بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

بهترین شهر های هلند برای تحصیل به انتخاب شما کمک می کند تا مناسب ترین دانشگاه و شهر را با توجه به شرایط و علاقه خود برای مهاجرت تحصیلی به این کشور انتخاب کنید . با مراجعه و تماس با تیم مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی می توانید از تصمیم گیری درست و راهی آسوده مطمئن شوید.

انتخاب شهر درست برای مهاجرت بسیار مهم خواهد بود ، زیرا که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی دلخواه فرد دارد . این موارد می تواند شامل کوچک یا بزرگ بودن شهر ، زبان محلی ، امکانات تفریحی و امنیتی باشد . همچنین شرایط زندگی به همراه بازار کار و میزان هزینه ها می تواند در هر شهر با شهری دیگر تفاوت داشته باشد و زندگی را برای فرد دشوار و یا آسانتر سازد.

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

خوب است که در هنگام انتخاب میان بهترین شهرهای هلند برای تحصیل ، به دانشگاه و رتبه نیز دقت داشته باشید تا به بهترین گزینه ممکن برسید.

فهرست مطالب

علاوه بر انتخاب شهر باید انتخاب رشته درست در دانشگاهی خوب را در نظر گرفت ، زیرا که شرایط هر دانشگاه و بالا بودن سطح بالای آموزش و مدرک دریافتی بسیار مهم است. علاوه بر آن هر دانشگاه ممکن است که در رشته های متفاوتی بهتر بوده و زبان تدریس متفاوتی هم داشته باشد . از این رو باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشید تا به بهترین شهرهای هلند برای تحصیل با توجه به شرایط خود برسید.

مطالعه عنوان تحصیل در هلند 2023 راهنمای بسیار خوبی برای شما علاقه مندان به انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی نیز می باشد.

لیدن برای دانشجویان بین المللی

لیدن، شهری که علاوه بر زیبایی ها به دانشگاه های خود نیز معروف است ، یکی از بهترین شهر های هلند برای تحصیل می باشد . این مرکز که قدیمی ترین دانشگاه در هلند است با داشتن 16 جایزه نوبل یکی از بهترین دانشگاه های اروپا شناخته می شود و عضوی از اتحادیه دانشگاه های تحقیقاتی اروپا می باشد .

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

دانشگاه لیدن برای دانشجویان بین المللی در هلند ساخته شده است به همین علت بخش عمده ای از جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می دهند و فضایی بسیار عالی را برای تازه واردان نیز فراهم می کنند.

علاوه بر دانشگاه لیدن ، 7 دانشگاه دیگر در این شهر با رشته های متنوع برای تحصیل نیز وجود دارند که اغلب تدریس به زبان انگلیسی را به دانشجویان ارائه داده و اکثر جمعیت نیز به این زبان صحبت می کنند که از نقاط قوت تحصیل در لیدن است. این شهر برای تحصیل در رشته های علوم اجتماعی و حقوق گزینه ای ایده آل است و همچنین به علت داشتن ریشه های هنری شهری عالی برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های هنری می باشد.

هزینه متوسط زندگی دانشجویی در لیدن بین 900 تا 1300 یورو در ماه می باشد و می توانید پس از تحصیل به بازار کار خوب این شهر وارد شوید . می توانید برای اطلاعات دقیق زندگی در این کشور به مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند مراجعه کرده و از تمامی جزئیات مطلع شوید.

آمستردام سرزمین فرصت ها در هلند

آمستردام سرزمین فرصت ها در هلند

آمستردام سرزمین فرصت ها لقب دارد ، زیرا که دومین دانشگاه برتر هلند در این شهر قرار گرفته است . همچنین این دانشگاه در لیست دویست دانشگاه برتر جهان نیز بوده و وجود جامعه بزرگ دانشجویی در این شهر فضا را برای مهاجران تحصیلی نیز آسوده و جذاب تر می سازد . آمستردام دانشگاه های مختلفی را در رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، اقتصاد و حقوق و غیره را در خود جای داده که به زبان انگلیسی تدریس نموده و استعدادهای برتری را سالیانه به سمت هلند جذب می کند . البته گفتنی است که هزینه های زندگی در آمستردام نسبت به سایر شهر های این کشور بیشتر می باشد اما در مقابل کیفیت زندگی بالایی را نیز در ان تجربه می کنید.

شاید در ابتدای راه زندگی در این شهر کمی دشوار به نظر برسد اما با برنامه ریزی های مناسب می توان این سختی ها را برای خود آسان کرد و از تحصیل در این شهر لذت برد. با دریافت مدرک دانشگاهی از دانشگاه آمستردام می توانید آینده شغلی خود را تضمین نموده و به شغلی ایده آل نیز برسید . بسیاری از مشاغل توسط دولت پشتیبانی شده و قطعا آمستردام در میان بهترین شهرهای هلند برای تحصیل به دانشجویان بین المللی توصیه می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

روتردام با جامعه دانشجویی چشمگیر

شهر روتردام با جامعه دانشجویی خود شناخته می شود زیرا که حدود نیمی از جمعیت آن را غیر هلندی ها تشکیل می دهند و این شهر به طور کلی نسبت به سایر شهر های دیگر هلند افراد خارجی بیشتری داشته و جمعیت دانشجویی بزرگی از ملیت های مختلف در آن زندگی کنند.

این شهر گام های بزرگی را در جهت تبدیل شدن به قطب معماری مدرن برداشته و به همین سبب مقصدی عالی برا افراد علاقه مند به تحصیل در رشته معماری ، هنر و طراحی می باشد. دانشگاه اراسموس یکی از دانشگاه های برتر هلند نیز در روتردام قرار دارد و از جمله دیگر دانشگاه های معروف روتردام با جامعه دانشجویی بزرگ می توان به این موارد اشاره کرد:

Rotterdam with an impressive student community

  • دانشکده بازرگانی روتردام
  • آکادمی ویلم دی کونینگ
  • دانشکده مدیریت روتردام
  • دانشگاه کودارتس برای هنر روتردام

روتردام علیرغم اینکه شهر بزرگی است ، دارای هزینه کمتری برای زندگی می باشد که همین امر آن را به مکانی عالی برای دانشجویان تبدیل کرده است . همچنین یافتن محل اقامت دانشجویی در این شهر نسبت به شهرهای دیگر مانند آمستردام آسان تر بوده و موجب شده تا بتوان آن را به عنوان یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شناخت .

 شما می توانید برای شناخت شهرهای زیبای دیگر هلند به مقاله شهرهای مهم و جذاب کشور هلند سر بزنید و سایر گزینه های ممکن را بیابید.

لاهه شهری غنی از تاریخ و فرهنگ

شهر لاهه برای کسانی که به دنبال اقامت در یک شهر فرهنگی می باشند انتخابی عالی است ، زیرا که این شهر به تاریخ و فرهنگ خود شناخته می شود و با وجود جوامع متنوع دانشجویی امکان معاشرت با افرادی با بیشینه های مختلف را خواهید داشت . زبان رایج نیز در این شهر انگلیسی می باشد که آن را به یکی از بهترین شهرهای دانشجویی هلند تبدیل می کند.

مشهور ترین دانشگاه این شهر دانشگاه علمی کاربردی لاهه می باشد که در حال حاضر دارای بیش از 25000 دانشجو بوده و سالانه داوطلبان بسیاری را به سوی خود نیز جذب می کند . این دانشگاه برنامه های تجارت و مدیریت را در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

لاهه شهری غنی از تاریخ و فرهنگ

لاهه شهری غنی از تاریخ و فرهنگ دارای سالن های تئاتر و موسیقی بسیاری برای علاقه مندان است و با نزدیک بودن به شهرهای بزرگ دیگری مانند آمستردام ، روتردام و لیدن به مکانی عالی برای اقامت در هلند تبدیل شده است . به لطف ارتباط بین آموزش، دولت و تجارت، معمولاً یافتن شغل پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان در هنگام تحصیل و پس از آن سخت نیست . هزینه ماهانه زندگی یک دانشجو در این شهر بین 800 تا 1200یورو می باشد که با توجه به سبک زندگی می توان متغیر است.

در مقالات زیر نیز سایر مقصدهای ایده آل برای شما را علاقه مندان به کشورهای خوب خارجی را جمع آوری کرده ایم:

خرونینگن شهر دانشجویی عالی

با جذب و پذیرش دانشجو از 120 ملیت مختلف خرونینگن شهر دانشجویی عالی به شمار می رود که نزدیک ترین سبک زندگی دانشجویی را به بریتانیا ارائه می دهد و برای کسانی که می خواهند با مهاجرت تجربه ای دانشجویی ایده آلی داشته باشند ، مکانی بسیار مناسب است . برای مهاجرت به این شهر در هلند می تواند به مقاله مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی سر بزنید و دریابید که به کدام روش ها می توان به این کشور وارد شد.

گرونینگن به واسطه دانشگاه خود یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل به شمار می آید زیرا که این دانشگاه ششمین دانشگاه برتر هلند و در لیست دویست دانشگاه برتر جهان قرار دارد و از لجاظ مطالعه و یادگیری نمونه ای منحصر بفرد است.

در گرونینگن دانشکده های اقتصاد و تجارت ، هنر، فلسفه و رشته های بسیار دیگری وجود دارد و شهر دارای سرگذشت و تاریخ جالبی است به طوری که اولین دانشجوی زن و اولین فضانورد زن هلندی اهل این شهر و تحصیل کرده این دانشگاه می باشد. در نظر داشته باشید که این دانشگاه خوابگاهی را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهد اما چندین اتاق مبله شده را رزرو کرده و با قیمت پایین به دانشجویان ارائه می دهد و اغلب دانشجویان میان مردم محلی زندگی می کنند.

دلفت میزبان قدیمی ترین دانشگاه دولتی هلند

شهر دلفت علاوه بر دارا بودن محیط مطالعه و امکانات دانشجویی عالی ، شهری است که دانشگاه تی یو قدیمی ترین دانشگاه عمومی هلند در آن قرار گرفته است .

این دانشگاه از معروف ترین دانشگاه ها فنی مهندسی و همچنین معماری می باشد زیرا که در لیست رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در میان ده دانشگاه برتر در زمینه مهندسی و علوم فناوری و همچنین از دویست دانشگاه برتر در جهان می باشد و برای علاقه مندان به مهندسی و ریاضیات و معماری می تواند از مهم ترین شهر های دانشجویی هلند باشد.

دلفت با داشتن هشت دانشکده و تدریس در سطح کارشناسی و مقاطع تکمیلی یکی از بهترین شهر های هلند برای تحصیل است . البته در نظر داشته باشید که آمورش در بعضی از رشته ها و سطح ها به زبان هلندی و برخی به انگلیسی مثل مهندسی هوا فضا و حتی ترکیبی از این دو مانند رشته علوم کامپیوتر انجام می شوند.

 

دلفت میزبان قدیمی ترین دانشگاه دولتی هلند

به علت کوچک بودن هزینه ها زندگی به خصوص غذا در این شهر بسیار پایین بوده و همواره توانسته سالانه دانشجو های زیادی را به خود جذب کند . دلفت میزبان قدیمی ترین دانشگاه دولتی هلند با فضای دلنشین خود همواره در میان بهترین شهرهای هلند برای تحصیل قرار دارد.

آیندهوون قطب فناوری و مهندسی

این شهر با فضا و ساختمان های چشمگیری که دارد به عنوان قطب فناوری و مهندسی شناخته شود . به علت وجود این ساختمان ها دانشگاه های این شهر در رشته معماری بسیار مشهور هستند و رتبه خوبی را در این مزنیه از آن خود نموده اند . آیندهوون قطب فناوری و مهندسی با شرکت های مطرحی در جهان همکاری داشته و از دیگر مقصدهای تحصیلی در این شهر می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دانشگاه علوم کاربردی فونتیس – آیندهوون
  • آکادمی طراحی آیندهوون
  • دانشگاه صنعتی آیندهوون

اگر قصد دارید که در رشته ای ابتکاری درس بخوانید، این شهر می تواند انتخاب خوبی برای تحصیل در بهترین شهر هلند باشد زیرا که تمامی دوره های دانشگاه آیندهوون به زبان انگلیسی برگزار می شوند و شما رشته های نوین را در اغلب مراکز آموزشی خواهید یافت که به تازگی در دنیای مدرن کاربرد دارند.

همچنین کسانی که از دانشگاههای این شهر فارغ التحصیل می شوند ، می توانند آینده شغلی بسیار امیدوار کننده ای را برای خود رقم بزنند و از جوان بودن این شهر اطمینان داشته باشند؛ . هزینه زندگی در این شهر از سایر شهر ها کمتر بوده و معادل 850 یورو در ماه می باشد.

اوترخت با سابقه 12 جایزه نوبل

شهر اوترخت یکی از بهترین شهر های هلند برای تحصیل است زیرا دانشگاه اوترخت دارای 12 جایزه نوبل و یکی از بزرگ ترین مراکز آموزشی تابستانه در اروپا است و برنامه های گسترده بسیاری را به دانشجویان ارائه می دهد . این دانشگاه شامل 7 دانشکده است که رشته های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهد و یکی از محدود دانشگاه های هلند است که ارائه دهنده بورسیه تحصیلی به دانشجویان است و سالانه مدرسین برتر را برای آموزش استخدام می کند.

این شهر مانند سایر شهر های هلند نیز جامعه دانشجویی از ملیت های مختلف را دارد و اکثریت ساکنین به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

 اوتریخت شهر ارزانی برای زندگی نیست اما هزینه های زندگی در آن از آمستردام کمتر است. می توانید برای اطلاع از جزئیات بیشتر تجصیل در شهر های مختلف به مقاله بهترین دانشگاه های هلند بر اساس شهر نیز سر بزنید.

در جدول زیر اسامی دانشگاه های هلند به و رتبه های آن ها در لیست برترین دانشگاه های جهان جمع آوری شده است:

نام دانشگاه رتبه در جهان
دانشگاه صنعتی دلفت 57
دانشگاه آمستردام 61
دانشگاه ویگنین 151
دانشگاه تکنولوژی آیندهوون 120
دانشگاه لیدن 128

در این عنوان تلاش نموده ایم تا به روزترین اطلاعات در رابطه با بهترین شهرهای هلند برای تحصیل را در اختیارتان قرار دهیم و در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و دفتر شیراز پاسخگوی شما عزیزان باشیم . در صورتی که سوالی در این زمینه برایتان وجود دارد حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

سوالات پر تکرار  بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

در انتها می توانید با مطالعه سوالات پرتکرار پاسخ برخی از پرسش های پرتکرار خود را بیابید و در صورتی که همچنان ابهامی برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در تماس باشید.

لیدن را می توان بهترین گزینه برای رشته های هنری دانست.

تدریس در دانشگاه ها به زبان انگلیسی و هلندی انجام می شود.

دانشگاه اوترخت در اغلب رشته ها برنامه تابستانه را نیز ارائه می دهد.

در اغلب شهرها می توان فرصت های شغلی ایده آلی را یافت.

پایتخت هلند آمستردام را می توان گرانترین گزینه در میان بهترین شهرهای هلند برای تحصیل دانست.

آیا به دنبال تجربه ما در زمینه دریافت ویزا هستید ؟ کلاینت های ما به شما خواهند گفت:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه