بورسیه های تحصیلی در هلند

بورسیه های تحصیلی در هلند به عنوان یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیلی اروپایی با امتیازات مثبت بسیاری برای دانشجویان همراه است و شما در یکی از محبوب ترین کشورهای جهان ساکن خواهید شد . کشور هلند برنامه های تحصیلی متنوعی را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می دهد و شما می توانید با تمامی مردم بومی نیز به این زبان صحبت کنید.

بورسیه های تحصیلی هلند می تواند از بخشی تا تمامی هزینه های شما را پوشش داده و به صورت قابل توجهی هزینه های شما را کاهش دهد . دقت داشته باشید که بورسیه تحصیلی هلند با کمک هزینه تحصیلی تفاوت دارد . به این صورت که بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی فرد و سابقه علمی به فرد تعلق می گیرد و در موارد محدودی بر اساس نیاز می باشد.

بورسیه های تحصیلی در هلند

بورسیه های تحصیلی در هلند بسیار متفاوت بوده و می تواند از بخشی تا تمام هزینه های تحصیل شما در این کشور را پوشش دهد.

فهرست مطالب

البته هلند برای دانشجویان کشوری مناسب از لحاظ هزینه است که می توانید با مطالعه عنوان هزینه های زندگی و مهاجرت در هلند از جزئیات لازم در این باره مطلع شوید.

بورسیه دانشگاه های هلند باید مستقیما برای شهریه و هزینه های مرتبط با آن لحاظ شود ، در حالی که کمک هزینه برای حمایت از دانشجویان در طول تحصیل اختصاص داده شده و می تواند برای مواردی جز شهریه نیز صرف شود.

البته هر دو مورد می تواند به صورت بلاعوض به دانشجویان اعطا شود و با حفظ معدل یا برخی از شرایط تمدید شود . در ادامه این عنوان می توانید از جزئیات لازم درباره بورسیه های تحصیلی هلند به خوبی مطلع شوید.

بورسیه تحصیلی رایگان هلند

در این بخش می خواهیم به این مسئله بپردازیم که بورسیه لزوما به معنای پرداخت تمامی هزینه ها نبوده و تنها در برخی موارد کلیه مخارج را پوشش می دهد ، در حالی که برای رسیدن به حمایت کامل هزینه های تحیلی باید موفق به دریافت فول فاند از دانشگاه شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بورسیه های تحصیلی در هلند

رایگان شدن تحصیل در هلند به نوع بورسیه ، دانشگاه و مقطع تحصیلی بسیار وابسته بوده و تمامی دانشجویان در حمایت های دانشگاهی شرایط یکسانی نخواهند داشت . بورسیه تحصیلی رایگان هلند اغلب در دانشگاه های دولتی این کشور و به خصوص برای مقاطع دکترا امکان پذیر می باشد و می تواند به عنوان حقوق ماهیانه حتی مخارج زندگی دانشجو را نیز تامین کند.

بورسیه های تحصیلی هلند علاوه بر دانشگاه ها می تواند از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف نیز به دانشجویان تعلق گیرد و آنها را در طول تحصیل حمایت سازد . خوب است که در رسیدن به بورسیه دانشگاهی در هلند ، مستقیما به سایت هر دانشگاه مراجعه کرده و یا مشاورین ما در آی مهاجرتی را مطلع سازید تا بتوانید به بهترین گزینه ممکن در این کشور برسید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط بورسیه تحصیلی هلند

دانشگاه های کشور هلند بورسیه های مختلفی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند که هر یک شرایط و الزاما خاص خود را دارا می باشد . در میان بورسیه های مشهور این کشور می توان موارد زیر را جز مهم ترین های آنها دانست که البته شرایط مخصوصی داشته و شما می توانید جهت اطلاع از شرایط بورسیه تحصیلی هلند در هر یک از این موارد با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نوع بورسیه دولتی شرایط
Holland scholarship مخصوص دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس که به هر نفر 5000 یورو تعلق گرفته و باید تحصیل به زبان هلندی را انتخاب کنید . در صورتی که قبلا از هر گونه بورسیه ای استفاده کرده باشید ، واجد شرایط نخواهید بود.
Orange knowledge programe کمک هزینه ای کوتاه مدت برای دوره های فوق لیسانس و یا پژوهشی که شهروندان کشورهای خاص مانند خاورمیانه و یا آفریقا هستند.
Mena ( MSP ) نیروهای متخصص جوان از خارومیانه و شمال آفریقا برای تمامی مقاطع تحصیلی و اغلب رشته های دانشگاهی
Erasmus به دانشجویان با مشکلات مالی و یا تحصیلی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس تعلق می گیرد.

آیا تمایل به دریافت بورسیه در برخی از کشورهای محبوب ایرانیان دارید ؟ پس مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

بورسیه خصوصی دانشگاه های هلند

علاوه بر دانشگاه های دولتی ، مراکز خصوصی زیادی نیز وجود دارند که بورسیه های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند که برخی از آنها مانند جدول می باشند . اما اینکه چگونه بورسیه تحصیلی هلند بگیریم مهم ترین بخش دریافت این بورسیه ها می باشد که جهت اطلاع ادامه مطلب را از دست ندهید . بورسیه دانشگاه های هلند یکی از اصلی ترین عوامل مهاجرت تحصیلی به هلند هستند که کارشناسان ما در عنوانی به همین نام به جزئیات آن پرداخته اند ، پس مطالعه آن را از دست ندهید.

نوع بورسیه خصوصی شرایط
دانشگاه لیدن به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با پرداخت نیمی و یا تمام هزینه تحصیل و زندگی تعلق می گیرد.
دانشگاه آمستردام مقطع کارشناسی ارشد با اختصاص 2000 تا 25 هزار یورو
دانشگاه ماستریخت با بیش از 24 بورسیه هزینه تحصیل ، زندگی و حتی ویزای دانشجویان را پوشش می دهد.
بورسیه رادبود هزینه اقامت و سلامت دانشجویان را تامین می سازد.
دانشگاه Twente ارزش بورسیه در حدود 3 تا 22 هزار یورو برای علوم مهندسی و پزشکی
Utrecht Excellence بورسیه مخصوص دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و شامل شهریه و هزینه زندگی
 

چگونه بورسیه تحصیلی هلند بگیریم

اینکه چگونه بورسیه تحصیلی هلند بگیریم را می توان مرتبط به عوامل متعدد زیادی دانست که مهم ترین انها داشتن رزومه و سابقه تحصیلی مناسب است . این عامل به عنوان مهم ترین فاکتور می تواند شما را به بورسیه های تحصیلی هلند برساند.

داشتن سابقه تحصیلی خوب نشان می دهد که شما در رشته تحصیلی تان حرفی برای گفتن داشته و ایده های نو برای ادامه تحصیل دارید . همچنین تسلط به زبان هلندی می تواند ویژگی منحصر بفرد برای رسیدن به حمایت های متعدد باشد . دانشگاه های این کشور زمانی که شما با زبان بومی آشنا داشته باشید امکانات خوبی را در اختیارتان قرار می دهند.

چنانچه به دنبال اطلاع از شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های هلند هستید ، باید به سایت دانشگاه و یا کارشناسان آی مهاجرتی رجوع کرده و از تاریخ درخواست مطلع شوید . معمولا درخواست جهت دریافت بورسیه های تحصیلی در هلند در ماه های فوریه ، مارس و یا اکتبر می باشد.

دقت داشته باشید که چنانچه موفق به ارائه درخواست در تاریخ مشخص نشوید ، حتی با داشتن رزومه درخشان بورسیه تحصیلی به شما تعلق نخواهد گرفت . بهترین مقطع دریافت بورسیه تحصیلی در هلند را می توان دوره دکترا دانست که تقریبا تمامی هزینه های تحصیل به همراه مخارج زندگی را دریافت خواهید کرد.

 

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی هلند

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی هلند

برای اخذ بورسیه های تحصیلی در هلند باید بر اساس دانشگاه و رشته مد نظرتان بررسی نموده که چه بورسیه هایی قابل دسترس برای شما می باشد و بر اساس آن علاوه بر پذیرش دانشگاه باید مدارک مورد نیاز بورسیه مورد نظر را تهیه کرده و با ارسال آن ها به طور جداگانه درخواست پذیرش بورسیه تحصیلی خود را نیز به ثبت برسانید تا مورد بررسی قرار گرفته و جواب آن اعلام شود . در رابطه با مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی هلند باید بگوییم که در تمامی بورسیه ها و کمک هزینه ها اکثر مدارک به صورت مشترک یکسان بوده و باید تهیه و ارسال شود، فقط ممکن است برخی از بورسیه ها، مدرک یا مدارکی خاص را با توجه به شرایط دانشجو و یا به طور کلی درخواست کنند.

مدارکی که به صورت کل باید همواره در تمامی بورسیه ها تهیه کنید به شرح زیر هستند:

  • کپی پاسپورت معتبر یا کارت شناسایی
  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات با ترجمه کامل
  • رزومه کامل ( مقالات- پژوهش ها- تحقیق بین المللی – آزمایشات و غیره )
  • انگیزه نامه قوی
  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی (باتوجه به زبان تحصیل)
  • اما بورسیه های زیر شاید این مدارک را نیز درخواست نمایند؛ که به متقاضی اعلام می شود:
  • برای بورسیه Utrecht Excellence داوطلبان باید جزو 10 درصد برتر کلاس فارغ التحصیلی خود باشند و مدرک متوسطه یا لیسانس خود را حتما خارج از اروپا اخذ کرده باشند.
  • برای اخذ بورسیه دانشگاه Twente نباید تاکنون در هیچ کشور اروپایی تحصیل یا کار کرده باشید.

هلند چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

در میان کلیه رشته های دانشگاهی برخی از مقاطع و رشته ها دارای شانس بیشتری برای دریافت بورسیه می باشند و شما می توانید با اطلاع از شرایط بورسیه ها و درخواست در موعد مناسب موفق به دریافت آنها بشوید . کشور هلند در اغلب رشته های دانشگاهی دانشجویان بین المللی را بورسیه می کند اما در برخی مانند علوم پزشکی نباید امید چندانی به حمایت های مالی قابل توجه داشته باشید.

این رشته ها به دلیل گران بودن در تمامی دنیا اغلب شامل بورسیه تحصیلی نشده و دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند . اما در مقابل رشته های علوم فنی و مهندسی گزینه های ایده آلی برای دریافت بورسیه های تحصیلی در هلند هستند که دانشجویان را از همان مقطع کارشناسی مورد حمایت خود قرار می دهند.

چنانچه دارای مدرک در یکی از حوزه های فنی هستید ، تنها کافی است مقداری زبان هلندی را یادبگیرید تا بتوانید از تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های هلند بهره مند شوید . مشاورین ما در عنوان تحصیل درهلند 2023 به هر آنچه که باید از تحصیل در این کشور بدانید ، پرداخته اند . حتما با کلیک بر روی آن از جزئیات مطلع شوید.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در هلند

به طور کلی امکان دریافت بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در هلند برای ورود به مقطع کارشناسی به طور بسیار محدودی در بعضی از دانشگاه ها در رشته های خاص و یا بعد از ورود شخص به دانشگاه نسبت به شرایط فرد در دسترس هستند . به همین دلیل اخذ بورسیه های تحصیلی در هلند برای داوطلبان این مقطع بسیار دشوار و حتی ناممکن است.

به علت محدود بودن این بورسیه رقابتی سرسخت میان داوطلبان هم از داخل و هم خارج از کشور هلند به وجود آمده که احتمال قبولی برای افرادی که نمرات و معدل دیپلم بالاتر و همچنین مدرک زبان و تحصیلی درخشان تری را دارند بیشتر است . از مواردی که می توان با آن شانس دریافت بورسیه دانشگاه های هلند را افزایش داد، یاد گرفتن و داشتن مدرک زبان ملی کشور هلند است.

معمولا دانشجویانی موفق به دریافت بورسیه تحصیلی در هلند در مقطع کارشناسی می شوند که قبلا این مقطع را در رشته ای دیگر پشت سر گذاشته اند و هم اکنون به عنوان یک امتیاز برای آنان درنظر گرفته می شود . دانشجویان در این مقطع فرصت کار به صورت پاره وقت را نیز داشته و می توانند درآمدی اندک نیز داشته باشند . عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند راهنمای شما در این رابطه خواهد بود.

بورسیه تحصیلی هلند دکترا

همانگونه که گفتیم مقطع دکترا در کشور هلند بهترین فرصت برای رسیدن به بورسیه های دانشگاهی هلند می باشد ، زیرا این مقطع به عنوان یک پوزیشن شغلی محسوب شده و دانشجویان در طول تحقیق خود حقوق دریافت می کنند.

بورسیه تحصیلی هلند دکترا به این صورت است که دانشگاه با پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجو ، هزینه تحصیل و زندگی او را تامین نموده و به نوعی بورسیه تحصیلی به او پرداخت می کند . در دوره دکترا دانشجو به نوعی کارمند دانشگاه بوده و با توجه به رشته و شرایط تحصیلی خود می تواند تا سقف 3500 یورو در ماه حقوق درییافت کند.

بنابراین چنانچه دارای رزومه خوب با مدرک کارشناسی ارشد هستید ، جهت رسیدن به بورسیه های تحصیلی در هلند در مقطع دکترا با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید تا بتوانید با درخواست در زمان درست به ویزای تحصیلی این کشور برسید

بورسیه تحصیلی هلند دکترا

کارشناسان ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و همچنین دفتر شیراز پاسخگوی شما عزیزان می باشند . همچنین توصیه می کنیم تا با مطالعه عنوان خوابگاه های دانشجویی در هلند یکی از مهم ترین بخش هزینه های خود را به دقت بررسی کنید تا بتوانید مدیریت بهتری از مخارج در این کشور داشته باشید.

سوالات پرتکرار بورسیه های تحصیلی در هلند

دیافت بورسیه های تحصیلی در هلند با جزئیات زیادی همراه است که می توانید پس از مطالعه سوالات پرتکرار ، از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

مقطع دکترا را می توان بهترین مقطع برای رسیدن به بورسیه های تحصیلی هلند دانست.

رشته های فنی و مهندسی بهترین گزینه برای رسیدن به بورسیه های دانشگاهی هلند می باشند.

 آشنایی و تسلط با زبان هلندی از مهم ترین فاکتورهای رسیدن به بورسیه تحصیلی در این کشور است. آشنایی و تسلط با زبان هلندی از مهم ترین فاکتورهای رسیدن به بورسیه تحصیلی در این کشور است.

خیر در دانشگاه های خصوصی نیز می توان بورسیه های تحصیلی خوبی را در هلند یافت.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان امری آسان در آی مهاجرتی است:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه