قوانین کار دانشجویی در کانادا

قوانین کار دانشجویی در کانادا به معیارهایی گفته می شود که برای کار حین تحصیل در این کشور ضروری بوده و از آنجایی که هزینه های تحصیل در کانادا نسبتا بالا است ، افراد می توانند با کار بخشی از این هزینه ها را پرداخت کنند.

در سال های اخیر مشاغل دانشجویی در این کشور رو به افزایش بوده و تعداد زیادی از دانشجویان به منظور کمک به هزینه ها یا کسب تجربه، کار حین تحصیل را انتخاب می کنند.

امروزه دانشگاه های کشور کانادا کیفیت آموزشی بسیار بالایی را ارائه داده و هر ساله تعداد زیادی از سراسر دنیا، این کشور را برای تحصیل انتخاب می کنند.

 

قوانین کار دانشجویی در کانادا

کار دانشجویی  در کانادا تنها از طریق داشتن ویزای تحصیلی یکی از مراکز آموزشی این کشور برای شما امکان پذیر خواهد شد.

فهرست مطالب

در سال پیش این کشور نزدیک به 450000 مجوز تحصیلی جدید صادر کرده و هر ساله این تعداد رو به افزایش است؛ برای اطلاع از شرایط کاری در کشور کانادا از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

اولین شرط برای کار حین تحصیل در این کشور مجوز تحصیلی کانادا بوده و با دارا بودن مجوز و تحصیل به طور تمام وقت در یک موسسه آموزشی کانادایی، شرایط لازم برای کار دانشجویی در این کشور را دارند؛ برای اطلاع از شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور، حتما در کنار این مقاله عنوان هزینه ها و شرایط تحصیل در کانادا را مطالعه فرمایید.

شرایط کار حین تحصیل در کانادا

طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا دانشجویانی که دارای مجوز تحصیل در این کشور بوده، تا زمانی که دارای شرایط زیر باشند نیازی به درخواست برای مجوز کار ندارند . در صورتی رعایت معیار های بالا مجاز هستید به تعداد ساعاتی که می خواهید در محوطه دانشگاه کار کرده و همچنین شما می توانید حدود 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی در خارج از دانشگاه کار کنید.

هنگام تعطیلات هر ترم کار به صورت تمام وقت و امکان اضافه کاری یا دارا بودن 2 شغل پاره وقت همزمان امکان پذیر است . به صورت کلی مهم ترین شرایط کار حین تحصیل در کانادا شامل موارد زیر می شود.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
  • داشتن مجوز تحصیلی معتبر
  • داشتن شماره بیمه اجتماعی (SIN)
  • ثبت نام به عنوان دانشجوی تمام وقت
  • مدت زمان برنامه شما حداقل 6 ماه

ویدیو قوانین کار دانشجویی در کانادا+ پادکست

تمامی دانشجویانی که با ویزای کار به کشور کانادا قدم می گذارند، اجازه کار در این کشور را دارند.

این ویدیو از مونا را تماشا نموده و برای هرگونه اطلاعات دقیق متناسب با شرایط خود با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره قوانین کار دانشجویی در کانادا
قوانین کار دانشجویی در کانادا

بر اساس قوانین کار دانشجویی در کانادا در صورتی که در مجوز تحصیلی خود مجاز به کار کردن نبوده یا در برنامه ای نیمه وقت مشغول به تحصیل باشید، برای کار در این کشور نیاز به مجوز کار حین تحصیل دارید . همچنین اگر در حال حاضر در مرخصی مجاز از تحصیل بوده یا در حال تغییر دانشگاه خود هستید؛ شرایط کار در خارج از دانشگاه را نداشته و تنها زمانی که در این کشور مشغول به تحصیل باشید، امکان کار را دارید.

حقوق کارهای دانشجویی در کانادا

حقوق کارهای دانشجویی در کانادا با توجه به نوع شغل و استانی که قصد زندگی در آن را دارید تعیین می شود؛ اما به صورت کلی برای یک شغل نیمه وقت در کانادا به طور متوسط 22 دلار کانادا در هر ساعت دریافت خواهید کرد.

همچنین شیفت های شبانه احتمالاً حقوق و دستمزد بیشتری را برای دانشجویان نسبت به شیفت های روزانه پرداخت می کنند؛ با توجه به نوع شغل میزان حقوق برای هر ساعت شامل موارد زیر می شود:

زمینه شغلی میانگین پرداخت در ساعت (دلار کانادا) زمینه شغلی   میانگین پرداخت در ساعت (دلار کانادا)
دستیار آموزشی 15.65 پرستار بچه 14.67
معلم خصوصی 15 تا 20 باریستا 11.41
پیشخدمت 11.00 مترجم 21.16
فریلنسر 25.60 فروشنده 12.42 تا 50

بر اساس قوانین کار دانشجویی در کانادا حداقل دستمزد فعلی برای استان های مختلف کانادا در جدول زیر قابل مشاهده بوده و همچنین می توانید برای اطلاع از شرایط زندگی در هر استان این کشور از طریق تلفن های تماس با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

استان میانگین حداقل دستمزد در ساعت استان میانگین حداقل دستمزد در ساعت
آلبرتا 15 بریتیش کلمبیا 15.20
مانیتوبا 11.95 نیوبرانزویک 11.75
نیوفاندلند و لابرادور 12.75 سرزمینهای شمال غربی 15.20
نوناووت 16 نوا اسکوشیا 12.95
انتاریو 14.35 جزیره پرنس ادوارد 13
کبک 13.50 ساسکاچوان 11.81
یوکان 15.20  

مالیات کار حین تحصیل در کانادا

به صورت کلی طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول که تحصیل و کار هستند باید مالیات بر درآمد کانادایی بر درآمد حاصل از تدریس، دستیاری پژوهشی، اشتغال، سرمایه گذاری و درآمد کسب و کار را پرداخت کنند . هر چند تنها اگر درآمد مشمول مالیات شما 49020 دلار کانادا یا بیشتر باشد، مالیات بر درآمد قابل پرداخت است . نرخ پایه مالیات کار حین تحصیل در کانادا برای اولین 49020 دلار از درآمد مشمول مالیات 15٪ بوده و برای اثبات اظهارنامه مالیاتی باید مدارک زیر را ارائه دهید.

مالیات کار حین تحصیل در کانادا

به صورت کلی طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا دانشجویان بین المللی که در این کشور مشغول که تحصیل و کار هستند باید مالیات بر درآمد کانادایی بر درآمد حاصل از تدریس، دستیاری پژوهشی، اشتغال، سرمایه گذاری و درآمد کسب و کار را پرداخت کنند . هر چند تنها اگر درآمد مشمول مالیات شما 49020 دلار کانادا یا بیشتر باشد، مالیات بر درآمد قابل پرداخت است . نرخ پایه مالیات کار حین تحصیل در کانادا برای اولین 49020 دلار از درآمد مشمول مالیات 15٪ بوده و برای اثبات اظهارنامه مالیاتی باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • شماره بیمه اجتماعی 
  • رسید اجاره از صاحبخانه
  • رسیدهای پزشکی
  • دریافت شهریه پرداخت شده برای سال مالیاتی جاری
  • رسید هر کمک مالی به خیریه کانادایی
  • فیش های مالیات بر درآمد مانند T4 یا T4A برای درآمد شغلی و بورسیه ها، جوایز، بورسیه ها
انواع کارهای پاره وقت در بازار کار کانادا

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار کانادا

انواع کارهای پاره وقت در بازار کار کانادا به دو نوع مشاغل درون دانشگاه و بیرون از دانشگاه تقسیم می شوند. امروزه آسان ترین راه برای یافتن شغل در این کشور جستجوی شغل در دانشگاه بوده که به شما کمک می کند در زمان و هزینه های رفت و آمد خود صرفه جویی کنید . به صورت کلی بر اساس قوانین کار دانشجویی در کانادا با یافتن شغل در محیط دانشگاه می توانید بین کار و تحصیل تعادل بسیار خوبی برقرار کرده و از تجربه بسیار خوبی بهره مند شوید. مهم ترین مشاغل موجود در دانشگاه در بخش های کتابخانه، دفتر اداری، کافه تریا، کتابفروشی، راهنمای پردیس، پشتیبانی فنی و دستیار آموزشی می شود.

همچنین هر روز تعداد بسیار زیادی از مشاغل خارج از دانشگاه وجود داشته که می توانید از بین آنها گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید . مهم ترین مسئله این است که مطمئن شوید واجد شرایط کار در خارج از دانشگاه بدون مجوز کار هستید . به صورت کلی نباید هیچ یک از شرایط مجوز تحصیل خود را نقض نکنید، در غیر این صورت باید کانادا را ترک کنید؛ از مهم ترین مشاغل پاره وقت طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • خدمات مشتری
  • صندوقدار
  • معلم خصوصی
  • مترجم
  • فریلنسر
  • پرستار بچه
  • راننده
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

برندهای کاری محبوب دانشجویان در کانادا

بدون شک یافتن مشاغل دانشجویی از اولین تجربیات کاری هر دانشجو بوده و اهمیت بسیار زیادی دارد؛ امروزه مشاغل مختلفی در این کشور وجود داشته اما بهترین راه برای شروع کار دانشجویی در کانادا این بوده که اولین شغل خود را در شرکتی معتبر شروع کنید.

در این صورت می توانید رزومه ی درخشان تری را برای خود به وجود آورید؛ طبق نظرسنجی ها برندهای کاری محبوب دانشجویان در کانادا شامل موارد رو به رو می شود:

به صورت کلی این کشور جزو بهترین ها در دنیا بوده و هر ساله به منظور تکمیل کادر خود افراد مختلف را استخدام می کنند؛ برای اطلاع از شرایط کاری در این کشور و شرایط مهاجرت، توصیه می کنیم با لمس عنوان بهترین راه های مهاجرت به کانادا عنوان مربوطه را مطالعه فرمایید.

  • مایکروسافت: یکی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان، مجموعه متنوع محصولات نرم افزاری بوده و از آوریل 2019، مایکروسافت تنها سومین شرکت دولتی ایالات متحده است که بیش از 1 تریلیون دلار ارزش دارد.
  • شرکت تسلا: در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و انرژی خورشیدی تخصص داشته و این شرکت به رهبری ایلان ماسک به یکی از محبوب ترین و موفق ترین شرکت ها در جهان تبدیل شده است؛ این شرکت هر ساله دانشجویان و فارغ التحصیلان زیادی را به خود جذب می کند.
  • شرکت اپل: شرکتی پیشرو در زمینه تولید محصولات هوشمند بوده و در زمینه نرم افزار نیز پیشرو است؛ این شرکت همچنین در سال های اخیر سرمایه گذاری های هنگفتی را در زمینه پخش موسیقی و تلویزیون انجام داده است.

Popular Students' Jobs in Canada

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی

طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا اولین قدم برای یافتن شغل دانشجویی در این کشور ایجاد یک رزومه دقیق شامل ریز نمرات آموزشی، مهارت ها و تجربیات، دستاوردها و… است؛ به صورت کلی برای پاسخ به سوال چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی باید از طریق راه های زیر اقدام کنید.

چگونگی پیدا کردن کار دانشجویی
  • پورتال های شغلی آنلاین:

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی سایت ها و شبکه های مختلفی ایجاد شده که به شما کمک می کنند با توجه به ترجیحات خود در مکان و نوع کاری که به آن علاقه دارید، شغل مناسب را پیدا کنید.

  • روزنامه های محلی:

روزنامه های محلی برای آگاهی از مشاغل خارج از دانشگاه مناسب بوده و شما می توانید با دنبال کردن یک روزنامه محلی، کارهای موجود در اطراف خود را پیگیری کنید.

  • تابلوهای اعلانات:

تابلوهای اعلانات راهی عالی برای یافتن شغل در محیط دانشگاه بوده؛ شما می توانید با توجه به ترجیحات خود شغل مورد نظرتان در دانشگاه را پیدا کنید؛ از بهترنی این مشاغل می توان به دستیار آموزشی و دستیار تحقیقاتی اشاره کرد.

  • شبکه‌ ارتباطات:

یکی دیگر از راه های یافتن شغل در این کشور سوال در مورد فرصت های شغلی اطراف از آشنایان و هم کلاسی ها بوده؛ بسیاری از افراد در محل کار خود فرصت های شغلی ای می شناسند که می توانند به شما پیشنهاد دهند.

  • مرکز شغلی: تقریبا تمامی دانشگاه های کشور کانادا دارای تیمی حرفه ای بوده که به دانش[ویان کمک می کنند شغل پاره وقت مناسب خود را پیدا کنند.

چنانچه می خواهید مهاجرت و تحصیل موفق تری به کانادا را برای خود رقم بزنید ، مطالب جمع آوری شده در مقالات زیر را نیز از دست ندهید:

شهرهای مناسب کار دانشجویی در کانادا

به صورت کلی هر شهر در این کشور برای یک موقیت مناسب بوده و امکانات متنوعی را به ساکنین خود ارائه می دهد؛ از همین رو شناخت شهرهای مناسب کار دانشجویی در کانادا به شما کمک کرده تا بهترین شهر را برای تحصیل و کار انتخاب کنید؛ امروزه مونترال، تورنتو، ونکوور و انتاریو از بهترین مکان ها برای تحصیل و کار در کانادا هستند.

این شهرها برای تحصیل و کار دانشجویی در کانادا بسیار مناسب بوده و مقر برخی از بهترین دانشگاه های این کشور هستند؛ همچنین دارای فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان بین المللی بوده و با ارائه امکاناتای مانند حمل و نقل مدرن و سریع، ارائه مساکن مقرون به صرفه برای دانشجویان و… تحصیل در این کشور را برای دانشجویان آسان می کند.

  • مونترال: بدون شک بهترین شهر برای تحصیل در این کشور، مونترال بوده که در زمینه علم، فناوری، هوانوردی و فناوری اطلاعات حرف اول را می زند؛ این شهر آموزش عالی ارائه داده و دارای صنعت نوآوری و سرگرمی بسیار محبوبی بوده که فرصت های شغلی متنوعی برای دانشجویان ایجاد می کند.
  • تورنتو: این شهر برای تحصیل در رشته هایی مانند علوم، مطالعات بازرگانی و هنر بوده و برنامه های تحصیلی بسیار متنوعی را ارائه می دهد؛ همچنین تورنتو دارای فرصت های شغلی مختلف در زمینه های متنوعی بوده و دارای جمعیت بسیار زیادی فارسی زبان است.
  • ونکوور: این شهر بهترین گزینه برای تحصیل در رشته هایی مانند رسانه های دیجیتال، مهندسی یا فناوری اطلاعات است و علاوه بر دانشگاه ها ، مدارس معتبری نیز در این شهر وجود دارند که سالانه میزبان دانش آموزان خارجی زیادی نیز هستند . بر روی عنوان شرایط تحصیل در مدارس کانادا کلیک کنید تا به دقیق ترین جزئیات در این زمینه نیز برسید.

مزیت های انجام کار دانشجویی

کار حین تحصیل در کشور کانادا برای شما می تواند مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد؛ امروزه تحصیل در دانشگاه های این کشور نسبتا پر هزینه بوده اما شما می توانید با انجام مشاغل پاره وقت منبع درآمدی خوبی داشته و از این درآمد به منظور تامین مالی بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا استفاد کنید.

از دیگر مزیت های انجام کار دانشجویی می توان به استقلال مالی و مسئولیت پذیر شدن اشاره کرد؛ این کار به شما برنامه ریزی و مسئولیت پذیری می آموزد و باعث شده تا بتوانید استقلال مالی بیشتری داشته باشید.

با انجام کار دانشجویی که به رشته تحصیلیتان مربوط بوده، می توانید تجربیات کاری بسیار خوبی به دست آورده و از این ترجبیات در آینده استفاده کنید. ایجاد مهارت کاری و همچنین آشنایی با افراد جدید از دیگر مزایا می باشد.

مزیت های انجام کار دانشجویی

هر چند در کنار مزایای زیاد، کار حین تحصیل در کانادا می تواند باعث شده تا کم تر بر روی درس های خود تمرکز کرده و در صورت عدم برنامه ریزی مناسب موجب افت تحصیلی شود؛ به هر حال برای کسب اطلاعات کامل تر در مورد شرایط کاری و قوانین کار دانشجویی در کانادا از طریق دو شعبه تهران در دفاتر مرکزی و غرب و دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

همچنین برای اطلاع از شرایط کاری و نحوه ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی، حتما مقاله شرایط مهاجرت کاری و ویزای کار کانادا را مطالعه کنید.

سوالات پر تکرار قوانین کار دانشجویی در کانادا 

چنانچه جزئیات بیشتری را در رابطه با قوانین کار دانشجویی در کانادا می خواهید ، با درج پرسش خود در بخش دیدگاه از راهنمایی های مشاورین ما بهره مند شوید.

به صورت کلی دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید به صورت تمام وقت در دانشگاه تحصیل کرده و دارای مجوز تحصیل باشند.

با دارا بودن مجوز تحصیلی دانشجویان می توانند حدود 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی در خارج از دانشگاه کار کنند.

بهترین شهرها برای تحصیل و کار در این کشور شامل مونترال، تورنتو، ونکوور و انتاریو می شود.

از مهم ترین مزایای کار دانشجویی می توان به منبع درآمدی، ایجاد استقلال مالی و کسب تجربه کاری اشاره کرد.

طبق قوانین کار دانشجویی در کانادا اگر درآمد مشمول مالیات شما 49020 دلار کانادا یا بیشتر باشد باید مالیات پرداخت کنید.

در ادامه ویدیو کلاینت های ما به شما کمک می کنند تا آی مهاجرتی را هر چه بیشتر بشناسید:

نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد سمیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه