صفر تا صد شرایط ورود به کالج‌های آلمان در سال 2024

شرکت در کالج‌های کشور آلمان برای دانش‌آموزان خارجی که قصد ورود به دانشگاه‌های این کشور را دارند و مدارک دیپلم آنان معادل مدارک آلمانی (HZB) نمی‌باشد، الزامی خواهد بود. دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم آنان طبق این استاندارد قابل معادل‌سازی نباشد، باید حتما دوره یک ساله کالج (Studienkolleg) را پشت سر بگذارند.(معمولا ایرانیان شامل این امر می‌شوند.)

شرکت در این دوره‌های کالج پیش از ورود به دانشگاه، شما را سیستم و نظام آموزشی آلمان آشنا ساخته و شما با چگونگی آموزش و تدریس در این نظام آشنا می‌شوید.

صفر تا صد شرایط ورود به کالج‌های آلمان در سال 2024

کالج های کشور آلمان تمامی دروه های تحصیلی موردنیاز ورود به دانشگاه های آلمان را ارائه داده و مقصد خوبی برای یادگیری زبان آلمانی هستند.

فهرست مطالب

علاوه بر این در طول این دوره‌ها دروس اصلی و پایه موردنیاز در هر رشته تحصیلی نیز به متقاضیان تدریس می‌شود تا آمادگی لازم جهت آموزش و تحصیل در رشته مربوطه را به دست آورند.

علاوه بر این یکی از اصلی‌ترین بخش‌های شرکت در دوره‌های کالج، آموزش و یادگیری زبان آلمانی می‌باشد. باید دقت داشته باشید که جهت ورود به کالج‌های کشور آلمان باید شرایط و مدارک موردنیاز این مراکز را تهیه و به آنان ارائه کنید تا بتوانید در آن‌ها ثبت‌نام نموده و به تحصیل مشغول شوید. 

توصیه می‌کنیم عنوان مهاجرت تحصیلی به آلمان را نیز مطالعه نموده و تحصیل در آلمان را بهتر بشناسید.

بررسی کامل شرایط ورود به کالج آلمان

کالج‌های آلمان از جمله بهترین و معتبرترین کالج‌های جهان شناخته می‌شوند که از سطح آموزشی و تحصیلی بسیار بالایی برخوردار هستند. پذیرش و ثبت‌نام در این کالج‌ها نیازمند ارائه مدارک و فراهم آوردن شرایط خاصی دارد که می‌تواند باتوجه به هر مرکز آموزشی بایکدیگر تفاوت‌هایی نیز داشته باشند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو صفر تا صد شرایط ورود به کالج‌های آلمان + پادکست

کالج‌های کشور آلمان یک فرصت طلایی جهت ورود به دانشگاه‌های این کشور هستند که می توان به آسانی با دریافت راهنمایی‌های صحیح به آنها قدم گذاشت.

ویدیو مونا را تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره صفر تا صد شرایط ورود به کالج های کشور آلمان
صفر تا صد شرایط ورود به کالج‌های آلمان در سال 2024

کالج‌های آموزشی آلمان به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می‌شوند که شرایط پذیرش و ثبت نام در کالج‌های خصوصی ساده‌تر و آسان‌تر بوده، اما شرایط پذیرش در کالج‌های دولتی کمی سخت‌تر و مشکل‌تر است. ضمنا باید توجه داشته باشید که مدارک اعطایی از سوی کالج‌های خصوصی ممکن است که در برخی از دانشگاه‌های برتر این کشور مورد قبول واقع نشوند.

در ادامه این بخش انواع کالج‌های این کشور باتوجه به رشته انتخابی دانشجویان را معرفی خواهیم نمود و مهم‌ترین شریط لازم جهت پذیرش و شروع تحصیل در آن‌ها را شرح خواهیم داد.ضمنا تمام دوره‌ها در تمامی کالج ها 1 سال به طول خواهد انجامید و در 2 ترم به دانشجویان ارائه می‌شود.

شرایط ورود به کالج‌ های آلمان برای دانشجویان بین‌المللی

دانشجویان بین‌المللی باتوجه به کشور مبدا خود ممکن است نیازمند ارائه شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند، البته شرایط کلی برای همه یکسان است. 

اولین موضوع انتخاب رشته تحصیلی مدنظر در دانشگاه خواهد بود تا بر اساس آن در کالج مربوطه شرکت نموده و به تحصیل مشغول شوند.

دقت داشته باشید که برای پذیرش در هر نوع از کالج‌های آلمان باید حتما مدرک دیپلم 12 ساله خود از دبیرستان به همراه ریز نمرات این مقطع را به کالج مربوطه ارائه نمایید.

به طورکلی کالج‌ های آلمان شامل این موارد هستند:

نوع کالج رشته های مرتبط
کالج S-Kurs مربوط به رشته‌های زبان
کالج T-Kurs مربوط به رشته‌های فنی مهندسی و ریاضیات
کالج M-Kurs مربوط به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، زیست‌شناسی و داروسازی
کالج G-Kurs مربوط به رشته‌های علوم انسانی و هنر
کالج W-Kurs مربوط به رشته‌های مدیریت، اقتصاد و علوم اجتماعی

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ زبان آلمانی

یکی‌دیگر از شرایط مهم و اصلی جهت پذیرش و ثبت‌نام در کالج‌های کشور آلمان داشتن تسلط مورد نیاز به زبان آلمانی می‌باشد. البته لازم به ذکر است که تعداد محدودی از این کالج‌ها برنامه خود را به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌دهند که پذیرش در آن‌ها نیاز به ارائه مدارک معتبری نظیر آیلتس یا تافل در سطح مورد درخواست کالج مربوطه را دارد. عنوان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان شما را با تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان این کشور آشنا می‌سازد.

اما از آن‌جا که هدف اصلی دوره‌های کالج (Studienkolleg) آماده‌سازی متقاضیان جهت تحصیل در کشور آلمان می‌باشد، زبان اصلی آموزش در اکثر آنان نیز زبان آلمانی است. به همین خاطر دانشجویان باید حتما مدارک معتبر زبانی در سطح B1 زبان آلمانی را به این مراکز ارائه کنند. دقت داشته باشید که مدارکی نظیر آزمون TestDaF، آزمون DSH و آزمون Goethe می‌تواند در اکثر کالج‌ها مورد قبول واقع شود.

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ زبان آلمانی

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ منابع مالی

قطعا شما برای شرکت در دوره‌های کالج کشور آلمان باید به مدت یک سال به این کشور نقل مکان کرده و در آن‌جا ساکن شوید تا در کلاس‌ها شرکت نموده و بتوانید با موفقیت آن را پشت سر بگذارید. خوشبختانه کشور آلمان دارای هزینه‌های اقامتی و زندگی گرانی نیست و در مقایسه با کشورهای هم تراز و هم رتبه خود بسیار مقرون به صرفه‌تر نیز می‌باشد.

شما باید به هزینه‌های مسکن، هزینه خوراک، هزینه پوشاک، حمل و نقل و غیره توجه کرده و پیش از مهاجرت اطلاعات و محاسبه‌ای از آن‌ها به دست آورید. البته قطعا افراد باتوجه به شرایط و اصول خود و نوع و سبک زندگی دارای مخارج متفاوتی می‌باشند، اما یک دانشجو ماهانه برای زندگی در آلمان باید مبلغی از 850 تا 1500 یورو را مدنظر قرار دهد.

ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که شهر محل اقامت و تحصیل نیز بر مخارج تاثیرگذار خواهد بود، چون مخارج و مبالغ کالاها و خدمات در شهرهای المان با یکدیگر تفاوت دارد. حتما عنوان هزینه زندگی در آلمان را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید، تا اطلاع دقیقی از جزئیات مخارج و مبالغ لازم در شهرهای مخلف آلمان کسب نمایید.

ضمنا دانشجویان باید حتما اثبات کنند که منابع مالی لازم جهت پشتیبانی و زندگی در این کشور را دارا هستند. بدین‌صورت که باید حتما تمکن مالی لازم را در یک حساب بانکی به دولت المان ارائه نمایند و نشان دهند که پول لازم جهت هزینه‌های زندگی خود در این یک شال را در بانک قرار داده‌اند.

وبینار تحصیل در آلمان

با انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد تحصیلی تان خوب است که اطلاعات خود در رابطه با این کشور را تا حد ممکن بالا ببرید.

از این رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به طور جامع به تحصیل در آلمان پرداخته است که توصیه می‌کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر با ما تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در آلمان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ بیمه درمانی

قطعا مطلع هستید که بدون داشتن پوشش بیمه‌های درمانی مناسب در کشورهای اروپایی، هزینه‌های درمان و بستری می‌تواند سر به فلک زند.

پس باید یکی از دیگر شرایط لازم جهت تحصیل در کالج‌های آلمان را تهیه بیمه درمان مناسب در نظر گرفت. 

البته دقت داشته باشید که این امر مورد اجبار و درخواست کالج‌های این کشور نمی‌باشد.

بلکه در هنگام اخذ ویزای لازم برای حضور در کشور آلمان باید حتما یک بیمه درمانی مناسب تهیه نموده باشید. 

 

شرایط مختلفی برای تهیه بیمه درمانی وجود دارد، شما می‌توانید بیمه درمانی از داخل کشورمان خریداری نموده که در کشور آلمان نیز مقبول بوده و بتواند شما را تحت پوشش قرار دهد.

یا می‌توانید نسبت به خرید بیمه‌های درمانی خصوصی در این کشور اقدام کنید و یا از خدمات بیمه درمانی دولتی استفاده نموده که باتوجه به شرایط افراد ماهانه از 80 یورو تا 160 یورو را در بر می‌گیرد. 

البته افراد بالای 30 سال سن باید حتما از بیمه‌های درمانی خصوصی استفاده کنند که مبلغ بالاتری را شامل می‌شود.

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ ویزای دانشجویی آلمان

دانشجویان خارجی و خارج از اتحادیه اروپا باید حتما برای شرکت در دوره‌های کالج کشور آلمان نسبت به اخذ ویزای تحصیلی و مجوز اقامت در این کشور اقدام نمایند. برای این امر شما باید مدارک لازم و مورد درخواست سفارت را تهیه نموده و به همراه درخواست خود برای آنان ارسال نمایید.

حتما از جدیدترین و آخرین مدارک مورد درخواست سفارت از طریق ارتباط با سفارت آلمان و یا مشاورین آی مهاجرتی مطلع گردید. ضمنا حتما در زمان کافی درخواست اخذ ویزای دانشجویی خود را انجام دهید تا با مشکل کمبود زمان مواجه نشوید، چون دریافت ویزا از سفارت آلمان زمان‌بر است.

دقت داشته باشید که ویزای تحصیلی کشور آلمان دارای مدت اعتبار حداکثر 3 ماهه است، به همین خاطر پس از ورود به خاک آلمان پیش از اتمام این 3 ماه باید حتما به اداره امور اتباع خارجه (Ausländerbehörde) مراجعه کرده و اجازه اقامت خود را تا مدت 1 سال و پایان دوره کالج تمدید کنید.

شرایط ورود به کالج‌های آلمان از لحاظ ویزای دانشجویی آلمان

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی از طریق کالج

تا این بخش از این مقاله شرایط و مدارکی که جهت ورود به کالج‌های کشور آلمان نیاز خواهید داشت را شناختیم. البته دقت داشته باشید که این مدارک جهت پذیرش و ثبت‌نام در کالج انتخابی شما موردنیاز می‌باشد، اما پس از موفقیت در ثبت نام در کالج مربوطه، شما باید برای دریافت ویزای این کشور نیز اقدام نمایید.

فراموش نکنید که حتما در هنگام اقدام از جدیدترین و آخرین مدارک موردنیاز این امر اطلاع دقیق و روشنی کسب نمایید. جهت آشنایی بیش‌تر در ادامه مدارکی که به طور کلی تمامی متقاضیان باید آن‌ها را به سفارت ارائه نمایند را مشاهده می‌کنید:

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • گواهی یا نامه پذیرش و ثبت نام در کالج مربوطه
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی طبق شرایط مورد درخواست
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • ارائه سند پرداخت شهریه کالج مربوطه
  • ارائه سند پرداخت هزینه های اخذ ویزا
  • ارائه گواهی جهت تمکن مالی
  • ارائه بیمه مسافرتی و بیمه درمان
  • شناسنامه و کارت ملی با ترجمه
  • مدرک دیپلم با ریز نمرات به همراه ترجمه
  • ارائه سوابق کار و هرگونه رزومه تحصیلی (در صورت وجود)

با مطالعه مقالات زیر به عنوان یک دانشجو آگاه به مهاجرپذیر آلمان قدم بگذارید:

امتحان ورودی کالج در آلمان چگونه است؟

شاید از این موضوع مطلع نبوده باشید که پذیرش و ثبت نام در کالج‌های پیش از دانشگاه در کشور آلمان با آزمون ورودی (Aufnahmetest) همراه است. هریک از کالج‌های این کشور آزمونی را جهت سنجش سطح دانش متقاضیان اخذ می‌کنند که افراد باید بتوانند در آن‌ها نمره قبولی را به دست آورند. 

البته این آزمون‌ها چندان سخت و پیچیده نیستند و قبولی در آن‌ها چالش بر انگیر و مشکل نمی‌باشد.

آزمونی که جهت ورود به کالج‌های زبان از دانش آموزان اخذ می‌شود، شامل آزمونی جهت سنجش سطح زبان و همچنین سنجش سطح دانش متقاضیان از دروس پایه مرتبط با رشته تحصیلی آنان می‌باشد. 

به همین خاطر بهتر است زمانی برای پذیرش و شرکت در آزمون اقدام کنید که آمادگی مناسبی را در این دروس داشته باشید.

امتحان ورودی کالج در آلمان چگونه است؟

البته این موضوع به کالج انتخابی شما نیز بستگی دارد، ممکن است کالج مربوطه فقط آزمون زبان اخذ نموده و ممکن است علاوه بر آزمون زبان، آزمون ریاضی یا درس دیگری نیز برگزار کند. چه بسا حتی برخی از کالج‌های خصوصی اصلا آزمون ورودی از متقاضیان دریافت نمی‌کنند.

بررسی هزینه های کالج در آلمان

یکی از سوالات مهم دانشجویان علاقمند به تحصیل در کشور آلمان و در کالج‌های آن، اطلاع از میزان شهریه‌هایی است که باید برای گذراندن دوره مربوطه در کالج‌های این کشور بپردازند. 

در این‌باره باید بگوییم که هزینه تحصیل در کالج های دولتی به مانند هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است.

البته دقت داشته باشید که رایگان به معنای هیچ هزینه‌ای نیست، بلکه دانشجویان باید برای برخی خدمات دانشگاهی، هزینه حمل و نقل، هزینه ثبت نام و غیره در هر ترم 100 تا 400 یورو را باتوجه به کالج انتخابی پرداخت کنند. اما دیگر مبلغی بابت شهریه تحصیل از آنان دریافت نمی‌شود.

اما با بررسی هزینه کالج‌های خصوصی پی خواهید برد، که برخلاف کالج‌های دولتی این مراکز رایگان نبوده و باید حتما شهریه تحصیل لازم در آن‌ها پرداخت شود.

شهریه کالج‌های خصوصی نیز باتوجه به نوع کالج متفاوت هستند و می‌توانند شهریه‌ای از 4 هزار یورو تا 30 هزار یورو را در بر بگیرند. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از مراکز تمامی شهریه تحصیلی را همان ابتدا دریافت کنند.

معرفی کالج‌های رایگان در آلمان

همانطور که در بالا گفتیم تحصیل در کالج‌های دولتی آلمان می‌تواند رایگان باشد و دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه تحصیلی در آن نداشته باشند. اگر بخواهیم چندی از برترین کالج‌هایی این کشور که امکان تحصیل رایگان در آن‌ها وجود دارد را نام ببریم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس مونیخ (LMU)
  • دانشگاه گوته فرانکفورت
  • دانشگاه RWTH آخن
  • دانشگاه مونستر
  • دانشگاه روهر بوخوم
  • دانشگاه دویسبورگ-اسن
  • دانشگاه هامبورگ
  • FAU ارلانگن-نورنبرگ
  • دانشگاه فنی مونیخ (TUM)
  • دانشگاه وورزبورگ

 

اگر نیاز دارید تا هریک از کالج‌های آلمان را شناخته و به طور تخصصی مدارک و شرایط پذیرش در آن‌ها را طبق شرایط خود بررسی نمایید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و از مشاوره‌های تیم متخصصین خبره ما بهره‌مند شوید.

سوالات پرتکرار صفر تا صد شرایط ورود به کالج‌های آلمان در سال 2024

ورود به کالج‌های کشور آلمان سوالات متعددی را در ذهن افراد ایجاد می‌کند که برخی از متداول‌ترین آنها در ادامه آمده‌اند و همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین ما پاسخگوی تمامی سوالات شما در این رابطه هستند.

بله، تحصیل در کالج های دولتی آلمان رایگان می باشد، اما کالج های خصوصی این کشور رایگان نیستند.

اکثر کالج های کشور آلمان زبان آلمانی را آموزش می دهند، اما محدود مراکزی نیز به زبان انگلیسی فعالیت می کنند.

بله، اکثر کالج های کشور آلمان آزمون ورودی از متقاضیان درخواست می کنند، به جز تعداد برخی کالج خصوصی.

بله، جهت اینکه بتوانید در کالج های پیش از دانشگاه در آلمان پذیرفته شده و ثبت نام کنید، باید حتما مدرک زبان آلمانی معتبری در سطح B1 داشته باشید.

بله، باید دقت داشته باشید که باتوجه به رشته تحصیلی مدنظرتان در دانشگاه باید در یکی از انواع کالج های S-Kurs، M-Kurs، W-Kurs، G-Kurs یا T-Kurs ثبت نام نموده و دوره های مربوطه را پشت سر بگذارید.

تجربه ما در دریافت ویزای کشور آلمان را از زبان کلاینت هایمان بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور هانیه بهزاد فر
نمایش ویدیو درباره کاور محمد هومن الوندی
نمایش ویدیو درباره کاور زهرا شعاعی
نمایش ویدیو درباره کاور میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه