شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین کاملا مشخص و روشن است که از سوی سفارت و یا کنسولگری این کشور تعیین و اعلام می شود.

البته باید دقت داشته باشید که این شرایط ممکن است هر لحظه باتوجه به شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تحصیلی در این کشور و یا در کشور مبدا با تغییراتی همراه شود. به همین خاطر باید همواره آخرین و جدیدترین اطلاعات را کسب نمایید.

کشور چین طی سالیان گذشته با استقبال بسیاری از سوی شهروندان خارجی مواجه شده است که دانشجویان ایرانی از جمله علاقمندان به این امر بوده اند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین داشتن پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور است که دلیل حضور شما در این کشور را موجه می سازد.

فهرست مطالب

اخذ ویزا تحصیلی و یا به نوعی ویزای دانشجویی چین مختص افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند و مهم ترین و اصلی ترین شرط دستیابی به آن اخذ پذیرش و یا ثبت نام در یکی ار مراکز آموزشی و یا دانشگاه های کشور چین می باشد.

دقت داشته باشید که شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین نسبت به متقاضیان مختلف و شرایط مختلف آن ها ممکن است با یکدیگر دارای تفاوت هایی جزئی باشد و از برخی از افراد مدارکی مازاد یا متفاوت از بقیه مورد درخواست قرار بگیرد. 

پس همیشه باتوجه به شرایط خود این مدارک و شرایط را بررسی و مورد استعلام قرار دهید . با کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله همراه شوید تا شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را بشناسید.

ضمنا فراموش نکنید مقاله تحصیل در چین را نیز حتما مطالعه نمایید تا با چگونگی اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور اشنا شوید.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی چین

همانطور که در ابتدا گفتیم یکی از مهم ترین شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین، اخذ پذیرش و قبولی از یک دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبر و رسمی در این کشور می باشد که شما را واجد شرایط درخواست و دریافت هرگونه ویزای تحصیلی این کشور نماید. اما لازم به ذکر است مراحل اخذ ویزای تحصیلی کاملا جدای از مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه می باشد.

همچنین شما باید مدارک مورد درخواست سفارت یا کنسولگری چین را آماده نموده و به همراه فرم درخواست ویزای دانشجویی چین به این مرکز ارسال نموده و درخواست صدور ویزای تان را ثبت نمایید. دقت داشته باشید حتما مدارک را طبق آخرین اطلاعات تهیه نمایید و به اطلاعات قدیمی اطمینان نکنید چون امکان تغییر وجود دارد.

ضمنا صفارت و کنسولگری چی در بررسی مدارک بسیار سخت گیر می باشد و هرگونه نقص یا ایراد در مدارک را به هیچ عنوان نپذیرفته و درخواست شما را رد خواهد کرد. طبق آخرین آمار مدارک لازم جهت ویزای دانشجویی چین به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت به همراه ترجمه معتبر چینی یا انگلیسی با حداقل اعتبار 12 ماه
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی سلامت جسمی و روحی
  • گواهی اثبات تمکن مالی لازم
  • گواهی پرداخت هزینه صدور ویزا

فراموش نکنید مقاله مهاجرت به چین را نیز حتما در سایت ما مطالعه کرده و از روش های قانونی در دسترس و شرایط و ویژگی های آنان به طور کامل مطلع شوید.

ضمانت مالی ویزای دانشجویی چین

ضمانت مالی ویزای دانشجویی چین

یکی از پارامترهای بسیار مهم در شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین، ارائه تمکن مالی لازم و مورد درخواست دولت این کشور می باشد. ضمانت مالی ویزای دانشجویی چین به نوعی تضمین کننده این است که شما می توانید در مدت اقامت خود در این کشور از پس هزینه ها و مخارجتان برآیید و بار و دردسری برای کشور چین نخواهید و نیازی به کارکردن تمام وقت یا غیر قانونی برای تامین مخارجتان ندارید . باید توجه داشته باشید که مبلغ تمکن مالی ویزای دانشجویی چین با توجه تورم و شرایط این کشور همواره تغییر می کند، به همین خاطر باید حتما از آخرین مقدار دقیق و به روزی که سفارت این کشور اعلام می کند در زمان ارائه و ارسال مدارکتان مطلع باشید، تا مبادا تغییری کرده باشد و شما مدرکی نادرست را ارسال کنید.

طبق آخرین اطلاعات تمکن مالی ویزای دانشجویی چین 2023 برای هر دانشجو حداقل مبلغ 3500 دلار در نظر گرفته شده است. این مبلغ حداقل مبلغ مورد نیاز است که باید طبق سندی موجود بودن آن را به سفارت این کشور اعلام کنید. حال اگر بتوانید مبلغی بیش تر را نیز ارائه کنید، قطعا صدور ویزای شما شانس بیش تری پیدا می کند.

ضمنا با کلیک روی عنوان هزینه های زندگی در چین می توانید از تمامی مبالغ و مخارجی که برای مهاجرت به این کشور و در ادامه زندگی در آن نیاز دارید اطلاعات کاملی کسب کنید.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

گرفتن وقت سفارت چین برای ویزای دانشجویی

برای دستیابی به ویزای تحصیلی کشور چین باید مدارک خود را به کنسولگری این کشور ارائه کرده و درخواست صدور ویزای خود را ثبت نمایید. سفارت این کشور با بررسی مدارک شما و همچنین انجام مصاحبه حضوری به شما اطلاع خواهد داد که درخواست شما تایید شده یا اینکه ویزای تحصیلی در حال حاضر به شما تعلق نمی گیرد.

برای اطلاع دقیق از نحوه گرفتن وقت سفارت چین برای ویزای دانشجویی حتما با مشاورین آی مهاجرتی هماهنگی کرده و مراحل را با راهنمایی آنان طی کنید تا مبادا با مشکل یا اشتباهی مواجه شده و درخواست خود را باطل نکنید. 

دقت داشته باشید که مراحل انجام و گرفتن وقت سفارت چین برای ویزای دانشجویی به صورت آنلاین انجام می پذیرد و نیازی به مراجعه و ارسال مستقیم مدارک به کنسولگری چین وجود ندارد.

شما باید مدارک خود را به همراه فرم درخواست صدور ویزا به صورت آنلاین از طریق سایت کنسولگری ارسال نموده و در صورت نیاز وقت مصاحبه خود را دریافت نمایید. سپس در زمان مقرر با اصل مدارک در آنجا حضور پیدا کرده و مراحل مصاحبه و بیومتریک خود را پشت سر بگذارید. باتوجه به میزان درخواست ها، رسیدگی به درخواست شما می تواند 3 تا 7 روز به طول بیانجامد.

حتما عنوان بورسیه های تحصیلی کشور چین را مطالعه کنید تا انواع بورسیه ها و شرایط دریافت آن ها را کاملا بشناسید.

ويزاي دانشجویی چین

در رابطه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین بسیار مهم است که شما از انواع ویزای تحصیلی کشور چین مطلع باشید و آن ها و ویژگی های هرکدام را بشناسید. دقت داشته باشید که معمولا ویزای تحصیلی شامل ویزای دانش آموزی و ويزاي دانشجویی چین می شود و تمامی افرادی که به هر نحوی و برای تحصیل در هر مقطعی قصد ورود به این کشور را دارند باید ویزای تحصیلی را دریافت نمایند.

اما ویزای تحصیلی در این کشور به صورت زیر می باشد:

نوع ویزا مدت اعتبار ویزا هزینه درخواست ویزا شرایط ویزا
ویزای X1 حداکثر 90 روز 150 دلار مختص افرادی که قصد دارند بیش از 6 ماه در چین تحصیل کنند، اجازه چندین بار ورود و خروج به کشور، حداکثر تا 90 روز پس از ورود به چین باید مجوز اقامت را دریافت کنند.
ویزای X2 حداکثر 90 روز 100 دلار مختص افرادی که تحصیل آنان کمتر از 6 ماه طول می کشد، در صورت خروج از چین اجازه ورود دوباره به این کشور را ندارند.

با توجه به این جدول پس باید بگوییم که ویزای X1 را باید ويزاي دانشجویی چین بدانیم و افرادی که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا قصد ورود به این کشور را دارند باید برای اخذ ویزای X1 درخواست خود را ثبت نمایند. 

اما ویزای X2 برای آن دسته از دانشجویانی که برای گذراندن یک دوره آموزشی، کارآموزی و یا ترم تابستانی به کشور چین خواهند آمد.

 

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی چین

باید دقت داشته باشید که مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی چین باتوجه به نوع درخواست شما می تواند متفاوت باشد. به طور معمول و به طور متوسط 5 روز کاری زمان برای بررسی مدارک از سوی کنسولگری چین زمان نیاز می باشد. اما اگر بنا به هر دلایلی شخص نیاز به رسیدگی سریع تر داشته باشد، می تواند از طریق خدمات سریع نظیر سرویس اکسپرس و یا سرویس راش اقدام کند.

  • از طریق سرویس اکسپرس می توان مدت زمان رسیدگی و دریافت ویزا را به 2 تا 3 روز کاری کاهش داد.
  • از طریق سرویس راش نیز می توان مدت زمان رسیدگی و دریافت ویزا را به 1 روز کاری کاهش داد.

دقت داشته باشید که به طور معمول نیز مدت زمان درخواست بررسی مدارک و صدور ویزای تحصیلی چین را نیز باید بین 3 تا 7 روز در نظر گرفت که بستگی به میزان درخواست های موجود در سفارت و کنسولگری این کشور دارد. اما بهترین زمان اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی حدود 1 الی 3 ماه قبل از تاریخ مورد نظر برای ورود به چین است. ضمنا برای دریافت سرویس اکسپرس و یا سرویس راش باید هزینه اضافی پرداخت نمایید.

با مطالعه مقالات زیر به شناخت خوبی از شرایط دانشجویی در کشور چین برسید:

ویزای همراه دانشجویی چین

یکی از موارد مهمی که برخی از دانشجویان خارجی در رابطه با شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین به آن توجه داشته و نسبت به آن حساس هستند، امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی چین برای دانشجویان محصل در این کشور است.

همانطور که می دانید به طور کل بسیاری از کشورهای جهان به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهند که پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به عنوان ویزا همراه به کشور خود بیاورند.

در رابطه با چین نیز باید بگوییم که امکان اخذ ویزای همراه دانشجویی چین برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و آن ها می توانند پدر و مادری که نیاز به مراقبت دارد و یا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود در مدت زمان تحصیل به این کشور آورده و در کنار آن ها بایکدیگر زندگی نمایند.

ویزای همراه دانشجویی چین

البته قبل از درخواست شما باید بتوانید تمکن مالی لازم جهت پوشش هزینه های زندگی آنان را و علاوه بر این گواهی لازم جهت تهیه محل اسکان و زندگی به ابعاد مناسب را نیز تهیه نمایید و به همراه فرم درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری ارائه کنید. اما به طور کل ویزای همراه دانشجویی چین نیز به 2 صورت زیر است:

  • ویزای S1 که در ابتدا 1 ورود بوده و برای اقامت بیش از 180 روز بوده و همراهان باید حداکثر 30 روز پس از ورود برای اخذ مجوز اقامت اقدام کنند.
  • ویزای S2 که چندبار ورود و برای اقامت 180 روزه یا کمتر صادر می شود.

Rejection of Chinese student visa

ریجکت شدن ویزای دانشجویی چین

دانشجویان متقاضی اخذ ویزای تحصیلی همواره با ترس رد شدن و ریجکت شدن ویزای دانشجویی چین مواجه هستند. اما همواره می توان با بررسی دقیق و کسب مشورت و استفاده از تجارب کارشناسان با تجربه در این زمینه، این حتمال را به حداقل ممکن و نزدیک به صفر رساند.

ولی همواره امکان ریجکت وجود دارد که طی سال های تجربه در این زمینه موارد زیر اصلی ترین موارد رد شدن ویزای دانشجویی چین می باشد:

در برخی موارد اگر نقص موجود ساده و بدون تاثیر در موارد مهم و تعیین کننده ویزا باشد؛ از متقاضی درخواست می شود تا با ارائه مدرک صحیح تا نقص را برطرف کند. اما اگر نقص یا ایراد جوری باشد که در خلاف شرایط و قوانین درخواستی بوده یا ناکافی و غیر مطمئن باشد قطعا درخواست ویزای شما رد خواهد شد.

  • عدم ارائه مدرک زبان یا ارائه مدرک زبان نامعتبر
  • گپ تحصیلی بالا و عدم پر کردن آن
  • عدم اطمینان خاطر سازی جهت بازگشت به کشورتان پس از اتمام تحصیل
  • نقص و اشتباه در تکمیل مدارک و فرم ها
  • فرآیند مصاحبه ویزا(درصورت نیاز)
  • تمکن مالی ناکافی
  • بیمه مسافرتی غیرقابل اجرا برای مقصد مدنظر
  • وضعیت ناصحیح پاسپورتتان
  • سوابق کیفری
  • نقص و عدم تطابق مدارک و داده ها

 

ویزاهای کشور چین در آی مهاجرتی

در این ویدیو می توانید تنها بخش کوچکی از ویزاهای به دست آمده کشور چین را مشاهده کنید تا بتوانید با آسودگی خاطر کارشناسان آی مهاجرتی را به عنوان همراه خود در مسیر مهاجرت انتخاب کنید.

کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما و یافتن بهترین مقصد تحصیلی هستند.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

کارشناسان آی مهاجرتی در این مطلب شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین را شرح دادند، جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره یا هرموردی درباره امور مهاجرتی با مشاورین ما دردفاتر غرب و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کنید . عنوان شرایط مهاجرت کاری و کار در چین به شما کمک می کند تا بتوانید از شرایط کار در این کشور پس از تحصیل مطلع شوید.

سوالات پرتکرار شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین

مطالعه سوالات پرتکرار در پایان نیز راهنمای خوبی برای شما عزیزان خواهد بود و می توانید با درج پرسش خود در بخش دیدگاه نیز از راهنمایی مشاورین ما بهره مند شوید.

خیر، شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین با پیچیدگی خاصی مواجه نیست، اما بازهم باید حداکثر دقت را به عمل آورد چون هرگونه نقص یا ایراد در مدارک ارسالی به راحتی می تواند درخواست شما را رد کند.

باتوجه به نوع ارسال مدارکتان می تواند 3 تا 7 روز صدور ویزای تحصیلی چین به طول انجامد.

طبق سوابق و تجربیاتی که در امر دریافت ویزای تحصیلی کشور چین به دست آورده ایم، حداقل مبلغ 3500 دلار جهت ارائه سوابق تمکن مالی می تواند مناسب باشد، البته مقادیر بیش تر می تواند بسیار بهتر و کارآمدتر باشد.

به طور کلی طبق شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین می توان برای اخذ ویزا X1 برای اقامت و تحصیل بیش از 6 ماه و اخذ ویزای X2 برای اقامت و تحصیل کمتر از 6 ماه در این کشور اقدام نمود.

بله، دانشجویان خارجی به راحتی می توانند برای پدر، مادر، همسر و فرزندان زیر 18 سال جهت اخذ ویزای همراه در چین اقدام کنند.

کلاینت های ما از رسیدن به ویزای کشور چین و سایر کشورهای محبوب ایرانیان در آی مهاجرتی می گویند:

پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره آیدا و آیلین هاشمی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه