مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین در طی سال های اخیر شاهد تعداد زیاد داوطلبان بوده و تعداد آن ها همچنین در حال افزایش است. افراد بسیاری از کشورهای مختلف سعی بر این دارند تا در یکی از دانشگاه های چین پذیرش را دریافت نمایند. احتمالا اکنون این سوال برای شما ایجاد شده که مهاجرت به چین از طریق تحصیل دارای چه ویژگی و مزایایی بوده که دارای متقاضیان زیادی می باشد؟

مهاجرت تحصیلی به چین دارای مزایایی بوده که در کشورهای بسیار کمی مشاهده می شود. به عنوان مثال قیمت های مقرون به صرفه و کم، فرهنگ محترمانه، سیستم آموزشی قوی با تربیت بسیار خوب دانش آموختگان فقط بخشی از ویژگی های این مکان عالی می باشد.

مهاجرت تحصیلی به چین

مهاجرت تحصیلی به چین می تواند در مقاطع و رشته های مختلف دانشگاهی حتی با دریافت بورسیه امکان پذیر باشد که مشاورین  آی مهاجرتی آن را برایتان ممکن می سازند. 

فهرست مطالب

اما مزایای مهاجرت به چین تحصیلی فقط شامل دانشگاه ها نمی شود، تعداد داوطلبان به این علت زیاد است که شرایط زندگی و اقامت در این کشور نیز عالی بوده و همه دانشجویان اطمینان دارند که با مهاجرت خود از سطح زندگی مناسبی برای آینده خود بهره مند خواهد شد.

این افراد تمایل دارند که پس از اتمام تحصیل خود نیز در این کشور به زندگی پرداخته و مجوز اقامت دائم را دریافت نمایند. برای انجام این امر باید دارای تمامی شرایط تعیین شده از سوی دولت بود، در ادامه با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا با تمامی شرایط آشنا شوید.

اگر به دنبال راه دیگری برای دریافت اقامت هستید نیز می توانید مقاله مهاجرت به چین را مطالعه کرده و بهترین روش را برای خود بیابید.

مراحل مهاجرت تحصیلی به چین

سوال رایج میان تمامی افراد متقاضی این است که چگونه به چین مهاجرت تحصیلی کنیم؟ اولین و مهم ترین مرحله این است که باید از یک دانشگاه که در این کشور قرار دارد پذیرش را دریافت کرده و در آن به عنوان دانشجو ثبت نام کرده باشید. برای اطلاع از شرایط و روش برداشتن اولین قدم خود مقاله تحصیل در چین را مطالعه کرده و سپس به راحتی اقدام نمایید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
مهاجرت تحصیلی به چین

دومین کار از مراحل مهاجرت تحصیلی به چین این است که تحصیل خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و تمایلی به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نداشته اما علاقه دارید تا اقامت خود را در کشور ادامه دهید، باید کارهای به خصوصی را انجام دهید.

خوشبختانه امکان کار و اشتغال پس از تحصیل برای همه افراد ممکن بوده و فقط باید مجوز کار ار برای خود دریافت کرد که در ادامه شرح آن پرداخته ایم. به علت این که مجوزی که از مهاجرت تصحصیلی به چین اعطا می شود فقط برا مدت زمان دوره آموزشی می باشد فرد تحصیل کرده باید ویزای خود را از تحصیلی به مجوز اقامت کاری تبدیل نماید تا بتواند در این کشور اقامت کرده و سپس اقامت دائم را اخذ کند.

مجوز کاری چین

همان طور که گفتیم برای دریافت مجوز اقامت پس از تحصیل فرد باید در کشور استخدام و به کار مشغول شده باشد، فرد باید قبل از اشتغال خود مجوز کار را دریافت نماید تا اجازه کار در کشور چین را داشته باشد. خوشبختانه بازار کار چین بسیار مناسب بوده و هر کسی می تواند بلافاصله در رشته تحصیلی و یا حرفه خود شغل مناسب را پیدا کرده و استخدام شود.

به طور کلی روند دریافت مجوز کاری چین شامل سه مرحله اصلی می باشد که به شرح زیر است:

 

  • ارائه درخواست برای پروانه اشتغال
  • ارائه درخواست در سفارت چین برای ویزای کار
  • اخذ مجوز استخدام

 

در گذشته متقاضیان باید برای دریافت پروانه اشغال حود به اداره منابع انسانی و تامین اجتماعی (HRSS) و سپس به اداره امور کارشناسان خارجی کشور (SAFEA) مراجعه می کردند اما در حال حاضر SAFEA تمامی مشئولیت ها را به عهده گرفته و دیگر نیازی به مراجعه به سایر ادارات نیست.

پس از این که مجوز کاری خود را دریافت کردید می توانید برای یافتن کار مناسب اقدام کرده و به کار مشغل شوید. پس از این که موقعیت شغلی مناسب را پیدا کردید می توانید برای دریافت مجوز اقامت کاری خود اقدام کرده و سپس مهاجرت تحصیلی به چین را تبدیل به مجوز اقامت دائم آن نمایید.

اقامت تحصیلی چین

اقامت تحصیلی چین

مجوز اقامت تحصیلی چین اولین چیزی است که باید برای مهاجرت تحصیلی به چین دریافت نمایید. این مجوز فقط در صورتی به فرد اعطا می شود که در یکی از موسسات آموزشی و یا دانشگاه های کشور پذیرفته شده باشد. توجه داشته باشید که مدت زمان این ویزا معمولا یک سال بوده و فقط برای مدت زمان تحصیلی قابل تمدید بوده و برای سایر روش های اقامتی مجاز نیست.

در صورتی که یک مقطع تحصیلی را به اتمام رسانده و قصد ادامه دادن را در مقطع بالاتر دارید، هیچ محدودیتی در راه شما قرار نداشته و به راحتی می توانید مجوز را تمدید نمایید. دانشجویان خارجی در طول مدت تحصیلی خود می توانند به کار پاره وقت مشغول شوند، فرد دانشجو با این کار می تواند با بازار کار کشور چین بیشتر آشنا شده و برای کار پس از تحصیل خود بسیار آسان تر اقدام نماید.

توجه داشته باشید که شرایط مهاجرت به چین از طریق تحصیل به طور مستقیم باعث دریافت اقامت دائم نشده و باید پس از اتمام تحصیل به روش جداگانه ای برای دریافت شهروندی آن اقدام کرد. در صورت نیاز به همراهی با مشاورین آی مهاجرتی تماس گرفته و از راهنمایی دقیق برخوردار شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرایط مهاجرت تحصیلی به چین

برای این که بتوانید اقامت دائم را از طریق مهاجرت تحصیلی به چین را دریافت نمایید با تمامی جزئیات آن آشنا باشید تا دچار هیچ گونه خطای احتمالی نشوید. به یاد داشته باشید که شرایط پذیرش دانشجو در هر دانشگاه با دیگری متفاوت بوده و باید هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داد. هر چقدر که دانشگاه مورد نظر معتبرتر باشد شرایط پذیرش در آن نیز سخت تر خواهد بود.

از آن جایی که مجوز مخصوص مهاجرت تحصیلی به چین فقط محدود به طور دوره تحصیلی می باشد شما باید پس از اتمام آن اقدام به دریافت مجوز اقامت جداگانه ای نمایید. برای این امر شما باید قرارداد خود را با یک کارفرما معتبر که خود دارای تابعیت چینی باشد را دریافت کرده و به دولت ارائه دهید تا به شما مجوز کار و اقامت داده شود.

بعد از 4 الی 5 سال اقامت و کار در این کشور به فرد اقامت دائم اعطا شده و به این روش فرد موفق شده است تا از طریق مهاجرت تحصیلی به چین می شود.

پیشنهاد ما این است که ابتدای تحصیل خود بهکار مشغول شده تا با بازار کار این کشور برای پس از تحصیل خود کاملا آشنا باشید. بازار کار هر حرفه و شغل با دیگری تفاوت داشته و کاملا وابسته به وضعیت اقتصادی می باشد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله دانستنی های اقتصاد کشور چین را مطالعه نمایید تا برای ساخت آینده خود اطلاعات کامل را داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به چین

مهم ترین امر در اقدام به مهاجرت به چین از طریق تحصیل ارائه درست مدارک است، این کار به قدری حساس و مهم بوده که کوچکترین اشتباه و ایراد در آن می تواند سبب رد شدن درخواست شما شده و باید دوباره اقدام نمایید. 

از آن جایی که دولت شرایط هر فرد را بر اساس مدارک آن انتخاب می کند، بررسی های بسیار دقیقی را بر آن ها انجام می دهد.

تا کنون با مراحل دقیق مهاجرت تحصیلی به چین و دریافت اقام دائم از طریق آن آشنا شدید. برای انجام هر یک از مراحل شرح داده شده نیاز به مدارک مخصوصی خواهد بود که باید به طور جداگانه ارائه دهید. اما مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به چین که میان همه آن ها مشترک بوده شامل موارد زیر است:

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به چین
  • پاسپورت معتبر
  • نداشتن سوابق کیفری طی 6 ماه گذشته
  • رزومه کاری
  • عکس جدید
  • معاینه و آزمایشات پزشکی
  • تمام اطلاعات شخصی (مانند وضعیت ازدواج)
  • مدرک زبان معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی

حتما به یاد داشته باشید که این مدارک را باید به صورت ترجمه شده و دقیق ارائه دهید. برای این که مدارک مخصوص به هر مجوز را به درستی ارائه داده باید هر کدام با به طور جداگانه بررسی نمایید و یا از کارشناسان این زمینه کمک بگیرید. با مراجعه به سایت دانشگاه مقصد خود از مدارک مورد نیاز برای پذیرش اطلاع یافته و همچنین برای اطلاع از مدارک برای اقامت کاری نیز می توانید مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه نمایید.

اطلاع از شرایط مهاجرت تحصیلی در کشورهای محبوب ایرانیان نیز می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین مقصد باشد:

هزینه مهاجرت تحصیلی به چین

مهم ترین بخش برای تمام افراد که قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند، مقدار هزینه های آن بوده و همه به دنبال مقصدی هستند که کمترین هزینه را داشته باشد. در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به چین یکی از ارزان و به صرفه ترین کشورهای جهان بوده و به همین دلیل تعداد داوطلبان آن بسیار زیاد است. علاوه بر هزینه های مهاجرتی و دریافت مجوز مخارجی هستند که باید حتما در نظر داشته باشید.

بزرگترین و مهم ترین بخش از هزینه مهاجرت تحصیلی به چین مقدار شهریه دانشگاه ها بوده که برای دانشگاه های دولتی حدود 2500 تا 10000 دلار در سال می باشد، در صورتی که قصد ثبت نام در دانشگاه های خصوصی را داشته باشید باید هزینه های بیشتری را بپردازید. همچنین هزینه های دیگری را برای تحصیل خود مانند کتاب جزوه، معلم خصوصی و غیره نیز پرداخت نمایید.

هزینه های مهاجرت به چین از طریق تحصیل فقط به موارد دانشگاهی محدود نشده و شما باید هزینه های زندگی روزمره مانند اجاره خانه، غذا، پوشاک و موارد دیگر را نیز در نظر داشته باشید مقدار متوسط آن برای هر فرد 14 هزار یوان در ماه بون اجره خانه می باشد، در صورت نیاز به اطلاعات دقیق تر از مقدار آن می توانید مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه نمایید. با داشتن کار دانشجویی و یا بورسیه تحصیلی می توان بخش زیادی از این هزینه ها را پوشش داده و از مقدار آن ها کاست.

The cost of obtaining residence in China through education

هزینه دریافت اقامت چین از طریق تحصیل

همان طور که گفتیم بخشی از هزینه های مهاجرت تحصیلی به چین را هزینه های مربوط به مهاجرت و دریافت مجوز تشکیل می دهد. این مقدار هزینه ها نیز مانند همه بخش های دیگر با توجه به شرایط هر فرد با دیگری تفاوت داشته و نمی توان مقدار دقیقی را برای همه افراد تعیین کرد.

به همین دلیل بسیاری از افراد ممکن است که دچار اشتباهاتی شده و هزینه های بیشتر از مقدار مورد نیاز پرداخت نمایند. پیشنهاد می کنیم تا به کارشناسان آی مهاجرتی مراجعه کرده تا با مقدار دقیق آن با توجه به شرایط خود مطلع شده و از هزینه های اضافی جلوگیری نمایید.

اما هزینه دریافت اقامت چین از طریق تحصیل و مجوز اقامت به طور کلی در جدول زیر برای شما قرار داده شده است تا پیش زمینه ای از مقدار آن را داشته باشید و با توجه به مقدار سرمایه خود بهترین تصمیم را بگیرید:

امور مهاجرتی مقدار هزینه
ترجمه مدارک 3 الی 10 میلیون تومان
بلیت هواپیما 40 میلیون تومان
صدور ویزا 30 الی 90 دلار
عوارض خروج از کشور بار اول 400، بار دوم و سوم به ترتیب 600 و 800 هزار تومان
تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه 300 هزار تا 1میلیون تومان

وبینار بررسی شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی به یکی از مهم ترین دغدغه های علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور پرداخته است و شما عزیزان می توانید با تماشای ان تا انتها از شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در کشورهای خارجی به خوب یمطلع شوید.

همواره به خاطر داشته باشید که مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

مشاوره رایگان مهاجرت تحصیلی به چین

احتمالا اکنون با مطالعه صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به چین و ادامه اقامت در آن این سوال برای شما ایجاد شده است که چگونه می توان با اطمینان و بدون هیچ گونه خطا اقدام کرده و به اقامت دائم این کشور دست یافت؟ باید بدانید که این امر به کمک مشاوران و کارشناسان مهاجرتی کاملا ممکن می باشد.

این افراد با استفاده از تخصص خود و استفاده از تجربه های سایر افراد مهاجر و دانشجو سعی بر این دارند تا راه را برای فرد مهاجر بعدی بسیار هموارتر کرده و او را به درستی در این را هدایت نمایند. اهمیت مراجعه به این افراد زمانی زیاد می شود که شما به تنهایی وارد پروسه می شوید با عوامل مختلف بسیاری رو به رو خواهید شد که بدون داشت تجربه در آن ها نمی توان در آن موفق شد.

برای بررسی کامل شرایط خود و اقدام با اطمینان برای به نتیجه رسیدن مهاجرت تحصیلی به چین با کارشناسان و مشاوران خبره آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی، غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و یک وقت مشاوره ای با کیفیت را برای خود رزرو نمایید. برای شناخت بیشتر تخصص کارشناسان ما مقاله سرمایه گذاری در چین را که یکی حساس ترین روش هایمهاجرتی می باشد را مطالعه نمایید.

سوالات پر تکرار مهاجرت تحصیلی به چین

مشاورین ما در آی مهاجرتی همواره در تلاشند تا روند مهاجرت تحصیلی به چین را برای شما هموارتر سازند ، از این رو مطالعه سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد و در صورتی که به دنبال جزئیات خاصی هستید با مشاورین ما تماس بگیرید.

در صورتی که بتان به مدت 4 الی 5 سال پس از اتمام تحصیل در این کشور به صورت قانونی اقامت داشت می توان اقامت دائم را دریافت کرد.

مقدار شهریه ها در هر دانشگاه با دیری تفاوت داشته و حدود 2500 تا 10000 دلار در سال می شود.

پس از این که مدت زمان مجوز مهاجرت تحصیلی به چین به اتمام رسید، باید قرارداد کاری خود را که توسط کافرمای معتبر انجام شده باشد را به دولت ارائه کرد.

برای هر مرحله باید مدارکی جداگانه را ارائه کرد که نیاز به بررسی دقیقی دارد.

بله، افراد دانشجو دارای مجوز کار پاره وقت خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه