آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر است؟

شما برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان چه با مدرک زبان و چه بدون آن، باید به یکی از زبان‌های آلمانی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشید تا قادر به گذراندن دروس دانشگاهی و قبولی در آن‌ها شوید. اما حال ممکن است که تحت شرایطی شخص تسلط لازم را داشته اما مدرکی در این حوزه را کسب نکرده باشد.

پذیرش در دانشگاه‌های آلمان نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی حتی در سطوح متوسط و اولیه است و چنانچه شما پذیرش را هم دریافت کنید، برای دریافت ویزا و اغاز تحصیل در دانشگاه باید مدرک خود را ارائه دهید. پس از همین حالا یادگیری آن را آغاز کنید.

 

آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر است؟

یادگیری زبان آلمانی قبل از ورود به کشور آلمان هم روند اخذ ویزا و هم تحصیل و زندگی در این کشور را برایتان آسانتر می سازد، چس از گام اول یادگیری آن را آغاز کنید.

فهرست مطالب

اما نکته بسیار مهم این‌که اخذ ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان سخت‌تر و مشکل‌تر خواهد بود و این امر می‌تواند برای متقاضیان مشکل‌ساز باشد. 

به همین‌خاطر بهتر است موقع مصاحبه به آفیسر مربوطه در سفارت تسلط خود به زبان را نشان دهید، یا به هر نحوی وی را از شروع یادگیری زبان در داخل کشور و همچنین پس از حضور در آلمان مطمئن سازید.

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان

همانطورکه اشاره کردیم بدون مدرک زبان نیز می‌توان در برخی از دانشگاه‌های کشور آلمان به تحصیل شد، اما این امر تحت شرایط متفاوتی امکان‌پذیر خواهد بود. 

دقت داشته باشید که نداشتن مدرک به معنای بلد نبودن زبان نیست، بلکه شما فقط مدرکی در این‌باره اخذ نکرده‌اید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان طبق موارد زیر امکان‌پذیر خواهد بود:

  • زبان مادرزادی شخص انگلیسی یا آلمانی باشد.
  • برای پذیرش در دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد متقاضی بوده و مدرک لیسانس خود را در دانشگاه‌های انگلیسی یا آلمانی زبان دریافت کرده باشد.
  • دارای مدرک رشته‌های مرتبط با زبان انگلیسی یا آلمانی مانند لیسانس ادبیات آلمانی یا انگلیسی باشد.
  • در حال گذراندن دوره‌های زبان در کالج‌های مربوطه باشد.
  • به یاد داشته باشید که اگر مدرک زبانی به دانشگاه انتخابی خود ارائه نکنید، ممکن است که برای سنجش تسلط زبانی یک مصاحبه آنلاین با شما انجام دهند و قدرت صحبت و درک زبان آلمانی یا انگلیسی شما را محک بزنند.
آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر است؟

نحوه دریافت ویزای دانشجویی آلمان بدون مدرک زبان

جهت دریافت ویزای دانشجویی کشور آلمان متقاضیان باید مدارکی را تهیه نموده و به سفارت این کشور ارائه کنند. دقت داشته باشید که سفارت آلمان بسیار حساس و دقیق عمل می‌کند و کوچک‌ترین خطا یا نقص در مدارک می‌تواند درخواست ویزای شما را رد نماید. به همین‌خاطر جمع‌آوری و ارائه مدارک اهمیت بسیار بالایی دارد.

در ابتدا شما باید درخواست صدور ویزای خود به صورت آنلاین تکمیل نموده و برای کارگزاری مربوطه ارسال نمایید تا زمان حضور در سفارت و انجام بیومتریک خود را دریافت کنید. سپس در زمان تعیین شده باید در دفتر کارگزاری ویزامتریک حاضر شوید و تمامی مدارک جمع‌آوری شده را به آنان تحویل داده و مراحل بیومتریک خود را نیز انجام دهید.

 

نحوه دریافت ویزای دانشجویی آلمان بدون مدرک زبان

دفتر کارگزاری پس از بررسی مدارک تمامی آن‌ها را خود به سفارت آلمان ارسال می‌کند. در این‌جا شما باید بازهم در زمان از قبل تعیین شده در سفارت آلمان حاضر شوید و هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید.

در نهایت در سفارت با آفیسر مربوطه دیدار کرده و مصاحبه خود را انجام خواهید داد. پس از باید منتظر دریافت جواب تایید یا رد ویزایتان بمانید. 

اما نکته مهمی که در این‌جا وجود دارد این‌‌که دریافت ویزا بدون مدرک زبان شانس بسیار پائینی دارد و سفارت به راحتی می‌تواند درخواست شما را رد کند. به همین‌خاطر همواره توصیه می‌کنیم که مدرک زبان را تهیه و به سفارت ارائه کنید و یا به صورتی آفیسر را متقاعد کنید.

 

بررسی شرایط تحصیل در آلمان

تحصیل در کشور آلمان یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که مزایای بی‌شماری همچون تحصیل به صورت رایگان و با بورسیه را در اختیارتان قرار می‌دهد که کارشناس ارشد مهاجرتی در این وبینار از جزئیات دقیق آن برایتان می‌گوید.

تا انتها آن را تماشا نموده و از طریق تماس با مشاورین ما شرایط خود را به صورت دقیق بررسی نمایید.

 

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط اپلای در دانشگاه های آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

در حال‌حاضر می‌توان دانشگاه‌هایی را در آلمان یافت که برای پذیرش و ثبت‌نام از متقاضیان مدرک زبان درخواست نمی‌کنند، اما این به معنای عدم نیاز به یادگیری زبان آلمانی یا انگلیسی نیست. به همین‌خاطر ممکن است که به هر نحوی میزان سواد زبان خارجی شما را مورد سنجش قرار دهند و مطمئن شوند که شما قادر به یادگیری دروس هستید یا خیر.

در این شرایط معمولا از دانشجویان درخواست انجام مصاحبه صورت می‌گیرد و در آن این موضوع مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد.

از جمله دانشگاه‌هایی که در آن‌ها بدون ارائه مدرک نیز می‌توان پذیرش گرفت باید به دانشگاه صنعتی براونشوایگ، دانشگاه فرایبورگ، دانشگاه کوبلنتس لاندو، دانشگاه زیگن، دانشگاه بایرویت و دانشگاه علمی‌کاربردی اسلینگن اشاره کرد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما عنوان شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی در 2024 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا مراحل و چگونگی پذیرش در کالج‌های زبان در آلمان را بهتر بشناسید.

فرآیند درخواست برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان چگونه است؟

اگر قصد دارید بدون ارائه مدرک زبان در آلمان تحصیل کنید، باید حتما دانشگاهی را بیابید که از شما درخواست ارائه مدرک زبان را نداشته باشد. تعداد این دانشگاه‌ها در آلمان محدود است و آن‌ها معمولا از طریق یک مصاحبه میزان تسلط شما به زبان آلمانی و انگلیسی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

مراحل پذیرش در دانشگاه‌های آلمان با مدرک و بدون آن تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط تمامی مدارک مورد درخواست نیز در سایت دانشگاه در دسترس است. بر روی عنوان راهنمای جامع مراحل و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان کلیک کنید تا از تمامی جزئیات به صورت دقیق مطلع شوید.

فرآیند درخواست برای تحصیل بدون مدرک زبان در آلمان چگونه است؟

با انتخاب تحصیل در آلمان مطالعه هر یک از مقالات زیر می تواند چالش شما را در زمینه ای برطرف سازد:

آیا تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

دسترسی به تحصیل رایگان همواره یکی از مهم‌ترین خواسته‌های دانشجویان خارجی است. باید بدانید که در آلمان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی رایگان است و تفاوتی میان شهروندان و دانشجویان خارجی وجود ندارد. پس به نوعی اگر شما موفق به اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های دولتی آلمان شوید که مدرک زبان درخواست نمی‌کند، به تحصیل رایگان نیز دست پیدا کرده‌اید.

البته در کنار تمامی این‌ها باید بدانید که داشتن مدرک زبان امتیازی در جهت پذیرش و ثبت‌نام متقاضیان نیز تلقی می‌شود. پس به توصیه کارشناسان آی مهاجرتی سعی کنید مدرکی در زبان آلمانی یا انگلیسی کسب نموده تا تمامی دانشگاه‌های این کشور برایتان در دسترس قرار بگیرد و برای دریافت ویزا نیز با مشکل مواجه نشوید.

در این مطلب کارشناسان آی مهاجرتی خلاصه‌ای از تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را به شما شرح دادند، دفاتر مرکزی و غرب ما در تهران و همچنین دفتر شیراز همه روزه به صورت تلفنی و حضوری آماده رسیدگی انجام امور مهاجرتی و پاسخ به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات پرتکرار آیا تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان، امکان‌پذیر است؟

مطالعه سوالات انتهایی می‌تواند برخی از ابهامات شما را برطرف نماید و کارشناسان ما در بخش دیدگاه نیز آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.

بله، تعداد محدودی از دانشگاه‌های آلمان بدون مدرک زبان نیز دانشجو می‌پذیرند.

بله، با داشتن یک مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی با سطوح بالا معتبر می‌توان شانس دریافت ویزای خود را بالا برد.

خیر، اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان دارند نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهد بود.

دانشجویان می‌توانند بدون مدرک برای ثبت‌نام در دانشگاه صنعتی براونشوایگ، دانشگاه فرایبورگ، دانشگاه کوبلنتس لاندو، دانشگاه زیگن، دانشگاه بایرویت و دانشگاه علمی‌کاربردی اسلینگن اقدام نمایند.

خیر، افرای که دوره تحصیلی پیشین خود را به زبان آلمانی گذرانده باشند نیازی به ارائه مدرک زبان برای ثبت‌نام دوره جدید ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه