شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی در 2024

زبان اصلی و رسمی آموزش در کشور زبان آلمانی می‌باشد و تمامی مقاطع دانشگاهی به این زبان در دانشگاه‌های مختلف به دانشجویان ارائه می‌شوند. 

به خصوص که اغلب دوره‌های لیسانس در دانشگاه‌های آلمان به زبان آلمانی هستند و پذیرش در رشته‌های مختلف در این دوره نیاز به داشتن تسلط لازم به زبان آلمانی دارد.

البته در مقاطع تحصیلات تکمیلی فرصت‌های انگلیسی زبان نیز پیش ‌روی دانشجویان قرار می‌گیرد، اما دوره لیسانس نیاز به دانستن قطعی زبان آلمانی دارد.

شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی در 2024

دریافت ویزای دوره زبان آلمان در واقع به معنای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور است که به شما فرصت می دهد تا قبل از ورود به دانشگاه زبان آلمانی خود را تقویت سازید.

 
فهرست مطالب

به همین‌ خاطر باید مدارکی معتبر را در سطوح درخواستی دانشگاه‌های این کشور در هنگام ثبت‌نام ارائه نمایید. حال اگر دارای تسلط کافی به این زبان نبوده و مدرکی نیز کسب نکرده‌اید، جای نگرانی نیست و می‌توانید پیش از اقدام به پذیرش دانشگاه ، در کالج‌های زبان در آلمان شرکت نموده و زبان آلمانی را در سطح موردنظر فرا گرفته و در نهایت مدرکی معتبر جهت ارائه به دانشگاه نیز به‌ دست آورید.

کالج‌های مختلفی در سطوح آموزشی متنوع، دوره‌های آموزشی گوناگونی را در بازه های زمانی مختلف به زبان آموزان ارائه می‌دهند که شما می‌توانید طبق شرایط و هدف خود در آن‌ها شرکت کنید. برای شرکت به صورت حضوری در کلاس‌های آموزشی این کالج‌ها شما باید حتما ویزا و مجوز لازم جهت حضور در آلمان و شرکت در کلاس‌های این دوره‌ها را به‌دست آورید.

در این مقاله تیم مشاورین باتجربه آی مهاجرتی شرایط و مدارک لازم جهت دریافت ویزای لازم را به شما عزیزان شرح خواهند داد. ضمنا پیشنهاد می‌کنیم که حتما عنوان دوره های زبان در آلمان را در سایت ما مطالعه کنید، تا انواع کالج‌های زبان و دوره‌های متفاوت آن‌ها را به همراه چگونگی پذیرش و ثبت‌نام در این مراکز کاملا فرا بگیرید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی در 2024

انواع ویزای دوره زبان آلمان

خوب است در ابتدا بگوییم که در واقع ویزای دوره زبان آلمانی به صورت داگانه که با ثبت نام در یکی از کال های زبان این کشور به دست آید، وجود نداشته و شما باید حتما از یکی از دانشگاه های کشور آلمان پذیرش مشروط داشته باشید . زمانی که شما در یک رشته تحصیلی در یکی از مراکز اموزش عالی به پذثر دست یافتید، می توانید در یکی از کالج های زبان آلمانی ثبت نام نموده و قبل از آغاز تحصیلات دانشگاهی سطح مورد نظر خود را به دست آورید.

البته خوب است مدنظر داشته باشید که در واقع به دو صورت می توان ویزای دوره زبان آلمانی را دریافت نمود که شیوه اول برای ایرانیان امکان پذیر نبوده و تنها از مسیر دوم باید به ویزای این کشور رسید:

  • ویزای آموزش زبان آلمانی به‌تنهایی: این ویزای 3 تا 12 ماهه مختص افرادی است که قصد دارند تنها زبان آلمانی را به صورت تخصصی در این کشور آموخته و به کشورشان بازگردند. حال اگر در حین و یا پس از اتمام دوره تصمیم به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور بگیرند، باید نسبت به دریافت پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند که برای ایرانیان امکان پذیر نیست.
  • ویزای آموزش زبان آلمانی جهت آمادگی تحصیل: این ویزا مختص افرادی است که قصد دارند، زبان آلمانی را جهت تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی آلمان فرا بگیرند. اگر شما در یکی از دانشگاه‌ها پذیرفته شده اید، اما شرط آن یادگیری زبان آلمانی است، فقط کافی بوده تا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید چون با این ویزا می‌توانید در دوره‌های زبان نیز شرکت نمایید.

مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای دوره زبان آلمان

هر متقاضی که قصد شرکت در دوره‌های زبان آلمانی در این کشور را دارد، باید جهت دریافت ویزای حضور در این کشور مدارکی لازم و مشخص را تهیه و جمع‌آوری نموده و ارائه دهد. این مدارک ممکن است با توجه به شرایط شخصی متقاضیان با یک‌دیگر کمی متفاوت باشند، پس حتما مدارک را باتوجه به شرایط خود بررسی دقیقی انجام دهید.

به‌طورکلی مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای دوره زبان آلمان به شرح زیر می‌باشد:

  • پاسپورت معتبر با صفحه خالی
  • 2 قطعه عکس با شرایط موردنیاز
  • مدارک هویتی (شناسنامه، کارت‌ملی و غیره)
  • گواهی ثبت‌نام یا دعوت‌نامه لازم از کالج زبان
  • انگیزه‌نامه قوی
  • بیمه درمانی و بیمه مسافرتی لازم
  • گواهی اثبات محل اقامت در آلمان (رزرو هتل، اجاره‌نامه ملک)
  • اثبات تمکن مالی موردنیاز سفارت آلمان (12324 یورو در سال)
  • گواهی عدم سوئپیشینه
  • رسیده پرداخت هزینه صدور ویزا (60 یورو)

وبینار نگاهی بر تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی بهترین گزینه‌های تحصیل در اروپا را بررسی نموده و شما را برای انتخاب بهترین مقصد راهنمایی می‌کنند. 

تماشای آن تا پایان اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار داده و مشاورین ما نیز همواره پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مراحل درخواست ویزای دوره زبان آلمان

مراحل درخواست ویزای دوره زبان آلمان

همانگونه که گفته شد، امکان درخواست ویزا صرفا جهت شرکت در دوره زبان امکان پذیر نبوده و شما باید ویزای تحصیلی جهت شرکت در یک رشته در دانشگاه را دریافت نمایید که اصلی ترین مدارک موردنیاز آن به شرح زیر هستند:

 

 
  • فرم درخواست صدور ویزا را تکمیل نموده و ارسال نمایید.
  • مدارک لازم و موردنیاز را جمع‌آوری نمایید.
  • پس از ارسال فرم درخواست زمان حضور در کارگزاری ویزامتریک را دریافت نمایید.
  • در زمان مقرر در کارگزاری ویزامتریک حاضر شده و مراحل بیومتریک خود را انجام داده و زمان مصاحبه در سفارت آلمان را اخذ نمایید.
  • در زمان مقرر در سفارت آلمان حاضر شوید و هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید.
  • با آفیسر مربوطه دیدار نموده و مصاحبه خود را در سفارت انجام دهید.
  • منتظر اعلام جواب از سوی سفارت باشید.

توصیه داریم که برای این‌ که آفیسر مربوطه بهتر قانع شده و ریسک صدور ویزای شما پائین آید، حتما از قبل نسبت به یادگیری زبان آلمانی اقدام کنید تا در زمان مصاحبه کمی تسلط به این زبان داشته باشید. همچنین در طول مصاحبه صادقانه و با خونسردی پاسخ دهید و مطمئن شوید پاسخ‌های شما تفاوتی با مدارکتان نداشته باشد.

هر یک از عناوین زیر راهنمای خوبی برای ورود به حوزه تحصیل آلمان هستند، مطالعه آنها را از دست ندهید:

اجازه کار و بردن همراه با ویزای دوره زبان آلمان

یکی از سوالات و ابهاماتی که برای اکثر متقاضیان دوره‌های زبان در آلمان وجود دارد، این‌ که آیا امکان اشتغال و کار در طول این دوره و همچنین همراه بردن خانواده در طول این دوره وجود دارد؟! باید توجه داشته باشید که در هنگام گذراندن دوره زبان آلمانی در این کشور وجود نداشته و پس از ورود به دانشگاه می توانید به صورت پاره وقت به کار مشغول شوید.

همچنین اکثر دوره‌های زبان در آلمان امکان بردن همراه نیز وجود نخواهد داشت و فقط در صورت دریافت ویزای تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید به بردن همراه به این کشور فکر کنید که البته به صورت همزمان نبوده و تنها برای همسر و فرزندان زیر 18 سال امکان پذیر می باشد.

کارشناسان تیم آی مهاجرتی در این مطلب شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی در 2024 را برای شما عزیزان شرح دادند، جهت کسب اطلاعات بیش‌تر یا بررسی مدارک و شرایط خود می‌توانید با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا همچنین دفتر شیراز در ارتباط باشید و از اطلاعات آنان بهره‌مند گردید.

سوالات پر تکرار شرایط دریافت ویزای دوره زبان آلمانی 2024 

ضمن مطالعه سوالات متداولی که در این رابطه وجود دارد، حتما با مشاورین ما تماس گرفته و ضمن توضیح شرایط خود به بهترین پاسخ برسید.

خیر، با داشتن ویزای دوره زبان در آلمان امکان بردن همراه به این کشور را نخواهید داشت.

خیر، با داشتن ویزای زبان آلمان امکان کار وجود ندارد.

هزینه صدور ویزای آلمان 75 یورو می‌باشد.

بله، جهت دریافت ویزای دوره زبان آلمان باید مقدار 12324 یورو در سال را به عنوان تمکن مالی لازم به سفارت آلمان ارائه نمایید.

مدت اعتبار این ویزا باتوجه به دوره انتخابی متقاضیان می‌تواند از 3 تا 12 ماه متغیر باشد.

کلاینت‌های ما از تخصص کارشناسان آی مهاجرتی در دریافت ویزای آلمان برای شما می‌گویند:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره عدنان خدادادی
نمایش ویدیو درباره میلاد مهدیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه