مهاجرت از راه دوره زبان آلمانی به آلمان 2024

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از روش‌های مهاجرتی محبوب به این کشور است که البته لازمه مهمی همچون تسلط به زبان بومی مردم این کشور را می‌طلبد.

اما در صورتی که مهاجران به زبان آلمانی یعنی زبان رسمی مردم آلمان مسلط نباشند نیز می‌توانند روش مهاجرت تحصیلی از طریق دوره زبان آلمانی را انتخاب کنند که البته دریافت ویزای این مسیر نیز پیش نیازهای خاص خود را دارد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان آلمانی

مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان تنها با داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است.

فهرست مطالب

مهاجرت از طریق ثبت نام در یک کالج ارائه دهنده دوره زبان مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته که به آنها کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری اصولی زبان آلمانی، بتوانند تحصیلات خود را در مقطع و دانشگاه مورد نظر ادامه دهند.

افرادی که قصد دارند تحصیلات خود را در کشور زیبا و پیشرفته آلمان سپری کنند، باید سطح زبان آلمانی‌شان با توجه به رشته تحصیلی و اهدافی که دارند مناسب باشد. 

بنابراین دوره زبان آلمانی در این کشور توسط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلف برگزار می‌شود و سطح زبان دانشجویان بین‌المللی را در حد مطلوبی به جهت داشتن توانایی ادامه تحصیل در مقطع مورد نظر خود می‌رساند.

ما در این مقاله از آی مهاجرتی به راهنمای جامع مراحل و شرایط پذیرش در دانشگاه‌های آلمان با گذراندن دوره زبان آلمانی می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان آلمانی

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق یادگیری زبان

برای این که بدانیم چگونه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان اقدام کنیم، باید شرط تسلط به زبان آلمانی را به دقت بررسی کنیم. جهت یادگیری زبان آلمانی شما نمی توانید به صورت مستقیم ویزای دوره زبان دریافت کنید و بدین منظور باید از یک دانشگاه و یا مرکز آموزشی پذیرش دریافت نموده و سپس با ثبت نام در کالج دوره‌های زبان نیز به این کشور مهاجرت کنید.

یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به آلمان از طریق یادگیری زبان، اثبات تمکن مالی است که مبلغ موردنظر حدود 12324 یورو است. همچنین اظهارنامه والدین نیز باید ارائه داده شود که در این اظهارنامه والدین حمایت مالی خود را برای مدت اقامت فرزند اثبات نموده و تراکنش مالی و فیش حقوقی ارائه دهند. برای اطلاع دقیق از همه شرایط و الزامات این روش مهاجرتی می‌توان از کارشناسان ارشد آی مهاجرتی نیز کمک گرفت.

مدت زمان دوره زبان آلمانی بین 3 الی 12 ماه است که با شرکت در این دوره‌ها باید در هفته 18 ساعت آموزش ببینند. دقت داشته باشید که ویزای تحصیلی تا پایان دوره تحصیل قابلیت تمدید داشته و می توانید تا پایان دوره تحصیل خود در این کشور بمانید.

 

زبان تحصیل در دانشگاه‌های آلمان چیست؟

زبان تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان اهمیت زیادی دارد و متقاضیانی که این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند، باید ابتدا تکلیف زبان خود را مشخص نمایند. در اکثر دانشگاه‌های آلمان مقطع کارشناسی به زبان آلمانی تدریس می‌شود و در واقع یکی از شرایط ورود به دانشگاه‌های این کشور در این مقاطع، ارائه مدرک معتبر زبان آلمانی با حداقل نمره لازم است.

اما مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هم به زبان آلمانی و هم زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. اما افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور آلمان را دارند و به زبان آلمانی مسلط نیستند، می‌توانند با اخذ پذیرش در دانشگاه‌های این کشور در کالج‌های زبان آلمانی نیز شرکت کنند و بعد از یادگیری زبان آلمانی و رسیدن به سطح زبان مورد نظر رشته و دانشگاه خود در مقطع مربوطه، ادامه تحصیل دهند.

 

تحصیل دوره زبان آلمانی در کالج برلین

تحصیل دوره زبان آلمانی در کالج برلین

در لیست معرفی بهترین راه‌های مهاجرت به آلمان، مهاجرت به روش شرکت در دوره‌های زبان آلمانی نیز وجود دارد که این روش مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. در کشور آلمان مراکز و کالج‌های مختلفی وجود دارند که دوره زبان آلمانی را برگزار می‌کنند که کالج برلین یکی از بهترین کالج‌ها است. سالانه متقاضیان زیادی دوره‌های زبان آلمانی را در این کالج سپری می‌کنند و افراد تبعه کشورهای استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزیلند، ژاپن، اتحادیه اروپا و کره نیز می‌توانند بدون داشتن ویزای زبان در دوره‌های زبان آلمانی کالج برلین شرکت کنند. تنوع دوره‌های زبان آلمانی در کالج برلین زیاد است که در ادامه به معرفی برخی از این دوره‌ها پرداخته‌ایم‌.

دوره زبان آلمانی استاندارد در کالج برلین

این دوره از دوره‌های کالج برلین با تعداد زبان آموزان محدود و به صورت گروهی یا نیمه خصوصی برگزار می‌شود. 

دوره زبان آلمانی استاندارد کالج برلین 20 ساعت در هفته است که زبان آموزان در بهترین فضا و با استفاده از امکانات مناسب آموزش خواهند دید. 

شهریه این دوره با توجه به طول ترم مشخص می‌شود، برای مثال شهریه دوره سه ماهه 1740 یورو، دوره 6 ماهه 3360 یورو و دوره 9 ماهه 4860 یورو است.

دوره زبان آلمانی COMBI 5 کالج برلین

این دوره زبان آلمانی کالج برلین با توجه به توانمندی‌های زبان آموزان برگزار می‌شود و در دو دوره خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می‌شود که دوره خصوصی 45 دقیقه است و دوره نیمه خصوصی نیز 3 ساعت است. 

هزینه ترم سه ماهه این دوره 3600 یورو ترم 6 ماه 7300یورو و ترم 9 ماه 10800 یورو است.

دوره زبان آلمانی COMBI 10 کالج برلین

این دوره به دو صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می‌شود و هزینه ترم سه ماهه این دوره 4500 یورو، ترم 6 ماهه آن 9000 یورو و ترم 9 ماهه آن 13000 یورو است.

دوره زبان آلمانی DE LUXE کالج برلین

دوره DE LUXE فشرده‌ترین دوره زبان آلمانی کالج برلین است که 40 ساعت در هفته است. هزینه ترم سه ماهه این دوره 5300 یورو، ترم 6 ماهه 10200 یورو و ترم 9 ماهه آن 15000 یورو است.

دوره زبان آلمانی FIRST CLASS کالج برلین

این دوره از کالج برلین نیز با توجه به علاقه و عادت‌های زبان آموزان ارائه می‌شود و سپس همه کلاس‌ها به صورت خصوصی برگزار می‌شود تا زبان‌آموز بتواند مهارت‌های خود را ارتقا دهد و نقاط ضعف خود را تقویت کند. هزینه ترم سه ماهه این دوره 6600 یورو، هزینه ترم شش ماهه دوره 13000 یورو و ترم نه ماهه نیز 18000 یورو است.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط شرکت در آزمون‌های زبان آلمانی

بعد از اینکه دوره زبان آلمانی سپری شد، لازم است که زبان آموزان در آزمون‌های مربوط به زبان آلمانی شرکت کنند تا بتوانند با کسب نمره قبولی در دانشگاه‌های آلمان ادامه تحصیل دهند. 

آزمون Test DAF و آزمون DHS دو مورد از آزمون‌های هستند که مهارت زبان آلمانی را مشخص می‌کنند که شرایط شرکت در هر کدام از این دو آزمون متفاوت است.

همچنین برای انتخاب بهترین آزمون می‌توان از مشاورین ارشد آی مهاجرتی کمک گرفت و در ادامه ضمن معرفی این دو نوع آزمون شرایط شرکت در آن‌ها نیز بیان شده است.

شرایط شرکت در آزمون‌های زبان آلمانی
  • آزمون DHS

این آزمون که مشابه آزمون آیلتس و تافل است تعیین‌کننده میزان مهارت در زبان آلمانی است. به منظور مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان آلمانی باید بعد از گذراندن این دوره نمره قبولی این آزمون را کسب نمود. آزمون DHS دو قسمت کتبی و شفایی دارد که برای قبولی در هر کدام از این آزمون‌ها باید حداقل دو نمره کسب شود.

بعد از گذراندن دوره زبان آلمانی ابتدا آزمون کتبی برگزار می‌شود و سپس آزمون شفاهی شروع خواهد شد. یکی از شرایط شرکت در این آزمون پرداخت هزینه ثبت نام آزمون است که بین 40 تا 170 یورو است. همچنین لازمه شرکت در آزمون شفاهی این است که ابتدا در آزمون کتبی نمره لازم کسب شده باشد.‌ آزمون شفاهی 30 دقیقه طول خواهد کشید که در ابتدا باید 5 دقیقه‌ توسط زبان‌آموز ارائه داده شود و سپس آزمون گیرنده مکالمه را با آزمون دهنده آغاز می‌کند.

  • آزمون Test DAF

آزمون Test DAF یکی از آزمون‌های معتبر زبان آلمانی است که بعد از سپری کردن دوره زبان آلمانی می‌توان در این آزمون شرکت نمود. این آزمون سالانه 6 بار در 500 مرکز مختلف در 100 کشور برگزار می‌شود. نتایج آزمون زبان آلمانی در سه سطح 3، 4 و 5 ارائه می‌شود که سطح TDN 5 بالاترین سطح بوده و سطح TDN 3 کمترین سطح است.

این آزمون در فرمت کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌شود. شرایط شرکت در این آزمون این است که متقاضی سطح متوسط زبان آلمانی را از موسسات آموزش زبان آلمانی با 700 تا 1000 ساعت آموزش گذرانده باشد. همچنین هزینه شرکت در این آزمون باید پرداخت شود که حدود 145 یورو است.

هر یک از مقالات زیر اطلاعات دقیقی را در رابطه با مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل در اختیارتان قرار می دهد:

Examining the conditions for obtaining a German language course visa

بررسی شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره‌های زبان باید صورت گیرد، دریافت ویزای این روش مهاجرتی است که این نوع ویزا شرایط خاص خود را دارد که یکی از آنها پرداخت هزینه های لازم است و هزینه حدوداً 75 دلار می باشد.

یکی دیگر از شرایط و اقدامات لازمی که برای دریافت این ویزا باید صورت گیرد، تهیه و تحویل مدارک مشخصی است که باید کامل، اصل و معتبر باشند. در صورتی که مدارک اخذ ویزا کامل باشند، مراحل و پروسه دریافت آن نیز کوتاه‌تر خواهد شد.

افرادی که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقامت دارند برای شرکت در این دوره‌ها نیازی به اخذ ویزا ندارند، اما دریافت ویزا برای همه افراد خارج از اتحادیه اروپا الزامی است. 

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دوره زبان آلمانی

  • مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای دوره‌های زبان آلمانی عبارتنداز :
  • نام پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور
  • تکمیل فرم مربوط به اخذ ویزا
  • گواهی اثبات‌کننده ثبت نام در دوره زبان
  • مدرک دیپلم 12 سال
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  • داشتن گذرنامه‌ای که حداقل 3 ماه اعتبار و دو صفحه خالی داشته باشد
  • مدارک شناسایی
  • عکس پرسنلی

هزینه شرکت در دوره‌های زبان آلمانی

درصورتی که متقاضیان تحصیل در آلمان از شرایط بورسیه‌ تحصیلی برخوردار باشند، می‌توانند به صورت رایگان در این کشور ادامه تحصیل دهند. اما برای شرکت در دوره‌های زبان آلمانی باید شهریه پرداخت شود که هزینه آن باتوجه به عوامل مختلفی مشخص می‌شود.

برای مثال کالج و دانشگاه‌ برگزار‌کننده دوره، نوع دوره آموزشی و اساتید و شرایط  تحصیل  از جمله عوامل موثر بر هزینه دوره‌های زبان هستند. درصورتی که زبان‌آموز بخواهد در شرایط اختصاصی آموزش ببیند برای مثال روش آموزشی موردنظر یا استادی را در نظر داشته باشد نیز هزینه دوره تغییر می‌کند. 

باتوجه به فشرده یا عادی بودن این کلاس‌ها هزینه دوره بین 5 تا 10000 یورو خواهد بود. هزینه دوره زبان آلمانی در مراکز و کالج‌های دولتی سالانه حدوداً 350 یورو خواهد بود و و در مراکز و کالج‌های خصوصی نیز 4000 یورو است.

هزینه شرکت در دوره‌های زبان آلمانی

وبینار بررسی شرایط تحصیل در آلمان

با نگاهی دقیق بر شرایط تحصیل در آلمان می‌توانید با درنظر گرفتن شرایط خود به بهترین تصمیم برسید.

پیشنهاد می کنیم این عنوان را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه جزئیات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان

متقاضیانی که قصد دارند برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبان آلمانی اقدام کنند می‌توانند از کارشناسان خبره و باتجربه آی مهاجرتی کمک بگیرند و با دفاتر مرکزی و غرب در تهران و شیراز در تماس باشند.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق دوره زبانی 

در پایان تلاش نموده ایم تا برخی از سوالات پرتکرار را برای شما عزیزان بیان نموده و از طریق شماره های تماس و مشاورین تلفنی پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان باشیم.

خیر، امکان تغییر این نوع ویزا به ویزای تحصیلی یا کاری وجود ندارد و باید بعد از اتمام دوره مجددا برای دریافت این نوع ویزا اقدام کرد.

این نوع ویزا بین 3 ماه تا یک سال اعتبار دارد اما امکان تمدید مجدد آن وجود دارد.

آزمون‌های زبان آلمانی DSH و آزمون Test DAF دو نوع آزمون معتبر زبان آلمانی هستند.

زبان تحصیل مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های آلمان، زبان آلمانی است اما زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، علاوه بر آلمانی انگلیسی نیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه