لیست جامع هزینه تحصیل در کانادا در همه مقاطع

هزینه تحصیل در کانادا را می‌توان به دو بخش شهریه و هزینه دانشگاه یا مدرسه محل تحصیل و هزینه زندگی در کانادا تقسیم‌بندی کرد که برای هر فرد متقاضی می‌تواند با سایرین تفاوت داشته باشد.

خوب است تا از همان ابتدا برآورد دقیقی از میزان هزینه‌های خود داشته باشید تا با بودجه ‌ای که مدنظر دارید، هم خوانی داشت و شما را با مشکل مواجه نسازد.

لیست جامع هزینه تحصیل در کانادا در همه مقاطع

هزینه‌های تحصیل در کانادا با توجه به مقطع، رشته و دانشگاه متغیر بوده و بورسیه‌های متنوع می‌تواند در میزان آن بسیار تاثیرگذار باشد.

فهرست مطالب

هزینه تحصیل در کانادا برای دانشجویان و دانش‌آموزان خارجی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوع برنامه تحصیلی: هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف تحصیلی در کانادا متفاوت است. به طورکلی، رشته‌های علوم پزشکی و مهندسی هزینه بیشتری نسبت به رشته‌های علوم انسانی و هنر دارند.
  • مقطع تحصیلی: هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی نیز متفاوت است. به طورکلی، هزینه تحصیل در مدارس با دانشگاه‌ها متفاوت بوده و در این میان هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها نیز در مقطع کارشناسی بیشتر از مقطع کارشناسی ارشد و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بیش‌تر از مقطع دکترا است.
  • دانشگاه و مدارس: هزینه تحصیل در دانشگاه‌ها و مدارس مختلف کانادا نیز متفاوت است. به طورکلی، دانشگاه‌ها و مدارس دولتی هزینه کمتری نسبت به دانشگاه‌ها و مدارس خصوصی دارند.
  • موقعیت جغرافیایی: هزینه تحصیل در شهرهای بزرگ کانادا بیش‌تر از شهرهای کوچک است و مناطق مختلف این کشور دارای هرینه‌های تحصیلی و زندگی مختلفی بایکدیگر هستند.

در ادامه با ما همراه شوید تا از هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف مطلع شوید. البته پیشنهاد می‌کنیم که در همین راستا عنوان هزینه زندگی و مهاجرت به کانادا را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا میزان مخارج و آخرین قیمت خدمات و کالاها در این کشور مطلع شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
لیست جامع هزینه تحصیل در کانادا در همه مقاطع

بررسی هزینه‌های تحصیل در مدارس کانادا

هزینه‌های تحصیل در مدارس کانادا در مقاطع تحصیلی مختلف و مدارس گوناگون با یکدیگر متفاوت است. باید توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای دانش آموزانی که حداقل یکی از والدین آن‌ها دارای اقامت دائم کانادا باشد، رایگان خواهد بود. اما دانش آموزان بین‌المللی باید شهریه تحصیلی در این مدارس را بپردازند و برای آن‌ها رایگان نیست.

اما بازهم شهریه مدارس دولتی بسیار مقرون به صرفه‌تر و ارزان‌تر از مدارس خصوصی و بین‌المللی این کشور است. مدارس بین‌المللی در زمره مدارس خصوصی تلقی می‌شوند و اکثر آن‌ها از اعتبار و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند و دانش آموزان در آن‌ها برای ورود به دانشگاه‌های برتر این کشور کسب آمادگی خواهند کرد.

همچنین برخی از این مدارس به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شوند که خوابگاه و محل اقامت را نیز در اختیار دانش‌آموزان بین‌المللی قرار می‌دهند و بابت آن نیز مبالغی را با توجه به نوع خدمات خود دریافت می‌کنند. 

به طورکلی می‌توان شهریه‌های تحصیل در مقاطع مختلف مدارس کانادا را به این صورت شرح داد:

  • شهریه تحصیل در دبستان‌های دولتی کانادا می‌تواند سالانه تا 15 هزار دلار کانادا برسد، اما شهریه تحصیل در دبستان‌های بین‌المللی و شبانه‌روزی سالانه از 10 هزار تا 50 هزار دلار کانادا نیز خواهند رسید.
  • شهریه تحصیل در دبیرستان‌های دولتی کانادا سالانه تقریبا مبلغی در حدود 4 تا 20 هزار دلار کانادا را در بر می‌گیرد. اما دبیرستان‌های بین‌المللی و شبانه‌روزی شهریه‌هایی از 15 هزار تا 90 هزار دلار را نیز شامل می‌شوند.

البته توجه داشته باشید که شهریه تحصیلی مدارس خصوصی بین‌المللی روزانه ارزان‌تر از مدارس شبانه‌روزی خواهد بود و گاها تفاوت‌های قابل‌توجه هستند. در جدول زیر برای آشنایی بیش‌تر با شهریه‌های تحصیلی در مدارس کانادا، شهری تحصیل در برخی مدارس بین‌المللی این کشور را مشاهده خواهید کرد:

نام مدرسه سن پذیرش شهریه تحصیلی (دلار کانادا)
مدرسه بین‌المللی کانادا (مدرسه فرانسوی تورنتو) Canadian International School (Toronto French School) 2 تا 17 سال 23070 دلار تا 39020 دلار سالانه
مدرسه انگلیسی کینگز ادهیل نوااسکوشیا King’s-Edgehill School 15 تا 18 سال روزانه 24650 دلار سالانه شبانه‌روزی 51750 دلار سالانه شبانه‌روزی بین المللی 72500 دلار سالانه
مدرسه بین‌المللی آبردین کانادا Aberdeen International School of Canada 3 تا 18 سال 57950 دلار سالانه
کالج ترینتی انتاریو Trinity College School 11 تا 18 سال 31000 دلار تا 83000 دلار سالانه
کالج پیکرینگ Pickering College 4 تا 18 سال روزانه 27400 دلار سالانه شبانه‌روزی 60635 دلار سالانه
مدرسه کالج لیکفیلد Lakefield College School 13 تا 18 سال 33100 دلار تا 67000 دلار سالانه
مدرسه قلعه ترافالگار Trafalgar Castle School 9 تا 18 سال 26150 دلار تا 76125 دلار سالانه
مدرسه کالج بیشاپ Bishop’s College School 11 تا 19 سال 36600 دلار تا 87600 دلار سالانه
مدرسه جهانی یونیسوس آی بی UNISUS IB World School 5 تا 18 سال 23800 دلار 62450 دلار سالانه
 
هزینه‌های تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در کانادا

هزینه‌های تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی در کانادا

همان‌طورکه می‌دانید تحصیل در دانشگاه‌های کانادا بسیار پر طرفدار بوده و این مراکز بسیار معتبر و شناخته شده هستند. دانشجویان خارجی برای تحصیل در این مراکز آموزشی باید شهریه تحصیلی خود را پرداخت کنند که در این‌جا نیز شهریه دانشگاه‌های دولتی از دانشگاه‌های خصوصی ارزان‌تر است. علاوه بر این مقاطع تحصیلی مختلف شهریه‌های متفاوتی دارند و دانشگاه‌های متفاوت و رشته‌های مختلف نیز شهریه‌های گوناگونی را در بر خواهند گرفت. اما به طور معمول باید در نظر گرفت که هزینه تحصیل پزشکی کانادا از تمامی رشته‌های تحصیلی گران‌تر است که باتوجه به دانشگاه‌های مختلف سالانه می‌تواند شهریه‌ای از 30 هزار تا 125 هزار دلار کانادا را بر بگیرد.

البته نباید از هزینه تحصیل دندان پزشکی در کانادا نیز چشم‌پوشی کرد زیرا این رشته بسیار مورد علاقه دانشجویان بین‌المللی بوده و پس از رشته‌های پزشکی گران‌ترین شهریه‌های تحصیلی را شامل می‌شود که سالانه از 22 هزار دلار کانادا تا 118 هزار دلار را شامل خواهد شد.

پیشنهاد می‌کنیم حتما شرایط تحصیل پزشکی در کانادا را مطالعه کرده تا علاوه بر مقدار دقیق شهریه‌های تحصیلی دانشگاه‌های مختلف، با شرایط تحصیل این رشته و پذیرش در مراکز آموزش مختلف کانادا آشنا شوید. در ادامه همراه با تیم آی مهاجرتی هزینه تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی کانادا را بهتر خواهیم شناخت.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

The cost of studying at an undergraduate level in Canada

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا

دوره کارشناسی یکی از پر متقاضی‌ترین دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌های این کشور است و سالانه هزاران دانشجوی خارجی برای تحصیل در این مقطع وارد کانادا شده و در دانشگاه‌های آن مشغول به تحصیل می‌شوند.

اگر بخواهیم به طور متوسط در نظر بگیریم هزینه تحصیل در کانادا کارشناسی سالانه 36100 دلار خواهد بود که قطعا باتوجه به رشته و دانشگاه قابل کاهش و افزایش از این مقدار وجود دارد. 

در ادامه شهریه تحصیلی این مقطع در برخی دانشگاه‌های کانادا را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه شهریه تحصیلی سالانه (دلار کانادا)
دانشگاه مک مستر 43 هزار دلار به طور متوسط
دانشگاه دالهوسی 33 هزار تا 45 هزار دلار
دانشگاه کلگری 27 هزار تا 44 هزار دلار
دانشگاه اوتاوا 32 هزار تا 64 هزار دلار
دانشگاه مونترال 10 هزار تا 28 هزار دلار
دانشگاه ویکتوریا 30 هزار تا 35 هزار دلار
دانشگاه مک گیل 24 هزار تا 75 هزار دلار
دانشگاه ساسکاچوان 19 هزار تا 72 هزار دلار
دانشگاه یورک 31 هزار تا 38 هزار دلار
دانشگاه تورنتو 15 هزار تا 68 هزار دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا 44 هزار تا 67 هزار دلار

The cost of studying for a master's degree in Canada

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

کانادا یکی از بهترین مقاصد جهان برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در جهان شناخته می‌شود و دانشگاه‌های بسیار معتبر و برتری را در این حوزه در خود جای داده است.

هزینه تحصیل در کانادا کارشناسی ارشد باتوجه به رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی قطعا متفاوت خواهد بود.

در ادامه هزینه تحصیل در کانادا فوق لیسانس بر برخی از دانشگاه‌های معتبر را مشاهده خواهید کرد:

نام دانشگاه شهریه تحصیلی سالانه (دلار کانادا)
دانشگاه مک مستر 10 هزار تا 65 هزار دلار
دانشگاه دالهوسی 10 هزار تا 35 هزار دلار
دانشگاه کلگری 8 هزار تا 26 هزار دلار
دانشگاه اوتاوا 18 هزار تا 30 هزار دلار
دانشگاه مونترال 15 هزار دلار به طور متوسط
دانشگاه ویکتوریا 6 هزار تا 29 هزار دلار
دانشگاه مک گیل 10 هزار تا 24 هزار دلار
دانشگاه ساسکاچوان 5 هزار تا 68 هزار دلار
دانشگاه یورک 6 هزار تا 30 هزار دلار
دانشگاه تورنتو 20 هزار تا 80 هزار دلار
دانشگاه بریتیش کلمبیا 10 هزار تا 77 هزار دلار

مقالات زیر اطلاعات خوبی را در زمینه دانشجویی در کانادا در اختیارتان می‌گذارند که توصیه می‌کنیم حتما آنها را مطالعه کنید:

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در کانادا

در رابطه با هزینه دوره دکترا در کانادا باید بگوییم که این موضوع می‌تواند بسیار متغیر باشد، چون اکثر فرصت‌های دکترای این کشور با بورسیه‌ها و فاندهای مختلفی همراه است که تمامی محاسبات را بهم می‌ریزد. به همین‌خاطر باید حتما به طور اختصاصی با دانشگاه و استاد راهنمای خود ارتباط داشته و بر سر این میزان هزینه یا فاند به نتیجه دقیقی برسید.

ممکن است برای تحصیل در دوره دکترا در کانادا شخصی شهریه بپردازد، شخصی هیچ شهریه‌ای پرداخت نکند و یا حتی بتواند حقوق و مزدی نیز دریافت کند. این باعث می‌شود که دانشگاه‌ها معمولا رقمی شخص و دقیق را برای دوره‌های دکترای در نظر نگیرند و آن را به صورت تخصصی با متقاضیان بررسی کنند.

اما اگر بخواهیم در نظر بگیریم که هیچ بورسیه و فاندی به دانشجو تعلق نگرفته و وی کاملا بخواهد شهریه تحصیلی خود را پرداخت نماید، در دانشگاه‌های کانادا سالانه از 10 هزار تا 30 هزار دلار کانادا را باید برای دوره‌های دکترا پرداخت کرد. توصیه می‌کنیم برای اطلاع دقیق از مبلغ شهریه خود در رشته و دانشگاه مدنظرتان با تیم مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید.

Tuition fees in Canadian colleges

بررسی هزینه‌های تحصیل در کالج‌های کانادا

همان‌طورکه می‌دانید کانادا به داشتن کالج‌های معتبر و با کیفیت در جهان مشهور است و یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل در این مراکز آموزشی شناخته می‌شود. 

تحصیل در کالج‌های کانادا می‌تواند از دانشگاه‌ها کوتاه‌تر بوده و همچنین پذیرش ساده‌تر و آسان‌تری نیز نسبت به دانشگاه دارند.

اما در این مراکز حداکثر مدرک قابل دسترس کارشناسی بوده و رشته‌های بسیار محدودی را نیز در بر می‌گیرد. ضمن این‌که شهریه‌های ارزان‌تری را نیز به خود اختصاص می‌دهند. 

پس برای کسانی که قصد پذیرش ساده‌تر و ارزان‌تری در کانادا دارد کالج‌ها گزینه بسیار خوبی شناخته می‌شوند. در ادامه شهریه تحصیل در برخی از برترین کالج‌های کانادا را مشاهده خواهید نمود:

نام کالج شهریه (دلار کانادا)
کالج موهاک 17535 تا 22285 دلار سالانه
کالج سنکا 14374 دلار تا 23829 دلار سالانه
کالج جورجین 37675 دلار سالانه
کالج نیاگارا 17137 دلار تا 18546 دلار سالانه
کالج هامبر 6678 دلار تا 11040 دلار هر ترم
کالج سنتنیال 14941 دلار تا 19484 دلار سالانه

پیشنهاد می‌کنیم همواره میزان هزینه تحصیل در کانادا به تومان را نیز حساب کرده تا بتوانید بهتر و دقیق‌تر شرایط مالی و بودجه خود را با هزینه‌های پیش‌رویتان مطابقت دهید و بررسی کنید.

در این مطلب تلاش کردیم تا لیست جامع هزینه تحصیل در کانادا در همه مقاطع را برای شما عزیزان شرح دهیم. چنان‌چه نیاز به اطلاع از هزینه تحصیل در رشته یا دانشگاه خاصی در کانادا را دارید با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات پر تکرار لیست جامع هزینه تحصیل در کانادا در همه مقاطع

سوالاتی که در پایان گردآوری شده‌اند، برای اغلب افراد علاقه‌مند به تحصیل در این کشور وجود دارد، ضمن مطالعه آنها در صورتی که پرسشی برایتان وجود دارد، با مشاورین ما در بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

باید بگوییم که تحصیل در مدارس کانادا برای شهروندان کانادایی و دانش آموزانی که یکی از والدین آن‌ها مقیم کانادا باشد رایگان است، اما برای دانش آموزان بین‌المللی قطعا با پرداخت شهریه همراه است.

به ترتیب دوره کارشناسی از کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد از دکترا در کانادا گران‌تر است.

شهریه تحصیل دوره کارشناسی در دانشگاه ویکتوریا 30 هزار تا 35 هزار دلار و دوره کارشناسی ارشد 6 هزار تا 29 هزار دلار است.

شهریه تحصیل در دبیرستان‌های دولتی کانادا 4 تا 20 هزار دلار کانادا و دبیرستان‌های بین‌المللی و شبانه‌روزی از 15 هزار تا 90 هزار دلار را شامل می‌شود.

میزان شهریه برای تحصیل دوره کارشناسی در کانادا باتوجه به رشته و دانشگاه متفاوت است، اما به طور متوسط سالانه 36100 دلار در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه