شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023

شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 به عوامل مختلفی مانند مقطع و رشته تحصیلی وابسته می باشد. با توجه به اینکه که روند دریافت ویزای تحصیلی با روند کسب پذیرش در دانشگاه های این کشور کاملا متفاوت است، آشنایی با جدیدترین الزامات و جزئیات دریافت ویزای دانشجویی اتریش یکی از مهم ترین موارد برای تحصیل موفق در بهترین دانشگاه های اتریش است.

به صورت کلی امروزه تمامی دانشجویانی که عضو کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی نیاز دارند.

شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023

دریافت ویزای تحصیلی اتریش یکی از مهم ترین مراحل رسیدن به دانشگاه های این کشور است که نیاز به  وجود یک همراه و مشاور در طول را الزامی می کند.

فهرست مطالب

نکته حائز اهمیت این است که روند اخذ ویزای تحصیلی ممکن است پیچیده باشد، از همین رو توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات کامل در مورد پروسه اتخاذ این ویزا از طریق راه های ارتباطی با مشاورین آی مهاجرتی در تماس باشید.

این افراد با سال ها سابقه درخشان به شما کمک کرده تا تمامی الزامات و شرایط را به نحوی احسن انجام دهید. جالب است بدانید که اولین گام برای دریافت ویزای تحصیلی، اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد. پس از آن باید طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 مراحل را به صورت کامل انجام دهید.

چنانچه قصد تحصیل در این کشور زیبا را دارید به هیچ عنوان مطالعه مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان را از دست ندهید زیرا این مقاله مهم ترین روش های اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور را مورد بررسی قرار می دهد.

شرایط ویزای دانشجویی اتریش

آشنایی با شرایط ویزای دانشجویی اتریش گام مهمی در پروسه اخذ این نوع ویزا می باشد. به صورت کلی این شرایط با توجه به مقطع تحصیلی و ملیت متقاضی متفاوت است. با این حال اولین شرط اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه های معتبر این کشور می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023

در ابتدا باید با توجه به ترجیحات و علاقه خود یک برنامه تحصیلی را در دانشگاه های این کشور انتخاب کنید و در نهایت پس از قبولی در رشته و دانشگاه مد نظر، برایتان نامه پذیرش فرستاده می شود که در این نامه باید مواردی مانند تاریخ ثبت نام دوره و تاریخ شروع و پایان دوره به صورت کامل ذکر شود.

از دیگر شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 اثبات تمکن مالی و ارائه مدرکی مبنی بر داشتن میزان بودجه کافی برای پوشش هزینه ها در این کشور می باشد. علاوه بر این داشتن بیمه درمانی معتبر و همچنین مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی نیز موارد بسیار مهمی می باشند.

به صورت کلی شما باید تمامی مدارک لازم را به صورت کاملا صحیح جمع آوری کرده و در نهایت به سفارت اتریش در تهران ارسال نمایید.

نکته حائز اهمیت این است که ارسال صحیح و به موقع مدارک لازم یکی از مهم ترین مراحل در روند اخذ ویزای دانشجویی اتریش می باشد و چنانچه مدارک شما ناقض یا به روز نباشد این موضوع تاثیر بسیار بدی بر رزومه شما داشته و حتی در برخی از موارد ممکن است موجب ریجکتی ویزای تحصیلی شود.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی اتریش

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی اتریش

گام بعدی در اخذ ویزای دانشجویی این کشور جمع آوری و مدارک لازم و ارسال آن به سفارت می باشد. جالب است بدانید مدارک این مرحله با مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه کاملا متفاوت می باشد و شروع روند ویزای تحصیلی اتریش پس از اخذ پذیرش از دانشگاه آغاز می شود.

به صورت کلی این مرحله بسیار مهم است و سفارت اتریش در بررسی مدارک بسیار سختگیرانه عمل کرده و تمامی مدارک را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می دهد. از همین رو توصیه می کنیم مدارک لازم برای ویزای دانشجویی اتریش را با وسواس بسیار زیاد جمع آوری کنید و با چک کردن مدارک در سفارت این کشور از جزئیات و به روز بودن مدارک اطمینان حاصل فرمایید.

  • پاسپورت معتبر: دارای 2 صفحه خالی و صادر شده در طی یک دهه گذشته
  • فرم درخواست ویزای دانشجویی اتریش: پرینت شده و کامل شده با اطلاعات کاملا صحیح
  • بیمه درمانی: بیمه مسافرتی شینگن با پوشش تا سقف 30000 یورو
  • عکس متقاضی: طبق دستور عمل های ویزای شینگن
  • گواهی اقامت: مدرکی مبنی بر محل اقامت در طول دوره تحصیلی (خوابگاه دانشجویی یا قرارداد اجاره)
  • ارائه برنامه اقامت: شامل تاریخ پرواز، شماره پرواز و تاریخ حرکت
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک پذیرش: نامه تاییدیه از دانشگاه اتریش برای اثبات وضعیت دانشجویی
  • پرداخت شهریه: ارائه یک کپی از رسید یا صورت حساب بانکی مبنی بر پرداخت هزینه دانشگاه
  • سوابق تحصیلی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا اتریشی: (ارائه آن الزامی نیست اما وجودش تاثیر بسیار خوبی بر روند اخذ ویزای تحصیلی دارد.)
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

ضمانت مالی ویزای دانشجویی اتریش

در گام بعدی به سراغ ضمانت مالی ویزای دانشجویی اتریش می رویم که یکی دیگر از موارد بسیار مهم در اخذ ویزای تحصیلی می باشد. ضمانت مالی یا اثبات تمکن مالی ارائه مدرکی است که نشان می دهد شما دارای میزان بودجه کافی برای زندگی در این کشور هستید و در حین تحصیل می توانید از پس هزینه های زندگی و تحصیل خود برآیید. 

در این راه مطالعه مقاله راهنمای کامل هزینه زندگی و مهاجرت به اتریش اولین گام جهت آشنایی با جزئیات هزینه های زندگی در این کشور می باشد و ما مطالعه آن را به تمامی متقاضیان توصیه می کنیم.

به صورت کلی طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 اثبات ضمانت مالی می تواند به روش های مختلفی مانند دفترچه پس انداز یا سپرده در بانک (حساب باید از اتریش قابل دسترسی باشد)، گواهی خرید چک مسافرتی، یا ضمانت نامه از یک فرد ساکن اتریش انجام شود.

Austria Student Visa Financing

میزان تمکن مالی ویزای دانشجویی اتریش 2023 با توجه به شرایط و سن متقاضی متفاوت است از همین رو لازم است دائما این هزینه را در سایت سفارت این کشور بررسی کنید.

علاوه بر این مبلغ تمکن مالی ویزای دانشجویی اتریش باید برای یک سال تحصیلی در نظر گرفته شود و عموما تنها مربوط به هزینه های زندگی است و میزان هزینه تحصیل در دانشگاه به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود.

تعداد نفراتهزینه
دانشجویان تا 24 سال552.53 یورو در ماه
دانشجویان 24 سال و بالاتر1000.48 یورو در ماه
زوج1578.36 یورو در ماه
کودک37 یورو در ماه

وقت سفارت اتریش برای ویزای دانشجویی

پس از آن که از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش گرفتید و روند جمع آوری مدارک را به صورت کامل به پایان رساندید، نوبت به اخذ وقت سفارت اتریش برای ویزای دانشجویی می باشد. امروزه شما می توانید از دو طریق آنلاین و حضوری برای کسب وقت از سفارت اتریش درخواست دهید.

به صورت کلی طبق نحوه گرفتن وقت سفارت اتریش برای ویزای دانشجویی، روند آنلاین در کشور ایران از طریق کارگزاری VFSGlobal انجام می شود. در این روند افراد باید به صورت آنلاین و در سایت این کارگزاری ثبت نام کرده و مدارک خود را ارسال کنند.

جالب است بدانید این شرکت عموما هیچ گونه مداخله ای در روند ویزای دانشجویی اتریش نداشته و تنها به جمع آوری مدارک و در نهایت ارسال آن به سفارت اتریش می پردازد.

وقت سفارت اتریش برای ویزای دانشجویی

پس از ارسال صحیح مدارک و یا ارائه مدارک به صورت حضوری از طرف سفارت برای شما قرار ملاقاتی تنظیم شده که در آن باید برای انگشت نگاری و تایید مدارک الزامی به صورت حضوری به سفارت اتریش در تهران مراجعه نمایید.

طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 امکان به تعویق انداختن قرار ملاقات در سفارت به هیچ عنوان وجود ندارد تنها چنانچه قصد کنسلی این قرار را دارید باید پیش از 2 هفته قبل این قرار را کنسل کنید.

مواردی مانند تاخیر یا حضور نیافتن در قرار ملاقات سفارت تاثیر بسیار بدی بر پروسه اخذ ویزای دانشجویی دارد. علاوه بر این حدوداً 2 هفته پس از مراجعه به سفارت و ارائه مدارک پاسخ درخواست شما صادر می شود.

آیا تمایل به آشنایی بیشتر با دانشجویی در اتریش دارید؟ مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید:

ویزای تحصیلی اتریش

سوالی که امروزه ذهن بسیاری از متقاضیان را به خود مشغول کرده این است که آیا ویزای تحصیلی اتریش با ویزای دانشجویی اتریش تفاوت دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله این دو نوع ویزا حدوداً با یکدیگر متفاوت می باشند و به بیانی دیگر ویزای دانشجویی خود زیر شاخه ای از ویزای تحصیلی این کشور می باشد.

به صورت کلی ویزای دانشجویی به سندی اشاره دارد که به شما اجازه ورود به این کشور را می دهد اما ویزای تحصیل سندی است که به شما اجازه می دهد تا به صورت کاملا قانونی در یک کشور به تحصیل بپردازید.

امروزه به طور کلی، دو نوع ویزای تحصیلی اتریش وجود داشته که شامل ویزای بلند مدت و کوتاه مدت می شود و شما باید با توجه به طول برنامه تحصیلی خود یکی از این دو ویزا را انتخاب کنید.

طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 اولین مورد به نام ویزای C شناخته شده و در واقع ویزای کوتاه مدتی است که به شما امکان اقامت و تحصیل در اتریش تا سه ماه را می دهد. چنانچه برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت درخواست می دهید این ویزا بهترین گزینه می باشد.

در کنار آن ویزای D وجود دارد که ویزای بلند مدت است و تا حدود شش ماه اعتبار دارد. چنانچه قصد دارید در یکی از دانشگاه های این کشور به تحصیل طولانی مدت در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بپردازید این نوع ویزا برای شما مناسب می باشد.

ویزای همراه دانشجویی اتریش

یکی دیگر از مواردی که امروزه دغدغه بسیاری از دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف است، جدایی از اعضای خانوادشان حین تحصیل می باشد. به صورت کلی دولت اتریش برای جایگاه خانواده در زندگی افراد ارزش بسیار زیادی قابل است و از همین رو با ارائه ویزای همراه دانشجویی اتریش موقعیتی را فراهم کرده که افراد بتوانند در کنار خانواده خود به تحصیل در این کشور بپردازند.

به صورت کلی تمامی افرادی که دارای مجوز اقامت تحصیلی هستند، می توانند اعضای خانواده خود که تبعه کشور ثالث هستند، را به اتریش ببرند. به صورت کلی طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 اعضای خانواده واجد شرایط شامل موارد زیر می شوند.

  • همسر
  • کودکان زیر 18 سال 
  • سایر بستگان مانند والدین (در شرایط خاص)
ویزای همراه دانشجویی اتریش

نکته حائز اهمیت این است که ابتدا باید روند دریافت ویزای تحصیلی خود را به صورت کامل انجام داده و به اتریش مهاجرت کنید. پس از آن که پروسه ویزای دانشجویی خود را تکمیل کردید می توانید برای خانواده خودتان مراجعه فرمایید.

در این راه باید در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای همراه، فرد متقاضی باید بودجه کافی برای تمکن مالی خانواده خود داشته باشد و بتواند از خانواده خود حین اقامت در این کشور حمایت کند.

ما شرایط و الزامات جزئی تر و همچنین شرایط ویزا همراه برای همراه را در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد از همین رو با مشاورین آی مهاجرتی همراه باشید.

ویزای همسر دانشجو اتریش

به صورت کلی طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 تمامی افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند می توانند همسر و همچنین فرزندان زیر 18 سال را با خود به این کشور ببرند. در حال حاضر یکی از مهم ترین الزامات برای دریافت ویزای همسر دانشجو اتریش این است که همسر متقاضی باید بیش از 21 سال سن داشته باشد.

نکته قابل توجه این است که افراد باید برای دریافت ویزای پیوست دانشجویی اتریش مدرکی مبنی بر ازدواج قانونی ارائه دهند و همچنین ثابت کنند که پیش از این نیز در کشور مبدا باهم زندگی می کردند و رابطه عاطفی دارند.

علاوه بر این فرد متقاضی باید برای مدت زمان اقامت همسرش بودجه ای مبنی بر تمکن مالی را ارائه دهد و در طول اقامتشان در اتریش از نظر مالی همسرش را حمایت کند.

جالب است بدانید بر اساس اطلاعات به دست آمده از ویزای دانشجویی اتریش امروزه ویزای همسر دانشجو در این کشور تا زمانی که فرد به تحصیل در کشور اتریش بپردازد معتبر خواهد بود و افراد می توانند در تمامی دوره تحصیلی خود در کنار همسرشان باشند. همچنین به یاد داشته باشید که چنانچه همسر فرد متقاضی قصد کار در این کشور را داشته باشد باید مجوز کار مناسب را دریافت کند.

 

ریجکت شدن ویزای دانشجویی اتریش

یکی از مهم ترین ترس های متقاضیان مربوط به ریجکت شدن ویزای دانشجویی اتریش می باشد. امروزه سفارت این کشور با بررسی مدارک و الزامات مختلف متقاضیان را به صورت دقیق بررسی کرده و در نهایت طبق برخی معیارها افراد قبول یا رد می شوند.

بدون شک دریافت نامه رد شدن ویزا می تواند برای متقاضیان بسیار ناامید کننده باشد و همچنین روند تحصیل در دانشگاه و ورود به این کشور را به تاثیر انداخته یا شما را با مشکلات و چالش های بسیار زیادی رو به رو کند. با این حال خبر خوب این است که ریجکت شدن به معنای فراموشی رویاهای خود در این کشور نیست.

در مرحله اول شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 باید دلیل ریجکتی را شناسایی فرمایید برای مثال چنانچه در اولین درخواست خود مرتکب اشتباهاتی در ارائه مدارک مورد نیاز شده اید، می توانید مشکلات را تصحیح کرده و پس از آن دوباره درخواست خود را ارسال فرمایید.

با این حال در برخی از مواقع متقاضی باور دارد که درخواست اولیه بدون هیچ مشکلی ارسال شده و در این راه سفارت اتریش به ناحق تصمیم ریجکتی را اتخاذ کرده است. در این مورد فرد باید ظرف چهار هفته با ارسال نامه تجدید نظر به سفارت اتریش شکایت کند. این نامه عموما باید حامل الزامات زیر باشد.

  • اطلاعات شخصی: نام، آدرس، ملیت، اطلاعات تماس
  • تاریخ اولین درخواست و نامه امتناع شما
  • دلیل رد ویزای شما
  • چرا فکر می کنید رد تصمیم نادرست بوده است (شما باید شواهد قوی برای این موضوع ارائه دهید)
  • امضای شما

مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی

ریجکت شدن ویزای تحصیلی می تواند تاثیر بسیار منفی ای بر سابقه شما داشته باشد بدین ترتیب بهتر است با شناسایی مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی آشنا شده تا بتوانید در نهایت با دقت بسیار زیادی شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 و روند درخواست ویزا برای این کشور را انجام دهید.

 علاوه بر این شناسایی این دلایلی به شما در رفع اشتباه درخواست های بعدی ویزا نیز کمک می کند. از اصلی ترین دلایلی ریجکتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه درخواست ویزای ناقض
  • عدم تطابق اطلاعات ارائه شده در درخواست
  • ارائه برنامه سفر ناقص
  • بیمه مسافرتی با میزان پوشش دهی کم تر از 30000 یورو
  • مشکلات مربوط به پاسپورت
  • کمبود بودجه
  • سوابق کیفری
  • قبول نشدن در فرآیند مصاحبه ویزا
  • وضعیت سلامتی

طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 در روند اخذ ویزا تمامی مراحل را با دقت فراوان انجام دهید و علاوه بر این گرفتن کمک از متخصصین مهاجرتی نیز راهی دیگر است که روند کسب ویزا را آسان می کند لذا همین حالا از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین آی مهاجرتی تماس بگیرید. علاوه بر این لازم است بدانید بجز تحصیل، راه های قانونی دیگری نیز برای ورود به این کشور وجود دارد و ما تمامی راه ها به همراه اطلاعات جدید را در مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش قرار داده ایم.

سوالات پر تکرار شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023

از طریق بخش دیدگاه می توانید به پاسخ تمامی سوالات خود رد رابطه با شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 برسید و یا در بخش سوالات پرتکرار ، متدول ترین سوالات در این زمینه را بخوانید.

امروزه اولین و مهم ترین شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023، قبولی و پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد.

بله، طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 در این موقعیت فرد باید ظرف چهار هفته با ارسال نامه تجدید نظر اعتراض خود را در سفارت اتریش به ثبت برساند.

طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023، این تمکن مالی با توجه به شرایط، سن و تعداد نفرات اعمال شده اما برای یک دانشجوی تنها بالای 24 سال حدود 1000.48 یورو در ماه می باشد.

بله طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023 ، امروزه امکان دریافت ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال وجود دارد.

طبق شرایط ویزای تحصیلی اتریش 2023، به صورت کلی امروزه نحوه گرفتن وقت به دو صورت آنلاین (کارگزاری VFSGlobal) و به صورت حضوری (سفارت اتریش در ایران) انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه