شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

اخذ پذیرش و ثبت‌نام در مراکز آموزش عالی تنها امر موردنیاز جهت تحصیل در دانشگاه های آلمان نیست، بلکه تمامی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا باید برای دریافت ویزا و مجوز حضور در این کشور نیز اقدام کنند که اهمیت آن را حتی شاید بتوان بیش‌تر از اخذ پذیرش از دانشگاه‌ها در نظر گرفت.

سفارت آلمان از متقاضیان مدارکی را جهت ابراز هویت و صلاحیت خود درخواست می‌کند که ارائه آن‌ها نیاز به بررسی و دقت بسیار بالایی دارد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

دریافت پذیرش از هر یک از دانشگاه های کشور آلمان بدون دریافت ویزای این کشور بی معنی بوده و شما باید با ارائه مدارک به سفارت، اجازه ورود دریافت کنید.

فهرست مطالب

مهاجرت به آلمان و شروع تحصیل در این کشور، نیازمند پشت‌سر گذاشتن مراحل ثبت‌نام در دانشگاه‌ها را دارد که تمامی جزئیات، مراحل و مدارک موردنیاز را در مقاله مهاجرت تحصیلی به آلمان برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. توجه داشته باشید که سفارت آلمان به سخت‌گیری زیاد خود مشهور بوده و تمامی مدارک متقاضیان را با دقت و حساسیت زیادی مورد بررسی قرار می‌دهد.

پس نباید جای هیچ‌گونه مشکل یا نقصی در این مدارک گذاشت تا درخواست شما با موفقیت پذیرفته شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما پیش از اقدام مدارک خود را توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار دهید.

معرفی انواع ویزای تحصیل در آلمان

عموم مردم ویزای تحصیلی کشور آلمان را به عنوان ویزای مورد نیاز تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌شناسند، اما باید بدانید که ویزای تحصیلی خود در برگیرنده چندین نوع ویزای کلی بوده که ویزای دانشجویی یا همان ویزای مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان یکی از انواع ویزای تحصیل در آلمان است.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 2024 + هزینه ها و مدارک

به طورکلی ویزای تحصیلی کشور آلمان شامل موارد زیر می‌شود:

  • ویزای دانش‌آموزی: این ویزا مختص دانش‌آموز خارجی است که جهت تحصیل در مدارس کشور آلمان در مقاطع ابتدایی و متوسطه قصد ورود به این کشور را دارند. مدت اعتبار این نوع ویزا نیز باتوجه به مقطع تحصیلی افراد متفاوت است، اما در صورت ادامه تحصیل این ویزا قابل تمدید است.
  • ویزای دانشجویی: این ویزا مشهورترین و پرمتقاضی‌ترین نوع ویزای تحصیلی در آلمان است که برای دانشجویان خارجی که قصد پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌ها و یا کالج‌های آلمان را دارند صادر می‌شود.
  • ویزای دوره‌های زبان: این نوع از ویزای تحصیلی برای زبان‌آموزان خارجی است که قصد گذراندن دوره‌های زبان در کشور آلمان را در موسسات زبان‌آموزی و یا کالج‌های معتبر را دارند.
چگونگی دریافت ویزای تحصیلی آلمان

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی آلمان

اولین و مهم‌ترین شرط لازم جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان، اخذ پذیرش و ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های آموزشی این کشور است. سپس باتوجه به دوره آموزشی و مدت زمان موردنیاز برای گذراندن دوره تحصیلی مدنظر باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایید. دقت داشته باشید که مدت زمان اعتبار ویزای صادر شده برای متقاضیان بستگی به مدت زمان موردنیاز جهت گذراندن دوره تحصیلی انتخابی شما دارد. بر همین اساس معمولا مدت اعتبار ویزای دوره لیسانس 3 ساله، کارشناسی ارشد 1 تا 2 ساله و دوره دکترا 3 تا 5 ساله صادر می‌شود که دقیقا برابر با مدت زمان تحصیل در همان مقطع می‌باشد.

پس توجه کنید که اگر قصد گذراندن دوره‌های زبان در کالج‌های این کشور را دارید، معمولا باتوجه به طول دوره‌های زبان در این کشور که از 3 ماه تا 1 سال متغیر است، مدت ویزای شما نیز به همین مدت صادر خواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که با دریافت ویزای تحصیلی آلمان، مجوز کار به صورت پاره‌وقت به مدت 40 ساعت در هفته را نیز دریافت می‌کنید و نیازی به اخذ مجوزی جداگانه نیست.

اما نکته قابل ذکری که وجود دارد این که دانشجویان پس از دریافت ویزای خود و ورود به کشور آلمان باید به نزدیک‌ترین دفاتر امور مهاجرین مراجعه نموده و مجوز اقامت خود را نیز دریافت نمایند. دقت داشته باشید که باید حداکثر تا 3 ماه پس از ورود به این کشور برای اخذ مجوز اقامت خود اقدام کنید.

وبینار آشنایی با تحصیل در کشور آلمان

گام گذاشتن به مسیر تحصیل در کشور آلمان، مراحل مختلفی را می‌طلبد که در این وبینار کارشناس ارشد ما به اصلی‌ترین آنها پرداخته است.

توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه اطلاعات تکمیلی با مشاورین ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تفاوت ویزای تحصیلی آلمان با بورسیه تحصیلی

بسیاری از عموم مردم ویزای تحصیلی را چیزی شبیه به بورسیه تحصیلی در نظر گرفته و یا آن‌ها را یکسان می‌دانند. اما آن‌چه قابل ذکر است این که این دو مورد کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و شرایط و کاربردی متفاوت دارند. طبق قوانین ویزای تحصیلی به معنای مجوزی برای ورود و حضور در کشور آلمان جهت تحصیل در یکی از مراکز آموزشی و در یکی از مقاطع تحصیلی این کشور است.

اما بورسیه تحصیلی نوعی کمک مالی به دانشجویان واجد شرایط است که بتوانند بخشی از هزینه‌های تحصیلی و یا حتی اقامتی خود را پوشش داده و تحصیلی بدون دغدغه‌تر و راحت‌تر را تجربه نمایند. بورسیه‌های تحصیلی دارای انواع مختلفی بوده و از سوی دانشگاه‌ها، مراکز، سازمان‌ها و حتی دولتی این کشور به دانشجویان اعطا می‌شود.

ضمن این‌که ویزای تحصیلی آلمان نیز فقط توسط دولت و سفارت این کشور به متقاضیان اعطا می‌شود و هیچ مرجع دیگری قادر به صدور ویزای تحصیلی برای دانشجویان یا دانش‌آموزان خارجی نخواهد بود.

جهت درخواست ویزای تحصیلی آلمان چه مدارکی موردنیاز است؟

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آلمان باید مدارکی که سفارت این کشور از آنان درخواست می‌کند را تهیه کرده و به همراه درخواست صدور ویزای خود به مرجع مربوطه ارائه نمایند. 

همان‌طور که گفتیم در ارائه این مدارک دقت کافی و لازمه را انجام دهید تا مبادا درخواست شما با ریجکتی مواجه شود.

دقت داشته باشید که تمامی مدارک باید به طور کامل وتوسط مترجم های مورد تایید سفارت این کشور به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شده باشند. 

همچنین دو فتوکپی از تمامی مدارک در اندازه A4 موردنیاز است.

  • فرم درخواست ویزا به صورت کامل و امضا شده
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار و صفحه خالی
  • گواهی پذیرش یا دعوت‌نامه از دانشگاه یا مرکز آموزشی مربوطه
  • آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده به همراه ریز نمرات
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدارک شناسایی و هویتی و سند ازدواج
  • گواهی تمکن مالی لازم (طبق آخرین تغییرات ماهانه 1027 یورو یا 12324 یورو سالانه)
  • بیمه سلامت و بیمه مسافرتی موردنیاز
  • مدرک زبان معتبر آلمانی یا انگلیسی
  • توصیه نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین ( جهت تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی)
  • انگیزه‌نامه قوی
  • بلیت رزرو شده پرواز هواپیما

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان چه مدرک زبانی نیاز است؟

یکی از مهم‌ترین مدارک موردنیاز برای صدور ویزای تحصیلی آلمان مدرک زبان آلمانی است که باید معتبر باشد. 

معمولا پذیرش در هر مقطع تحصیلی و مرکز آموزشی نیاز به ارائه نوعی خاص و سطحی مشخص از مدرک زبان آلمانی دارد که می‌تواند با یکدیگر متفاوت باشد. مثلا سطح مدرک زبانی که برای دوره دکترا درخواست می‌شود از سطح موردنیاز برای دوره کارشناسی بیش‌تر است.

یا برای پذیرش در دوره‌های زبان آلمانی نیازی به ارائه مدرک زبان با سطح بالا نیست و همان مدرک سطوح ابتدایی می‌تواند کافی باشد. در رابطه با صدور ویزا نیز، معمولا مدرکی که نوع و سطح آن مورد تایید مرکز آموزشی مربوطه در آلمان باشد، می‌تواند برای صدور ویزا نیز معتبر و کافی شناخته شود.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان چه مدرک زبانی نیاز است؟

اما باید حتما به طور خاص و دقیق برای هرمتقاضی این امر بررسی شود، ولی به طورکلی باید بگوییم برای صدور ویزای دانشجویی معمولا مدرک زبان آلمانی در سطح B1 به بالا و برای ویزای دوره‌های زبان مدرک آلمانی در سطح A1 به بالا مورد نیاز است.

Conditions for obtaining a German study visa without having a language certificate

شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون داشتن مدرک زبان

اگر به دنبال اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان بدون مدرک زبان هستید، باید بدانید که این امر بسیار سخت و مشکل است و سفارت این کشور اهمیت ویژه‌ای به داشتن مدرک زبان و داشتن تسلط به زبان آلمانی می‌دهد. اما شاید بتوان تحت شرایطی خاص به این امر دست پیدا کرد که بازهم احتمال بالایی ندارد.

مثلا بسیار مهم است بتوانید به آفیسر مربوطه در سفارت هنگام مصاحبه اثبات کنید که در حال یادگیری این زبان و یا گذراندن دوره‌هایی در داخل کشور هستید. یا این‌که کمی تخصص و تسلط خود را به زبان آلمانی نشان دهید و به وی ثابت کنید که مثلا پس از حضور در این کشور قصد شرکت در دوره‌های زبان را خواهید داشت.

ارائه گواهی یا مدرکی جهت ثبت‌نام در کالج‌های زبان و یا ثبت‌نام در موسسات زبان‌آموزی در آلمان می‌تواند در این امر به متقاضیان کمک نماید. به نوعی همه‌چیز به آفیسر مربوطه بستگی دارد که شما را واجد شرایط دریافت ویزا بدون داشتن مدرک زبان بداند یا خیر.

خوب است که با اطلاع از بورسیه های متعدد این کشور، شرایط به حداقل رساندن هزینه های خود را نیز بشناسید:

شرایط تمکن ‌مالی برای دریافت ویزای تحصیل آلمان

همان‌گونه که در مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی مشاهده نمودید، یکی از موارد مهم ارائه گواهی جهت اثبات تمکن‌ مالی لازم به سفارت این کشور است. باید توجه داشته باشید که این تمکن ‌مالی به نوعی اثبات وجود بودجه و سرمایه کافی جهت پوشش و پرداخت هزینه‌های اقامت و زندگی متقاضی برای 1 سال در این کشور است.

به همین‌خاطر متقاضی باید با ارائه یک سند معتبر نظیر افتتاح حساب بلوکه شده در آلمان، بورسیه تحصیلی، ضمانت بانکی و غیره به دولت المان اثبات کند که مبلغ کافی برای پرداخت مخارج خود حداقل برای 1 سال زندگی در آلمان را دارا است. مبلغ مورد نیاز معمولا با تغییر همراه است و هر از چند گاهی افزایش پیدا می‌کند.

به همین‌خاطر باید حتما هنگام ارائه سند مربوطه از آخرین مبلغ مورد نیاز اعلامی اطلاع دقیق و تازه‌ای کسب کنید. طبق آخرین تغییرات مبلغ مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان، حداقل 12324 یورو در سال یا 1027یورو در ماه می باشد.

شرایط سنی ویزای تحصیلی آلمان

با این‌که دانشگاه‌های کشور آلمان برای پذیرش متقاضیان محدودیت سنی خاص و یا شرایط سنی اجباری در نظر نگرفته‌اند، اما برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور معمولا شرایط سنی اهمیت خاصی نزد سفارت این کشور پیدا می‌کند و این مرجع اهمیت ویژه‌ای به سن متقاضیان می‌دهد.

البته با ارائه گواهی‌های تحصیلی یا سوابق‌کاری و پژوهشی می‌توان در برخی شرایط این شرایط سنی و یا گپ‌های تحصیلی موجود را تحت پوشش و توجیه قرار داد، اما اگر این تفاوت مقدار زیادی باشد، شاید متقاضی نتواند به ویزای تحصیلی مدنظر خود دست پیدا کند. 

در بهترین حالت برای هریک از دوره‌های تحصیلی داشتن شرایط سنی زیر توصیه می‌شود:

دوره تحصیلی

حداکثر سن مناسب متقاضی

دوره کارشناسی (غیر از رشته های پزشکی)

25 سال

دوره کارشناسی ارشد

33 سال

دوره دکترا

40 سال

رشته‌های پزشکی

22 سال

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان

معمولا افرادی که برای اولین بار قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان را دارند، با مراحل و چگونگی انجام آن آشنایی نداشته و شاید کمی سردرگم باشند. البته در صورت مراجعه به مشاورین آی مهاجرتی از ابتدای شروع ثبت‌نام دانشگاه تا انتهای دریافت ویزای این کشور را می‌توانید با خیال راحت انجام داده و بهترین نتیجه را کسب کنید.

پیشنهاد می‌کنیم عنوان اخذ ویزای دانشجویی آلمان را مطالعه نموده تا دقیق‌تر چگونگی اخذ ویزای مرتبط با دانشگاه‌ها این کشور را بشناسید. اما به طورکلی باید بگوییم مراحل اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان به شرح زیر است:

  • ابتدا از یک دانشگاه یا کالج مدنظر در آلمان پذیرش شده و گواهی یا دعوت‌نامه لازم را اخذ کنید.
  • درخواست صدور ویزای خود را تکمیل و به صورت آنلاین برای کارگزاری ویزامتریک ارسال نموده و زمان حضور در سفارت و کارگزاری را تعیین کنید.
  • تمامی مدارک مورد درخواست را با دقت بالا تهیه و جمع‌آوری کنید.
  • در زمان اعلامی در دفتر کارگزاری ویزامتریک حضور یافته و تمامی مدارک خواسته شده را ارائه و مراحل بیومتریک خود را انجام دهید.
  • کارگزاری تمامی مدارک شما را بررسی نموده و به سفارت آلمان ارسال می‌کند.
  • در زمان مقرر و از پیش تعیین شده در سفارت حاضر شوید و هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید.
  • در مصاحبه سفارت و با آفیسر مربوطه حاضر شده و آن را پشت سر بگذارید.در نهایت منتظر جواب اعلامی از سوی سفارت بمانید.

دقت ویژه داشته باشید که دریافت نوبت سفارت آلمان با تراکم و شلوغی بسیاری همراه است و از 1 تا 1 و نیم سال به طول می انجامد. پس حتما با مشورت با کارشناسان این حوزه در زمانی مناسب برای درخواست ویزای خود اقدام کنید.

هزینه‌های دریافت ویزای تحصیلی آلمان

باید به این موضوع توجه کنید که هزینه‌های دریافت ویزای تحصیلی آلمان با توجه به انواع مدارک و شرایط مختلف متقاضیان با یکدیگر متفاوت می‌باشد. از جمله هزینه‌های لازمی که برای دریافت ویزا پرداخت کنید برای مثال باید به هزینه ترجمه مدارک متقاضی اشاره کرد که متفاوت خواهد بود.

همچنین باید مبلغی را بابت دریافت بیمه مسافرتی و بیمه سلامت پرداخت کنید که آن‌هم باتوجه به نوع بیمه مدنظر افراد بایکدیگر متفاوت است. ضمنا باید مبلغ موردنیاز برای تمکن مالی لازم را نیز در یک حساب بانکی موجود داشته و از طریق گواهی پرینت حساب آن را به سفارت ارائه نمایید.

هزینه‌های دریافت ویزای تحصیلی آلمان

اما از مبالغ مشخصی که باید برای دریافت ویزا پرداخت کنید می‌توان به هزینه صدور ویزا 75 یورو و برای افراد زیر 18 سال 37.5 یورو، هزینه مجوز اقامت پس از ورود به آلمان 110 یورو اشاره کرد. باید توجه داشته باشید که مبحث هزینه‌ها مهم‌ترین بخش مربوط به هزینه زندگی و مهاجرت به آلمان است که جزئیات و جدیدترین مبالغ آن را نسبت به شهرهای مختلف آلمان در مقاله مربوطه برای شما گردآوری کرده‌ایم.

شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین

برای تحصیل در کشور آلمان تفاوتی میان افراد متاهل و مجرد وجود ندارد و آنان باید شرایط و مراحل یکسانی را جهت پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و یا هر مرکز آموزشی در این کشور پشت سر بگذارند. همچنین برای دریافت ویزای تحصیلی نیز تفاوت فاحش یا خاصی میان این فراد وجود نخواهد نداشت، به جز این که افراد متاهل باید مدارک ازدواج خود را نیز ارائه دهند.

اما تفاوت اصلی در این است که متاهلین تحت شراط خاص و مشخص و با ارائه مدارک لازم و فراهم آوردن شرایط موردنیاز می‌توانند برای همراه بردن خانواده خود نظیر همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز اقدام نمایند. همان‌طور که گفتیم دستیابی به این امر نیاز به مدارک و شرایط مشخصی دارد که تمامی آن‌ها را در مقاله‌ای تحت عنوان شرایط ویزای تحصیلی آلمان برای متاهلین برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

اخذ ویزای همراه و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی کشور آلمان یک مجوز اقامت موقت و با زمان محدود برای تحصیل در این کشور است که به صورت مستقیم قابل دائم‌سازی آن وجود ندارد، اما چنان‌چه دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور شغلی مناسب را یافته و در آن استخدام شوند، قادر به تغییر ویزای خود به ویزای کار و بعد از مدت زمانی معلوم و با شرایطی مشخص قادر به دریافت اقامت دائم و تابعیت نیز می‌باشند.

همچنین این ویزا اجازه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال را به دانشجویان خواهد داد که معمولا به طور هم‌زمان ممکن نخواهد بود و پس از مهاجرت دانشجو و اقامتی از 3 ماه تا 1 سال در این کشور مقدور می‌شود. البته متقاضی باید بتواند تمکن‌مالی لازم جهت پوشش هزینه‌های همراهان خود و همچنین مسکن مناسب برای آنان را نیز ارائه نماید.

اخذ ویزای همراه و تابعیت از طریق ویزای تحصیلی آلمان

بررسی ویزای تحصیلی آلمان با موقعیت کاری

 

اقتصاد کشور یکی از برترین و بزرگ‌ترین اقتصادهای حال‌حاضر جهان است و در آن فرصت‌های کاری در تمامی رشته‌ها و حوزه‌ها وجود دارد و حتی در برخی از زمینه‌ها کمبود نیروی کار متخصص به طور قابل توجهی نیز حس می‌شود. این امر باعث می‌شود که دانشجویان در حال تحصیل در تمامی رشته‌های تحصیلی بتوانند در حین تحصیل خود به صورت پاره‌وقت در حوزه تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

البته قطعا در هر حوزه موقیت‌های کاری موجود با یکدیگر تفاوت دارد، اما بازهم در خاص‌ترین شرایط نیز می‌توان با کمی جستجو و تلاش به یک فرصت کاری در زمینه تحصیلی خود دست پیدا کرد تا علاوه بر کسب دانش موردنیاز در دانشگاه، بتوان از تجربه عملی و سابقه‌کاری لازم نیز جهت یافتن شغل و اشتغال دائم پس از اتمام تحصیلات در این کشور بهره‌مند شد.

یکی از معضلات دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان، مدت زمان انتظار برای انجام مراحل و رسیدن به نتایج موردنظر است. متقاضیان باید درخواست خود را از طریق کارگزاری ویزامتریک ثبت نموده و مدارک خود را به آنان ارائه دهند و مراحل بیومتریک خود را نیز توسط آنان به انجام برسانند، در نهایت با بررسی مدارک و صحیح بودن آن‌ها، کارگزاری آنان را برای سفارت ارسال می‌کند.

از آن‌جا که میزان درخواست‌ها از کشورمان برای کشور آلمان بسیار زیاد است، ممکن است رزرو وقت سفارت آلمان برای افراد 1 تا 1 و نیم سال نیز به طول انجامد که این امر واجب می‌دارد میزان خطا یا هرگونه مشکل را از میان برداشت که مبادا درخواست ویزا رد شده و نیاز به درخواست مجدد باشد.

اما پس از انجام مصاحبه در سفارت آلمان معمولا 4 تا 6 هفته زمان لازم است تا نتیجه نهایی از سوی سفارت به شما اعلام شود. پس حتما این مدت زمان‌ها را برای انجام مراحل پذیرش و مهاجرت خود مدنظر قرار دهید.

مدت زمان لازم برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

مزایای دریافت ویزای تحصیلی آلمان

شاید سوال داشته باشید که دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان دارای چه مزایایی برای دارندگان آن خواهد بود؟! به طورکلی می‌توان گفت که دریافت ویزای تحصیلی آلمان می تواند مزایای زیر را برای افراد در بر داشته باشد:

  • امکان تحصیل و اخذ مدرک از مراکز آموزشی معتبر آلمان
  • امکان کار به صورت پاره‌وقت در حین تحصیل
  • امکان بردن همراه به این کشور (همسر و فرزندان زیر 18 سال)
  • امکان سفر و دسترسی به کشورهای حوزه شنگن
  • امکان اشتغال دائم پس از تحصیل
  • امکان دستیابی به اقامت دائم کشور آلمان

در این مطلب شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان را خلاصه به شما عزیزان شرح دادیم. برای کسب اطلاعات یا جزئیاتی دقیق‌تر و بیش‌تر می‌توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار شرایط دریافت ویزای تحصیلی آلمان 2024 

همواره در رابطه با کشور آلمان سوالات زیادی وجود دارد که برخی از متداول ترین آنها را کارشناسان ما در پایان پاسخ داده اند و در صورتی که همواره پرسشی برایتان وجود دارد، از طریق بخش دیدگاه آن را از کارشناسان ارشد ما بپرسید.

 

بله، دانشجویان خارجی در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند همسر و فرزندان زیر سن قانونی خود را به آلمان ببرند.

مدت اعتبار ویزای تحصیلی آلمان به مدت زمان موردنیاز برای گذراندن دوره تحصیلی انتخابی شخص دارد و به همان اندازه صادر می‌شود.

هزینه صدور ویزای تحصیلی آلمان 75 یورو برای بزرگسالان و 5/37 یورو برای افراد زیر 18 سال است.

خیر، ویزای تحصیلی آلمان یک مجوز اقامت موقت با زمان محدود و مشخص است.

طبق آخرین تغییرات ماهانه 1027 یورو یا 12324 یورو سالانه تمکن‌مالی لازم است که می‌تواند همواره تغییر نماید.

کلاینت های ما روند دریافت ویزای کشور آلمان در آی مهاجرتی را برایتان شرح می دهند:

نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور سارا کیایی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه