بررسی شرایط اپلای و پذیرش دانشگاه وسترن کانادا در 2024

دانشگاه وسترن از دانشگاه‌های برتر و درجه اول کانادا است که برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دوره‌های دکترا مقصدی بسیار قوی و ایده‌آل شناخته می شود. بیش از 246 سال است که این دانشگاه در حال فعالیت بوده و در طی این مدت افراد بسیار موفق و حتی مطرحی موفق به فارغ‌التحصیلی از این مرکز شده‌اند.

این دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی در علم پزشکی نیز بوده و اخذ مدرک پزشکی آن اعتبار بسیار بالایی در کانادا و حتی جهان دارد. دانشگاه وسترن در میان 1% موسسات آموزش عالی برتر در سراسر جهان رتبه‌بندی شده و یکی از اعضای مؤسس U15، گروه برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی کانادا نیز می‌باشد.

بررسی شرایط اپلای و پذیرش دانشگاه وسترن

با انتخاب دانشگاه وسترن می توانید در برترین رشته های تحصیلی از جمله پزشکی با کمترین هزینه به تحصیل پرداخته و با اعتبار مدرک خود به بازار کار قدم بگذارید.

فهرست مطالب

در حال حاضر بیش از 34917 دانشجو در این مکان در حال تحصیل هستند که از این مقدار تعداد 4698 نفر دانشجوی بین‌المللی از 118 کشور دنیا را شامل می‌شوند. 

همچنین این مرکز موفق به ثبت رکورد نرخ اشتغال 92.3٪ فارغ‌التحصیلان 6 ماه پس از فارغ التحصیلی شده است.

ضمن این‌که در حال حاضر بیش از 355 هزار فارغ‌التحصیل این مرکز در 160 کشور در سراسر جهان در حال فعالیت هستند. با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا این دانشگاه را بهتر بشناسیم. 

ضمنا توصیه می‌کنیم که حتما از شرایط تحصیل در کانادا مطلع شوید و نظام آموزشی و چگونگی پذیرش در آن را بشناسید.

معرفی خلاصه دانشگاه وسترن انتاریو کانادا

دانشگاه وسترن انتاریو (UWO) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در شهر لندن و استان انتاریو، کانادا است و پردیس اصلی در زمینی به مساحت 455 هکتار قرار دارد که توسط محله‌های مسکونی و رودخانه تیمز که قسمت شرقی پردیس را به دو نیم می‌کند، احاطه شده است. این دانشگاه دوازده دانشکده و مدرسه علمی دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
بررسی شرایط اپلای و پذیرش دانشگاه وسترن

این دانشگاه در 7 مارس 1878 توسط اسقف اسحاق هلموت به عنوان دانشگاه غربی لندن، انتاریو تأسیس و کالج هورون را که در سال 1863 تأسیس شده بود، در خود جای داد. چهار دانشکده اول هنر، الهیات، حقوق و پزشکی بودند و دانشگاه در سال 1908 غیر مذهبی شد.

از آغاز سال 1919، دانشگاه به چندین کالج فرقه‌ای وابسته بود و در دوران پس از جنگ جهانی دوم به طور قابل توجهی رشد کرد و تعدادی دانشکده و مدارس به آن اضافه شد. همچنین تیم‌های دانشگاهی وسترن، معروف به موستانگ‌های وسترن، در کنفرانس دو و میدانی دانشگاه انتاریو U Sports به رقابت می‌پردازند.

معرفی ساختمان‌ها و پردیس‌های دانشگاه وسترن کانادا

معرفی ساختمان‌ها و پردیس‌های دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن انتاریو در شهر لندن و در انتهای جنوب غربی کریدور کبک سیتی-ویندزور قرار دارد و بیش‌تر محوطه دانشگاه توسط محله‌های مسکونی احاطه شده و رودخانه تیمز بخش شرقی پردیس را به دو نیم می‌کند. جاده غربی شریان حمل و نقل اصلی دانشگاه است که از شمال به جنوب در حرکت می‌باشد. پردیس مرکزیکه شامل اکثر خوابگاه‌های دانشجویی و امکانات آموزشی دانشگاه است، تقریباً 170.8 هکتار است.

خوابگاه‌های دانشجویی بیش‌ترین بخش از مساحت ساختمان‌های وسترن را تشکیل می‌دهند و تقریباً 31 درصد از کل فضای ساختمان برای استفاده مسکونی اختصاص دارند. امکانات آموزشی و پژوهشی نیز دومین بخش بزرگ از فضای ساختمان در حدود 28% را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که بیش‌تر این امکانات برای تحقیق استفاده شده و 48 درصد از کل امکانات آموزشی و پژوهشی به این منظور اختصاص یافته است. تقریباً 27 درصد از کل امکانات آموزشی و پژوهشی از کلاس‌های درس تشکیل شده و 24 درصد باقی مانده را آزمایشگاه‌های آموزشی تشکیل می‌دهند.

توسعه پردیس فعلی دانشگاه نیز در دهه 1920 آغاز شد و بسیاری از اولین ساختمان‌های دانشگاه از طرح‌های گوتیک دانشگاهی استفاده می‌کردند که پس از گسترش محوطه دانشگاه در اواخر دهه 1960، دانشگاه تعهدات قبلی خود را برای طرح‌های گوتیک دانشگاهی به نفع طرح‌های معماری بروتالیستی و مدرنیستی کنار گذاشت.

در سال 2000، برنامه‌ریزی برای پردیس مرکزی وسترن مجدداً مفهوم‌سازی شد و هسته آن تنها به ساختمان‌های دانشگاهی اختصاص یافت. این طرح دانشگاه کالج هیل را به عنوان نقطه کانونی می‌دید که بخش پایینی پردیس را با دره جنوبی پیوند می‌داد. طرح جامع پردیس در سال 2006 خواستار حفاظت و تاکید مجدد بر ساختمان‌های دانشگاهی گوتیک وسترن شد.

دیگ بخار- نیروگاه دانشگاه قدیمی‌ترین ساختمان در محوطه مرکزی دانشگاه است که در سال 1922 افتتاح شد و قدیمی‌ترین ساختمان‌های دانشگاهی در محوطه مرکزی دانشگاه کالج و ساختمان فیزیک و نجوم قرار گرفته‌اند. هم اکنون نیز ساختمان مهندسی آمیت چاکما جدیدترین ساختمان دانشگاهی در محوطه دانشگاه است که در سپتامبر 2018 افتتاح شد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

دانشکده‌های دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن یک دانشگاه جامع و کامل است که تلاش کرده تا اندازه ممکن انواع دانشجویان علاقمند به حوزه‌های مختلف تحصیلی و رشته‌های گوناگون را به خود جذب نماید. 

به همین خاطر از تعداد دانشکده‌های خوبی برخوردار است که رشته‌های متنوع و مطرحی را به دانشجویان علاقمند ارائه می‌کنند. این دانشگاه دارای 12 دانشکده است:

  • دانشکده هنر و علوم انسانی
  • دانشکده موسیقی دان رایتدانشکده تحصیلات
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی و فوق دکترا
  • دانشکده علوم بهداشتی
  • دانشکده اطلاعات و مطالعات رسانه ای
  • دانشکده قانون
  • مدرسه تجارت آیوی
  • دانشکده پزشکی و دندانپزشکی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده علوم اجتماعی

رشته‌های پر طرفدار برتر دانشگاه وسترن کانادا

همان‌طورکه گفتیم دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه وسترن گزینه‌های بسیار متنوع و خوبی را در رشته‌های مختلف پیش روی خود می‌بینند که تقریبا می‌تواند اکثر دانشجویان علاقمند را راضی نماید. در ادامه ما برخی از برترین و پرطرفدارترین رشته‌های حال حاضر این دانشگاه را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم:

مقطع تحصیلی

رشته

کارشناسیحسابداری، مدیریت کسب و کار، آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی، پرستار مراقبت‌های اولیه بهداشتی، مدیریت دولتی، قانون معدن، امور مالی و پایداری، رهبری مهندسی و نوآوری،کسب و کار و پایداری
کارشناسی ارشدآناتومی و زیست سلولی، انسان شناسی، نجوم، بیوشمی، زیست شناسی، مهندسی زیست، مدیریت کسب و کار، مهندسی شیمی و بیوشیمی، شیمی، مهندسی عمران و محیط زیست، انگلیسی، کلاسیک، مطالعات آموزش و پرورش، مهندسی برق و کامپیوتر، پزشکی خانواده، مطالعات فرانسه، جغرافیا و محیط زیست، تاریخ، حرکت شناسی، حقوق، مدیریت، مطالعات رسانه‌ای
دکتراآناتومی و زیست سلولی، فلسفه، نجوم، بیوشیمی، زیست شناسی، مهندسی زیست، مدیریت کسب و کار، شیمی، انگلیسی، کلاسیک، مطالعات آموزش و پرورش، پزشکی خانواده، مطالعات فرانسه، جغرافیا و محیط زیست، تاریخ، حرکت شناسی، حقوق، مدیریت، مطالعات رسانه‌ای

دانشگاه وسترن کانادا در جهان چه رتبه‌ای دارا است؟

دانشگاه وسترن از 10 دانشگاه برتر و معتبر کشور کانادا است که پذیرش و تحصیل در آن به تنهایی خود یک موفقیت بزرگ است. این مرکز آموزشی همواره جز 1% دانشگاه تاپ جهان قرار داشته و افتخار بسیار بزرگی محسوب می‌شود. در حال حاضر نیز مدرک دریافتی از آن در اکثر کشورهای جهان دارای اعتبار بسیاری بالایی است.

همانطور که می‌دانید برخی موسسات برتر هرساله دانشگاه‌ها را مورد بررسی و نظارت دقیق قرار داده و بر اساس کیفیت آموزش، اعتبار مدرک، خدمات و امکانات رتبه‌بندی می‌کنند که بسیار مهم بوده و به آنان ارزش و اعتبار می‌بخشد. 

در ادامه رتبه این دانشگاه در جهان را از منظر این موسسات برتر مشاهده خواهید کرد:

موسسه معتبر رتبه جهانی
QS 114
TIMES 201-250
US News 300
Shanghai 201-300
Webometrics 166
ARWU 300

بررسی خلاصه سایت دانشگاه وسترن کانادا

شما می‌توانید با مراجعه به سایت اینترنتی https://www.uwo.ca/ به سایت آنلاین دانشگاه وسترن دسترسی پیدا کنید. شما با ورود با صفحه اصلی دانشگاه در همان ابتدا در بالای صفحه کلیدهای میانبری برای دسترسی به اطلاعات و معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه، بخش تحقیقات، شرایط پذیرش، آکادمی‌ها و پردیس‌های دانشگاه قرار داده شده است.

همچنین در همان صفحه ابتدایی شما می‌توانید آخرین اخبار و جدیدترین موضوعات در حال پیگیری در دانشگاه و همچنین به بخش‌های تحصیلات کارشناسی و تحصیلات تکمیلی وارد شوید و از جزئیات رشته‌ها و ددلاین‌های هرکدام و همچنین شرایط لازم و مدارک موردنیاز جهت پذیرش در هریک از آن‌ها مطلع گردید.

دقت داشته باشید که این سایت دانشگاه علاوه بر اطلاع رسانی و معرفی دانشگاه، برای ثبت‌نام و ارسال درخواست نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و شما باید از طریق همین دامنه برای پذیرش خود اقدام نمایید. توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و از آنان اطلاعات بیش‌تری درباره سایت دانشگاه به دست آورید.

ددلاین‌ و آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه وسترن کانادا 2024

دقت داشته باشید که برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه وسترن باید حتما به مهلتی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود دقت کافی داشته باشید. 

همواره یک حداکثر زمان اعلام خواهد شد که دیگر پس از آن نمی‌توانید برای پذیرش رشته مربوطه در ترم آینده اقدام نمایید.

ممکن است این ددلاین‌ها با تغییراتی در هر دوره پذیرش مواجه شوند به همین خاطر همواره به طور دقیق و به روز از این موضوع اطلاع کسب نمایید. 

در ادامه ددلاین رشته‌های مختلف این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

رشته تحصیلی ددلاین
پزشکی اکتبر
حقوق، دندانپزشکی نوامبر
آموزش دسامبر
موسیقی، پرستاری، هنر و علوم انسانی، فوریه
هوانوردی و مددکاری اجتماعی مارچ
مهلت شروع درخواست دوره‌های پاره وقت در جولای (ترم تابستانی) می
مهلت درخواست شروع دوره‌های پاره وقت در سپتامبر (ترم‌های پاییز/زمستان و مطالعات از راه دور پاییز/زمستان) جولای

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا 2024

هزینه تحصیل یکی از مهم‌ترین پارامترهای تعیین کننده در انتخاب مقصد تحصیلی برای دانشجویان است. قطعا مطلع هستید که کانادا کشور ارزانی برای تحصیل نیست اما از کشورهای آمریکا، انگلستان و استرالیا همچنان ارزان‌تر است. همچنین شهریه دانشگاه وسترن با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود اما به طور کلی شهریه سال اول در حدود 45 هزار تا 61 هزار دلار خواهد بود.

دقت داشته باشید که در دوره کارشناسی شهریه سال‌های تحصیلی دوم به بعد در هر رشته حداکثر 4% گران‌تر از شهریه سال اول خواهد بود. در ادامه شهریه سال اول برخی از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

  • رشته تحصیلی شهریه سالانه (دلار کانادا)
  • کارشناسی هنر و علوم اجتماعی 44,830.88 دلار
  • کارشناسی علوم 44,855.88 دلار
  • کارشناسی علوم سلامت، موسیقی و حرکت شناسی 44,880.88 دلار
  • کارشناسی مهندسی 60,984.88 دلار
  • کارشناسی پرستاری 56,844.88 دلار
  • دندانپزشکی 140,018.74 دلار
  • کارشناسی حقوق 48,909.74 دلار
  • کارشناسی آموزش 43,057.74 دلار
  • پزشکی 89,286.74 دلار
  • کارشناسی کسب و کار 59,504.74 دلار
  • کارشناسی ارشد هنر 3,554.24 دلار
  • دکترای هنر 8,017.91 دلار
  • کارشناسی ارشد مهندسی بیومدیکال 8,017.91 دلار
  • دکترای مهندسی بیومدیکال 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد برق و علوم کامپیوتر 8,017.91 دلار
  • دکترای برق و علوم کامپیوتر 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک و مواد 8,017.91 دلار
  • دکترای مهندسی مکانیک و مواد 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد حرکت شناسی 8,017.91 دلار
  • دکترای حرکت شناسی 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد پرستاری 13,904.91 دلار
  • دکترای پرستاری 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد حقوق 10,710.91 دلار
  • دکترای حقوق 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد شیمی 8,017.91 دلار
  • دکترای شیمی 3,554.24 دلار
  • کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر 8,017.91 دلار
  • دکترای علوم کامپیوتر 3,554.24 دلار

البته این‌ها همه مربوط به هزینه‌های دانشگاه خواهد بود و شما به عنوان یک دانشجوی خارجی نباید از هزینه‌های زندگی در شهر لندن کانادا غافل شوید که برای هر شخص می‌تواند مبلغی متفاوت را شامل شود. طبق آخرین آمار هزینه زندگی ماهانه دانشجویان در شهر لندن بدون در نظر گرفتن هزینه مسکن یا خوابگاه می‌تواند 2000 دلار کانادا را در بر بگیرد.

همچنین اگر دانشجویان قصد اقامت در خوابگاه را نداشته باشند، باید هزینه‌ای 5 تا 9 هزار دلار کانادا را برای اجاره آپارتمان در نظر بگیرند. ضمنا باتوجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان باید سالانه مبلغی از 1500 تا 3 هزار دلار کانادا را نیز برای خرید و تهیه کتاب اختصاص دهند.

وبینار بررسی فرصت تحصیل در خارج از کشور بدون مدرک زبان

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور، آشنایی و تسلط به زبان رسمی کشور مقصد است که در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما شرایط تحصیل بدون مدرک زبان را در کشورهای مختلف جهان برای شما عزیزان شرح داده است.

تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه اقدام با مشاورین ما تماس بگیرید و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

ددلاین‌ و آخرین مهلت پذیرش در دانشگاه وسترن کانادا 2024

دقت داشته باشید که برای پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه وسترن باید حتما به مهلتی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود دقت کافی داشته باشید. 

همواره یک حداکثر زمان اعلام خواهد شد که دیگر پس از آن نمی‌توانید برای پذیرش رشته مربوطه در ترم آینده اقدام نمایید.

ممکن است این ددلاین‌ها با تغییراتی در هر دوره پذیرش مواجه شوند به همین خاطر همواره به طور دقیق و به روز از این موضوع اطلاع کسب نمایید. 

در ادامه ددلاین رشته‌های مختلف این دانشگاه را مشاهده خواهید کرد:

رشته تحصیلی ددلاین
پزشکی اکتبر
حقوق، دندانپزشکی نوامبر
آموزش دسامبر
موسیقی، پرستاری، هنر و علوم انسانی، فوریه
هوانوردی و مددکاری اجتماعی مارچ
مهلت شروع درخواست دوره‌های پاره وقت در جولای (ترم تابستانی) می
مهلت درخواست شروع دوره‌های پاره وقت در سپتامبر (ترم‌های پاییز/زمستان و مطالعات از راه دور پاییز/زمستان) جولای

با انتخاب کشور کانادا به عنوان مقصد تحصیلی خود، مقالات زیر را مطالعه کنید تا به شناخت هر چه بیشتر زمینه تحصیل این کشور برسید:

معرفی بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه وسترن کانادا

یکی از ویژگی‌های بسیار خوب و در دسترس دانشجویان در دانشگاه وسترن، امکان بهره‌مند شدن از بورسیه‌های تحصیلی مختلفی است که در این مرکز برای دانشجویان کانادایی و بین‌المللی در نظر گرفته شده است. این برنامه‌ها هرکدام دارای شرایط و ضوابطی مشخص و متفاوت از یکدیگر بوده و هرکدام مبلغی متفاوت را به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌کنند.

دقت کنید دستیابی به بورسیه در این دانشگاه پر متقاضی بوده و بسیار رقابتی است. به همین خاطر باید تمامی ویژگی‌ها و توانایی‌هایتان را ارائه کنید. در ادامه برخی از بورسیه‌های مناسب دانشجویان ایرانی را خواهیم گفت:

  • Western Scholarship of Excellence 250: بورسیه تحصیلی به مبلغ 8000 دلار (6000 دلار در سال اول به اضافه 2000 دلار برای تجربه تحصیلی اختیاری در خارج از کشور.) و بر اساس معدل دوه دبیرستان اعطا می‌شود.
  • Western Scholarship of Distinction: بورسیه به تعداد نامحدود به ارزش 3500 دلار (2500 دلار در سال اول به اضافه 1000 دلار برای تجربه تحصیل اختیاری در خارج از کشور) و به افرادی تعلق خواهد گرفت که معدل آنان از 92% تا 100% باشد.
  • Western Admission Scholarship: بورسیه به تعداد نامحدود به ارزش 2500 دلار (1500 دلار در سال اول به اضافه 1000 دلار برای تجربه تحصیل اختیاری در خارج از کشور) و به افرادی تعلق خواهد گرفت که معدل آنان از 90% تا 91.9% باشد.
  • بورسیه ورودی ملی Neen Hodgins: بورسیه به ارزش 80 هزار دلار که در دوره 4 ساله و هر سال 20 هزار دلار پرداخت خواهد شد.
  • بورسیه های ورودی رئیس جمهور : بورسیه به ارزش 70000 دلار (25000 دلار برای سال اول، 15000 دلار سالانه برای سال های دوم تا چهارم)
  • 4 بورسیه به ارزش 65000 دلار: (20000 دلار برای سال اول، 15000 دلار سالانه برای سال های دوم تا چهارم) 
  • 15 بورسیه به ارزش 50000 دلار: (20000 دلار برای سال اول، 10000 دلار سالانه برای سال های دو تا چهار)
  • بورسیه تحصیلی ادامه تحصیل بریل آیوی: بورسیه 92 هزار دلاری که سالانه 23 هزار دلار به مدت 4 سال را پوشش خواهد داد.
  • بورسیه ورودی بین المللی رئیس جمهور نین هاجنز: بورسیه 80 هزار دلاری که سالانه 20 هزار دلار به مدت 4 سال را پوشش خواهد داد.
  • بورسیه‌های ورودی رئیس جمهور بین المللی: 3 بورسیه به ارزش 50 هزار دلار (20000 دلار برای سال اول، 10000 دلار سالانه برای سال های دوم تا چهارم)
  • بورسیه‌های ورودی دانشکده: 15 بورسیه به ارزش 30 هزار دلار (12000 دلار برای سال اول، 6000 دلار سالانه برای سال های دوم تا چهارم)
  • بورسیه ملی تحصیل در خارج از کشور: 46 بورسیه 2500 دلاری برای حداکثر 4 ماه (یک ترم)، 5000 دلار برای بیش از 4 ماه (بیش از یک ترم)

زبان تدریس در دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن یک دانشگاه انگلیسی زبان در کانادا است و دانشجویان غیر انگلیسی زبان باید بتوانند از تسلط بالایی به این زبان برخوردار باشند تا قادر به ادامه تحصیل و اخذ مدرک از این دانشگاه شوند. 

توجه داشته باشید که این دانشگاه از دانشجویان مدارک معتبری را برای تسلط قدرت زبان درخواست می‌کند که در هر مقطع متفاوت است.

مدارک موجود در جدول می‌توانند برای ارائه به دانشگاه وسترن معتبر باشند:

مدرک زبان

سطح و نمره

تافل

کارشناسی حداقل 83 ارشد و دکترا حداقل 86

آیلتس

حداقل 6.5

دولینگو

حداقل 115

Cambridge English

حداقل 180

CAEL

حداقل 60

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه وسترن کانادا

اگر به دنبال پذیرش در دانشگاه وسترن هستید، باید مدارک مورد درخواست این مرکز را فراهم آورده و به همراه درخواست پذیرش خود به آنان ارسال کنید. 

دقت کنید که پذیرش در این دانشگاه باتوجه به رشته، ملیت متقاضی و مقطع تحصیلی مختلف می‌تواند برای هر متقاضی تفاوت‌هایی داشته باشد.

پس همواره از طریق کارشناسان آی مهاجرتی یا از طریق ارتباط با دانشگاه از آخرین و جدیدترین مدارک لازم برای پذیرش در رشته تحصیلی انتخابی‌تان اطلاعات کاملی کسب کنید. اما باید گفت که مدارک زیر قطعا مورد نیاز خواهند بود:

مدارک مورد نیاز پذیرش در دانشگاه وسترن کانادا
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست پذیرش
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات مقطع پیشین
  • مدرک معتبر زبان در سطوح موردنیاز
  • ارائه انگیزه‌نامه و هدف از تحصیل در وسترن
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • ارائه هرگونه مقالات و پژوهش‌های بین‌المللی

خوابگاه‌ و اقامتگاه‌های دانشگاه وسترن کانادا

دانشگاه وسترن یکی از کامل‌ترین و مناسب‌ترین خوابگاه‌ها و محل اقامت را برای دانشجویان خود فراهم آورده است. این دانشگاه از 12 خوابگاه برخوردار بوده که در حال حاضر 6200 دانشجوی کارسناسی از 66 کشور جهان در آن ساکن هستند.

از خوابگاه 457 نفره به سبک سنتی در تالار تاریخی دلاور، تا سالن پر جنب و جوش 988 تخته‌ای هیبریدی انتاریو، هر اقامتگاه محیطی حمایتی را فراهم می‌کند که در آن دانشجویان می‌توانند با منابع دانشگاه ارتباط برقرار کنند و در رویدادها و برنامه‌ها شرکت کنند.

ساختمان‌های خوابگاهی به 3 دسته کلی سنتی، سوییت‌های دانشجویی و ساختمان‌های ترکیبی تقسیم‌بندی می‌شوند و محل اقامت دانشجویان تازه وارد همواره جدا از دانشجویان دیگر است. در ادامه هزینه اقامت در هریک از 12 خوابگاه را مشاهده خواهید کرد:

خوابگاه‌ و اقامتگاه‌های دانشگاه وسترن کانادا

نوع خوابگاه

نام خوابگاه

هزینه اقامت

سنتی

DELAWARE HALL یک نفره 10290 دلار دو نفره 9570 دلار
MEDWAY-SYDENHAM HALL یک نفره 10290 دلار دو نفره 9570 دلار
SAUGEEN-MAITLAND HALL یک نفره 10290 دلار دو نفره 9570 دلار

سوئیت دانشجویی

ALUMNI HOUSE یک نفره 10470 دلار
ELGIN HALL یک نفره 12200 دلار
ESSEX HALL یک نفره 12200 دلار
LAMBTON HALL یک نفره 11860 دلار
LONDON HALL یک نفره 12200 دلار

ساختمان ترکیبی

BAYFIELD HALL دو نفره 10100 دلار
Clare Hall دو نفره 11520 دلار
ONTARIO HALL یک نفره 11860 دلار دو نفره 10920 دلار
PERTH HALL یک نفره 11860 دلار دو نفره 10920 دلار

همچنین در خوابگاه‌های دانشگاه وسترن خدماتی نظیر سالن مطالعه، سالن تمرین و ورزش، اینترنت وای فای رایگان، اتاق موسیقی، سالن غذاخوری، امکانات رختشویی و میز پذیرش 24 ساعته نیز در دسترس دانشجویان قرار داده شده است.

مشاهیر دانشگاه وسترن کانادا

Canada Western University celebrities

دانشگاه وسترن سال‌های بسیاری است که به آموزش و پرورش متخصصان و اندیشمندان مشغول است و در طی این سال‌ها افراد مهم و تاثیرگذاری را به جامعه تحویل داده است. این افراد خود به تنهایی می‌توانند یک کارنامه موفق از این دانشگاه تلقی شوند. از برترین مشاهیر دانشگاه وسترن می‌توان به افراد زیر اشاره کرد:

  • آلن ویلیس تیک بازیگر، ترانه سرا و مجری برنامه‌های تاک شوی کانادایی-آمریکایی.
  • ترنس توماس کوین اولری که با نام‌های آقای شگفت‌انگیز و مرد افرا نیز شناخته می‌شود، یک تاجر، سرمایه‌گذار، روزنامه نگار و شخصیت تلویزیونی کانادایی.
  • جگمیت سینگ جیمی دالیوال یک سیاستمدار کانادایی که از سال 2017 به عنوان رهبر حزب دموکراتیک نوین (NDP) خدمت کرده است.
  • آلیس آن مونرو، نویسنده داستان کوتاه کانادایی که در سال 2013 برنده جایزه نوبل ادبیات شد.
  • واندانا شیوا یک محقق هندی، فعال محیط زیست، مدافع حاکمیت غذایی، اکوفمینیست و نویسنده.
  • مورلی سیفر یک روزنامه‌نگار، گزارشگر و خبرنگار تلویزیونی کانادایی-آمریکایی.
  • ویلارد گوردون گالن وستون یک تاجر میلیاردر بریتانیایی-کانادایی و رئیس بازنشسته جورج وستون لیمیتد، شرکت کانادایی پردازش و توزیع مواد غذایی.
  • روبرتا لین بوندار یک فضانورد، متخصص مغز و اعصاب و مشاور کانادایی که اولین زن فضانورد کانادایی و اولین متخصص مغز و اعصاب در فضا است.
  • دیوید جیمز فرنیش فیلم‌ساز کانادایی-بریتانیایی و مدیر سابق تبلیغاتی

حمل و نقل و دسترسی به دانشگاه وسترن کانادا

شهر لندن تقریباً دو ساعت رانندگی در جنوب غربی شهر تورنتو دارد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با هواپیما به فرودگاه پیرسون تورنتو یا فرودگاه لندن سفر کنند که یقینا فرودگاه پیرسون تورنتو گزینه بهتری است، چون فرودگاه لندن از بسیاری شرکت‌ها و پروازها پشتیبانی نمی‌کند و یا هزینه آن بسیار بیش‌تر از فرودگاه تورنتو است.

شما می‌توانید از فرودگاه تورنتو به وسیله اتوبوس‌های بین شهری، قطار، تاکسی و اوبر خود را به لندن و به هریک از پردیس‌های این دانشگاه برسانید. همچنین باید بدانید که در محوطه‌های پردیس سرویس‌های دانشگاه حضور دارند که دانشجویان را به صورت رایگان بین پردیس‌های آن جابه‌جا می‌کنند.

علاوه بر این برای دانشجویان یک کارت حمل و نقل صادر می‌شود که با استفاده از آن می‌توانند به وسیله اتوبوس‌های عمومی به صورت رایگان و به صورت نامحدود در سطح شهر جابه‌جا شوند.

حمل و نقل و دسترسی به دانشگاه وسترن کانادا

کشور کانادا میزبانی دانشگاه‌های مطرحی را در جهان بر عهده دارد که دانشگاه وسترن تنها یکی از آنها بوده و شما عزیزان می توانید شانس خود را با توجه به شرایط تحصیلی‌تان پذیرش در این دانشگاه امتحان کنید. کارشناسان آی مهاجرتی نیز در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز راهنمای شما علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور و انتخاب بهترین گزینه ممکن برای شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار دانشگاه وسترن کانادا

سوالات پرتکرار را در پایان مطالعه نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

دانشگاه وسترن کانادا در شهر لندن و استان انتاریو کشور کانادا واقع شده است.

بله این دانشگاه دارای خوابگاه‌های مختلفی بوده که اتاق‌های یک و دو نفره را شامل می‌شود.

دانشگاه وسترن از منظر موسسه QS رتبه 114 و از منظر موسسه TIMES رتبه 201-250 و از منظر موسسه Shanghai رتبه 201-300 را به دست آورده است.

خیر برای تحصیل در دانشگاه وسترن کانادا باید شهریه تحصیلی پرداخت کنید و شهریه‌های دانشجویان بین‌المللی بیش‌تر از شهریه شهروندان کانادایی است.

بله دانشجویان داخلی و خارجی همه ساله از انواع بسیاری بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی در این دانشگاه بهره‌مند خواهند شد که دستیابی به آن‌ها نیز بسیار رقابتی بوده و معمولا گزینه‌های بیش‌تری به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اعطا می‌شود.

مبلغ تهیه کتاب در دانشگاه وسترن به رشته و دوره تحصیلی بستگی دارد و می‌تواند هر ساله از 1500 تا 3 هزار دلار کانادا را در بر بگیرد.

کلاینت‌های ما از تجربه دریافت ویزای کشور کانادا در آی مهاجرتی برای شما می‌گویند:

نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی
نمایش ویدیو درباره کاور امیر محمد تنها
نمایش ویدیو درباره کاور محمد شفیع مقدادی
نمایش ویدیو درباره کاور کیوان کورورش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه