رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج

رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج برای شهروندان و افراد خارجی امکان پذیر است و افراد بسیاری توانسته اند از این طریق به این کشور مهاجرت و در نهایت به شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه دست یابند.

البته این اقدام چندان ساده نبوده  و دولت شرایط و قوانینی را برای متقاضیان مشخص نموده تا از قانون شکنی و تخلف جلوگیری کند . در ادامه کارشناسان آی مهاجرتی برای شما عزیزان مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج را توضیح خواهند داد.

رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج

رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج با یک شخص پناهنده امکان پذیر نبوده و همسر شخص متقاضی باید حتما شهروند و دارای ملیت ترکیه باشد.

فهرست مطالب

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه مزایای بسیاری برای متقاضیان به ارمغان می آورد و آن ها می توانند از این طریق به تحصیل و کار در ترکیه نیز پرداخته و از حقوق برابر با دیگر شهروندان ترکیه ای بهره مند شوند. طبق قوانین مهاجرتی این کشور، ازدواج با یک شخص ترکیه‌ ای حق درخواست برای شهروندی ترکیه را به شخص خارجی خواهد داد.

مهم ترین شرط در این شیوه جهت اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج از سوی دولت، هدف‌دار بودن ازدواج است؛ به این معنی که هدف ازدواج باید تنها تشکیل خانواده بوده باشد نه دستیابی به تابعیت ترکیه. به همین خاطر نیز روش های دیگری در اختیار متقاضیان قرار داده شده است که ما در عنوان روش های مهاجرت به ترکیه دقیق و کامل به شما ارائه نموده ایم.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با ازدواج

همانطور که گفتیم جهت رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج باید شرایطی نیز فراهم باشد تا ازدواج و صحت آن توسط دولت ترکیه مورد تایید واقع شود و همسر شخص ترک تبار بتواد برای اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج اقدام کند و یک شهروند ترکیه ای محسوب شود. 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج

این شرایط به شرح زیر هستند:

  • ازدواج زوجین یا باید در ترکیه صورت گرفته و یا در کشور خودشان معتبر باشد.
  • حداقل 3 سال از زمان عقد ازدواج گذشته باشد.
  • هیچ گونه اقدامات علیه امنیت ملی و عمومی کشور ترکیه در سوابق شخص وجود نداشته باشد.
  • اشخاص تقاضا دهنده باید درکنار یکدیگر و در محیط خانواده زندگی نمایند.
  • اثبات پایداری زندگی زناشویی و داشتن یک ازدواج سالم که در جریان درخواست شهروندی حتما مورد بررسی قرار می گیرد.
  • ازدواج با یک فرد پناهنده شامل این امتیاز نمی شود؛ بلکه همسر شخص باید حتما دارای ملیت ترکی باشد.

پس اگر به تازگی ازدواج کرده یا قصد ازدواج دارید، توجه داشته باشید که بر خلاف تصور و تبلیغات، اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج حداقل 3 سال و در برخی شرایط شاید تا 4 یا 5 سال پس از شروع ازدواج نیز به طول بیانجامد که همه چیز به شرایط افراد متقاضی بستگی خواهد داشت.

ازدواج صوری برای اقامت ترکیه

ازدواج صوری برای اقامت ترکیه

متاسفانه بسیار مشاهده شده که افرادی جهت دستیابی به پاسپورت ترکیه از طریق ازدواج در اثر نداشتن اطلاعات درست و راهنمایی های غلط و نا به جا دست به ازدواج های صوری و ظاهری می زنند و متاسفانه با پرداخت هزینه های بالا و صرف زمان زیاد و حتی پس از گذران 2 تا 3 سال و به خیال خودشان در یک قدمی اتمام کار با رد درخواست و ابطال آن مواجه شده اند.

بله، دولت برای جلوگیری از ازدواج صوری برای اقامت ترکیه نهایت دقت و تلاش خود را به کار می گیرد که از طریق این روش به نظر ساده مهاجران بی استفاده و نامناسب وارد کشور نشوند و در ادامه باعث ایجاد خسارت ها و زیان های غیر قابل جبران نگردند. یکی از این اقدامات همین مدت 3 سال ازدواج است، که به نوعی نشان دهنده دائمی بودن یا صوری بودن آن می شود.

بدین صورت که مامورین اداره مهاجرت و سایر مامورین مربوطه در این مدت 3 سال کاملا شما را زیر نظر داشته و به صورت اتفاقی به محل زندگی و اقامت شما سر زده و درستی و واقعی بودن ازدواج شما را بررسی می نمایند، ضمنا آنان در رابطه با شرایط زندگی و ازدواج شما نیز در این مدت پیگیری و تحقیقات می نمایند.

پس بهتر است به جای ازدواج صوری مقاله شرایط کار و مهاجرت کاری به ترکیه را مطالعه کنید و از این روش بسیار مناسب و ایده آل بدون هیچ خطر و ریسکی به ترکیه مهاجرت نمایید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

کیس ازدواج در ترکیه

همانطور که گفتیم برخی جهت رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج به اقدام از طریق ازدواج های صوری فکر می کنند که همانطور که در بالا گفتیم این روش ها به هیچ عنوان به نتیجه نرسیده و دولت ترکیه به آن ها پی می برد. در این صورت نیز فورا ازدواج شخص از سمت دولت باطل شده و به کشور خود دیپورت خواهند شد، البته به طور قطع مجازات هایی نیز برای شخص در نظر گرفته می شود.

اما بازهم افرادی هستند که در ازای دریافت پول با اشخاص خارجی ازدواج می کنند تا بتوانند برای دریافت تابعیت ترکیه از طریق ازدواج اقدام کنند. چنین افرادی که به کیس ازدواج در ترکیه مشهور هستند مبالغ بالایی را از شخاص طلب می کنند؛ به طور مثال باید هزینه و مخارج زندگی آنان را علاوه بر مبلغ بالایی در مدت ازدواجتان به عنوان درآمد ماهانه به آن ها بدهید.

بسیار نیز مشاهده شده است که این افراد پس از مدتی 1، 2 یا حتی نزدیک به سال خودشان نسبت به لو دادن این ازدواج اقدام کرده و باعث ابطال آن می شوند و فقط به دنبال منبع درآمدی در این مدت زمان بوده اند. به هیچ عنوان این روش می تواند یک روش مناسب باشد و کارشناسان آی مهاجرتی هیچ اقدام یا اطلاعاتی در رابطه با آن ندارند و به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی کنند.

علاوه بر کشور ترکیه، می توانید از طریق کشورهای زیر نیز به اقامت از طریق ازدواج دست پیدا کنید.

وکیل مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

موضوع بسیار مهم در رابطه با رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج به صورت قانونی، نیاز به کسب مشورت از افرادی دارد که به حقوق بین الملل و قوانین کشور ترکیه کاملا تسلط داشته باشد و دارای سواد و دانش حقوقی باشند چون این موضوع علاوه بر مهاجرت یکی موضوع شخصی و در زمینه ازدواج است و قوانین آن برای بهره مندی از حقوق مساوی در آن.

به همین خاطر جهت اخذ و بهره مندی مناسب از وکیل مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، توصیه می کنیم که کارشناسان معتبر و باتجربه آی مهاجرتی مراجعه نمایید که در این زمینه دارای تجربه ای بالا و سوابقی موفق هستند و کاملا می توانند شما را به راحتی و بدون دغدغه به هدفتان برسانند.

وکیل مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

برای دستیابی و رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود را با مشاورین و کارشناسان آی مهاجرتی در دفتر مرکزی و دفتر غرب تهران و یا دفتر شیراز در میان بگذارید و از اطلاعات و تجارب آن ها بهره مند شوید. علاوه بر این عنوان هزینه های زندگی در ترکیه پس از مهاجرت نیز به صورت رایگان بر روی سایت قرار گرفته تا اطلاعات شما را درباره کشور ترکیه افزایش دهد.

سوالات پر تکرار رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج

در این مطلب رسیدن به اقامت ترکیه از طریق ازدواج را شناختیم و با قواعد و قوانین اخذ آن آشنا شدیم، در ادامه برخی از سوالات پرتکرار این بخش را نیز جواب دادیم اما شما می توانید از طریق بخش دیدگاه در پایین تمامی مقالات با کارشناسان آی مهاجرتی در تماس باشید و هرگونه سوال و پرسش خود را مطرح نموده و پاسخ کارشناسان ما را دریافت نمایید.

بله، طبق قوانین کشور ترکیه در صورتی که باید شخص ترک تبار که شهروند این کشور بوده و ملیتی ترک داشته باشد ازدواج کنید با شرایطی خاص می توانید اقامت دائم ترکیه را به دست آورید.

به هیچ عنوان این روش مناسب نبوده و شما را به نتیجه نمی رساند؛ چون دولت در این زمینه بسیار سخت گیر بوده و در نهایت ازدواج شما سنجیده وباطل می شود.

این روش مهاجرتی با توجه به شرایط شما می تواند حداقل 3 سال و حداکثر 5 ساله شما را به نتیجه دلخواه برساند.

بله، شما می توانید فورا پس از کسب نتیجه قطعی و اخذ شهروندی ترکیه برای اخذ پاسپورت خود اقدام کنید.

خیر، باید ازدواج حتما در داخل کشور و به صورت قانونی ثبت شود تا مورد قبول واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه