سیستم بهداشتی و درمانی اتریش

سیستم بهداشتی و درمانی اتریش یکی از سخاوتمندانه ترین و بهترین سیستم های مراقبتی در سراسر جهان است و تمامی مراقبت های بهداشتی لازم را به راحتی در ساکنین این کشور قرار می دهد. از آن جهت که مراقبت های بهداشتی و درمانی یکی از مهم ترین بخش های زندگی افراد حین مهاجرت را تشکیل داده ما آشنایی با بخش های مختلف سیستم بهداشت و درمان اتریش برای هر متقاضی مهاجرت به این کشور ضروری می دانیم.

نظام سلامت اتریش دارای سیستمی دو لایه است که در ردیف اول آن سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی قرار دارد. در حال حاضر این سیستم بیش از 99% درصد جمعیت را پوشش داده و مراقبت های بهداشتی عالی و با کیفیت را در اختیار افراد قرار می دهد.

سیستم بهداشتی و درمانی اتریش

 با دریافت بیمه خصوصی می توانید به کامل ترین شکل ممکن سیستم بهداشتی و درمانی اتریش را مناسب و کامل برای خود فراهم آورید.

فهرست مطالب

در لایه دوم سیستم سلامت اتریش، مراقب های بهداشتی تکمیلی قرار گرفته است که برای اطلاع از جزئیات سیستم مراقبتی این کشور در ادامه این مطلب با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید.

امروزه سیستم بهداشتی و درمانی اتریش جزو بهترین ها در سراسر جهان قرار گرفته و لذا افراد بسیار زیادی از سراسر جهان این کشور را برای درمان بیماری های خود انتخاب کرده و یا حتی برای تحصیل در زمینه پزشکی به اتریش مهاجرت می کنند. 

شما می توانید با تحصیل در دانشگاه های این کشور پس از اتمام تحصیلات در سیستم مراقبتی مشغول به کار شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از الزامات و جزئیات تحصیلی حتما به مقاله تحصیل در اتریش و دانشگاه های رایگان مراجعه کنید.

نظام خدمات درمانی در اتریش

اتریش با داشتن یکی از جامع ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه داده که مطابق با استانداردهای سایر کشورهای اروپایی تنظیم شده است. نظام خدمات درمانی در اتریش عمدتا دولتی است و در این سیستم امکان دریافت بیمه های درمانی خصوصی نیز وجود دارد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
سیستم بهداشتی و درمانی اتریش

امروزه بیشتر مردم اتریش تحت پوشش سیستم مراقبت عمومی قرار دارند که تحت نظارت وزارت امور اجتماعی، بهداشت، مراقبت و حمایت از مصرف کننده مشغول به کار است. به صورت کلی به مراقبت های بهداشتی عمومی در این کشور امکانات عالی ای را در اختیار افراد قرار می دهند.

اما با توجه به کیفیت بالای این خدمات ارائه شده میزان هزینه ها نیز بالاست و امروزه یکی از مهم ترین چالش ها در سیستم بهداشتی و درمانی اتریش خدمات پزشکی گران قیمت می باشد. دولت فدرال نیز برای غلبه به این معضل برنامه های اجتماعی را در راستای کار خود قرار داده و در جهت رفع این مشکل گام بر می دارد.

امروزه طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش سیستم بهداشتی عمومی طیف عظیمی از مردم را تحت پوشش خود قرار می دهد و تمامی افرادی که در اتریش مشغول به کار هستند چنانچه دارای حد مشخصی از درآمد باشند، باید بخشی از درآمد خود را به عنوان مالیات بیمه سلامت به دولت پرداخت کنند.

ضمنا کسانی که در این سیستم دارای میزان درآمد کافی نیستند یا از کار افتاده یا بازنشسته هستند نیز می تواند از سیستم درمانی رایگان بهرمند شوند.

بیمه درمان عمومی در اتریش

بیمه درمان عمومی در اتریش

به صورت کلی بیمه درمان عمومی در اتریش تضمین کننده این است که افراد ساکن در این کشور به مراقبت های بهداشتی اولیه رایگان دسترسی داشته باشند. این مراقبت های درمانی اولیه عموما شامل مراقبت های دندانپزشکی، داروها و درمان شده که در بیمارستان های دولتی ارائه می شود.

در حال حاضر اتریش دارای بیش از 28 موسسه بیمه اجتماعی تحت عنوان بخش عمومی وجود دارد و به محضی که در این کشور مشغول به کار شوید، به طور خودکار تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت این است که بیمه درمانی عمومی در این کشور تنها مهاجرین شاغل را تحت پوشش خود قرار داده و افرادی مانند دانشجویان بین المللی در اتریش باید از بیمه درمانی دانشجویی استفاده کنند.

حق بیمه در سیستم بهداشتی و درمانی اتریش بر اساس درآمد افراد محاسبه شده و تمامی بیمه شوندگان می توانند از مزایای بسیار زیادی بهرمند شوند. از مهم ترین اصول در سیستم بهداشتی و درمانی اتریش می توان به اصل همبستگی، مقرون به صرفه بودن و جهانی بودن اشاره کرد. همچنین تنوع خدمات بهداشت و درمان عمومی در کشور زیبای اتریش شامل موارد زیر می شود.

  • خدمات بهداشتی اولیه ارائه شده توسط پزشکان
  • مراقبت های ویژه بستری و سرپایی
  • مراقبت های اضطراری
  • خدمات زایمان
  • روان درمانی
  • اشعه ایکس و آزمایشات آزمایشگاهی
  • فیزیوتراپی، ارگوتراپی، گفتار درمانی، ماساژ درمانی
  • خدمات دندانپزشکی
  • خدمات آمبولانس
  • خدمات بهداشتی پیشگیرانه
  • خدمات توانبخشی و مراقبت طولانی مدت
  • مراقبت از افراد دارای معلولیت

نحوه ثبت نام برای مراقبت های بهداشتی اتریش

نحوه ثبت نام برای مراقبت های بهداشتی اتریش عموما بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی این از این بیمه استفاده کنید. اولین گام برای دریافت بیمه سلامت عمومی اتریش استخدام شدن در یک زمینه شغلی است و پس از آن، هر ماه پرداخت های شما به طور خودکار از دستمزدتان کسر می شود.

طبق سیستم مراقبت های بهداشتی در اتریش به صورت کلی حین استخدام در این کشور کارفرمای شما مسئول ثبت نام شما در بیمه سلامت عمومی می باشد و از همین رو نیاز به انجام مراحل خاصی ندارید.

پس از استخدام، شرکت یک کارت الکترونیکی برایتان ارسال خواهد کرد که مطابق آن، داروها و سوابق پزشکی شما پیگیری خواهد شد. شما باید این کارت الکترونیکی را در هر قرار ملاقات پزشکی با خود همراه داشته باشید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

بیمه درمانی خصوصی در اتریش

بیمه درمانی خصوصی در اتریش عموما برای افرادی که شرایط استفاده از بیمه درمان عمومی را ندارند یا به دنبال دریافت مزایای بیشتر هستند، تعبیه دیده شده است.

به طور کلی مراقبت های بهداشتی خصوصی به معنای دسترسی به زمان انتظار کم تر، انتخاب گسترده تر پزشک و انتخاب کلینیک ها و بیمارستان های دولتی یا خصوصی می باشد و حتی با اینکه این دو سیستم در اتریش دارای تفاوت های قابل توجهی نیستند اما افراد با استفاده از سیستم خصوصی به رفاه بیشتری دست پیدا می کنند.

بیمه درمانی خصوصی این کشور انواع مراقبت های بیمارستانی، کلینیک ها و پزشکان و همچنین درمان های پیشرفته دندانپزشکی را پوشش می دهد. همچنین در این نوع بیمه می توانید به جای اشتراک یک اتاق با چند نفر دیگر، اطمینان حاصل کنید که یک اتاق خصوصی یا دو نفره در بیمارستان دارید.

بیمه درمانی خصوصی در اتریش

با توجه به این که بیمه عمومی سیستم بهداشتی و درمانی اتریش بسیار کارآمد است امروزه اکثر افرادی که بیمه خصوصی دارند از آن به عنوان مکمل بیمه عمومی استفاده می کنند. شما نیز می توانید حین مهاجرت به این کشور پیش از یافت شغل و حتی پس از آن نیز از بیمه درمانی مناسب استفاده کند.

توصیه می کنیم جهت آشنایی بیشتر با شرایط کاریابی در این کشور حتما در کنار این مقاله عنوان مهاجرت کاری و کار در اتریش را مطالعه فرمایید تا در مدت زمان کوتاه تری شغل مورد نظرتان در این کشور را به دست آورید.

مزایای بیمه درمانی خصوصی در اتریش

از ابتدای مقاله به کیفیت بالای سیستم بهداشتی و درمانی اتریش اشاره کردیم اما اگر این سیستم اینقد کار آمد است چرا هنوز هم برخی از افراد از بیمه درمانی خصوصی استفاده می کنند؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مهم ترین مزایای بیمه درمانی خصوصی در اتریش را با هم بررسی می کنیم.

به صورت کلی طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش تحت پوشش بیمه خصوصی شما قادر خواهید بود که آزادانه یک پزشک یا مرکز مراقبت ‌های بهداشتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما سازگار است.

در این مورد مهم نیست که کلینک یا بیمارستان مورد نظر شما جزو سیستم خصوصی است یا عمومی و شما می توانید بدون محدودیت به طیف وسیعی از پزشکان و بیمارستان ها دسترسی داشته باشید. 

علاوه بر این می توانید در طول بستری شدن در بیمارستان آرامش خاطر بیشتری داشته باشید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد هزینه های روزانه در بیمارستان نیست. همچنین به شما امکان دسترسی به یک اتاق بیمارستان خصوصی داده می شود.

طبق مروری بر نظام سلامت کشور اتریش یکی دیگر از مهم ترین مزایا تحت پوشش بیمه خصوصی زمان انتظار کوتاه تر و دسترسی آسان تر به مراقبت های بهداشتی می باشد. 

در نهایت چنانچه قصد داشته باشید تا از مراقبت های چشم یا دندان بهرمند شوید با دارا بودن بیمه خصوصی می توانید به طیف بیشتری از درمان ها دسترسی داشته باشید.

  • ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اتریش

    یکی از مهم ترین گام ها حین ثبت نام برای بیمه خصوصی در سیستم بهداشتی و درمانی اتریش، انتخاب شرکت و نوع بیمه در این کشور می باشد و به صورت کلی باید پیش از شروع این فرآیند تحقیقات لازم را جهت شناخت ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اتریش انجام دهید.

    امروزه در این کشور با استفاده از برخی بیمه ها نیازی به پرداخت هزینه ندارید اما برخی دیگر نیز این هزینه را در ابتدا دریافت کرده و سپس باید با ارسال رسید خود به مراجع مربوطه بازپرداخت وجه را دریافت کنید. 

    از همین رو بسیار مهم است که از چه نوع شرکتی بیمه درمانی خود را خریداری می کند. امروزه اتباع خارجی بسته به ترجیحات خود می توانند بیمه خصوصی خود را از یکی از موسسات زیر دریافت کنند.

ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اتریش
  • شرکت مراقبت از اتریش
  • UNIQA
  • آلیانز کر
  • سیگنا گلوبال
  • AXA

در حال حاضر مهم ترین ارائه دهندگان بیمه درمانی خصوصی در اتریش شامل آلیانز کر و سیگنا گلوبال می شوند. هر دوی این شرکت ها طیف وسیعی از طرح ها را برای همه افراد و موقعیت ها ارائه داده و به طور کلی، هر چه سن شما بیشتر باشد، باید میزان هزینه بیشتری پرداخت کنید.

اگر مایل به شناخت کامل تری از کشور اتریش هستید، مقالات زیر اطلاعات جالب و مناسبی به شما خواهند رساند:

هزینه مراقبت های بهداشتی در اتریش

هزینه مراقبت های بهداشتی در اتریش عموما به نوع سیستمی که قصد استفاده از آن را دارید بستگی دارد. امروزه سیستم مراقبت های بهداشتی از طریق کمک های ماهانه بیمه شدگان تامین می شود.

میزان این کمک ها به میزان درآمد بیمه گذار بستگی دارد. برای مثال چنانچه در این کشور در شرکتی مشغول به کار باشید، میزان سهم ماهانه بیمه درمانی قانونی 7.65 درصد است که از این مقدار کارمند 3.87 درصد را پوشش داده و کارفرما 3.78 درصد را پوشش می دهد.

همچنین طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش برای مهاجران، بیمه سلامت عمومی تحت پوشش مشارکت های اجتماعی قرار گرفته که حدود 7 درصد به بیمه سلامت اختصاص می یابد. اما با این حال این بیمه برای شما کاملا رایگان خواهد بود و باید برای خدمات زیر هزینه پرداخت کنید.

نوع خدماتهزینه
هزینه خدمات ماهانه برای کارت الکترونیکی12.30 یورو
هزینه نسخه ها، ابزارهای درمانی و کمک ها یا پروتزهای مصنوعی6.50 یورو
بازدید از بیمارستان11.90 یورو

بر خلاف این مورد میزان هزینه های بیمه تکمیلی خصوصی به شدت به میزان مزایای اضافه شده در پوشش بیمه شما بستگی دارد. اما به صورت کلی این بیمه ها 45 تا 100 یورو در ماه برای بزرگسالان و 30 یورو در ماه برای کودکان هزینه دارند.

همچنین لازم به ذکر است که سیستم مراقبت های بهداشتی در اتریش برای کسانی که درآمد کم یا بدون درآمد دارند کاملا رایگان است و این افراد می توانند بدون صرف هزینه به طیف وسیعی از خدمات در این کشور دسترسی داشته باشند.

پزشکان و متخصصان در اتریش

پزشکان و متخصصان در اتریش اولین خط مراقبت های بهداشتی در این کشور هستند و شما هنگامی که به کلینیک و یا بیمارستانی مراجعه می کنید ابتدا باید از پزشکان عمومی وقت بگیرید و پس از معاینه توسط پزشک عمومی و الزام شما به پزشک متخصص ارجاع داده می شوید.

امروزه سیستم مراقبت های بهداشتی در اتریش در سراسر اروپا و جهان به دلیلی داشتن پزشکان و بیمارستان های درجه یک مشهور است. به بیانی دیگر اتریش یکی از معدود کشورهایی است که دچار کمبود پزشک نبوده و امروزه به ازای هر 1000 بیمار در این کشور حدود 6 پزشک وجود دارد و از این نظر سیستم بهداشتی و درمانی اتریش نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا پیشرو می باشد.

همچنین بر اساس نظام سلامت کشور اتریش مراقبت های پزشکی کودکان نیز عموما از طریق پزشکان عمومی و پزشکان اطفال انجام شده و این حال، برای مسائل جدی تر، ممکن است پزشک شما را به یکی از 43 بیمارستان کودکان اتریش یا بیمارستان های دانشگاهی بزرگتر ارجاع دهد.

مراقبت از دندان در اتریش

مراقبت از دندان در اتریش یکی دیگر از بخش های بسیار مهم حین زندگی در این کشور می باشد. به صورت کلی در اتریش دارای استاندارد بسیار بالایی از مراقبت های دندانی است و از سال 2020 تا کنون 5206 دندانپزشک در شهرهای مختلف این کشور مشغول به کار هستند.

امروزه بیش از 99% از جمعیت این کشور از طریق بیمه درمانی عمومی به مراقبت های اولیه پزشکی دسترسی پیدا می کنند. این طرح عموما 10 یورو در سال هزینه دارد و درمان اولیه را پوشش می دهد. درمان های اساسی دندان تحت پوشش مراقبت های دولتی شامل چک آپ، تمیز کردن و پر کردن است.

به صورت کلی طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش واضح که اقداماتی مانند ایمپلنت، بریج و ارتودنسی تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند و از همین رو افراد باید برای دسترسی به این خدمات هزینه ی آن را پرداخت کرده یا از بیمه خصوصی استفاده کند.

مراقبت از دندان در اتریش

بیمارستان ها در اتریش

بیمارستان ها در اتریش به دلیل کارایی و نرخ های مقرون به صرفه در سطح جهانی مشهور هستند. امروزه استانداردهای بیمارستانی با زمان های انتظار کوتاه و اقدامات سریع اورژانسی این سیستم بهداشتی و درمانی اتریش را در بین بالاترین استانداردها در اروپا قرار داده است.

اتریش بیمارستان های زیادی و امروزه دارای بیش از 271 بیمارستان با بیش از 64000 تخت و حدود 45000 پزشک می باشد. در سراسر این کشور انواع مطب پزشک عمومی و بیمارستان ‌های بزرگ، کلینیک‌ های سرپایی را خواهید یافت که خدمات متنوعی از فیزیوتراپی گرفته تا ارتودنسی و تغذیه تا استئوپاتی را ارائه می ‌دهند.

هر چند طبق مروری بر نظام سلامت کشور اتریش شما می توانید بیمارستان های زیادی را در سراسر کشور پیدا کنید، اما عموما بیمارستان های داخل پایتخت دارای بیشترین پزشک مسلط به زبان انگلیسی هستند؛ بنابراین با مراجعه به یکی از این بیمارستان ها نیازی نیست در مورد موانع زبانی نگران باشید.

نام بیمارستان میزان امتیازشهر
بیمارستان عمومی شهر وین88.20%وین
بیمارستان دولتی دانشگاه کلینیک اینسبروک85.58٪اینسبروک
بیمارستان دولتی دانشگاه گراتس83.43%گراتس
بیمارستان دانشگاه لینز کپلر75.53%لینز
بیمه سلامت اتریش74.78%وین
بیمارستان سنت جوزف73.99%وین

 

داروخانه ها در اتریش

یافتن داروخانه ها در اتریش بسیار آسان است و شما می توانید در هر گوشه این کشور یک داروخانه پیدا کنید. به صورت کلی داروخانه ها داروهای بدون نسخه از جمله مسکن های اولیه و همچنین داروهای محدود را ارائه می دهند. داروخانه های این کشور معمولا از ساعت 9:00 تا 17:00 در روزهای هفته باز هستند و در شهرهای بزرگ تر داروخانه های 24 ساعته زیادی در دسترس هستند.

امروزه هزینه های دارویی این کشور 18.6 درصد کمتر از بقیه اروپا برآورد شده است. چنانچه تحت پوشش بیمه درمان عمومی این کشور قرار بگیرید میزان هزینه پرداختی برای دارو حدود 6 می باشد. با این حال، اگر بیمه خصوصی دارید، ممکن است واجد شرایط بازپرداخت هزینه باشید.

برخی از داروها، مانند آنتی بیوتیک ها و مسکن های قوی، ممکن است نیاز به نسخه داشته باشند. جالب است بدانید پزشکان اتریشی به عدم تمایل به تجویز آنتی بیوتیک معروف هستند و تنها در صورت لزوم این کار را انجام می دهند.

امروزه از مهم ترین مزایای مهاجرت به این کشور استفاده از سیستم بهداشتی و درمانی اتریش می باشد که جزو بهترین ها در اروپا می باشد. شما می توانید با بهترین راه های مهاجرتی به این کشور، از طریق مطالعه مقاله شرایط اقامت و مهاجرت به اتریش آشنا شوید. همچنین در این راه تماس با مشاورین آی مهاجرتی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز خالی از لطف نیست.

سوالات پر تکرار سیستم بهداشتی و درمانی اتریش

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در رابطه با سیستم بهداشت و درمانی اتریش ، از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید تا به صحیح ترین اطلاعات در این باره برسید.

میزان سهم ماهانه بیمه درمانی قانونی در این کشور 7.65 درصد است که از این مقدار کارمند 3.87 درصد را پوشش داده و کارفرما 3.78 درصد را پوشش می دهد.

طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش چنانچه تحت پوشش بیمه درمان عمومی این کشور قرار بگیرید میزان هزینه پرداختی برای دارو حدود 6 می باشد.

طبق آمار از سیستم بهداشتی و درمانی اتریش به صورت کلی از سال 2020 تا کنون 5206 دندانپزشک در شهرهای مختلف اتریش مشغول به کار هستند.

طبق سیستم بهداشتی و درمانی اتریش از مهم ترین موارد تحت پوشش این بیمه می توان به خدمات بهداشتی اولیه ارائه شده توسط پزشکان، مراقبت های ویژه بستری و سرپایی، مراقبت های اضطراری، خدمات زایمان و.. اشاره کرد.

امروزه یکی از مهم ترین چالش ها در سیستم بهداشتی و درمانی اتریش خدمات پزشکی گران قیمت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه