دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج

دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج یکی از مسائل و موارد اقامتی است که برخی از شهروندان خارجی در صورت داشتن شرایط مناسب و قابل استناد می توانند به اقامت دائم این کشور از این طریق دست پیدا کنند.

البته مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش نیازمند داشتن شرایط خاص و مدارک محکمی است که این اتفاق را اثبات نماید که در ادامه تیم مشاورین آی مهاجرتی آن را تمام و کمال به شما ارائه خواهند کرد. کشور اتریش نیز مانند اکثر کشورهای اروپایی در صورت ازدواج یکی از شهروندان خود چه مرد و چه زن با اتباع خارجی به همسر شهروند خود اقامت اتریش را اعطا می‌کند.

دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج

برای رسیدن به اقامت دائم اتریش ازدواج شما باید توسط این کشور به رسمیت شناخته شده و چند سال را به صورت مشترک در یک خانه زندگی کنید.

فهرست مطالب

باید توجه داشته باشید که حداقل سن ازدواج قانونی در اتریش 18 سال می باشد و ازدواج با افراد زیر 18 سال غیر قانونی بوده و نمی تواند هیچ گونه اقامت یا تابعیتی را برای آنان به ارمغان آورد.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج با مرد یا زن برخلاف کشورمان دارای هیچ تفاوتی نمی باشد و به ازدواج هر دو با شهروندان خارجی اقامت داده می شود؛ البته توجه داشته باشید که اقامت از همان ابتدا اقامت دائم نیست و برای ستیابی به اقامت دائم باید شرایط خاصی را پشت سر گذاشت.

پیشنهاد می کنیم که حتما شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش را از طریق مطالعه مقاله مربوطه به طور کامل بشناسید و شرایط آن را کاملا مورد بررسی قرار دهید.

شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

همانطور که گفتیم اولین شرط برای اینکه ازدواج شما در اتریش قانونی شناخته شود؛ این است که طرفین ازدواج به سن قانونی یعنی 18 سال رسیده باشند؛ در این صورت در شرایطی که زوجین مدارکی دال بر قانونی بودن ازدواج مانند سند ازدواج را به سفارت ارائه نمایند اجازه اقامت موقت برای همسر وی صادر می شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج

جهت دریافت اقامت و تابعیت اتریش از طریق ازدواج باید حداقل 6 سال از مدت ازدواج زوجین بگذرد و حداقل 5 سال از این 6 را آن ها در یک خانه در کشور اتریش اقامت داشته باشند.

چنانچه در مدت این 6 سال کمتر از 5 سال را در اتریش اقامت داشته باشند؛ آنوقت پس از مدت 10 سال اقامت قانونی می توانند به اقامت و پاسپورت اتریش از طریق ازدواج دست پیدا کنند. از دیگر شرایط اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج این است که شخص باید علاوه بر مدت زمان لازم از دانش کافی در زبان آلمانی و همچنین وضعیت سیاسی اتریش برخوردار باشد.

ضمنا باید توجه داشت که اگر شخص برای مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش اقدام می کند اما با شخص مد نظر ازدواج رسمی نداشته و نامزد باشند؛ شانس بسیار پائین تری برای اخذ اقامت خواهند داشت و باید ادعای خود را از طریق عکس های مشترک، پیام های خود، شاهدین و دیگر موارد این چنینی به اثبات برسانند.

همچنین برای دریافت تابعیت اتریش باید از تابعیت پیشین خود انصراف دهید چون این کشور قانون تک تابعیتی داشته و دو تابعیت را قبول ندارد.

مدارک لازم اقامت اتریش از طریق ازدواج

جهت اخذ اقامت و یا تابعیت اتریش از طریق ازدواج قطعا باید مدارکی را تهیه نموده و آن را به سفارت کشور اتریش ارائه نمایید تا از طریق آن ها صلاحیت شما و همچنین سلامت ازدواجتان مورد بررسی قرار بگیرد.

توجه داشته باشید که ممکن است سفارت باتوجه به شرایط برخی از زوجین مدارکی اضافه نیز از آنان طلب نماید؛ اما در حال حاضر مهم ترین مدارک لازم اقامت اتریش از طریق ازدواج به شرح زیر می باشند:

مدارک مورد نیازجزئیات
مدارک هویتی طرفینمانند شناسنامه یا کارت ملی
پاسپورت متقاضیبا حداقل 6 ماه اعتبار
ارائه عقد نامه و یا سند ازدواج و هرگونه مدرکی دال بر اثبات ازدواجبه صورت ترجمه شده
مدارک مربوط به تمکن مالی همسر ساکن در اتریشمانند: سند ملک، حساب بانکی، فیش حقوقی و غیره
مدارک مربوط به اثبات حقیقی بودن ازدواجمانند ثبت عکس های خانوادگی, سوابق تماس ها و و پیام ها و غیره
ارائه عدم سوء پیشینهعدم هرگونه سابقه کیفری
گواهی قبولی در امتحان شهروندی کشور اتریششرکت در این آزمون در داخل اتریش

ازدواج صوری برای اقامت اتریش

برخی افراد با تصور اینکه برای مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش می توانند با یک ازدواج صوری به این هدف دست پیدا کنند؛ به این کار اقدام می نمایند که متاسفانه روشی بسیار نادرست و پر ریسک می باشد.

دولت اتریش باتوجه به اینکه افراد بساری از سراسر جهان ممکن است به این روش اقدام نمایند؛ بسیار سخت گیرانه و با دقت روند اعطای تابعیت اتریش از طریق ازدواج را نظارت و بررسی می کنند.

در صورتی که دولت به صوری بودن ازدواج شما پی ببرد در اولین اقدام ازدواج شما باطل شده و روند اعطای اقامت یا تابعیت کاملا کنسل می شود. همچنین ممکن است که باتوجه به انجام اموری همچون فریب مامورین دولت و یا ارائه مدارک ناصحیح و دیگر موارد چنینی، جرائم و یا مجازاتی برای اشخاص در نظر گرفته شود.

ضمن اینکه به طور قطع شخص از کشور اتریش اخراج شده و حتی ممکن است اجازه ورود به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن نیز از وی سلب شود. اما جدای از این موارد قانونی مشکلات شخصی نیز در این راه وجود دارد؛ چون شما باید چندین سال را با یک شخص که شاید هیچ تفاهم فرهنگی، اخلاقی، فکری ندارید در زیر یک سقف زندگی کرده و کاملا مانند یک زوج ایده آل رفتار نمایید.

حتما مقاله راهنمای کامل هزینه مهاجرت و زندگی در اتریش را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نموده تا با جزئیات مبالغ و مخارج در این کشور کاملا آشنا شوید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کیس ازدواج در اتریش

کیس ازدواج در اتریش

احتمالا شما هم با اصطلاح کیس ازدواج در اتریش آشنا باشید و آن را شنیده باشید؛ باید بگوییم که این عبارت به کسانی اطلاق می شود که از شهروندان کشور اتریش هستند و در قبال دریافت پول حاضر به ازدواج با شخصی غیر اتریشی می شوند تا وی بتواند از این طریق به تابعیت اتریش از طریق ازدواج دست پیدا کند.

اول از همه مبالغی که درخواست می کنند مبالغ بسیار بالایی بوده و این موضوع دارای قیمت مشخصی نیست و هر فردی تا جایی که بتواند قصد سرکیسه کردن شخص متقاضی را دارد که معمولا بالای 15 هزار یورو و حتی گاها تا 30 هزار یورو نیز دریافت می کنند.

ضمنا افرادی که حاضر به این کار می شوند، معمولا یا دارای مشکلات مالی خاصی بوده و یا از طبقات سالم و مورد اطمینان در این کشور نیستند. حتی مشاهده شده که شخص دارای مشکلات قانونی و جزایی شدید بوده و پس از ازدواج، همسر وی نیز درگیر این مشکلات قانونی شده و یا ازدواج صوری لو رفته و در نهایت به جریمه های سنگینی محکوم شده اند. 

با مطالعه مقالات زیر از شرایط ازدواج در کشورهای محبوب ایرانیان نیز مطلع شوید:

وکیل مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد که با حوزه قوانین بین المللی در ارتباط بوده و از آن جا که نیاز به اثبات ازدواج و ارتباط قانونی میان دو شهروند دارای تابعیت های مختلف است؛ علاوه بر نیاز به تسلط داشتن به قوانین و پروتکل های مهاجرتی؛ باید به قوانین حقوقی نیز آشنایی داشت.

به همین خاطر اگر قصد انتخاب وکیل مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج را دارید؛ بهتر است هنگام انجام این کار و انتخاب شخص یا موسسه مد نظر خود به این موضوع توجه داشته باشید که مشاورین و متخصصین انتخابی شما علاوه بر داشتن تخصص و تجربه در زمینه های مهاجرتی دارای مدرک و یا تخصص و تجربه کافی در رشته و زمینه حقوق نیز باشند.

تیم آی مهاجرتی دارای تخصص لازم در زمینه های مهاجرتی و حقوقی بوده و می توانند بهترین گزینه انتخابی شما قرار بگیرند.

مهاجرت از طریق ازدواج به اتریش یکی از روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور است که باید پیش از اقدام توسط تیم مشاورین آی مهاجرتی مورد بررسی قرار بگیرد. برای کسب مشاوره لازم دراین باره و یا کسب راهنمایی در دیگر زمینه های مهاجرتی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز ارتباط برقرار نموده و از اطلاعات ما بهره مند شوید.

سوالات پر تکرار دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج

در قسمت سوالات پرتکرار کارشناسان ما به مهم ترین مطالب دانستنی های اقامت اتریش با ازدواج اشاره کرده اند و در صورتی که پرسشی در این باره برایتان وجود دارد با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

در اتریش به مانند اکثر کشورهای جهان سن قانونی ازدواج 18 سال در نظر گرفته شده است.

بله، داشتن تسلط کافی و خوب به زبان المانی یکی از شرایط مهم برای دریافت تابعیت کشور اتریش از طریق ازدواج می باشد.

بله، در صورت ازدواج قانونی با یک شهروند اتریشی پس از مدت زمان و شرایط خاص و معلوم می توان به تابعیت این کشور دست پیدا کرد.

در صورت ازدواج با یک شهروند اتریشی اگر که 6 سال از مدت زمان ازدواج گذشته باشد و حداقل 5 سال از آین مدن را در یک خانه و به صورت مشترک در کشور اتریش زندگی کرده باشید؛ به تابعیت این کشور خواهید رسید.

متاسفانه خیر، این روش با خطرات مالی ئ اقامتی بسیاری همراه است و احتمال لو رفتن آن باتوجه به بررسی های شدید و سخت گیرانه دولت اتریش کاملا وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه