شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین

شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین می تواند نقش و تاثیر زیادی بر امورات افرادی داشته باشد که قصد مهاجرت به این کشور و زندگی در آن را دارند. یقینا در حین زندگی در چین باید با شرکت ها و بانک های مختلفی در ارتباط باشید که در این میان انتخاب اکثر شرکت های هدف می تواند برعهده خود شما قرار بگیرد، پس در این جا نقش مهم شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین را در می یابید.

چین دومین اقتصاد بزرگ دنیا است و قطعا با این تفاسیر شرکت ها و بان های بسیاری در این کشور در حال فعالیت هستند که نقش بسیار زیاد و حیاتی در مبادلات و روادید جهانی دارند.

شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین

شرکت ها و بانک های مهم چین با رشد چمشگیر در سال های اخیر توانسته اند همتای رقبیان غربی خود حرکت کرده و عملکردهای بهتری نیز داشته باشند.

فهرست مطالب

همچنین این شرکت ها یک بازار کار بزرگ را به وجود آورده اند که می توانند هریک به عنوان یک مقصد مناسب برای اشتغال افراد قرار بگیرند. در این جا هرچ شما بهتر این مقاصد را بشناسید در انتخاب یک مقصد کاری ایده آل تر موفق تر خواهید بود.

در ادامه این مقاله با کارشناسان تیم آی مهاجرتی همراه شوید تا هرچه بهتر بتوانید به شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین بپردازیم. 

همچنین پیشنهاد می کنیم که مقاله قوانین سرمایه گذاری کشور چین را نیز مطالعه نموده تا با اصول، قوانین و روش های مناسب سرمایه گذاری در این کشور بزرگ و برترین اقتصاد آسیا آشنایی پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات بیش تر با مشاورین ما در تهران و شیراز در تماس باشید.

بانک صنعتی و تجاری چین ICBC یک بانک چند ملیتی

بانک صنعتی و تجاری چین ICBC یک بانک چند ملیتی چینی است که به عنوان یک شرکت محدود در 1 ژانویه 1984 تأسیس شد . ICBC یک بانک تجاری دولتی است که با سرمایه ارائه شده توسط وزارت دارایی چین، سرمایه ردیف 1 این بانک در سال 2013 بزرگترین بانک در بین هزار بانک جهانی بود و اولین بانک مستقر در چین بود که به این تمایز در تاریخ مدرن دست یافت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین

بر اساس کل دارایی ها تا 31 دسامبر 2020 که برابر با 4.324 تریلیون دلار بود، ICBC در رتبه بندی 1000 بانک برتر جهانی The Banker قرار گرفت. این بانک هر ساله از سال 2012 در رتبه اول قرار گرفته و اولین در شرکت در لیست بزرگ ترین شرکت های دولتی جهان فوربس 200 قرار داشته است.

این بانک یکی از سودآورترین شرکت های جهان به حساب می آید که بر اساس فوربس در رتبه چهارم قرار دارد. ثبات مالی آن را بانکی مهم از نظر سیستمی می داند. تاکنون چندین کارمند سابق این بانک برای کار در پست های دولتی برجسته در چین انتخاب شده اند.

این بانک بزرگ ترین بانک جهان از نظر ارزش بازار، بزرگترین بانک جهان از نظر سپرده و سودآورترین بانک جهان است. از سال 2019، دارایی های آن 11 تریلیون یوان (1.6 تریلیون دلار آمریکا)، با بیش از 18000 شعبه از جمله 106 شعبه در خارج از کشور است. در سال 2007 با ارزش بازار 254 میلیارد دلار آمریکا، با پیشی گرفتن از سیتی گروپ، به با ارزش ترین بانک جهان تبدیل شد.

هلدینگ تنسنت در چین

هلدینگ تنسنت در چین

هلدینگ تنسنت (Tencent Holdings) یک شرکت چند ملیتی فناوری و سرگرمی چینی است که دفتر مرکزی آن در شنژن قرار دارد. این شرکت یکی از پردرآمدترین شرکت های چند رسانه ای در جهان بر اساس درآمد است. هلدینگ تنسنت همچنین بزرگ ترین شرکت جهان در صنعت بازی های ویدیویی بر اساس سرمایه گذاری های خود با تنسنت گیمز است که متمرکز بر انتشار بازی ها است.

شرکت های تابعه آن که در سال 1998 تأسیس شد، خدمات و محصولات مختلف مرتبط با اینترنت، از جمله سرگرمی، هوش مصنوعی و سایر فناوری ها را در سطح جهانی به بازار عرضه می کنند. دفتر مرکزی آسمان‌خراش های دو قلوی آن، برج های دریای تنسنت (همچنین به عمارت تنسنت بینهای معروف است) در منطقه نانشان شنژن مستقر است.

تنسنت بزرگترین فروشنده بازی های ویدیویی در جهان و همچنین یکی از با ارزش ترین شرکت های مالی است. این یکی از بزرگ ترین شرکت های رسانه ای اجتماعی، سرمایه گذاری مخاطره آمیز و شرکت های سرمایه گذاری است که خدمات آن شامل شبکه های اجتماعی، موسیقی، پورتال های وب، تجارت الکترونیک، سیستم های پرداخت، تلفن های هوشمند و بازی های آنلاین چندنفره است.

در ادامه بررسی شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین، این کمپانی پیام رسان های فوری Tencent QQ و WeChat و QQ.com را اداره می کند و همچنین مالک تنسنت موزیک است. این شرکت در سال 2018 از ارزش بازار 500 میلیارد دلار آمریکا فراتر رفت و اولین شرکت فناوری آسیایی شد که از این مرز ارزش گذاری عبور کرد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بانک چین (BOC)

در ادامه معرفی لیست بانک های مهم کشور چین به سراغ بانک چین (BOC) می رویم. بانک چین (BOC) در سال 2021 در فهرست قدرت لیست Asian Banker بانک های آسیایی اقیانوسیه در رتبه چهاردهم قرار دارد و دومین بانک قدیمی در سرزمین اصلی چین شناخته می شود.

در ادامه شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین بدانید که این بانک در سال 1912 برای جایگزینی بانک امپراتوری چین تاسیس شد و یکی از 5 بانک بزرگ دولتی چین است. آخرین درآمد خالص گزارش شده آن ها بیش از 190 میلیارد یوان و دارایی آن ها بیش از 21 تریلیون یوان است. این بانک چهارمین بانک بزرگ جهان در پایان سال 2017 از نظر دارایی بود.

بانک چین طیف گسترده ای از خدمات را به مصرف کنندگان و مشتریان شرکتی ارائه می دهد و یکی از بزرگترین ارائه دهندگان وام در کشور است. این بانک همچنین مجوز انتشار اسکناس در دو منطقه اداری ویژه چین را دارد، این بانک همچنین بیش از سایر بانک های چین در سطح بین المللی فعالیت می کند و در 57 کشور مختلف فعالیت دارد.

آن ها اولین بانک بزرگی بودند که اجازه سرمایه گذاری با ارز چینی (رنمینبی) را در ایالات متحده دادند. بانک چینی برنده جوایز متعددی از جمله بهترین بانک تسویه RMB توسط آسیان بانک و بهترین ناشر اف آی جی توسط گلوبال کپتان چینا شده است. ضمنا مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را حتما مطالعه کنید تا قوانین لازم برای این امر را بهتر بشناسید.

شرکت دولتی گرید چین (SGCC)

چین در سال 1986 ابتکاری را برای اصلاح بخش برق کشور در یک فرآیند سه مرحله ای آغاز کرد. در مرحله سوم و نهایی در مارس 2002، شورای دولتی چین طرحی را برای بازسازی سیستم برق کشور در سال 2002 به اجرا گذاشت، به منظور ایجاد رقابت و توابع مجزای تولید و انتقال. شرکت شبکه دولتی چین زمانی که بازسازی شرکت برق دولتی سابق چین به دو شرکت شبکه، پنج گروه تولید و چهار شرکت تجاری جانبی تقسیم شد، تأسیس شد.

دو شرکت شبکه ایجاد شده، شرکت دولتی شبکه چین و یک شرکت کوچکتر شبکه برق جنوبی چین بودند. SGCC 80٪ از شبکه چین را تشکیل می دهد و شبکه برق جنوبی چین 20٪ دیگر را به خود اختصاص می دهد.

شرکت دولتی گرید چین (SGCC) که معمولا به عنوان شبکه دولتی شناخته می شود، یک شرکت برق دولتی چینی است که بزرگ ترین شرکت خدمات شهری در جهان است. از سال 2022 استیت گرید پس از والمارت و آمازون، سومین شرکت بزرگ جهان از نظر درآمد شناخته می شود.

شرکت دولتی گرید چین (SGCC)

در سال 2022 حدود 871145 کارمند، 1.1 میلیارد مشتری و درآمدی معادل 460 میلیارد دلار از این شرکت گزارش شده است. این کمیسیون توسط کمیسیون نظارت و اداره دارایی های شورای دولتی نظارت می شود. پس از اصلاحات جداسازی نیروگاه از شبکه برق در اوایل سال 2002، دارایی های شرکت برق دولتی به پنج گروه تولید برق تقسیم شد که نیروگاه ها و پنج شرکت تابعه منطقه ای متعلق به شرکت شبکه دولتی چین در پکن را حفظ کردند.

شناخت بانک و شرکت های مهم در کشورهای محبوب ایرانیا نیز می تواند شما را برای هدف اقتصادی به خوبی راهنمایی کند:

بانک کشاورزی چین

ABC Bank

بانک کشاورزی چین (ABC) در سال 2021 در فهرست قدرت آسیایی بانکر بانک های آسیا و اقیانوسیه (همسو با ICBC) در رتبه 23 قرار دارد. در سطح جهانی نیز، بانک ABC سومین وام دهنده بزرگ بوده و تقریبا 25 هزار شعبه در سطح بین المللی دارد. این بانک یکی از بهترین بانک های چینی می باشد که در سال 1951 تاسیس شد.

آخرین درآمد خالص گزارش شده آن ها بیش از 202 میلیارد یوان و دارایی آن ها بیش از 22 تریلیون یوان است. بانک ABC در ابتدا یک بانک تخصصی بود که برای وام دادن به مشاغل روستایی چین در نظر گرفته شده بود، اما اکنون طیف گسترده ای از خدمات مصرف کننده و شرکتی را ارائه می دهد.

این بانک به بیش از 300 میلیون مشتری مصرف کننده و بیش از 3 میلیون مشتری تجاری خدمات ارائه می دهند. علاوه بر این، آن ها یک بخش عملیات خزانه داری دارند که معاملات بازار پول یا خرید مجدد، سرمایه گذاری در ابزار بدهی و نگهداری موقعیت های مشتقه را انجام می دهد.

بانک ABC عرضه عمومی اولیه خود را در سال 2010 انجام داد و در آن زمان رکورد بزرگترین IPO جهان را با جمع آوری بیش از 21 میلیارد دلار آمریکا به نام خود ثبت کرد و در سال 2006 از ICBCs IPOs را شکست داد. بانک کشاورزی چین برنده جوایز متعددی از جمله جوایز در مسئولیت اجتماعی شرکتی، فرهنگ سازی شرکت و خدمات به شرکت های کوچک و متوسط شده است.

شرکت ملی نفت چین (CNPC)

شرکت ملی نفت چین (CNPC) یک شرکت ملی نفت و گاز و یکی از بزرگترین گروه های انرژی یکپارچه در جهان است که دفتر مرکزی آن در منطقه دونگ چنگ، پکن می باشد. در سال 2022 در لیست 500 گلوبال فورچن رتبه بندی جهانی بزرگ ترین شرکت ها از نظر درآمد، در رتبه چهارم قرار گرفت.

شرکت ملی نفت چین شرکت مادر دولتی پتروچاینا است که در فهرست سهام عمومی قرار دارد، که در نوامبر 1999 به عنوان بخشی از بازسازی CNPC ایجاد شد.

در بازسازی،CNPC بیش تر دارایی ها و بدهی های CNPC مربوط به اکتشاف و تولید هیدروکربن، پالایش و بازاریابی، صنایع شیمیایی و گاز طبیعی را به پتروچاینا تزریق کرد و پتروچاینا دارایی های خارج از کشور را از طریق یک سرمایه گذاری مشترک توسعه می دهند که 50 درصد آن متعلق به پتروچاینا است.

شرکت ملی نفت چین (CNPC)

در مارس 2014، رئیس این شرکت ژو جیپینگ اعلام کرد که CNPC شش واحد تجاری را به روی سرمایه گذاران خصوصی باز می کند. در نتیجه شرکت ملی نفت چین همچنین یک یادداشت تفاهم با یو او پی دارد که بر اساس آن دو شرکت در زمینه طیف وسیعی از فناوری ها و پروژه های سوخت زیستی در چین با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

پیش از ادامه شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین، بگوییم اگر قصد نقل مکان به چین را دارید، حتما عنوان مهاجرت به چین را در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید، تا از قوانین، شرایط و هرآن چیزی که برای رسیدن به آن لازم است مطلع شوید.

Sakhtmani Chain Bank (CCB)

بانک ساختمانی چین (CCB)

بانک ساختمانی چین (CCB) در فهرست قدرت آسیایی بانکر در لیست بانک های آسیا و اقیانوسیه در سال 2021 در رتبه نهم قرار گرفته است. 

این بانک در اوایل دهه 2000 یک دوره رشد بسیار سریع را تجربه کرده است و در سال 2015 دومین بانک بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار شناخته شده است.

آخرین درآمد خالص گزارش شده آن ها بیش از 255 میلیارد یوان و دارایی آن ها بیش از 23 تریلیون یوان است. 

این بانک طیف کاملی از خدمات مصرف کننده و تجاری را در بیش از 15 هزار شعبه و شرکت های تابعه در لوکزامبورگ، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ایالات متحده و استرالیا را ارائه می دهد.

این یک بانک یک بانک تجاری است، اگرچه نام آن ممکن است چیز دیگری را نشان دهد. این بانک در ابتدا به عنوان بانک ساخت و ساز خلق چین در سال 1954 تاسیس شد. 

آن ها جوایز متعددی از جمله بهترین بانک داخلی در چین که توسط Asia Money اهدا شده است، بهترین وام شرکتی توسط Global Finance و بهترین بانک وام مسکن توسط Global Finance دریافت کرده اند.

علاوه بر این، شعبه های خارج از کشور در لندن، بارسلونا، فرانکفورت، لوکزامبورگ، هنگ کنگ، ژوهانسبورگ، نیویورک سیتی، سئول، سنگاپور، توکیو، ملبورن، کوالالامپور، سانتیاگو شیلی، بریزبن، سیدنی و اوکلند دارد. 

مجموع دارایی های آن در سال 2019 به 7/8 تریلیون سوان رسید و از نظر هیئت ثبات مالی بانک مهمی محسوب می‌شود. دفتر مرکزی آن در منطقه ژیچنگ، پکن است.

 

شرکت نفت و شیمی چین یا سینوپک

شرکت نفت و شیمی چین یا سینوپک

در ادامه شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین به سراغ شرکت نفت و شیمی چین یا سینوپک (China Petroleum & Chemical Corporation Or Sinopec) یک شرکت نفت و گاز چینی می رویم که در پکن مستقر است. این شرکت در فهرست هنگ کنگ قرار دارد و همچنین در شانگهای تجارت های وسیعی را به انجام می رساند.

شرکت مادر سینوپک لیمیتد، گروه سینوپک، بزرگترین شرکت پالایش نفت، گاز و پتروشیمی جهان است که دفتر مرکزی آن در منطقه چائویانگ، پکن قرار دارد. تجارت سینوپک شامل اکتشاف نفت و گاز، پالایش و بازاریابی است. 

تولید و فروش مواد پتروشیمی، الیاف شیمیایی، کودهای شیمیایی و سایر محصولات شیمیایی؛ ذخیره سازی و حمل و نقل خط لوله نفت خام و گاز طبیعی؛ تجارت نمایندگی واردات، صادرات و واردات-صادرات نفت خام، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی تصفیه شده، پتروشیمی ها و سایر مواد شیمیایی.

این کمپانی همچنین اتانول و چندین سوخت زیستی مانند بیودیزل و سوخت جت سبز را از روغن های نباتی زائد تولید می کند. با توجه به پایگاه دارایی های قدیمی اش از گروه سینوپک، تحلیلگران آن را به عنوان بازیگر پایین دستی نفتی نسبت به پتروچاینا طبقه بندی کرده اند. سینوپک بزرگ ترین پالایشگاه نفت آسیا از نظر حجم پردازش سالانه است. سینوپک حدود 1/4 نفت خام نفت خام پتروچاینا تولید می کند، اما سالانه 60 درصد محصولات پالایش شده بیشتری تولید می کند.

بانک ارتباطات پنجمین بانک بزرگ چین

The fifth largest bank in China

بانک ارتباطات پنجمین بانک بزرگ چین در سال 2021 در فهرست قدرت آسیایی بانکر بانک های آسیایی اقیانوسیه در رتبه 152 قرار گرفت که با این حال، آن ها یکی از قدیمی ترین بانک های چین هستند و یکی از اولین بانک هایی بودند که اسکناس منتشر کردند.

این بانک پنجمین بانک بزرگ در چین (سرزمین اصلی) است. آخرین درآمد خالص گزارش شده این بانک بیش از 77 میلیارد یوان و دارایی آن بیش از 10 تریلیون یوان است. آن ها در حال حاضر بیش از 87 هزار نفر را در استخدام خود دارند.
بانک ارتباطات طیف وسیعی از خدمات مصرف کننده و شرکتی را عمدتا در داخل کشور ارائه می دهد. این بانک یکی از 5 بانک برتر چین است که بیش از 2800 شعبه دارد که رقم قابل توجهی است. این شرکت در سال 1908 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شانگهای قرار دارد.

بانک ارتباطات در سال 2020 برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان شرکت فورچن گلوبال 500 معرفی شد و برای چهارمین بار توسط The Banker در بین 1000 بانک برتر جهانی در رتبه یازدهم قرار گرفت. پیش از بررسی آخرین مورد از شرکت های این مقاله پیشنهاد می کنیم که مقاله شرایط ثبت شرکت در کشور چین را حتما در سایت آی مهاجرتی مطالعه کنید تا اطلاعات لازم در اینباره را به دست آورید.

هلدینگ علی بابا یک شرکت فناوری چندملیتی چینی است که متخصص در تجارت الکترونیک، خرده فروشی، اینترنت و فناوری است. این شرکت که در 28 ژوئن 1999 در هانگژو، ژجیانگ تأسیس شد، خدمات فروش بین مصرف کننده به مصرف کننده (C2C)، تجارت به مصرف کننده (B2C) و تجارت به تجارت (B2B) را از طریق بازارهای چینی و جهانی به عنوان مصرف کننده محلی، رسانه های دیجیتال و سرگرمی، تدارکات و خدمات رایانش ابری ارائه می دهد.

این شرکت دارای مجموعه متنوعی از شرکت ها در سراسر جهان در بخش های تجاری متعدد است. در 19 سپتامبر 2014، عرضه اولیه عمومی علی بابا (IPO) در بورس اوراق بهادار نیویورک، 25 میلیارد دلار جمع آوری کرد که ارزش بازاری 231 میلیارد دلاری را به این شرکت داد و تا کنون بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ جهان را به خود اختصاص داد.

این شرکت یکی از 10 شرکت برتر با ارزش است و در فهرست سال 2020 فورچن گلوبال 2000 سی و یکمین شرکت بزرگ سهامی عام در جهان است. در ژانویه 2018، علی بابا دومین شرکت آسیایی بود که پس از رقیب خود تنسنت، مرز 500 میلیارد دلاری را شکست. از سال 2022، علی بابا نهمین ارزش برند جهانی را دارد.

هلدینگ علی بابا

Alibaba Holding

سایر شرکت ها و بانک های مهم چین

تا این بخش از این مقاله به شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین پرداختیم، اما اقتصاد کشور چین بسیار وسیع تر و بزرگ تر است که فقط محدود به همین 10 مورد شود. 

در جدول اسامی برخی دیگر از شرکت ها و بانک های بزرگ و معتبر را مشاهده خواهید کرد:

نام شرکت سال تاسیس
شرکت مهندسی ساخت و ساز دولتی چین 1957 میلادی
شرکت بیمه پینگ آن 1988 میلادی
شرکت سینوچم 1950 میلادی
شرکت مهندسی راه آهن چین 1958 میلادی
بانک بازرگانان چین 1987 میلادی
بانک پس انداز پستی چین 2007 میلادی
بانک صنعتی چین 1988 میلادی
بانک توسعه شانگهای پودونگ 1993 میلادی

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب تلاش کرده تا به شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین به شما کمک نمایند، جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز در تماس باشید.

سوالات پر تکرار شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین

مطالعه سوالات پرتکراری که در رابطه با شناخت شرکت ها و بانک های مهم چین وجود دارد می تواند اطلاعات مفیدی را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار دهد و در صورتی که به دنبال دریافت جزئیات بیشتر هستید ، تنها کافی است تا نظر خود را در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

در حال حاضر و سال 2023 معتبرترین و بزرگ ترین بانک چین را بانک صنعتی و تجاری چین ICBC می دانند.

در حال حاضر و سال 2023 معتبرترین و بزرگ ترین شرکت غیر بانکی چین را هلدینگ تنسنت (Tencent Holdings) می دانند.

بله، این امر در بخش های مختلفی از افرادی که قصد مهاجرت و نقل مکان به چین یا هرگونه ارتباطی با این کشور دارند می تواند نقش داشته باشد.

این شرکت در زمینه تولید برق فعالیت می کند و نزدیک به 80 درصد از برق چین را در اختیار دارد.

این بانک در حدود 25 هزار شعبه در سطح جهانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه