معرفی شرکت ها و بانک های روسیه

معرفی شرکت ها و بانک های روسیه یکی از مهم ترین گام هایی است که در راستای شناخت این کشور و مهاجرت با هدف هایی همچون کار و یا فعالیت اقتصادی باید صورت پذیرد . شناخت این شرکت ها و بانک ها علاوه بر بالا بردن اطلاعات عمومی درباره روسیه ، شما را با برترین کارفرماها جهت اشتغال ، کار و یا استفاده از خدمات آن ها آشنا می سازد.

در این مطلب تلاش داریم تا لیست بانک های مهم کشور روسیه به همراه اطلاعاتی مختصر و مناسب از هر یک را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی شرکت ها و بانک های روسیه

شرکت ها و بانک های روسیه به عنوان عوامل تاثیرگذار در اقتصاد آسیا و جهان می توانند گزینه های خوبی جهت سرمایه گذاری و یا هرگونه فعالیت اقتصادی به شمار بروند.

فهرست مطالب

البته اگر قصد مهاجرت به این کشور را هم نداشته باشید، روسیه به عنوان یکی از اقتصادهای برتر و قوی جهان تاثیر بسیار مهم و بزرگی را در دنیای امروز و زندگی انسان ها ایفا می کند، همین خود به تنهایی کافی است که بهترین کمپانی ها و بهترین بانک های روسی را مورد شناخت بیش تری قرار دهیم.

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مقاله به معرفی شرکت ها و بانک های روسیه در 10 مورد به شما عزیزان خواهند پرداخت که در حال حاضر و در سال 2023 برترین های اقتصاد این کشور هستند و از لحاظ درآمد، فرصت کاری و تاثیر بر اقتصاد بزرگترین ها روسیه شناخته می شوند. 

ضمنا پیشنهاد می کنیم که مقاله شرایط سرمایه گذاری در روسیه را نیز حتما مطالعه کنید، تا با روش ها، قوانین، اصول و مزایا و معایب این اقدام طبق آخرین و جدیدترین اطلاعات کاملا آشنایی پیدا کنید.

درآمد شرکت ها و بانک های بزرگ و مطرح روسیه

خوب است پیش از کسب اطلاعات کامل در رابطه با معرفی شرکت ها و بانک های روسیه از میزان درآمدی که این شرکت ها به دست آورده اند نیز مطلع شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی شرکت ها و بانک های روسیه

در نمودار زیر درآمد شرکت ها و بانک های بزرگ و مطرح روسیه را مشاهده می کنید:

مقدار درآمد به میلیارد دلار

اسبر بانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه

اسبر بانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه

اسبر بانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه یک شرکت خدمات مالی و بانکی دولتی کشور است که دفتر مرکزی آن در مسکو قرار دارد . دولت روسیه اندکی بیش از 50 درصد از سهام Sberbank را در اختیار دارد که در سال 2020 از بانک مرکزی روسیه خریداری کرد. ضمن اینکه بانک روسیه سهام خود را نیز در اسبر بانک فروخته است.

در ادامه معرفی شرکت ها و بانک های روسیه باید بگوییم که تاریخچه اسبر بانک به سال 1841 باز می گردد، زمانی که روسیه شبکه ای از بانک های پس انداز دولتی را تأسیس کرد. این بانک تا ژوئیه 2023 بزرگترین بانک روسیه از نظر ارزش بازار – 5.5 تریلیون روبل است.

تا سال 2022 این بانک حدود یک سوم از کل دارایی های بانک در روسیه را تشکیل می داد و رشد آن از دهه 1990 تا حدی به دلیل ارتباط نزدیک با دولت روسیه است. از سال 2014، این بانک بزرگ ترین بانک در روسیه و اروپای شرقی و سومین بانک بزرگ در اروپا بود و در رتبه‌بندی 1000 بانک جهانی The Banker در رتبه 60 جهان و اولین در اروپای مرکزی و شرقی قرار گرفت.پ

در رتبه بندی جهانی شرکت های دولتی فوربس 2000 نیز اسبر بانک Sberbank در جایگاه 51 قرار دارد. در حال حاضر نیز 107 میلیون مشتری خرده فروشی اسبربانک تقریبا نیمی از سپرده ها و حساب های کارت اعتباری روسیه را تشکیل می دهند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

شرکت نفت و گاز گازپروم روسیه

شرکت نفت و گاز گازپروم روسیه یک شرکت انرژی چند ملیتی با مالکیت اکثریت دولتی روسیه است که دفتر مرکزی آن در مرکز لاختا در سن پترزبورگ قرار دارد. از سال 2019، این کمپانی با فروش بیش از 120 میلیارد دلار، به عنوان بزرگترین شرکت سهامی عام گاز طبیعی در جهان و بزرگترین شرکت روسیه از نظر درآمد رتبه بندی شد.

در سال 2020 فوربس جهانی 2000، گازپروم را به عنوان سی و دومین شرکت بزرگ عمومی در جهان رتبه بندی کرد. نام گازپروم انقباضی از کلمات روسی gazovaya promyshlennost (صنعت گاز) است و در ژانویه 2022، گازپروم، بانک Sberbank را از رتبه اول در لیست بزرگترین شرکت های روسیه بر اساس ارزش بازار جابجا کرد.

 

در ادامه بررسی و معرفی شرکت ها و بانک های روسیه بگوییم که گازپروم به صورت عمودی یکپارچه است و در تمامی زمینه های صنعت گاز از جمله اکتشاف و تولید، پالایش، حمل و نقل، توزیع و بازاریابی و تولید برق فعال می باشد. 

در سال 2018 نیز گازپروم با تولید 497.6 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی و 15.9 میلیون تن میعانات گازی، دوازده درصد از تولید جهانی گاز طبیعی را تولید کرد.

گازپروم دارای ذخایر اثبات شده 35.1 تریلیون متر مکعب گاز و 1.6 میلیارد تن میعانات گازی است. گازپروم همچنین یک تولیدکننده بزرگ نفت از طریق شرکت تابعه خود گازپروم نفت است و حدود 41 میلیون تن نفت با ذخایری بالغ بر 2 میلیارد تن تولید می کند.

وی تی بی بانک تجارت بین المللی روسیه

وی تی بی بانک تجارت بین المللی روسیه که قبلا با نام Vneshtorgbank شناخته می شد، یک بانک دولتی است که اکثریت آن متعلق به روسیه و مقر آن در مناطق مختلف فدرال روسیه است. آدرس قانونی آن در سن پترزبورگ ثبت شده و از سال 2022، سهام سرمایه شرکت عمدتاً متعلق به سه آژانس روسی بوده است.

بانک VTB و شرکت های تابعه آن یک گروه مالی پیشرو روسی را تشکیل می دهند، گروه VTB که بانک های VTB مستقر در کشورهای مختلف را متحد می کند و طیف گسترده ای از خدمات و محصولات بانکی شرکتی را در روسیه، CIS، اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده ارائه می دهد.

وی تی بی دومین بانک بزرگ روسی و یکی دیگر از اکثریت کمپانی های دولتی است در سال 1990 تاسیس شد. دولت روسیه 92.2% از سرمایه سهام بانک را در اختیار دارد که شامل 60.9% از سهام عادی آن می شود. پیشنهاد می کنیم مقاله مهم ترین روش های مهاجرت به روسیه را نیز مطالعه نمایید، تای این امر را تمام و کمال و قدم به قدم بشناسید.

وی تی بی بانک تجارت بین المللی روسیه

Lukoil is the second largest Russian company

لوک اویل دومین کمپانی بزرگ روسیه

لوک اویل دومین کمپانی بزرگ روسیه یک شرکت انرژی چند ملیتی روسی است که مقر آن در مسکو بوده و در تجارت استخراج، تولید، حمل و نقل و فروش نفت، گاز طبیعی، فرآورده های نفتی و برق تخصص دارد. این شرکت در سال 1991 با ادغام سه شرکت دولتی سیبری غربی به نام شهر مربوطه در منطقه خودمختار Khanty Mansi که هر یک در آن مستقر بودند، تشکیل شد.

نام این کمپانی ترکیبی از مخفف LUK (حروف اول شهرهای نفت‌خیز Langepas، Uray، Kogalym) و کلمه انگلیسی «نفت» است. لوک اویل دومین شرکت بزرگ روسیه پس از گازپروم و بزرگترین شرکت غیردولتی این کشور از نظر درآمد با 4744 میلیارد پوند در سال 2018 است.

این کمپانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام در جهان است. این شرکت در سال 2019 در حدود 87.488 میلیون تن نفت (1.639 میلیون بشکه در روز) و 35.046 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرد. از سال 2021، این شرکت در بیش از 30 کشور در سراسر جهان عملیات و شرکت های تابعه داشت.

در ادامه معرفی شرکت ها و بانک های روسیه بدانید که این شرکت دارای پالایشگاه های مدرن، کارخانه های فرآوری گاز و پتروشیمی واقع در روسیه، شرق و غرب اروپا است. فرآورده های نفتی این شرکت در روسیه، اروپای شرقی و غربی و ایالات متحده به فروش می رسد. این شرکت در چهار بخش تجاری فعالیت می کند: اکتشاف و تولید، پالایش، بازاریابی و توزیع ، مواد شیمیایی و سایر مشاغل.

شناختن بانک های معروف سایر کشورهای جهان نیز می تواند راهنمای خوبی برای فعالیت اقتصادی شما باشد:

گازپروم بانک یا GPB روسیه

در ادامه بررسی و معرفی شرکت ها و بانک های روسیه به سراغ گازپروم بانک یا GPB روسیه خواهیم رفت، که به عنوان یک بانک خصوصی روسی ، سومین بانک بزرگ این کشور از نظر دارایی است. از نوامبر 2014، گازفوند یوری شامالوف بزرگترین سهامدار آن و یکی از کانال های اصلی پرداخت نفت و گاز روسیه است.

حوزه های اصلی کسب و کار بانک عبارتند از بانکداری شرکتی، بانکداری خرد، بانکداری سرمایه گذاری و خدمات سپرده گذاری. فعالیت های بانکی آن نیز شامل معاملات اوراق بهادار، عملیات ارزی، عملیات فلزات گرانبها، عملیات تهاتر و خدمات تسویه حساب می شود.

این بانک دارای یک شبکه توزیع از 43 شعبه و بیش از 260 شعبه بانکی واقع در سراسر فدراسیون روسیه است. GPB همچنین دارای منافع مالکیت در سه بانک دیگر روسیه است. علاوه بر این، گازپروم بانک در بازار بلاروس از طریق سهام مالکیت در بانک بلگازپروم بانک نمایندگی می شود.

گازپروم بانک یا GPB روسیه

البته گازپروم بانک سوئیس با مسئولیت محدود اعلام کرد که تجارت خود را در اکتبر 2022 متوقف می کند. همچنین این بانک دارای دفاتر نمایندگی در مغولستان، چین و هند نیز می باشد. یکی از روش های مناسب برای مهاجرت و همچنین کسب درآمد و اشتغال مناسب در روسیه ثبت شرکت در این کشور است. در مقاله ثبت شرکت در روسیه تمامی هر آنچیزی که برای رسیدن به این هدف نیاز است را قدم به قدم در اختیار شما گذاشته ایم.

پرامسیازک بانک

Pramsiazak Bank

پرامسیازک بانک یک بانک دولتی و سابقا خصوصی روسی از مسکو است. مالکیت آن الیگارشی دیمیتری آنایف و برادرش الکسی آنایف بود. از سال 2012، این بانک دهمین بانک بزرگ روسیه از نظر دارایی بود. این بانک در ماه مه 1995 توسط برادران آنانیف صاحبان تکنو سرو، بزرگترین یکپارچه کننده سیستم در کشورهای مستقل مشترک المنافع تاسیس شد.

اولین مشتریان آن شرکت های بزرگ مخابراتی مانند روس تلکام بودند. بین سال‌های 2006 تا 2012 در حدود 15.32% سهام متعلق به کامرز بانک بود. در فوریه 2010 مقداری برابر با 11.75% از سهام توسط EBRD خریداری شد و بدانید که تا فوریه 2016 این بانک به بیش از 100 هزار شرکت و بیش از 2 میلیون مشتری خصوصی خدمات ارائه کرد.

در سال 2018 دولت روسیه این بانک را ملی کرد و صاحبان سابق آن را تحت پیگرد قانونی قرار داد. اینترپل پیگرد قانونی پرامسیازک بانک را دارای انگیزه سیاسی دانست و بعد از آن رسما این بانک به عنوان بانک پشتیبان بخش دفاعی روسیه تعیین شد.

در پاسخ به مقدمه حمله روسیه به اوکراین در 21 فوریه 2022، پرامسیازک بانک هدف تحریم های بسیاری از کشورها از جمله کانادا، انگلستان و ایالات متحده قرار گرفت. در ادامه با معرفی شرکت ها و بانک های روسیه با ما همراه باشید.

روس نفت شرکت انرژی یکپارچه روسیه

روس نفت شرکت انرژی یکپارچه روسیه

تا به اینجای معرفی شرکت ها و بانک های روسیه چندین کمپانی معتبر را شناختیم، اما گزینه بعدی نیز یک کمپانی نفتی است. روس نفت شرکت انرژی یکپارچه روسیه مستقر در مسکو می باشد که در اکتشاف، استخراج، تولید، پالایش، حمل و نقل و فروش نفت، گاز طبیعی و فرآورده های نفتی تخصص دارد. این شرکت توسط دولت روسیه از طریق شرکت هلدینگ روس نفت گاز کنترل می شود.

روس نفت در سال 1993 به عنوان یک شرکت دولتی تاسیس شد و سپس در سال 1995 با به دست آوردن تعدادی از دارایی های گاز و نفت تحت کنترل دولت تاسیس شد. این شرکت پس از خرید دارایی های شرکت نفت سابق یوکوس در مزایده های دولتی، به شرکت نفتی پیشرو روسیه تبدیل شد. 

پس از تصاحب OJSC TNK-BP در سال 2013، که در آن زمان یکی از بزرگترین شرکت های نفتی در روسیه بود، روس نفت به بزرگترین شرکت سهامی عام نفت در جهان تبدیل شد . روس نفت سومین شرکت بزرگ روسیه و دومین شرکت بزرگ دولتی (بعد از گازپروم) در روسیه از نظر درآمد (4134 میلیارد روسی) است. این کمپانی در سطح بین المللی، یکی از بزرگترین شرکت های نفتی است که از نظر درآمد در رتبه 24 قرار دارد. در سال 2020 فوربس جهانی 2000، روس نفت را به عنوان پنجاه و سومین شرکت بزرگ سهامی عام در جهان رتبه بندی کرد. این شرکت در بیش از بیست کشور در سراسر جهان فعالیت می کند.

کمپانی یونایتد هوی مشینری روسیه یا OMZ یک شرکت بزرگ بین المللی صنایع سنگین و تولیدی مستقر در این کشور است که طیف گسترده ای از قطعات فولادی، سفارشی و صنعتی را برای نیروگاه های هسته ای، عملیات پتروشیمی و معدن و تاسیسات تولید می کند.

این شرکت به ویژه سازنده مخازن تحت فشار راکتور برای نوع VVER راکتورهای هسته ای و تولید کننده بیل های قدرت استخراج باز EKG است. به عنوان یک شرکت سهامی باز روسی، سهام در OMZ ممکن است تحت شرایط اسناد تشکیل دهنده و قراردادهای ادغام به صورت عمومی معامله شود.

مالک 50 درصد شرکت ماشین سازی اورال ماش است که طی قراردادی در سال 2007 با متالونیوست شکل گرفت. سهام این شرکت در سال 2014 به دلیل عدم مصلحت اقتصادی حمایت از شناور آزاد ناچیز کمتر از 0.33 درصد از سرمایه، از بورس اوراق بهادار مسکو و لندن حذف شد.

کمپانی یونایتد هوی مشینری روسیه

United Heavy Machinery Company of Russia

بانک کشاورزی حامی کشاورزی روسیه

بانک کشاورزی حامی کشاورزی روسیه یک بانک تماما دولتی است که از فعالیت های کشاورزی کشور روسیه حمایت نموده و وام های قابل توجهی به متقاضیان می دهد. این بانک در 15 مارس 2000 تحت فرمان ویژه رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با مأموریت هدایت سیاست های اعتباری و مالی دولتی به منظور تسهیل عملکرد قوی مشتریان در بخش تجارت کشاورزی تأسیس شد.

تمامی سهام این بانک توسط فدراسیون روسیه کنترل می شود و یکی از بزرگ ترین شبکه های شعب را در کشور ایجاد کرده و در زمینه وام دهی تجارت کشاورزی پیشرو شده است. امروزه این بانک با بیش از 66 شعبه و حدود 1600 دفتر در بیش از 60% روسیه به شهروندان خدمات داده و توانسته به یکی از 5 موسسه مالی برتر فدراسیون روسیه تبدیل شود.

بانک کشاورزی حامی کشاورزی روسیه

اگر قصد تحصیل در کشور چون روسیه را دارید ، بهتر است بدانید که این کشور اجازه کار پاره وقت را به دانشجویان خارجی خود می دهد که این می تواند از لحاظ مالی کمک بسیار خوبی برای شما باشد. همچنین این کشور برای اشتغال نیز دارای فرصت های متنوع و با درآم دهای مناسبی است.

کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله قوانین مهاجرت از طریق کار در روسیه تمامی جزئیات، مراحل و چگونگی اخذ ویزای کار و یافتن یک شغل در این کشور را در اختیار شما گذاشته اند، مطالعه آن را از دست ندهید.

راه‌آهن روسیه شرکتی
کاملاً دولتی

Russian Railways is a fully state-owned company

در ادامه بررسی و معرفی شرکت ها و بانک های روسیه به سراغ کمپانی خواهیم رفت که جدای از استخراج نفت و گار کار می کند. راه‌آهن روسیه شرکتی کاملاً دولتی و یکپارچه ریلی این کشور است که هم زیرساخت ها را مدیریت می کند و هم خدمات قطارهای باری و مسافری را اداره می نماید.

این شرکت در 18 سپتامبر 2003 تأسیس شد، زمانی که فرمانی مبنی بر جداسازی نگهداری و بهره برداری از راه آهن از وزارت راه آهن فدراسیون روسیه به تصویب رسید. مقر دفتر اصلی این کمپانی در مسکو در خیابان Novaya Basmannaya 2 مستقر است و بخش مرکزی کارکنان آن در خیابان Kalanchevskaya 35 قرار گرفته است.

باید مطلع باشید که این کمپانی هیچ دخالتی در سایر خطور راه آهن در مناطق اشغالی روسیه ندارد. مثلا خطوط راه آهن در منطقه کریمه تحت اشغال روسیه توسط شرکت راه آهن کریمه که یک شرکت جداگانه است، کنترل می شود. این کمپانی طی برنامه ای تا سال 2023 قصد دارد بخش عظیمی از خطوط راه آهن روسیه را به قطارهای پر سرعت مجهز نماید که با برنامه ای 5 تریلیون روبلی در حال انجام است.

کارشناسان تیم آی مهاجرتی در این مطلب به معرفی شرکت ها و بانک های روسیه به شما عزیزان پرداختند. برای کسب اطلاعات مهاجرتی بیش تر و یا شناخت بیش تر روسیه با مشاورین ما حاضر در دفاتر غرب و مرکزی تهران و دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار معرفی شرکت ها و بانک های روسیه

در پایان نیز می توانید با مطالعه سوالات پرتکرار اطلاعات خوبی را در این زمینه به دست آورده و از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

در حال حاضر بزرگ ترین و معتبرترین بانک کشور روسیه اسبر بانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه است که در مسکو مستقر می باشد.

طبق آنچه در مقاله معرفی شرکت ها و بانک های روسیه خواندیم، بزرگ ترین شرکت غیر بانکی روسیه شرکت نفت و گاز گازپروم می باشد که در زمینه های مختلف گاز و نفت فعالیت دارد.

گازپروم به صورت عمومی در تمام زمینه های صنعت گاز ، از جمله اکتشاف و تولید ، پالایش ، حمل و نقل ، توزیع و بازاریابی و تولید برق فعال است و در حدود 16 درصد از ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد ، این شرکت پس از عربستان ، ایران و به عنوان سومین مالک نفت و در قالب گاز طبیعی قرار گرفته است.

در حال حاضر معتبرترین بانک های روسیه شامل : اسبر بانک یا بانک پس‌انداز فدراسیون روسیه، وی تی بی بانک بانک تجارت بین المللی روسیه، گازپروم بانک، پرامسیازک بانک و بانک کشاورزی روسیه می شود.

آلفا بانک به عنوان بزرگ ترین بانک خصوصی روسیه به دلیل ابتکارات اجتماعی و فرهنگی خود از پروژه های خیریه گرفته تا برنامه های آموزشی، نمایشگاه ها، کنسرت ها و جشنواره های موسیقی شهرت فراوان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه