شرایط پذیرش دانشگاه مک‌ مستر کانادا 2024 + هزینه ها

دانشگاه مک مستر (یا مک) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر همیلتون و استان انتاریو کانادا است که از برترین دانشگاه‌های این کشور شناخته شده و تاکنون دانشجویان ایرانی بسیاری در آن به تحصیل مشغول شده‌اند.

این دانشگاه یکی از اعضای U15، گروهی از دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا است و افراد مطرح زیادی از آن فارغ التحصیل شده‌اند.

شرایط پذیرش دانشگاه مک‌مستر مرکز برجسته آموزشی و تحقیقاتی در کانادا

دانشگاه مک مستر کانادا به دلیل تحصیل افراد برجسته این کشور در آن، بهترین انتخاب برای داشتن شغلی مطمئن و البته پردرآمد در آینده است.

فهرست مطالب

از سال 2022، دانشگاه مک مستر بیش از 32 هزار دانشجوی کارشناسی و بیش از 5 هزار دانشجوی فوق لیسانس دارد. فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سابق در سراسر کانادا و در 139 کشور در حال کار و زندگی هستند. باید بدانید که فارغ‌التحصیلان برجسته این دانشگاه شامل مقامات دولتی، دانشگاهیان، رهبران تجاری، محققان رودز، محققان گیتس کمبریج و برندگان جایزه نوبل هستند.

دانشگاه مک‌مستر یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا است که همواره توانسته در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. این مرکز همچنین 70 موسسه تحقیقاتی و مرکز آموزشی وابسته به خود دارد که در مجموع بیش از 3 هزار برنامه و رشته آموزشی مختلف را در مقاطع تحصیلی گوناگون به علاقمندان ارائه می‌نمایند.

در ادامه این مطلب با تیم مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا بهتر و کامل‌تر شرایط و پذیرش در دانشگاه مک‌مستر را بشناسید. 

همچنین فراموش نکنید عنوان مهاجرت تحصیلی به کانادا را نیز در سایت ما مطالعه نموده تا به طور کل سیستم آموزشی و چگونگی تحصیل در دانشگاه‌های این کشور را فرا بگیرید.

مختصری از تاریخ دانشگاه مک‌مستر

این دانشگاه نام ویلیام مک مستر، سناتور و بانکدار برجسته کانادایی را یدک می‌کشد که 900 هزار دلار کانادا برای تأسیس آن به وصیت گذاشته است. این دانشگاه طبق یک قانون در مجلس قانون‌گذاری انتاریو در سال 1887، از ادغام کالج باپتیست تورنتو با کالج وودستاک، تاسیس شد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط پذیرش دانشگاه مک‌مستر مرکز برجسته آموزشی و تحقیقاتی در کانادا

این دانشگاه در سال 1890 در تورنتو به صورت رسمی افتتاح گردید که البته به دلیل امکانات ناکافی و اهدای زمین در همیلتون در سال 1930 جا به جا گردید. در ابتدا کنوانسیون باپتیست انتاریو و کبک دانشگاه را کنترل می نمود تا این‌که در سال 1957 به یک مؤسسه غیر مذهبی با بودجه عمومی خصوصی تبدیل شد.

در حال‌حاضر و در سال 2024 مک‌مستر دارای 32174 دانشجوی کارشناسی و 5363 دانشجوی کارشناسی ارشد است و در مجموع جمعیت دانشجویی 37537 نفر را در خود جای داده و همچنین 17 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی و از 125 کشور جهان هستند.

طبق آمار دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی 29 درصد از بدنه دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در پاییز 2022/2023 تشکیل می‌داده‌اند و علاوه بر این درصد ثبت‌نام در مقطع کارشناسی با میانگین پذیرش 90 درصد و بالاتر از 13.9 درصد در سال 2000 به 70.1 درصد در سال 2022/2023 افزایش یافته است.

پردیس‌های دانشگاه مک‌مستر کانادا را بشناسیم

McMaster University campuses

دانشگاه مک مستر در شهر همیلتون، انتاریو، در نعل اسب طلایی در امتداد انتهای غربی دریاچه انتاریو قرار گرفته و پردیس اصلی در 121 هکتار زمین در نزدیکی محله های مسکونی Ainslie Wood و Westdale، در مجاورت باغ گیاه شناسی سلطنتی از شمال با Cootes Paradise، یک باتلاق طبیعی گسترده هم مرز است.

مرزهای شمالی آن یک مقصد محبوب برای پیاده‌روهایی است که می توانند از باغ های گیاه شناسی آن دیدن کنند. در حالی که پردیس اصلی 152.4 هکتار (377 هکتار) است، بیشتر امکانات آموزشی در هسته مرکزی 12.1 هکتار (30 هکتار) قرار گرفته است.

مک مستر علاوه بر پردیس اصلی خود در همیلتون، دارای چندین ملک دیگر در اطراف همیلتون و همچنین در برلینگتون، کیچنر، و سنت کاترینز، انتاریو می‌باشد. در سال 2017، این دانشگاه مالک و مدیریت 58 ساختمان، از جمله مسکن های متعددی در داخل و خارج از دانشگاه بود و هم اکنون ساختمان‌ها از نظر سنی متفاوت هستند و می‌توانید مراکز جدید و قدیم زیادی را در آن ببینید.

پردیس اصلی مک مستر به سه منطقه اصلی تقسیم می‌شود: پردیس مرکزی، پردیس شمالی و پردیس غربی. پردیس مرکزی اکثر ساختمان‌های دانشگاهی، تحقیقاتی و مسکونی دانشگاه را دارد، در حالی که پردیس شمالی از محوطه ورزشی دانشگاه و مقدار کمی پارکینگ سطحی تشکیل شده است.

پردیس غرب کم‌توسعه یافته‌ترین منطقه پردیس اصلی است که تنها شامل چند ساختمان، پارکینگ سطحی و زمین‌های بی استفاده بوده و امنیت دانشگاه توسط نگهبان‌های ویژه‌ای که توسط سرویس امنیتی دانشگاه مشخص شده‌اند، تامین می‌شود.

دانشگاه مک‌مستر چند دانشکده دارد؟

دانشگاه مک‌ مستر چند دانشکده دارد؟

قطعا چنین دانشگاهی بخش‌های اصلی و متعددی را در خود جای داده که دانشکده‌ها نبض حیاتی آن هستند. این دانشگاه در حال حاضر دارای شش دانشکده دانشگاهی است که در ادامه به طور خلاصه آن‌ها را می‌شناسیم:

  • دانشکده بازرگانی دی گروت: دانشکده بازرگانی Degroote که به نام کارآفرین و بشردوست کانادایی مایکل جی. دی گروت نامگذاری شده است، طیف گسترده‌ای از فرصت‌های آموزش کسب و کار را به دانشجویان مک مستر ارائه می‌دهد. این دانشکده به طور فعال تفکر میان رشته‌ای و مدیریت مبتنی بر شواهد را برای تغییر تجارت و جامعه پرورش می‌دهد. تفاوت دی گروت در این است که شما برای به کار بردن دانش خود در موقعیت‌های تجاری عملی به چالش کشیده می‌شوید و درک درستی از این‌که چگونه مفاهیمی که امروز یاد می‌گیرید بر دنیای تجارت فردا تأثیر می‌گذارد، خواهید داشت.
  • دانشکده مهندسی: این دانشکده طیف وسیعی از برنامه‌های تحقیقاتی فشرده را در هفت رشته مهندسی خود ارائه می‌دهد و مهندسان در این دانشکده یاد می‌گیرند که در طراحی، ساختن و شکل دادن به بسیاری از دنیای اطراف ما راهنما باشند.
  • دانشکده علوم بهداشتی: برای پرورش مهارت‌های حیاتی و دانش میان رشته‌ای در زمینه سلامت، تندرستی و بیماری فعالیت نموده و این برنامه برای تقویت موفقیت بلندمدت در هر زمینه مرتبط با سلامت طراحی شده است.
  • دانشکده علوم انسانی: از 10 بخش دانشگاهی تشکیل شده که به مطالعه ادبیات، فلسفه، زبان شناسی، زبان‌ها و هنر می‌پردازد. طبق اصول این داپنشگاه مطالعه علوم انسانی به معنای یادگیری چگونگی تبدیل شدن به یک شهروند متفکر و متعهد در دنیای جهانی است و به همین دلیل دانشجویانی در این مرکز  آموزش می بینند با یکدیگر همکاری کرده تا درک غنی‌تری از سیاره ما و مردم آن ایجاد کنند.
  • دانشکده علوم اجتماعی: بزرگ‌ترین دانشکده مک‌مستر است و با بیش از 6600 دانشجو برای کشف مرزهای دانش در علوم زیستی، علوم فیزیکی و علوم ریاضی/محاسباتی کار می‌کنند. 
  • دانشکده علوم: به عنوان یکی از بهترین‌ها در نوع خود در کانادا رتبه‌بندی شده که دانش گسترده و تجربه عملی را برای تغییر جهان به سوی بهتر به دانشجویان ارائه می‌دهد. 

معرفی رشته‌های برتر دانشگاه مک‌مستر کانادا

Top majors at McMaster University

دانشگاه مک‌مستر به عنوان یکی برترین دانشگاه‌های کانادا اغلب رشته‌های محبوب و پر طرفدار را به دانشجویان ارائه می‌کند. این رشته‌ها هرکدام در دانشکده‌های مرتبط خود ارائه می‌شوند. در ادامه برخی از برترین رشته‌های این دانشگاه در مقاطع مختلف را مشاهده خواهید نمود:

  • کارشناسی علوم رفتاری بالینی، اپیدمیولوژی بالینی، جامعه و سلامت عمومی، جنسیت و عدالت اجتماعی، پرستاری، حسابداری حرفه ای، کار اجتماعی، مهندسی هسته ای UNENE
  • کارشناسی ارشد مردم شناسی، زیست شناسی شیمیایی، بیوشیمی و علوم زیست پزشکی، مهندسی پزشکی، علم شیمی، مهندسی عمران، علوم و مهندسی محاسبات، محاسبات و نرم افزار، سیاست اقتصادی، اقتصاد،
  • فیزیک مهندسی، انگلیسی، فرانسوی، تاریخ، علوم پزشکی، فلسفه، پرستاری، سلامت عمومی، روانشناسی، جامعه شناسی، سیستم ها و فناوری، ریاضیات، مهندسی مکانیک، اقتصاد
  • دکترا مردم شناسی، زیست شناسی، مدیریت کسب و کار، زیست شناسی شیمیایی، علم شیمی، مهندسی عمران، فیزیک مهندسی، اقتصاد، انگلیسی، فرانسوی، جغرافیا، سلامت و جامعه، تاریخ، علم مواد، ریاضیات، مهندسی مکانیک، علوم اعصاب، پرستاری، فلسفه، علوم سیاسی، روانشناسی، جامعه شناسی، مهندسی نرم افزار
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

رنکینگ و جایگاه دانشگاه مک‌مستر کانادا در جهان

اگر قصد تحصیل در کشور کانادا و در دانشگاه‌های مطرح آن رادارید، دانشگاه مک‌مستر قطعا می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار مناسب شما باشد. 

این دانشگاه همواره از 10 دانشگاه برتر کانادا بوده و در میان دانشگاه‌های جهان نیز همواره رتبه و جایگاه مناسبی داشته است. 

طبق جدیدترین و آخرین بررسی و رتبه‌بندی توسط موسسات برتر رتبه‌های زیر برای این دانشگاه ثبت شده است:

موسسه معتبر

رتبه جهانی

QS

189

TIMES

85

US NEWS

138

Shanghai

98

Webometrics

141

ARWU

98

معرفی و شناخت سایت دانشگاه مک‌مستر کانادا

دانشگاه مک‌مستر یکی از سایت‌های آنلاین مدیریت شده و کامل را برای دانشجویان و علاقمندان به این دانشگاه تهیه و در دسترس قرار داده است که آدرس آن https://www.mcmaster.ca/ می‌باشد. 

این سایت همواره به صورت آنلاین و در حال به روز رسانی است و در آن می‌توان به بخش‌های مختلف دانشگاه و اطلاعات موردنیاز دسترسی پیدا کرد.

در صفحه ابتدایی دسترسی به آخرین اخبار، جدیدترین رویدادها و برنامه‌های دانشگاه و همچنین به بخش‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی قرار داده شده است.  

همچنین دانشجویان و متقاضیان می‌توانند به تمامی دانشکده‌ها و رشته‌های موجود در هریک دسترسی داشته و اطلاعات لازم در رابطه با آن‌ها نظیر شرایط و مدارک لازم، ددلاین‌ها، شهری، بورسیه و سایر اطلاعات لازم را به دست آورند.

معرفی و شناخت سایت دانشگاه مک‌مستر کانادا

دقت داشته باشید که این سایت فقط برای اطلاع رسانی و یا شناخت و بررسی شرایط و بخش‌های مختلف دانشگاه نیست، بلکه متقاضیان باید از همین سایت دانشگاه برای ارسال درخواست پذیرش خود و ثبت‌نام اقدام کنند. 

توصیه می‌کنیم حتما با مشاورین آی مهاجرتی مشورت نموده و درباره این موضوع اطلاعات کاملی کسب کنید.

آخرین مهلت پذیرش و ددلاین‌های در دانشگاه مک‌مستر کانادا 2024

نکته بسیار مهمی که در هنگام ثبت‌نام و ارسال مدارک در دانشگاه مک‌مستر باید به آن توجه کنید، این است که دانشگاه همواره برای ثبت‌نام و ارسال مدارک ددلاین و مهلت مشخصی را در نظر می‌گیرد که این امر با توجه به رشته‌های گوناگون و مقاطع تحصیلی مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

به همین خاطر باید همواره به طور دقیق و خاص این زمان را برای رشته مدنظرتان بررسی نمایید.  اما دقت کنید که معمولا برای ترم تحصیلی پائیز در این دانشگاه ددلاین ماه ژانویه و اوایل ماه فوریه خواهد بود. البته برای تحصیلات تکمیلی که نیاز به یافتن استاد راهنما دارد شاید تا ماه دسامبر نیز این زمان تمدید شود. 

در جدول ددلاین برخی رشته‌های دانشگاه مک‌مستر را مشاهده خواهید کرد:

  • رشته تحصیلی ددلاین
  • هنر 1 فوریه
  • مهندسی 15 ژانویه
  • فناوری 15 ژانویه
  • تجارت 1 آوریل
  • علوم کامپیوتر 15 ژانویه
  • پرستاری 1 فوریه
  • حرکت شناسی 1 آوریل
  • مهندسی زیست پزشکی 15 ژانویه

توصیه می‌کنیم تا به عنوان یک دانشجو حتما اطلاعات موجود در مقالات زیر را مطالعه نموده تا بتوانید آگاهانه‌تر قدم بردارید :

شهریه و هزینه‌های تحصیل دانشگاه مک‌مستر کانادا در 2024

هزینه متوسط شهریه، اقامت و برنامه غذایی در مک مستر حدود 43000 دلار کانادا است.دقت داشته باشید که شهریه‌های دانشگاه مک‌مستر برای دانشجویان بین‌المللی متفاوت از دانشجویان بومی است و مبلغی که از دانشجویان بین‌المللی اخذ می‌شود، بسیار گران‌تر می‌باشد. علاوه بر این پرداخت شهریه دانشگاه فقط بخشی از هزینه‌های دانشجویان برای تحصیل در کشور کانادا است.

شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید حتما به میزان مخارج و هزینه‌های اقامتی خود نیز در این کشور توجه داشته باشید و دقت کنید که با این‌که کانادا مقصدی ارزان برای تحصیل نیست، اما هنوز هم از استرالیا، آمریکا و انگلستان ارزان‌تر و بسیار مناسب‌تر است. ضمنا باتوجه به شرایط و سبک و اصول زندگی متفاوت افراد میزان مخارج و هزینه‌های هر دانشجو با دیگری متفاوت است.

اما طبق آخرین آمار به ثبت رسیده متوسط هزینه‌های ماهانه یک دانشجو در کانادا از 800 دلار کانادا تا 2000 دلار کانادا خواهد بود. شما می‌توانید با انجام کار دانشجویی و به صورت پاره وقت مقداری از مخارج خود را نیز تامین نموده و از فشار مالی بر خود بکاهید. البته بهترین کار دستیابی به بورسیه تحصیلی است که در ادامه بورسیه‌های موجود در دانشگاه مک‌مستر را خواهیم شناخت.

  • رشته تحصیلی شهریه سالانه (دلار کانادا)
  • کارشناسی پرستاری 50666.32 دلار
  • کارشناسی علوم مهندسی 71300.80 دلار
  • کارشناسی هنر و علوم 44624.97 دلار
  • کارشناسی کسب و کار 48851.55 دلار
  • پزشکی 96301.08 دلار
  • کارشناسی علوم سلامت 52951.05 دلار
  • کارشناسی علوم اجتماعی 44543.41 دلار
  • کارشناسی مهندسی 67100.70 دلار
  • کارشناسی علوم کامپیوتر 54722.39 دلار
  • کارشناسی ارشد دانشکده مهندسی 1,537.30 دلار برای هر واحد
  • دکترا دانشکده مهندسی 2,102.40 دلار برای هر واحد
  • کارشناسی ارشد نوآوری زیست پزشکی 20,000.00 دلار برای هر ترم
  • کارشناسی ارشد بهداشت عمومی – سطح 1 18,717.33 دلار برای هر ترم
  • کارشناسی ارشد روان درمانی 14,256.00 دلار برای هر ترم
  • دکترای دانشکده علوم سلامت 2,102.40 دلار برای هر ترم
  • کارشناسی ارشد مدیریت ارتباطات 5,259.24 دلار برای هر نیم واحد
  • دکترای دانشکده علوم 2,102.40 دلار برای هر ترم

وبینار بررسی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

قطعا برای بسیاری از شما علاقه‌مندان این سوال وجود دارد که آیا می‌توان بدون مدرک زبان به تحصیل مشغول شد یا خیر؟

این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما را تماشا کنید تا به دقیق‌ترین اطلاعات در یان باره برسید و جهت هرگونه اقدام و یا بررسی شرایط فردی‌تان با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

شناخت بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه مک‌مستر کانادا

دانشگاه مک‌مستر مانند سایر دانشگاه‌های کشور کانادا از بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برخوردار بوده و دانشجویان بین‌المللی با توجه به شرایط خود می‌توانند از آن‌ها برخوردار شوند. دستیابی به این بورسیه‌ها بسیار رقابتی بوده و دانشجویان واجد شرایط بر اساس صلاحیت و قدرت آموزشی و تحصیلی و رهبری و همچنین میزان نیاز مالی از این کمک‌هزینه‌ها برخوردار خواهند شد.

در ادامه برخی از برترین بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه که دانشجویان ایرانی نیز قادر به رسیدن به ‌آنان هستند را خواهیم گفت:

  • جوایز بین‌المللی دانشکده بازرگانی دی گروت Scholar I: جایزه دانش‌پژوه جهانی کسب‌وکار جهانی دی گروت، به ارزش 32,500 دلار (10,000 دلار برای سال اول و قابل تمدید با 7,500 دلار در هر سال با وضعیت تحصیلی خوب)، به دانشجویان بین‌المللی قابل توجهی که به طور تمام وقت در هر برنامه کارشناسی در دانشکده بازرگانی دی گروت ثبت‌نام کرده‌اند.
  • جوایز بین‌المللی دانشکده بازرگانی دی گروت – Scholar II: جایزه دانش پژوه جهانی کسب و کار جهانی دی گروت، به ارزش 25000 دلار (10000 دلار برای سال اول و قابل تمدید با 5000 دلار در هر سال در صورت وضعیت تحصیلی خوب)، به دانشجویان بین المللی قابل توجهی که به طور تمام وقت در هر برنامه کارشناسی در دانشکده بازرگانی دی گروت ثبت‌نام کرده‌اند. این جایزه بر اساس میانگین نمرات است.
  • جایزه جهانی تعالی رئیس دانشکده بازرگانی دی گروت: جایزه جهانی تعالی دانشکده بازرگانی دی گروت، به ارزش 210,000 دلار (50,000 دلار در سال در طول چهار سال به اضافه 10,000 دلار در سطح 1 برای مسکن)، پس از ثبت‌نام در هر برنامه کارشناسی در مدرسه دی گروت برای دانشجویان تمام وقت با هزینه شهریه بین‌المللی باز است. 
  • جوایز بین‌المللی دانشکده مهندسی: جایزه جهانی Dean’s Excellence یک جایزه قابل تجدید برای دانشجویان بین‌المللی است که به صورت تمام وقت (ترم پاییز) ثبت‌نام نموده و شهریه بین‌المللی پرداخت می‌کنند. به دریافت کنندگان 30000 دلار (7500 دلار در سال در طی 4 سال) در مقطع کارشناسی فناوری تعلق می گیرد. علوم کامپیوتر؛ مهندسی؛ برنامه‌های یکپارچه مهندسی زیست پزشکی و علوم بهداشتی رشته‌های مشمول این بورسیه هستند.
  • جوایز بین‌المللی دانشکده علوم انسانی: جایزه جهانی تعالی دانشکده علوم انسانی یک جایزه تجدیدپذیر است. به دریافت کنندگان 25000 دلار در مدت چهار سال (10000 دلار در سطح 1 و 5000 دلار در سطوح 2-4) تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان باید از وضعیت علمی خوبی برخوردار باشند (معدل تجمعی 5.0 یا بالاتر طبق مقیاس درجه بندی McMaster) در برنامه Honors. این بورسیه ممکن است بر اساس میانگین نهایی پذیرش شما از 30 ژوئن 2024 تنظیم شود. همه شرایط و مقررات مربوط به جوایز ورودی را می‌توان در مقطع کارشناسی ارشد یافت.
  • جوایز بین‌المللی دانشکده علوم اجتماعی: جایزه جهانی تعالی رئیس دانشکده علوم یک جایزه تجدیدپذیر است و به گیرندگان در مجموع 32500 دلار طی چهار سال (10000 دلار در سطح 1 و 7500 دلار در سطوح 2-4) تعلق می‌گیرد. گیرندگان باید شرایط مندرج در شرایط و ضوابط (MAPSci – The McMaster Academic Planner) را رعایت کنند.
  • جوایز بین‌المللی دانشکده علوم: جایزه جهانی تعالی دانشکده علوم اجتماعی یک جایزه تجدیدپذیر است. به دریافت کنندگان 25000 دلار در مدت چهار سال (10000 دلار در سطح 1 و 5000 دلار در سطوح 2-4) تعلق می‌گیرد. دریافت کنندگان باید از وضعیت علمی خوبی برخوردار باشند (معدل تجمعی 5.0 یا بالاتر طبق مقیاس درجه بندی McMaster) در برنامه Honors.
  • بورسیه The Woo Family International Entrance Scholarships: مبلغ این بورسیه 3 هزار دلار کانادا خواهد بود و به طور اتوماتیک تمامی دانشجویان برای آن لحاظ شده و  افراد واجد شرایط به آن دست پیدا خواهند کرد.
  • بورسیه Adam Felesky MBA Scholarship: این بورسیه برای دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا خواهد بود که موفق به کسب نمرات ممتازی در آزمون GMAT شوند و نمره آنان بالای 500 باشد.

مدرک زبان مورد نیاز در دانشگاه مک‌مستر کانادا

برای تحصیل در دانشگاه مک‌مستر باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و دانشجویان غیر انگلیسی زبان باید مدرک معتبری جهت نشان دادن میزان تسلط زبانی و دانش زبان انگلیسی خود را به دانشگاه ارائه دهند. 

دقت داشته باشید که باتوجه به رشته‌های تحصیلی مختلف و همچنین مقاطع تحصلی مختلف ممکن است که مدارک موردنیاز و یا سطوح درخواستی در هر دوره با دیگری تفاوت داشته باشد.

به همین خاطر حتما مدرک و سطح و نمره مورد نیاز را در رابطه با رشته تحصیلی انتخابی‌تان مورد بررسی قرار دهید. 

اما مدارکی که در ادامه مشاهده می‌کنید به صورت حداقل در اکثر رشته‌ها و مقاطع تحصیلی این دانشگاه می‌تواند مورد قبول واقع شود:

مدرک زبان انگلیسی سطح و نمره
تافل حداقل 86
آیلتس حداقل 6.5
دولینگو حداقل 120
Cambridge English حداقل 180
PTE حداقل 60
CAEL حداقل 70

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه مک‌مستر کانادا

برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه مک‌مستر متقاضیان باید مدارکی که مورد درخواست دانشگاه و دانشکده مدنظرشان را تهیه، جمع‌آوری و به مرکز ارائه دهند. دقت داشته باشید که همواره مدارکی به صورت عمومی از تمامی متقاضیان و در تمامی رشته‌ها از دانشجویان درخواست خواهد شد. اما ممکن است با توجه به ملیت و شرایط متفاوت افراد یا رشته تحصیلی مدارکی مازاد یا متفاوت نیز خواسته شوند.

به همین خاطر این امر شما را ملزم می‌کند که حتما به طور خاص و طبق شرایط خود از مدارک لازم استعلام کرده و اطلاعات دقیق و به روزی به دست آورید. در ادامه مدارک عمومی که از تمامی دانشجویان در دانشگاه مک‌مستر خواسته خواهد شد را خواهی کفت:

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه مک‌مستر کانادا
  • تکمیل و ارئه فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات (برای دوره کارشناسی) و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • ارائه حداقل معدل لازم در هر رشته تحصیلی ( در صورت درخواست)
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر با سطح خواسته شده
  • انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در دانشگاه مک‌مستر
  • 2 یا 3 توصیه‌نامه از اساتید یا دانشگاه پیشین (برای دوره‌های تحصیلات تکمیلی)
  • نتایج آزمون GMAT برای رشته‌های مالی و تجاری و آزمون GRE برای رشته‌های مهندسی

شناخت و معرفی خوابگاه‌های دانشگاه مک‌مستر کانادا

دانشگاه مک‌مستر یکی از جمله دانشگاه‌هایی است که خوابگا‌ها و اقامتگاه‌های مناسب و کاملی را برای دانشجویان فراهم نموده تا با سکونتی راحت دغدغه نداشته باشند.

در حال حاضر این دانشگاه از 13 اقامتگاه در محوطه خود برخوردار است که انواع اتاق‌های خوابگاهی سنتی و سبک آپارتمان/سوئیت را در هر ساختمان ارائه می‌دهند.

مرکز اقامت و یادگیری پیتر جورج جدیدترین و آخرین ساختمان است که 340 هزار فوت مربع با فضای چند منظوره در پاییز 2019 افتتاح شد و بزرگ‌ترین ساختمان پردیس است. این ساختمان دارای یک اقامتگاه 500 تختخوابی و امکانات کنفرانس در طبقات 4 تا 10 است. دانشجویانی که در این ساختمان اقامتی زندگی می‌کنند از بهترین مناظر دانشگاه و مناطق طبیعی اطراف لذت می‌برند.

شناخت و معرفی خوابگاه‌های دانشگاه مک‌مستر کانادا

این ساختمان همچنین دارای دو سالن سخنرانی دانشجویی جدید با ظرفیت 600 صندلی، دو فروشگاه غذا، پارکینگ زیرزمینی، یک مهدکودک جدید و یک کلاس آموزشی فعال پیشرفته است و شامل 13 اقامتگاه زیر می شود:

  • LES PRINCE HALL
  • MARY E. KEYES RESIDENCE
  • MATTHEWS HALL
  • MCKAY HALL
  • MOULTON HALL
  • WALLINGFORD HALL
  • WHIDDEN HALL
  • WOODSTOCK HALL
  • PETER GEORGE CENTRE FOR LIVING AND LEARNING

باید بدانید که دانشجویان مسئول پرداخت کامل هزینه اقامت برای اتاق اختصاص داده شده خود هستند و دانشجویانی که اقامت‌شان به صورت قطعی و تضمین شده بوده، ملزم به پرداخت ودیعه اقامت خواهند بود که همراه با درخواست اقامت خود ارائه می‌شود. در ادامه مبلغ هزینه پرداختی برای انواع اتاق‌های در دسترس در این خوابگاه‌ها را می‌بینید.

نوع اتاق هزینه اجاره سالانه
اتاق یک نفره 9300 دلار
اتاق دو نفره 8350 دلار
اتاق سه نفره 6450 دلار
اتاق چهار نفره سنتی 6250 دلار
اتاق یک نفره با دسترسی به سرویس بهداشتی تک نفره 9650 دلار
اتاق دو نفره با دسترسی به سرویس بهداشتی تک نفره 8625 دلار
آپارتمان – 4/6 نفر (اتاق یک نفره) 9750 دلار
آپارتمان – 2 نفر (اتاق دو نفره) 9750 دلار
سوئیت – 4 نفر (اتاق یک نفره) 10500 دلار
اتاق دو نفره با تخت دو نفره و سرویس بهداشتی مشترک 9000 دلار
اتاق یک نفره با سرویس بهداشتی مشترک متصل 10200 دلار
اتاق سوپر سینگل با سرویس بهداشتی مشترک متصل 10400 دلار
اتاق دو نفره با تخت دو نفره و حمام اختصاصی 9000 دلار
اتاق یک نفره با تخت دو نفره و حمام اختصاصی 10100 دلار

مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه مک‌مستر کانادا

دانشگاه مک‌مستر یکی از مراکزی است که در رشد و ترقی دنیای علم و همچنین تربیت و آموزش افرد تاثیر گذار نقش پر رنگی داشته است. 

تاکنون افراد بسیاری از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که در سرتاسر کانادا و جهان در حال فعالیت و خدمت سانی هستند. در ادامه اسامی برخی از این افراد مطرح دانشگاه مک مستر را آورده‌ایم:

  • جان فرانکلین کندی بازیگر و کمدین کانادایی
  • یوجین لوی بازیگر و کمدین کانادایی
  • مارتین هایتر شورت بازیگر، کمدین و نویسنده کانادایی و آمریکایی
مشاهیر و افراد مطرح دانشگاه مک‌مستر کانادا
  • ایوان رایتمن فیلمساز کانادایی متولد چکسلواکی
  • ایمان آنیس که بیشتر با نام پوکیمان شناخته می شود، یک شخصیت اینترنتی مراکشی-کانادایی است.
  • دیوید ویلیام توماس بازیگر، کمدین و نویسنده تلویزیونی کانادایی
  • دونا تئو استریکلند یک فیزیکدان نوری کانادایی و پیشگام در زمینه لیزرهای پالسی
  • داگلاس جیمز هنینگ جادوگر، توهم‌پرداز، هنرمند و سیاستمدار کاناداییپ
  • دیوید ایستون یک دانشمند علوم سیاسی آمریکایی متولد کانادا
  • روبرتا لین بوندار یک فضانورد، متخصص مغز و اعصاب و مشاور کانادایی

حمل و نقل و جابه‌جایی به دانشگاه مک‌مستر

برای رسیدن و حمل نقل و جابه‌جای به دانشگاه مک مستر می‌توان از انواع وسیله نقلیه استفاده کرد. دانشجویان بین‌المللی از طریق (YYZ) فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو و (YHM) فرودگاه بین المللی همیلتون می‌توانند به کانادا رسیده و سپس به دانشگاه بروند.

برای رسیدن به پردیس‌های دانشگاه می‌توانید از محیط فرودگاه با استفاده از اتوبوس‌های عمومی، تاکسی و یا اجاره اتومبیل اقدام کنید که هرکدام هزینه‌های متفاوتی دارد. با استفاده از اتوبوس حدود 4 دلار و با تاکسی حدود 25 دلار هزینه باید بپردازید.

برای اطلاع دقیق و بررسی جزئیات این دانشگاه می‌توانید با تیم آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط بوده و یا با دانشگاه تماس برقرار کرده و سوالاتتان را مطرح نمایید.

سوالات پر تکرار دانشگاه مک‌مستر کانادا

سوالات متداولی که در این زمینه برایتان وجود دارد را کارشناسان ما جمع‌آوری نموده‌اند و در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید، با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه نیز در ارتباط باشید.

خیر دانشجویان خارجی برای تحصیل در این دانشگاه باید شهری خود را کامل پرداخت کنند که باتوجه به رشته و مقطع متفاوت خواهد بود.

بله، دانشجویان غیر انگلیسی زبان باید حتما مدارک معتبری را سطوح موردنیاز دانشگاه تهیه کرده و ارائه نمایند.

بله، دانشجویان برتر با سوابق تحصیلی خوب که واجد شرایط باشند می‌توانند از بورسیه‌های مختلفی در این مرکز بهره‌مند شوند.

دانشگاه مک‌مستر در شهر همیلتون کانادا و در ایالت اونتاریو قرار دارد.

این دانشگاه از 10 دانشگاه برتر کانادا بوده و رتبه آن از موسسه Qs 189، از موسسه TIMES 85 و از موسسه شانگهای نیز 98 در بین دانشگاه‌های جهان اعلام شده است.

سابقه ما در دریافت ویزای کشور کانادا را از زبان کلاینت‌هایمان بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه