صفر تا صد شرایط دریافت بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024

بورسیه هانریش بول آلمان توسط بنیادی به همین نام که یک سازمان سیاسی و غیرانتفاعی است به دانشجویان داخلی در تمامی مقاطع تحصیلی و دانشجویان بین‌المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می‌شود. این بنیادی به نام «اتحاد سبزها» نزدیک بوده و متقاضیان باید نگرش مثبتی نسبت به اهداف جریان سیاسی «سبز» داشته باشند.

در این نگرش شما باید به دنبال فعالیت‌های ضد انرژی هسته‌ای، جنبش‌های صلح‌خواهانه و مدافع حقوق زنان باشید و در واقع این بنیاد از دانشجویان رشته‌ و دانشگاه‌هایی حمایت می‌کند که می‌توانند در تحصیل و حرفه خود دستاوردهای ویژه‌ای داشته باشند. علاوه بر این، تعهد به ارزش‌های سیاست سبز انتظار می‌رود.

صفر تا صد شرایط دریافت بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024

بورسیه هانریش بول آلمان برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا ایده آل بوده و با ارائه یک رزومه قوی می‌توان خدمات علمی و اجتماعی بی‌نظیری را به دست آورد.

فهرست مطالب

با این‌که تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است، اما هنوز هم بورسیه‌های تحصیلی مختلفی از سوی سازمان‌های مختلف به دانشجویان اعطا می‌شود که می‌تواند اندک هزینه تحصیلی و یا سایر هزینه‌ها نظیر هزینه‌های اقامت، مسافرت و غیره را پوشش دهد که بورسیه هانریش بول یکی از آنهاست.

کارشناسان ما شرایط دریافت این بورسیه را برای شما بیان نموده و پپیشنهاد می کنند تا عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز مطالعه کنید تا با روند ورود به این کشور هرچه بیشتر آشنا شوید.

شرایط اعطای بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان

دانشجویان از تمامی رشته‌ها و انواع دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور می‌توانند درخواست دهند. هدف این بورسیه حمایت از جوانانی است که در آینده مسئولیت‌های سیاسی، علمی و اجتماعی را بر عهده خواهند گرفت و از ارزش‌های اساسی بنیاد هانریش بول در سراسر جهان حمایت می‌کنند، ارزش‌هایی نظیر: دموکراسی، محیط زیست، همبستگی و عدم خشونت.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
صفر تا صد شرایط دریافت بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024

از جمله شرایط لازم برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی پذیرش و ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌های دولتی، علمی کاربردی و یا دانشگاه هنر کشور آلمان در مقالع کارشناسی ارشد و دکترا است. این بنیاد سالانه از 1500 دانشجو و کاندیدای دکترا حمایت می‌کند.

بودجه اعطایی برای مدت دوره استاندارد تحصیل در هر دوره ارائه می‌شود، اما همچنان تمدید 1 ترم امکان‌پذیر است. دقت کنید که فقط درخواست‌های آنلاین رسیدگی و بررسی می‌شوند و متقاضیان باید یکی از مدارک زبان آلمانی در سطح B2 نظیر DSH 2 یا TestDaF B2 را نیز ارائه نمایند.

مبلغ قابل اعطا از طریق دریافت بورسیه هانریش بول آلمان

آیا می‌دانید بنیاد هانریش بول در صورت اعطای بورسیه خود چه مبلغی را به دریافت کنندگان این بورسیه کمک مالی می‌کند؟! این مبلغ با توجه به شرایط دانشجویان متفاوت است که بدین شرح می‌باشد:

دانشجویان آلمانی/ شهروندان اتحادیه اروپا/ دانشجویان خارجی که در آلمان تحصیل کرده‌اند دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا
مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دکترا کارشناسی و کارشناسی ارشد دکترا
بودجه اعطایی بورسیه حداکثر 812 یورو + 300 یورو کمک هزینه تحصیلی ماهانه 1350 یورو کمک هزینه تحصیلی + 100 یورو کمک هزینه تحقیقات در ماه 934 یورو + کمک هزینه‌های فردی مختلف در ماه 1200 یورو + 100 یورو کمک هزینه تحقیقات در ماه

مقاطع و افراد واجد شرایط دریافت بورسیه هانریش بول

بنیاد هانریش بول برای اعطای بورسیه خود به دانشجویان ارائه برخی شرایط نیز الزامی کرده است، شرایطی نظیر:

  • داشتن نمرات عالی و سوابق تحصیلی درخشان قبلی
  • داشتن تسلط زبان آلمانی و مدرک سطح B2 این زبان
  • انجام فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی
  • شناخت اهداف و برنامه‌های بنیاد
  • انگیزه بالا و مسئولیت‌پذیری در انجام اهداف و برنامه‌های بنیاد

همچنین لازم است خاطر نشان کنیم که دریافت بورسیه هانریش بول برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان‌پذیر است.

اما دریافت این بورسیه در دوره کارشناسی فقط برای شهروندان آلمانی و یا افرادی که در آلمان تحصیل کرده‌اند، امکان‌پذیر است و دانشجویان بین‌المللی قادر به دریافت آن برای دوره لیسانس نیستند.

Courses and people eligible to receive the Heinrich Boll scholarship

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اعطای بورسیه هانریش بول

مدارک مورد نیاز جهت اعطای بورسیه هانریش بول

همان‌طورکه در بخش‌های پیشین گفتیم، جهت دریافت بورسیه و کمک هزینه مالی از بنیاد هانریش بول باید دارای شرایط لازم بوده و بتوانید آن را به آنان اثبات نمایید. برای این ارائه مدارکی خاص از سوی متقاضیان مورد نیاز است که به شرح زیر می‌باشد:

  • فرم تکمیل شده درخواست بورسیه
  • گواهی پذیرش و یا مدرک ثبت‌نام در دانشگاه
  • مدرک معتبر زبان آلمانی سطح B2 (DSH 2 یا TestDaF B2)
  • توصیه‌نامه معتبر از مرکز آموزشی پیشین
  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • تمامی مقالات و پژوهش‌های علمی و هرگونه افتخارات تحصیلی

مقالات زیر را بخوانید تا اطلاعات خود را به عنوان یک دانشجو در رابطه با کشور آلمان تا حد ممکن افزایش دهید:

مراحل ثبت‌نام و دریافت بورسیه هانریش بول

متقاضیان علاقمند به دریافت بورسیه هانریش بول باید درخواست خود را برای دریافت این بورسیه ثبت نمایند، اما پیش از این اقدام باید حتما در یکی از دانشگاه‌های دولتی یا علمی کاربردی این کشور پذیرفته شده و ثبت‌نام کرده باشند. پس از آن طبق مراحل زیر باید برای دریافت این بورسیه اقدام کنید:

  • در ابتدا تمامی مدارک مورد نیاز را تهیه و جمع‌آوری نمایید.
  • در پورتال بنیاد برای ثبت‌نام اقدام کنید.
  • در حین ثبت‌نام تمامی مدارک لازم را بارگذاری کنید.
  • ممکن است از برخی از متقاضیان درخواست انجام مصاحبه آنلاین نیز بشود که باید آن را انجام دهید.
  • در نهایت منتظر اعلام نتیجه از سوی بنیاد بمانید.

وبینار بررسی شرایط تحصیل در آلمان

شناختن شرایط تحصیل در آلمان اولین قدم هر فرد علاقه‌مند به این کشور است تا بداند در گام های اولیه باید چه مراحلی را پشت سر بگذارد.

در این وبینار کارشناس ارشد ما تمامی جزئیات لازم در این باره را برای شما شرح داده و می‌توانید از طریق تماس با مشاورین ارشد ما به آسانی تحصیل در آلمان با دریافت بورسیه را تجربه کنید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

زمان ثبت‌نام بورسیه هانریش بول

برای درخواست بورسیه هانریش بول باید به زمان اعلامی و ددلاین آن توجه داشته باشید، ضمن این‌که ممکن است در هر سال تحصیلی این زمان تغییراتی را نیز شامل شود. به همین‌خاطر همواره زمان مربوطه را در سایت بنیاد هانریش بول مورد بررسی قرار دهید. اما طبق آخرین اعلامی که صورت گرفته آخرین مهلت ثبت درخواست هر ساله 1 مارس و 1 سپتامبر است.

همچنین توجه داشته باشید که پورتال ثبت‌نام و درخواست همواره 6 هفته پیش از آخرین زمان ثبت‌نام باز می‌شود و دانشجویان قادر به ارسال درخواست و مدارک خود به بنیاد خواهند بود. به جدول زیر توجه کنید:

مهلت درخواست 1 مارس 1 سپتامبر
مصاحبه با یکی از اساتید عموماً تا اواسط ماه مه معمولاً تا اواسط نوامبر
اعلام نتایج بورسیه جولای ژانویه/فوریه
شروع احتمالی پرداخت بورسیه حداکثر از 1 اکتبر حداکثر از 1 آپریل

اگر برای درخواست بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان (Heinrich Böll) نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخ‌گویی به سوالات و راهنمایی به شما عزیزان هستند. همچنین بهتر است عنوان شرایط بورسیه های تحصیلی آلمان را نیز در سایت مطالعه نمایید، تا سایر بورسیه‌های موجود در آلمان را نیز بشناسید.

سوالات پرتکرار صفر تا صد شرایط دریافت بورسیه بنیاد هانریش بول آلمان در 2024

پاسخ برخی از پرسش های خود را در بخش سوالات متداول خواهید یافت و می‌توانید از طریق ارتباط با مشاورین ما در بخش دیدگاه نیز تمامی اطلاعات موردنظر خود را دریافت کنید.

بله دانشجویان ایرانی در حال تحصیل در دانشگاه‌های آلمان در صورت ارائه شرایط مورد نیاز می‌توانند از بورسیه هانریش بول آلمان بهره‌مند شوند.

دانشجویان بین‌المللی محصل در آلمان با دریافت بورسیه هانریش بول آلمان می‌توانند ماهانه 934 یورو کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اعطا خواهد شد.

بله متقاضیان باید مدرک زبان معتبر آلمانی در سطح B2 را ارائه دهند.

خیر دریافت بورسیه هانریش بول آلمان دارای هیچ‌گونه محدودیت سنی نیست.

روند دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را از زبان کلاینت‌های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور حسن مشهدی زاده
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه