرفت، چون همان‌طور که گفتیم در آلمان سعی شده که کمک هزینه‌های مالی و بورسیه‌ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته شود. اما بازهم می‌توان مواردی را برای دوره کارشناسی پیدا کرد که در ادامه برترین آن‌ها را می‌شناسیم.

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت

بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت یک بورسیه تحصیلی دولتی است که توسط بنیاد فردریش ایبرت (FES) در آلمان اعطا می‌شود. این بورسیه به دانشجویان بین‌المللی از کشورهای در حال توسعه، کشورهای پس از فروپاشی شوروی و کشورهای اروپای شرقی و جنوب شرقی اعطا می‌شود. این بورسیه به دانشجویانی که دارای شایستگی برجسته تحصیلی و تعهد به ارزش‌های سوسیال دموکراسی هستند، اعطا خواهد شد و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی آلمان در نظر گرفته شده است. بورسیه تحصیلی شامل پوشش هزینه‌های تحصیل، هزینه های‌زندگی، بیمه درمانی، بیمه حوادث و کمک هزینه سفر است.

شرایط زیر برای دریافت این بورسیه الزامی هستند:

  • متقاضی باید شهروند یکی از کشورهای واجد شرایط باشد.
  • متقاضی باید برای تحصیل در یک دانشگاه دولتی یا خصوصی آلمان پذیرفته شده باشد.
  • متقاضی باید دارای معدل بالای 70% در مقاطع تحصیلی قبلی خود باشد.
  • متقاضی باید دارای انگیزه و تعهد به ارزش‌های سوسیال دموکراسی باشد.
  • متقاضی باید دارای مدرک زبان آلمانی معتبری در حداقل سطح خواسته شده باشد ( DSH 2، TestDaF 4، گوته C1).

مهلت درخواست بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت معمولا پیش از شروع ترم‌های زمستان و بهار بوده و همچنین در ابتدای ترم اول و یا در طول آن نیز می‌توان برای دریافت این بورسیه درخواست داد. بهتر است باتوجه به رشته، مقطع و دانشگاه استعلام دقیقی از این امر به عمل آورید. علاوه بر این مبلغ مالی قابل اعطا به دانشجویان باتوجه به مقطع تحصیلی از 830 تا 1200 یورو در ماه خواهد بود. عنوان بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت را مطالعه کنید تا به صورت دقیق این بورسیه را بشناسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط بورسیه بنیاد هاینریش بل

بنیاد هاینریش بل سالانه به بیش از 1500 دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از تمامی رشته‌ها و ملیت‌ها که در دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم کاربردی و یا دانشگاه‌های هنر مشغول به تحصیل هستند، بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اعطا می‌نماید.

از متقاضیان دریافت این بورسیه تحصیلی انتظار می‌رود که سوابق تحصیلی عالی داشته باشند، از نظر اجتماعی و سیاسی فعال باشند و به ارزش‌های اساسی بنیاد نظیر: محیط زیست و پایداری، دموکراسی و حقوق بشر، خودمختاری و عدالت نیز علاقمند باشند. هچنین افراد باید مهارت زبان آلمانی خود را نیز نشان دهند.

لطفا توجه داشته باشید که این بنیاد فقط درخواست‌های آنلاین را پذیرفته و بررسی می‌نماید. همچنین مبلغ مالی قابل اعطا از سوی این بنیاد باتوجه به مقطع تحصیلی و ملیت دانشجویان از 930 یورو تا 1450 در ماه متغیر خواهد بود. 

توجه کنید که کسب 80% نمرات در دوره تحصیلی قبل و مدرک زبان آلمانی در سطح B2 یا DSH2 نیز از دیگر شرایط موردنیاز این بورسیه است.

آخرین مهلت برای ارسال درخواست جهت دریافت این بورسیه اول مارس و اول سپتامبر هر سال می‌باشد و پورتال مربوطه نیز 6 هفته پیش از آخرین مهلت درخواست برای دریافت درخواست‌های متقاضیان فعال می‌شود.

کارشناسان ما با بررسی دقیق این بورسیه در مقاله بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024 تمامی جزئیات لازم را برای شما شرح داده‌اند.

بورسیه تحصیلی Deutschland stipendium در دانشگاه های آلمان

بورسیه تحصیلی Deutschland stipendium یک برنامه بورس تحصیلی دولتی – خصوصی در آلمان است که به دانشجویان با استعداد و با انگیزه در دانشگاه‌های دولتی و دولتی – خصوصی آلمان کمک می‌کند. این بورسیه ماهانه 300 یورو برای مدت حداقل دو ترم و حداکثر کل دوره استاندارد تحصیل پرداخت می‌نماید.

بورس تحصیلی Deutschland stipendium توسط وزارت آموزش و تحقیقات فدرال آلمان (BMBF) و یک شبکه از حامیان خصوصی، از جمله شرکت‌ها، سازمان‌ها و افراد تأمین می‌شود.جهت دریافت این بورسیه دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند:

بورسیه تحصیلی Deutschland stipendium در دانشگاه های آلمان
  • ثبت‌نام در یک دانشگاه دولتی یا دولتی – خصوصی در آلمان
  • تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • انگیزه و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی یا فرهنگی
  • داشتن مدرک دیپلم یا معادل آن
  • داشتن معدل حداقل 1.5 و عملکرد تحصیلی برجسته‌
  • اثبات مهارت زبان آلمانی (سطح B2 یا بالاتر)

جهت تحصیلی موفق در کشور آلمان اطلاعات خود را با مطالعه مقالات زیر تا حد ممکن بالا ببرید:

ارسال درخواست برای بورس تحصیلی Deutschland stipendium از طریق دانشگاه محل تحصیل دانشجو انجام می‌شود و دانشجویان از همه ملیت‌ها و رشته‌های تحصیلی واجد شرایط درخواست این بورسیه هستند. تمامی درخواست‌ها به هیئت‌های ارزیابی ارسال می‌شود و آنان بر اساس عملکرد تحصیلی، انگیزه و مشارکت اجتماعی، دانشجویان را برای بورس تحصیلی انتخاب می‌کنند.

مهلت درخواست برای ارسال درخواست این بورس تحصیلی معمولا در اواسط اکتبر یا اوایل نوامبر هر سال است، اما باید بازهم هنگام اقدام زمان دقیق را استعلام کنید، چون این موارد می‌توانند با تغییر مواجه باشند. ضمن این‌که تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن نیز یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید پیش از اقدام اطلاعات کاملی درباره آن کسب کنید که در مقاله مربوطه کاملا شرح داده شده است.

کاور وبینار تحصیل در آلمان

ارائه اطلاعات صحیح و کامل در رابطه با تحصیل در کشور آلمان را تنها باید از کارشناسان و متخصصان این حوزه انتظار داشت، از این رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار هر آنچه را که باید در رابطه با تحصیل در کشور آلمان بدانید در اختیارتان قرار داده و با تماشای آن تا انتها می‌توانید به شناخت خوبی در این باره برسید.

در صورتی که هرگونه سوال و یا پرسشی در این باره دارید، با ما در دفاتر تهران یا شیراز تماس بگیرید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

چنان‌چه نیاز به اطلاعات خاص یا بیش‌تری در رابطه با شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان دارید، با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز در ارتباط بوده و از اطلاعات متخصصین ما بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار شرایط دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در آلمان

سوالات متداولی که اغلب افراد علاقه‌مند به تحصیل در کشور آلمان با مدرک دیپلم برایشان وجود دارد را در انتها برای شما آورده‌ایم و در صورتی که تمایل به دانستن اطلاعات بیشتری دارید، از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

بله برای دوره کارشناسی در کشور آلمان می‌توان بورسیه دریافت کرد، اما تنوع و ظرفیت آن بسیار پائین است.

مناسب‌ترین بورسیه‌های تحصیلی برای دوره کارشناسی آلمان بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت، بورسیه بنیاد هاینریش بل و بورسیه تحصیلی Deutschland stipendium می‌باشد.

در حال‌حاضر برترین بورسیه‌های دولت آلمان شامل موارد زیر می شود:

  • بورسیه‌های تحصیلی DAAD
  • بورسیه Deutschlandstipendium
  • بورسیه اراسموس پلاس Erasmus+
  • بورسیه بنیاد هانریش بول
  • بورسیه بنیاد بایر
  • بورسیه های تحصیلی Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS)
  • بورسیه تحصیلی فردریش ایبرت
  • بورسیه ماویستا Mawista

بله یکی از شرایط مهم برای دریافت بورسیه‌های کشور آلمان در دوره کارشناسی ارائه مدرک زبان معتبر در سطوح موردنیاز است.

این بورسیه ماهانه به دانشجویان مبلغ 300 یورو کمک مالی می‌کند.

ویزاهای دریافتی اخیر ما از سفارت کشور آلمان را زبان کلاینت‌هایمان بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور سعید همایون پور
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه