بورسیه های تحصیلی کشور چین

بورسیه های تحصیلی کشور چین یکی از بهترین فرصت های دستیابی به تحصیل بسیار ارزان و حتی رایگان در این کشور هستند که البته هرکدام نیازمند ارائه شرایط و مدارک مختص به خود می باشند. 

همچنین گفتنی است که دستیابی به بورسیه دانشگاه های چین نیازمند ارائه رزومه و سوابق تحصیلی درخشان و ممتازی است که شما را به عنوان یکی از برترین دانش آموزان کشور خود معرفی نماید.

کشور چین در حال حاضر یکی از برترین و قوی ترین کشورهای جهان چه از لحاظ سیاسی و اقتصادی و چه از لحاظ فرهنگی و تحصیلی می باشد که سالانه تعداد بالایی دانشجوی خارجی از سایر کشورهای جهان را به دانشگاه های خود جذب می کند.

بورسیه های تحصیلی کشور چین

بورسیه های تحصیلی کشور چین به شما فرصت می دهد تا با حداقل هزینه ممکن به تحصیل در رشته و مقطع دلخواه خود پرداخته و مدرکی معتبر در سطح جهانی دریافت کنید.

فهرست مطالب

یکی از دلایل عمده جذب دانشجویان خارجی وجود فرصت های بورسیه ای و کمک هزینه های تحصیلی است که برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است، البته این یکی از مزیت های بسیاری است که تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی به ارمغان می آورد.

در ادامه این مقاله تیم مشاورین آی مهاجرتی شما را با بورسیه های تحصیلی کشور چین آشنا می نمایند و جزئیات آن را برایتان شرح می دهند. ضمنا مقاله شرایط اخذ ویزای تحصیلی چین چگونگی اخذ ویزا و مدارک لازم این امر را به شما توضیح خواهد داد، مطالعه آن را از دست ندهید.

تفاوت تحصیل رایگان با بورسیه تحصیلی در چین

بسیاری تصور دارند که بورسیه های تحصیلی کشور چین به این معنی می باشد که دیگر نیازی به پرداخت هزینه نیست و دانشگاه تمام و کمال هزینه ها و مخارج آنان را در حین اقامت و تحصیل در این کشور پرداخت می نماید، با اینکه این خود یک نوع بورسیه است و تمامی بورس های تحصیلی به این صورت نبوده و متفاوت هستند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو بورسیه های تحصیلی کشور چین + پادکست

دریافت بورسیه های تحصیلی کشور چین را می توان یکی از بهترین اقدامات برای به حداقل رساندن هزینه های تحصیل در این کشور دانست که مونا شرایط آن را برای شما می گوید.

دانلود فایل پادکست به شما اجازه می دهد تا در هر زمان و مکان به اطلاعات این ویدیو دسترسی داشته باشید و مشاورین ما در آی مهاجرتی اطلاعات کاملی را در این باره در اختیارتان قرار می دهند.

نمایش ویدیو درباره بورسیه های تحصیلی کشور چین
بورسیه های تحصیلی کشور چین

اگر بورسیه شما تمامی هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه را برایتان بپردازد این یک بورسیه فول فاند شناخته می شود که می توان گفت اغلب برای مقطع دکترا در نظر گرفته می شود. اما بورسیه های دیگری نیز وجود دارند که مثلا فقط شهریه دانشگاه را متقبل می شوند و یا بخشی از آن را، که در مقطع کارشناسی این نوع بورسیه فراوان دیده می شود.

پس بدین صورت شما باید هزینه های زندگی را خود به شخصه پرداخت کنید. لذا تفاوت تحصیل رایگان با بورسیه تحصیلی در چین بدین معنی است و با تحصیل رایگانی که در کشورهایی چون فرانسه یا آلمان ارائه می شود متفاوت می باشد، زیرا دانشگاه های آن کشور رایگان است. پس اگر بورسیه دانشگاه های چین را اخذ نمایید به نوعی به تحصیل رایگان این کشور دست پیدا خواهید کرد.

اما جدای مبحث بورسیه توصیه می کنیم که حتما شرایط مهاجرت به چین را بشناسید و اطلاعات خود در این زمینه را تکمیل نمایید تا بتوانید مهاجرتی موفقیت آمیز و بسیار خوب را تجربه کنید. در مقاله مربوطه ما تمامی اطلاعات را جزبه جز و با آخرین تغییرات در اختیار شما قرار داده ایم.

شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی چین

Conditions for getting a Chinese scholarship

بورسیه های تحصیلی چین توسط سازمان ها و دانشگاه های مختلفی در این کشور ارائه می شوند و هر دانشگاه نیز برخی از آن ها را قبول دارد یا به نوعی به دانشجویان ارائه می کند. به همین خاطر شما باید حتما از طریق ارتباط با دانشگاه مقصد مدنظرتان ابتدا بررسی نمایید که چه بورسیه هایی در این مرکز امکان دسترسی دارند و سپس به بررسی شرایط هرکدام بپردازید.

قطعا شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی چین باتوجه به نوع بورسیه، رشته، مقطع و دانشگاه متفاوت بوده و ممکن است مدارکی متفاوت را نیز از متقاضان مختلف درخواست نماید. به همین خاطر حتما باید اطلاعاتی به روز، دقیق و مختص به بورسیه های تحصیلی کشور چین را در دانشگاه مدنظرتان مورد بررسی و استعلام قرار دهید.

مهم ترین و برترین بورسیه های تحصیلی کشور چین

در ادامه برخی از مهم ترین و برترین بورسیه های تحصیلی کشور چین و شرایط و ویژگی های آن ها را مشاهده خواهید نمود:

نام بورسیه شرایط و ویژگی ها
بورسیه دولتی چین CSC به دانشجویان خارجی مقاطع کارشناسی تا دکترا ( به جز رشته های پزشکی و دندانپزشکی) به زبان های چینی و انگلیسی اعطا می شود و 280 دانشگاه این بورسیه را ارائه می کنند. معمولا تمامی هزینه های اقامت وزندگی و شهریه را پوشش می دهد.
بورسیه محلی دولت چین یا بورسیه شهرداری هزینه های تحصیل و کمک هزینه تحصیل را پوشش می دهد، اما هزینه مسکن و خوابگاه را خیر.
بورسیه دانشگاهی چین مختص دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد بوده و باید مستقیما با وزارت آموزش و پرورش ارتباط برقرار نمود. هزینه خوابگاه و مسکن را پوشش نمی دهد و مبلغ اعطایی باتوجه به رشته و دانشگاه متفاوت است.
بورسیه کنفوسیس چین مختص دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل به زبان چینی بوده و تمام هزینه های اقامت و شهریه دانشگاه را پوشش می دهد.
بورسیه MOFCOM چین یکی از بهترین بورسیه های تحصیلی چین بوده که برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی می باشد. هزینه های تحصیل، موارد آموزشی، تحقیق و بررسی، بلیت هواپیما، خوابگاه، خدمات پزشکی و موارد دیگری را نیز پوشش می دهد.

اگر با این سوال مواجه هستید که چگونه بورسیه تحصیلی چین بگیریم با ما در ادامه این مقاله همراه شوید و همچنیی مقاله تحصیل در چین را نیز در سایت ما مطالعه نمایید، تا از شرایط مهم آن مطلع شوید.

 

چگونه بورسیه تحصیلی چین بگیریم


شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های چین موضوعی است که باید با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و شرایط دانشجویان توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بحث و بررسی دقیق قرار گرفته و بهترین مدارک برای دریافت آن ارسال شود. در مرحله اول شما باید در دانشگاه مدنظرتان موفق به اخذ پذیرش و قبولی شوید و پس از آن برای اخذ بورسیه اقدام کنید.

البته می توانید درخواست دریافت بورسیه را به همراه درخواست پذیرش و ثبت نام به دانشگاه مد نظرتان نیز ارسال کنید. در اینجا تمامی مدارک و شرایط شما توسط شورا بورسیه و دانشگاه بررسی می شود و نتایج به شما اعلام می گردد. در انتها باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت کرده و نمره مورد درخواست برای قبولی در دانشگاه و اعطای بورسیه را نیز باید به دست آورید.

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی چین نیاز به یک رزومه بسیار ممتاز دارد، زیرا متقاضیان داخلی و خارجی بسیاری سالانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند. حتما با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین درخواست را برای رسیدن به این هدف ارسال نمایید.

پیشنهاد داریم که حتما عنوان هزینه های زندگی در چین را نیز مطالعه نمایید، تا مطلع شوید با دریافت بورسیه های تحصیلی کشور چین چه هزینه ها چه مقدار خرج از روی دوش شما برداشته می شود.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

مدارک لازم بورسیه های تحصیلی چین

مدارک لازم بورسیه های تحصیلی چین

باید دقت داشته باشید که همانطور که اشاره کردیم هریک از بورسیه های تحصیلی کشور چین باتوجه به شرایط متقاضیان، دانشگاه مدنظر، رشته انتخابی، مقطع تحصیلی و مواردی دیگر مدارکی مختص به خود را از دانشجویان درخواست خواهند نمود که حتی در هر سال تحصیلی جدید نیز ممکن است با تغییراتی مواجه شود. به همین خاطر به هیچ عنون مدارک تمامی بورسیه ها را یکسان در نظر نگیرید . همچنین شما باید حتما به صورت اختصاصی این امر را مورد استعلام قرار دهید. اما با وجود این شرایط می توان گفت در میان تمامی بورسیه های تحصیلی اشتراکات بسیاری وجود دارد، یا حداقل اینکه قطعا برخی از مدارک از سوی تمامی دانشگاه ها و یا سازمان های اعطا کننده بورسیه درخواست می شوند.

در حال حاضر مدارک لازم بورسیه های تحصیلی چین به شرح زیر می باشند:

  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان معتبر با سطح هرچه بالاتر
  • ارائه یک انگیزه نامه قوی و جذاب
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه حداقل 2 توصیه نامه از اساتید معتبر
  • تکمیل و ارسال فرم درخواست بورسیه
  • ارائه هرگونه مقاله، پژوهش و یا افتخارات بین المللی در صورت وجود
  • ارائه حداقل 2 نمونه کار یا اثر از خود در رشته های هنر

رشته های دارای بورسیه در کشور چین

باید مد نظر قرار دهید که دانشجویان خارجی می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی کشور چین در خواست کنند و این اکان برای تمامی رشته های تحصیلی وجود دارد. اما ممکن است در برخی از دانشگاه ها برای رشته هایی خاص تعداد بیش تری بورسیه و کمک هزینه در نظر گرفته شود. این موضوعی است که باید حتما مورد بررسی قرار بگیرد.

اما بسیار مهم است بدانید که معمولا رشته های دارای بورسیه در کشور چین رشته های تحصیلی هستند که دارای تاثیر بسیار بیش تری بر اقتصاد، صنعت و آینده کشور چین می باشند، به طور مثال رشته های مهندسی. همچنین دقت داشته باشید از آنجایی که رشته های پزشکی و دندانپزشکی گران ترین رشته های پزشکی در کشور چین هستند، معمولا بورسیه تحصیلی برای آنان اعلام نمی شود.

اما ممکن است که گاها کمک هزینه هایی برای برخی دانشجویان ممتاز و درحشان در حین تحصیل و پس از 1 تا 2 سال تحصیل بر اساس سوابق تحصیلی و نمرات دروس آنان در حین تحصیل اختصاص داده شود، که این موضوع نیز دارای قطعیت و یا احتمال مشخصی نمی باشد. اما بهتر است بدانید که رشته های تحصیلی زیر، به خصوص برای دانشجویان کشورمان دارای بالاترین شانس جهت اخذ بورسیه های تحصیلی چین می باشند:

  • رشته های مهندسی تمامی گرایش ها
  • فلسفه
  • اقتصاد
  • هنر
  • حقوق
  • برخی رشته های پیراپزشکی

چنانچه به دنبال دریافت بورسیه جهت تحصیل در خارج از کشور هستید ، مقصدهای زیر نیز می توانند گزینه خوبی برای شما باشند:

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در چین

بسیاری از متقاضیان پس از اخذ مدرک دیپلم خود قصد مهاجرت و تحصیل در کشوری همچون چین را دارند، اما آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز برای آنان در این دوره وجود دارد؟ 

طبق مطالبی که گفتیم برخی از دانشگاه ها و دولت بورسیه هایی را برای افراد با مدرک دیپلم و به نوعی برای مقطع کارشناسی در نظر گرفته اند و شرایط آن مهیا است.

اما بورسیه های تحصیلی کشور چین به مانند اکثر کشورهای اروپایی برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص مقطع دکترا در نظر گرفته می شوند. به نوعی سعی شده است که منابع مالی اکثرا برای تعلیم متخصصان با دانش بالا صرف شود تا تعداد آن ها افزایش یافته و سرعت پیشرفت در علم افزایش یابد. این تصمیمی است که به طور کلی در دنیای امروز اخذ شده است.

بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در چین

به همین خاطر بهترین روش برای رسیدن به بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، درخواست آن پس از 1 یا دو سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. البته در ابتدای امر نیز اگر شرایط برای شما مهیا می باشد حتما شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی از همان ابتدا محک بزنید.

ولی اگر موفق به کسب نتیجه مناسب نیز نشدید، جای نا امیدی نمی باشد و شما به راحتی می توانید بازهم در حین تحصیل خود برای دستیابی به این امتیاز ویژه تلاش نمایید. البته باید بدانید که همواره رقابت سختی برای دستیابی به بورسیه تحصیلی با مدرک دیپلم در چین وجود دارد.

نمایش برخی از ویزاهای اخذ شده کشور چین در آی مهاجرتی

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان از جمله چین افتخار اصلی ما در آی مهاجرتی است . در این ویدیو نیز می توانید برخی از آنها را مشاهده کنید.

با مشاورین ما در آی مهاجرتی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید تا در چشم برهم زدنی دانشجوی کشور مورد علاقه تان باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویدیو ویزای کشور چین

بورسیه تحصیلی چین در مقطع دبیرستان

بسیاری از والدین این سوال را دارند که آیا بورسیه تحصیلی چین در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان خارجی و مقیم وجود دارد؟ تا بتوانند حتی پیش از شروع دانشگاه فرزندان خود را به این کشور فرستاده و آنان از دوره دبیرستان شروع به تحصیل در این کشور نمایند؟!

باید این نکته را مد نظر قرار دهید که تحصیل در مدارس چین برای دانش آموزان مقیم نیز مانند شهروندان این کشور کاملا رایگان می باشد.
اما دانش آموزان خارجی باید شهریهه تحصیلی خود را کاملا پرداخت نمایند. به همین خاطر دانش آموزان و متقاضیان داخلی و مقیم توجه چندانی به بورسیه تحصیلی برای مقاطع تحصیلی دبیرستان ندارند توجهی به این مطلب نمی شود.

ولی به طور کلی لازم است بدانید که بورسیه تحصیلی برای دانش آموزان خارجی جهت تحصیل در مدارس چین وجود ندارد و فقط برخی مراکز نوعی کمک هزینه ها را به دانش آموزان واجد شرایط اعطا می نمایند که آن هم فقط مختص به شهروندان و تابعین چینی می باشد نه دانش آموزان خارجی این کشور.

ولی در صورتی که دارای رزومه تحصیلی و پیشینه ای ممتاز و درخشان باشید شاید شامل برخی تخفیفات در مدارس غیر دولتی قرار بگیرید و بتوانید در این مدارس با قیمت های ارزان تری به تحصیل مشغول شوید.

پس اگر قصد تحصیل در مدارس خصوصی یا بین المللی چین را دارید، بهتر است که شانس خود را امتحان کنید بلکه بتوانید از تخفیفی در شهری برخوردار شوید.

بورسیه های چین برای دکترا

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی کشور چین الزاما به معنی پوشش تمام و کمال شهریه دانشگاه و هزینه های زندگی نخواهد بود، به همین خاطر حتما مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در چین را مطالعه کنید تا با شرایط کار در حین تحصیل و پس از آن آشنا شده و بتوانید مقادیری از هزینه های خود در حین تحصیل را پوشش دهید.

باید دقت داشته باشید که بورسیه دریافتی شما تا چه حد و سقفی از شهریه دانشگاه و مخارج زندگی شما را پوشش می دهد. به طور مثال اگر بورسیه دریافتی تمام شهریه دانشگاه را پوشش دهد، آن وقت شما باید ماهانه حتما مبلغی را برای زندگی در این کشور هزینه نمایید.حال اگر بورسیه تمام شهریه را پرداخت نکند، مابقی را باید به این مخارج اضافه کنید.

اما برخی از کمک هزینه ها علاوه بر شهریه مبلغی را نیز به عنوان حقوق و یا کمک هزینه اقامتی به دانشجو پرداخت می کنند. باید گفت که میزان هزینه شما برای تحصیل و زندگی در چین بستگی بسیاری به بورسیه دریافتی و شهر و دانشگاه محل تحصیل شما دارد و باید بدانید که چین یکی از کشورهای ارزان جهان برای تحصیل است و این یک مزیت بسیار بزرگ تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین المللی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بورسیه های تحصیلی کشور چین حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید.

سوالات پرتکرار بورسیه های تحصیلی کشور چین

کارشناسان ما ضمن جمع آوری سوالات پرتکرار ، در بخش دیدگاه نیز پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

بورسیه های تحصیلی کشور چین تمامی مقاطع تحصیلی را شامل می شود، اما اکثر فرصت های اعطای کمک هزینه برای دوره های تحصیلات تکمیلی در نظر گرفته می شود.

خیر، این دو مطلب کاملا متفاوت و مجزای از یکدیگر هستند و هرکدام شرایط و مراحل مختص به خود را دارا می باشند.

بله، ایرانیان مانند دیگر شهروندان خارجی می توانند برای اخذ بورسیه های تحصیلی کشور چین اقدام نمایند.

خیر، برای تحصیل به زبان انگلیسی نیز بورسیه های تحصیلی مناسبی در کشور چین در نظر گرفته شده است.

خیر، به طورکلی تحصیل در دانشگاه های چین با پرداخت شهریه همراه است، اما با دریافت بورسیه های تحصیلی می توان مقدار کم تا تمامی هزینه تحصیل را کاهش داد.

تجربه رسیدن به ویزای کشورهای متعدد از جمله کشور چین در آی مهاجرتی را کلاینت هایمان برایتان خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره کاور حسن سرشت
نمایش ویدیو درباره کاور علیرضا عبداللهی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور حمیدرضا گراوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه