قانون اقامت اتریش با تولد فرزند

قانون اقامت اتریش با تولد فرزند یکی از روش هایی شناخته می شود که فرزندان متولد شده در این کشور و یا خارج از این کشور تحت داشتن شرایطی خاص و مشخص می توانند به اقامت دائم و یا تابعیت کشور اتریش دست پیدا کنند.

این موضوع نیاز به شناخت دقیق شرایط و قوانین مهاجرتی حاکم بر این کشور دارد؛ در ادامه همراه با کارشناسان آی مهاجرتی باشید تا قانون اقامت اتریش با تولد فرزند را بهتر و دقیق تر بشناسید.

قانون اقامت اتریش با تولد فرزند

طبق قانون اقامت اتریش با تولد فرزند، هر کودکی که از والدینی اتریشی و یا پدر یا مادری اتریشی متولد شود؛ قطعا یک شهروند اتریشی شناخته می شود.

فهرست مطالب

اخذ اقامت اتریش از طریق تولد فرزند با اینکه تحت شرایط و قوانینی معلوم می تواند این امتیاز اقامتی را برای کودکان در پی داشته باشد؛ اما نمی توان آن را به عنوان یک روش مهاجرتی شناخت و مورد بررسی قرار داد.

چون این موضوع هیچ امتیاز و ویژگی برای والدین کودک نمی تواند به همراه آورد؛ اما در ادامه ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد تا شما با قوانینی که برای فرزندادن تازه متولد شده در این کشور در نظر گرفته شده است آشنا شوید.

طبق قانون تولد فرزند در اتریش باید گفت که این قانون تلفیقی از قانون خاک و قانون خون می باشد و اعطای اقامت وتابعیت به فرزندان متولد شده در خاک این کشور بستگی به شرایط مختلفی دارد که در ادامه کاملا خواهیم شناخت.

همچنین توصیه می کنیم که عنوان شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش این کشور را نیز در مقاله مربوطه مطالعه نمایید تا در کل بهتر و کامل تر با قوانین مهاجرتی این کشور آشنا شوید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیواقامت اتریش با تولد فرزند+ پادکست

تولد فرزند در کشور اتریش پیرو قانون خون است که مونا از جزئیات دقیق آن برای شما می‌گوید، این ویدیو را تماشا کنید تا به صورت خلاصه دقیق‌ترین اطلاعات در این زمینه را دریافت کنید. با دانلود پادکست نیز می توانید به این اطلاعات در هر زمان و مکان دسترسی داشته باشید.

نمایش ویدیو درباره قانون اقامت اتریش با تولد فرزند
قانون اقامت اتریش با تولد فرزند

قانون تولد فرزند در اتریش

همانطور که می دانید برخی از کشورها از قانون خاک برای اعطای تابعیت به کودکان تازه متولد شده پیروی می کنند؛ این معنی که اگر کودکی در خاک و یا در یکی از مرزهای زمینی یا هوایی آن کشور متولد شود، تابعیت این کشورها را دریافت می نماید.

اما اغلب کشورها پیرو قانون خون هستند؛ یعنی بر اساس تابعیت یا ملیت والدین یا یکی از آن ها تابعیت کودک نیز تعیین می شود.قانون تولد فرزند در اتریش کاملا پیرو قانون خون می باشد و طبق آن هر کودکی که از والدینی اتریشی و یا حداقل پدر یا مادری اتریشی ( دارای تابعیتی اتریشی ) متولد شود قطعا تابعیت این کشور را به دست خواهد آورد.

اما قانون خاک نیز می تواند تحت شرایطی خاص برای کودکان تازه متولد شده موثر باشد، طبق شرایط زیر کودکان می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند:

ردیفشرایط
1کودک در خاک اتریش متولد شده باشد و والدین وی دارای تابعیتی نامشخص باشند.
2کودکانی که در خاک اتریش متولد شده اند ولی هویت پدر و مادر آن ها مشخص نیست.
3اگر پدر و مادر کودک ازدواج نکرده باشند؛ در صورتی که پدر شهروند اتریش باشد و مادر تبعه کشوری دیگر، پس از 8 هفته به کودک تابعیت اتریش اعطا می شود.
4اگر والدین کودک هر دو تابعیت خارجی داشته باشند؛ باید والدین حداقل 10 سال بدون وقفه در اتریش اقامت داشته و حداقل 5 سال از آن اقامت دائم بوده باشد.

 

شرایط دو تابعیتی برای کودکان تازه متولد شده

همانطور که مستحضر هستید کشور اتریش بر روی اعطای تابعیت و به طور شرایط اقامتی بسیار سخت گیرانه برخورد می کند و به همین خاطر این کشور مانند دیگر کشورها شرایط دو تابعیتی را به طور مقبول نمی داند و این امتیاز را برای برخی از افراد پذیرفته و قبول می کند که در کنار تابعیت اتریش تابعیت کشور دیگری نیز وجود داشته باشد.

به طور کل امتیاز مقبولیت شرایط تابعیت دوگانه برای افرادی که دارای جایگاه و شایستگی شغلی بالا هستند و یا موقعیت اجتماعی قابل قبولی دارند در دسترس است که توسط دولت بررسی می شود.

اما در رابطه با شرایط دو تابعیتی برای کودکان تازه متولد شده در صورتی که پدر و مادر از ملیت ‌های مختلف (اتریش و کشوری دیگر) باشند و کودک در خارج از اتریش متولد شده باشد و کشور محل تولد از جمله کشورهای تابع اصل خاک باشد؛ تابعیت دوگانه لحاظ می شود.

همچنین توجه داشته باشید که اگر شخصی داوطلبانه تابعیت خارجی و دیگری کشوری را بگیرد به صورت معمول شهروندی اتریش را از دست خواهد داد. به همین خاطر می توان گفت که تحت شرایط معمول و نرمال اتریش تابعیت دوگانه را مقبول نمی داند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

هزینه های تولد فرزند در اتریش

هزینه های تولد فرزند در اتریش

یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه داشته باشید؛ بحث هزینه های تولد فرزند در اتریش است که اگر مورد توجه قرار نگیرد و تحت پوشش بیمه قرار نگیرد می تواند هزینه بالایی را بر دوش والدین گذاشته و فشار مالی بر آن ها وارد نماید.

باید دقت داشته باشید که بیمه های درمانی دولتی و خصوصی کشور اتریش اکثرا هزینه های زایمان را تحت پوشش خدمات خود قرار می دهند.

اما بازهم اگر افراد بتوانند بیمه ای خصوصی کامل را به خدمت بگیرند که هزینه های ویزیت، سونوگرافی، چکاپ های ماهانه و غیره را نیز پوشش دهد؛ می توانند بسیاری از هزینه هایی که در طول بارداری باید پرداخت را بر دوش بیمه گذاشته و مخارج خود را کاهش بسیاری دهند.

ضمنا باید توجه داشت که بیمه های خصوصی معولا خدمات مناسب تر و کامل تری ارائه می دهند و بیمارستان های با کیفیت تر و مجهزتری را تحت قرارداد دارند.

به طور کل باید توجه داشته باشید که هزینه زایمان در اتریش با توجه به شهر و بیمارستان های مختلف می تواند از 7900 تا 8500 دلار هزینه را در بر بگیرد که اگر بیمه درمانی مناسبی نداشته باشید مجبور خواهید شد تا بخشی و یا حتی تمام هزینه زایمان را به طور کامل پرداخت نمایید.

مهاجرین باید به این موضوع توجه بسیار بیش تری داشته باشند و حتما از طریق بیمه خود آن را مورد بررسی قرار دهند که بیمه درمانی انتخابی حتما این مورد را پوشش دهد. این یکی از مواردی است که در رابطه با قانون اقامت اتریش با تولد فرزند دارای اهمیت بالایی است.

باید بگوییم با اینکه طبق قانون اقامت اتریش با تولد فرزند این موضوع یک روش مهاجرتی شناخته نمی شود؛ اما اطلاع از آن برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در اتریش را داشته و یا با افرادی اتریشی در ارتباط هستند؛ مهم می باشد. اما جدای از این مطلب شما باید به هر روش و نوعی که قصد مهاجرت را داشته باشید، موانع و چالش هایی بر سر راهتان وجود خواهد داشت.

حتما برای اطلاع از مهاجرت و چالش های پیش رو در آن ویدیو را مشاهده نمایید!

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو

اخذ اقامت اتریش از طریق تولد فرزند

بسیاری مشاهده شده که تولد فرزند در اتریش را به عنوان یک روش مهاجرتی معرفی نموده و یا برخی از افراد این موضوع را به عنوان یک راه برای مهاجرت به این کشور برای خود و خانواده خود در نظر می گیرند.

با اینکه با توجه به قانون اقامت اتریش با تولد فرزند این موضوع به هیچ عنوان یک روش مهاجرتی شناخته نمی شود و فقط یک فرصت برای کودکانی است که دارای والدینی اتریشی بوده و یا والدین آن ها در این کشور اقامت دارند.

به همین خاطر اخذ اقامت اتریش از طریق تولد فرزند عملا در دسترس نیست. یعنی والدینی که تابعیت و شهروند اتریش را ندارند نمی توانند با به دنیا آوردن فرزند خود در این کشور به هرگونه اقامت و یا تابعیت و شهروندی این کشور دست پیدا کنند.

این امتیاز نه تنها در اتریش بلکه در اکثریت کشورهای جهان در دسترس نیست و فقط برخی محدود کشورها آن هم تحت شرایطی خاص این امتیاز را برای والدین کودک تازه متولد شده در نظر می گیرند.

پس اگر شما قصد مهاجرت به کشور اتریش و رسیدن به اقامت این کشور را دارید؛ حتما دیگر روش های مهاجرت نظیر مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ثبت شرکت و غیره را مد نظر قرار دهید و با اخذ مشاوره از مشاورین آی مهاجرتی بهترین روش را برگزیده و برای رسیدن به آن تلاش نمایید.

برای بررسی سایر اطلاعات و امکانات مهاجرت به اتریش، حتما مطالب زیر را مطالعه کنید:

مزایای اخذ اقامت و تابعیت اتریش از طریق تولد فرزند

مزایای اخذ اقامت و تابعیت اتریش از طریق تولد فرزند

شاید این سوال برای برخی افراد وجود داشته باشد که دریافت اقامت و تابعیت اتریش چه مزایایی خواهد داشت که برخی در تلاش برای دریافت آن هستند؛ از مهم ترین مزایای اخذ اقامت و تابعیت اتریش از طریق تولد فرزند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• زندگی در یکی از بهترین و امن ترین کشورهای جهان
• زندگی و کار در بهترین شهر جهان و بالا بودن سطح رفاه و امنیت اجتماعی
• امکان تحصیل در دانشگاه های برتر جهان
• اقامت در کشوری با شاخص رفاه، آسایش و آرامش بسیار بالا 
• اخذ پاسپورت اتریش و امکان دسترسی به 188 کشور جهان بدون اخذ ویزا
• دسترسی به کشورهای حوزه شنگن بدون محدودیت

تیم مشاورین آی مهاجرتی در این مطلب قانون اقامت اتریش با تولد فرزند را برای شما عزیزان به طور کامل و جزئیات دقیق و به روز ارائه نمودند؛ در صورت بروز سوال یا ابهام در موردی خاص و یا در رابطه با دیگر روش ها و راه های مهاجرتی به این کشور و سایر کشورهای جهان حتما با کارشناسان ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پر تکرار قانون اقامت اتریش با تولد فرزند

با قانون اقامت اتریش با تولد فرزند در این مطلب آشنا شدیم و قوانین و چگونگی دریافت آن را نیز بررسی نمودیم، در زیر هم به سوالاتی که در این زمینه بیشتر پرسیده می شود پاسخ خواهیم داد؛ شما نیز می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین هر مقاله با کارشناسان  آی مهاجرتی در تماس باشید، همچنین در بخش دیدگاه پرسش خود را درج و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

باید بگوییم که قانون اقامت اتریش با تولد فرزند کاملا پیرو قانون می باشد و چنانچه والدین و یا پدر یا مادر کودک تابعیت و شهروند اتریش باشد کودک نیز تابعیت اتریش را به دست می آورد؛ اما اگر پدر مادر اتریشی نباشند به شرایط دیگری بستگی دارد که در طول وقاله آن را کاملا توضیح داده ایم.

خیر، طبق قانون اقامت اتریش با تولد فرزند ، والدین غیر اتریشی با تولد فرزند خود در این کشور نمی توانند به هیچ امتیاز اقامتی دست پیدا کنند.

بله، طبق قانون اقامت اتریش با تولد فرزند ، در صورتی که والدین کودک ازدواج نکرده باشند، اگر پدر کودک دارای تابعیت اتریشی باشد و مادر تابعیتی خارجی، پس از 8 هفته از تولد امکان دریافت تابعیت اتریشی برای کودک امکان پذیر است.

در حال حاضر این مقدار باتوجه به بیمارستان و شهر محل زایمان متفاوت خواهد بود، اما می تواند هزینه ای ما بین 7900 تا 8500 دلار را در بر بگیرد.

خیر، طبق قانون اقامت اتریش با تولد فرزند ، دولت اتریش به کودکانی که والدینی غیر اتریشی دارند در صورت تولد در این کشور تابعیت این کشور را اعطا نخواهد کرد.

در انتها تجربه کلاینت های ما را که موفق به اخذ ویزای اروپا شده اند؛ را تماشا خواهید نمود:

نمایش ویدیو درباره کاور پویا اکبری
نمایش ویدیو درباره کاور حنا حسین زاده
نمایش ویدیو درباره کاور یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه