تحصیل در مدارس کشور اتریش

تحصیل در مدارس کشور اتریش یکی از بهترین و ایده آل ترین فرصت های تحصیل در خارج از کشور و در قاره اروپا برای فرزندان شما می باشد که آن ها را از یک سیستم آموزشی و تحصیلی بسیار پیشرفته و برتر در جهان بهره مند می سازد که به جرات جز بهترین ها در دنیای امروز است. مشاورین ما در تیم آی مهاجرتی در ادامه این مطلب شرایط پذیرش و تحصیل در مدارس کشور اتریش را به شما عزیزان ارائه خواهند کرد.

تحصیل دبیرستان در اتریش و البته به طور کلی تحصیل در مدارس این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و دولت اهمیت بسیاری برای آموزش و تربیت در این کشور قائل است که نتیجه موفقیت همه جانبه کشور در نسل های آینده و حال حاضر است.

تحصیل در مدارس کشور اتریش

تحصیل در مدارس اتریش می تواند ابتدا با گذراندن دوره های زبان در این کشور آغاز شده و تا آموزش عالی در رشته های مطرح برسد.

فهرست مطالب

به همین خاطر تمامی بخش های مربوط به آموزش و پرورش اتریش از طریق قانون اساسی مشخص می شود و تمامی مراکز آموزشی از مدارس تا دانشگاه ها موظف به رعایت و پیروی از آن هستند .

در ادامه هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی اتریش و به طور کلی هزینه های تحصیل در مدارس این کشور برای دانشجویان خارجی را نیز به شما عزیزان ارائه خواهیم کرد؛ تا این بخش مهم از تحصیل در خارج از کشور و در اتریش را بهتر بشناسید. 

همچنین پیشنهاد می کنیم تا با تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان آن از طریق مطالعه مقاله مربوطه آشنا شده و ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی اتریش را نیز بشناسید.

شرایط ثبت نام در مدارس اتریش

طبق سیستم مدارس اتریش، سال تحصیلی در اتریش به طور کلی از سپتامبر شروع می شود و در ماه جولای به پایان می رسد؛ در حالی که زمان دقیق تعطیلات ممکن است از مدرسه به مدرسه و استانی به استان دیگر متفاوت باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در مدارس کشور اتریش

ضمن اینکه 9 سال آموزش شامل 4 سال ابتدایی و 5 سال متوسطه اول در این کشور برای تمامی شهروندان اجباری بوده و تحصیل در مدارس دولتی برای تمامی شهروندان اتحادیه اروپا رایگان است. ادامه تحصیل در مقاطع بعدی که شامل دوره های متوسطه دوم و پس از آن دانشگاه می شود اختیاری می باشد.

دوره متوسطه دوم می تواند شامل آموزش 3 ساله در مدرسه حرفه ای (Berufsschule) و یا آموزشی 4 تا 5 ساله در موسسه آموزش عالی (Höhere Schule) برای ورود به دانشگاه شود. اما باید بدانید که شرایط ثبت نام در مدارس اتریش برای افراد خارج از اتحادیه اروپا و شهروندان ایرانی وجود دارد و می توانند در مدارس این کشور به تحصیل مشغول شوند.

اما نکته ای که وجود دارد شهروندان خارج از اتحادیه اروپا فقط در مدارس خصوصی و شبانه روزی اتریش قادر به ثبت نام و تحصیل هستند و باید شهریه آن را کامل بپردازند.

این افراد اگر خواهان تحصیل در مدارس کشور اتریش به صورت رایگان و ثبت نام در مدارس دولتی هستند؛ در صورتی که والدین آن ها از طریق یکی از روش های مهاجرتی چون کار، سرمایه گذاری و غیره به اقامت اتریش رسیده باشند، می توانند به این امتیاز دست پیدا کنند.

تحصیل در دبیرستان های اتریش

تحصیل در دبیرستان های اتریش

همانطور که متوجه شدید تحصیل در مدارس کشور اتریش در ابتدا از دبستان آغاز شده و پس از آن به دوره متوسطه پتئین و دوره متوسطه بالا یا همان دبیرستان می رسد که در دوره متوسطه دوم تمامی آموزش های علمی طراحی شده دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه ها آماده ساخته و تا 17 سالگی آنان ادامه می یابد.

البته طبق شرایط تحصیلی در این کشور دانش آموزان به جای تحصیل در دبیرستان های اتریش می توانند در مدارس فنی و حرفه ای ادامه تحصیل داده و خود را برای بسیاری از حرفه های مختلف آماده نموده و با پایان آموزش ها و دوره کارآموزی خود در نهایت در آزمون پایانی شرکت کرده و پس از اخذ نمره قبولی به عنوان یک تکنسین و یا صنعتگر ماهر فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار حرفه ای شوند.

جالب است بدانید که در مدارس فنی و حرفه ای اتریش 265 دوره کارآموزی متفاوت به دانش آموزان علاقمند ارائه می شود. اما در صورت علاقه نیز می توانند وارد دبیرستان شده و برای تحصیل در دانشگاه آماده شوند.

شرایط تحصیل در دبیرستان های اتریش برای دوره متوسطه دوم به چندین لایه مختلف تقسیم می شود تا دانش آموزان با نیازها و اهداف متفاوت را فراهم کند. به طور کلی این مسیرها عبارتند از:

  • آموزش یکپارچه
  • هنرستان فنی و حرفه ای پاره وقت و کارآموزی
  • مدرسه آموزش حرفه ای متوسط
  • دانشکده آموزش عالی حرفه ای
  • دوره متوسطه تحصیلی برای مقاطع بالاتر
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان در مدارس اتریش

یکی از ویژگی های تحصیل در مدارس کشور اتریش که نشان از رفاه بالا و زندگی مناسب و پر آسایش در این کشور دارد، ارائه آموزش و تحصیلات رایگان به شهروندان این کشور است. تمامی شهروندان می توانند تحصیل رایگان در مدارس اتریش و همچنین در دانشگاه های این کشور را به دست آورده و تمامی هزینه ها و مخارج آن توسط دولت پوشش داده می شود.

اما باید توجه داشته باشید که این امتیاز تحصیل رایگان فقط برای شهروندان اتریش و اتحادیه اروپا در دسترس است و دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا نیز اگر والدینشان توانسته باشند اقامت این کشور را به دست آورده باشند؛ می توانند به تحصیل رایگان در مدارس مشغول شوند.

وگرنه باید به سراغ پذیرش و تحصیل در مدارس خصوصی و یا شبانه روزی فعال در این کشور بروند.

ضمنا لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس کشور اتریش فقط برای دانش آموزان محصل مدارس دولتی رایگان می باشد و مدارس دولتی فقط تحصیل رایگان را ارائه می دهند. البته جدای از تحصیل رایگان برخی از بهترین مدارس اتریش نیز مدارس دولتی هستند؛ پس دولتی بودن به معنای آموزش ضعیف و کیفیت پائین نیست.

شما عزیزان برای شناخت شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه های این کشور نیز می توانید شرایط بورسیه های دانشجویی اتریش را در مقاله مربوطه مطالعه کرده و تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز آن را شناخته و با مشاوره ها و راهنمایی های تیم آی مهاجرتی به تحصیل رایگان دانشگاه های این کشور برسید.

Free education in Austrian schools

مدارس خصوصی در کشور اتریش

مدارس خصوصی در کشور اتریش همانند مدارس دولتی کاملا تحت نظارت آموزش و پرورش این کشور قرار دارند و باید قوانین آموزشی و تربیتی کشور را رعایت و اجرا کنند؛ تفاوتی که با مدارس دولتی دارند این است که دولت بودجه آنان را تامین نمی نماید و آنان باید با توجه به شهریه ای که از دانش آموزان دریافت می کنند تمامی مخارج خود را تامین کنند.

همانطور که گفتیم مدارس خصوصی هیچ وابستگی به دولت ندارند و در قبال دریافت شهریه ای که دریافت می کنند، امکانات تحصیلی و رفاهی بهتر و بیش تری را نیز در اختیار دانش آموزان قرار می دهند که می تواند از اردوهای تفریحی تا امکانات اقامتی و کلاس های درسی اضافه برنامه را شامل شود.

همچنین این مدارس در اکثر موارد به زبان انگلیسی یا به صورت دو زبانه انگلیسی – آلمانی به دانشجویان تدریس می کنند؛ با اینکه زبان آموزش رسمی در مدارس دولتی فقط زبان آلمانی بوده و زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجه و محدود به دانش آموزان ارائه می شود.

البته مدارس خصوصی دیگری نیز در این کشور فعالیت دارند که به زبان های مادری دیگری نیز به دانش آموزان تدریس می کنند اما تعداد آن ها محدود است . تحصیل در مدارس کشور اتریش چه در مدارس دولتی و چه مراکز خصوصی از کیفیت بسیار خوب و بالایی بهره می برد و دانش آموزان با تحصیل در آن ها کاملا آماده ورود به دانشگاه های این کشور و هرکجای جهان می شوند.

مدارس بین المللی در اتریش

مدارس بین المللی در اتریش زیر مجموعه مدارس خصوصی شناخته می شوند و همانند سایر مدارس بین المللی در سراسر جهان از استاندارد های آموزشی بالاتری برخوردار هستند. این مدارس معمولا از معلمان و اساتیدی با تحصیلات و تجربه بالاتری بهره می برند که بر کار و شغل خود تعهد بسیار بالاتری دارند.

ضمن اینکه این مدارس معمولا از زیر ساخت های بسیار کامل تر و بهتری بهره مند هستند که امکانات کامل تری را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. باید بگوییم که اکثر مهاجرین خارجی به اتریش علاقمند به حضور فرزندان خود در این مدارس هستند.

تا آن ها از فشار آموزش و یادگیری زبان آلمانی کمی خلاص شده و بتوانند بر روی برنامه درسی و سبک آموزشی این کشور تمرکز نموده و زبان آلمانی را نیز آهسته و پله پله بیاوزند. مدارس بین المللی اتریش را می توانید در شهرهای وین، گراتس و ایتسبورگ بیابید.

مدارس بین المللی در اتریش

با اینکه تحصیل در مدارس کشور اتریش محدودیتی ندارد، اما مدارس بین المللی معمولا با محدودیت ظرفیت مواجه هستند و برای پذیرش دانش آموزان خود شرایط و اولویت هایی را در نظر می گیرند که هر مدرسه قوانین، شرایط و اولویت های خاص خود را دارد؛ پس حتما از شرایط مدرسه مدنظرتان مطلع شده و مطمئن شوید که امکان ثبت نام در چه زمانی کاملا مقدور است.

قطعا پس از سپری کردن دوره مدرسه در اتریش می توانید مسیرهای تحصیلی زیر را در پیش بگیرید:

هزینه تحصیل در مدارس کشور اتریش

مبحث هزینه ها همواره یکی از اصلی ترین مبناها برای انتخاب یک هدف و اقدام برای آن است. هزینه تحصیل در مدارس کشور اتریش نیز یکی از اصلی ترین جوانب برای انتخاب مدرسه مقصد تحصیل می باشد که همانگونه که گفتیم بر اساس شرایط تحصیل در مدارس کشور اتریش، دانش آموزان می توانند به صورت رایگان در مدارس دولتی و یا با پرداخت شهریه در مدارس خصوصی مشغول به تحصیل شوند.

البته این در رابطه با هزینه تحصیل به تنهایی است، با اینکه دانش آموزان علاوه بر این باید هزینه های اقامت و زندگی خود را نیز در این کشور مد نظر قرار داده و اطلاعات کاملی در رابطه با آن و همچنین در رابطه هزینه مراحل مهاجرت خود به دست آورند.

راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش تمامی جزئیات، مبالغ و مخارجی که برای مهاجرت و نقل مکان به اتریش و همچنین زندگی در این کشور مجبور به پرداخت آن ها هستید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

اما در حال حاضر شهریه تحصیل در مدارس کشور اتریش سالانه به شرح زیر است:

نوع مدرسهشهریه تحصیلهزینه خوابگاه و امکانات
دولتیرایگان
خصوصی5 هزار تا 65 هزار یورو
بین المللی11 هزار تا 65 هزار یورو
شبانه روزی11 هزار تا 65 هزار یورو5 تا 15 هزار یورو

ویزای دانش آموزی اتریش

برای دریافت ویزای دانش آموزی اتریش باید بتوانید در یکی از مدارس این کشور در مقاطع مختلف پذیرفته شده و موفق به ثبت نام شوید؛ ضمن اینکه دانش آموزان خارجی برای تحصیل در هر مدارسه ای بجز مدارس غیر شبانه روزی، باید یک قیم و یا سرپرست در اتریش داشته که مسئولیت دانش آموز را در این کشور به عهده بگیرد.

فرد سرپرست باید کامل مورد تایید دولت اتریش قرار گرفته و تمامی وظایف و مسئولیت های خود را بپذیرد. ضمنا فرد سرپرست ویا قیم در این کشور اجازه دارد تا به صورت قانونی از طرف والدین تصمیم گیری نموده و بر فرآیند تحصیلی دانش آموز نظارت کامل را به عمل آورد. 

پس باید دقت کنید که برای دریافت ویزای تحصیلی دبیرستان اتریش و یا هر مقطع تحصیلی غیر دانشگاهی باید حتما فردی در اتریش سرپرستی دانش آموز را عهده دار شود.

ضمن اینکه لازم به ذکر است که پدر یا مادر قانونی دانش آموز قادر به همراهی و اخذ ویزای همراهی تحصیلی در اتریش نیستند که این یک تفاوت بزرگ با اکثر کشورها است.

 مشاورین آی مهاجرتی تمامی شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را برای شما عزیزان کامل و دقیق در مقاله مربوطه ارائه نموده اند؛ مطالعه آن را از دست ندهید.

 

در این مطلب مشاورین آی مهاجرتی تمامی جزئیات درباره تحصیل در مدارس کشور اتریش را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند؛ برای کسب اطلاعاتی خاص یا پرسش سوالات خود با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل در مدارس اتریش

مشاورین ما در آی مهاجرتی ضمن بررسی سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل در مدارس کشور اتریش ، همواره پاسخگوی شما در بخش دیدگاه نیز می باشند.

بله، دانش آموزان خارجی در صورت فراهم آوردن شرایط و پذیرش و ثبت نام در یکی از مدارس این کشور قادر به تحصیل در مدارس کشور اتریش هستند.

مدارس در سیستم آموزشی اتریش به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند که مدارس خصوصی خود شامل مدارس بین المللی و شبانه روزی است.

بله، تحصیل در مدارس کشور اتریش برای شهروندان این کشور، اتحادیه اروپا و دانش آموزانی که والدین آن ها موفق به اخذ اقامت این کشور شده باشند در مدارس دولتی رایگان است.

این موضوع با توجه به مدرسه انتخاب و کیفیت آموزش و اعتبار آن ها متفاوت است و بازه ای از 11 هزار تا 65 هزار یورور را شامل می شود.

بله، برخی از مدارس خصوصی این کشور به طور کامل به زبان انگلیسی و یا به صورت دو زبانه انگلیسی – آلمانی به دانش آموزان تدریس می کنند.

در پایان نیز دعوت می کنیم تا ویدیو برخی از کلاینت های ما که به ویزای دلخواه خود رسیده اند را تماشا کنید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه