معرفی شهرهای چین برای تحصیل

معرفی شهرهای چین برای تحصیل می تواند برای انتخاب مقصد ایده آل و مناسب با شرایط شما یک کمک بسیار خوب و مضاعف باشد که اطلاعاتی از محیط و پیرامون مکانی که در آن قصد زندگی کردن را دارید، در اختیارتان دهد.

شناخت شهرهای چین قبل از سفر و یا مهاجرت به این کشور بسیار مهم است چون چین دانشگاه های بسیاری در هر یک از شهرهای خود دارد و گزینه های مختلفی پیش روی افراد قرار دارد.

 

معرفی شهرهای چین برای تحصیل

شناخت هر یک از شهرهای مناسب چین برای تحصیل به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین مقصد در این کشور با توجه به شرایط خود برسید.

فهرست مطالب

اگر قصد دارید تحصیل در بهترین شهرهای چین را تجربه کنید، به نوعی می توان گفت به بهترین دانشگاه های این کشور نیز خواهید رسید.

چون به طور کلی شهرهای مطرح و برتر این کشور بسیاری از دانشگاه های ممتاز را نیز در خود جای داده اند و اکثر مراکز دانشگاهی آنان از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند.

اما در این بین بسیار مهم است که مهم‌ترین شهرهای دانشجویی چین را بشناسید و شرایط و مزایا و معایب اقامت در هرکدام را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ تا در صورت قبولی در دانشگاه های آن پیش از عزیمت دارای آمادگی مناسب بوده و اوایل حضور و اقامتتان با مشکل و عدم آگاهی مواجه نشوید.

کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی در ادامه این مقاله به معرفی شهرهای چین برای تحصیل به شما عزیزان خواهند پرداخت تا آشنایی مناسبی با این مناطق به دست آورید.

ضمنا حتما عنوان برترین دانشگاه های چین بر اساس شهر را نیز مطالعه نمایید، تا دانشگاه های مهم و اصلی چین و شرایط و ویژگی های هرکدام را کاملا بشناسید.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
معرفی شهرهای چین برای تحصیل

شانگهای بزرگترین شهر چین

آیا می خواهید در شهری تحصیل کنید و زندگی کنید که ترکیبی کامل از فرهنگ چینی و غربی وجود دارد؟ شانگهای بزرگترین شهر چین شناخته می شود که به لحاظ استراتژیک در دلتای رودخانه یانگ تسه، «مروارید شرق» یا «پاریس شرق» نامیده می شود. جمعیت این شهر در حال حاضر بیش از 25 میلیون نفر است.

شانگهای چهره چین مدرن، بهشت معماری، مرکز تجاری بزرگ در آسیا و یکی از تاثیرگذارترین نقاط اقتصادی در جهان است. این شهر همچنین برای یکپارچگی فرهنگی و بناهای دیدنی خود نیز شناخته شده است. شانگهای خانه بیش از 30 دانشگاه و کالج است که سالانه بسیاری از آن ها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند.

از جمله دانشگاه های معتبر این شهر می توان به دانشگاه فودان، دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، دانشگاه تونجی، دانشگاه شانگهای، دانشگاه علم و فناوری چین شرقی و غیره اشاره کرد. ضمنا مقاله اطلاعات شهرهای کشور چین را نیز مطالعه نموده تا اطلاعات عمومی و مهمی که از شهرهای چین نیاز به دانستن دارند را کاملا بشناسید.

علاوه بر این شانگهای طبق آخرین آمار در بین 20 شهر برتر جهان از نظر اشتغال جای گرفته و صنایع مهمی در نظیر خدمات مالی، عمده فروشی و خرده فروشی، املاک و مستغلات، حمل و نقل، ساخت و ساز و تولید در آن درحال فعالیت هستند که بازار کاری بسیار مناسب برای فراغ التحصیلان دانشگاه های این شهر فراهم آورده اند.

پکن قلب سیاسی و فرهنگی چین

پکن قلب سیاسی و فرهنگی چین

پکن پایتخت چین و مرکز فرماندهی سیاسی آن است که یکی از امن ترین، مدرن ترین و شلوغ ترین شهرهای جهان می باشد. جالب است بدانید که سیستم حمل و نقل عمومی این شهر در رتبه دوم جهان قرار دارد. طبق آمار پکن قلب سیاسی و فرهنگی چین است . فرهنگ و تاریخ چین عمیقاً در خیابان های شهر پکن جا افتاده است.

در تاریخ چین، این شهر به عنوان پکن شناخته می شد و مقر امپراتوری چین بود. این شهر خانه قلب کاخ چین است – شهر ممنوعه، خانه سابق خانواده امپراتوری و یکی از بزرگترین کاخ های امپراتوری و مکان های میراثی به خوبی حفظ شده در جهان.

پکن یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بوده و دارای بهترین دانشگاه ها با محیط آموزشی عالی است که یک جامعه دانشجویی بین المللی پر جنب و جوش را در خود جای داده است. پکن همچنین به عنوان یکی از بهترین مکان ها در چین برای مطالعه چینی ماندارین شناخته می شود.

با لهجه ای خنثی و پذیرفته شده و تعداد زیادی از دانشگاه ها و مدارس خصوصی چینی ماندارین، بسیاری پکن را به عنوان مکانی برای ارتقای چینی های خود به سطح بعدی انتخاب می کنند. در پکن دانشگاه های برتر زیادی وجود دارد که این شامل مراکز مشهور جهانی مانند دانشگاه پکن، دانشگاه تسینگ هوا، دانشگاه رنمین چین، دانشگاه عادی پکن، دانشگاه بی هانگ و موسسه فناوری پکن است که در این شهر واقع شده اند.

شنژن دره سیلیکون چین

حدود 40 سال پیش شنژن زمانی یک دهکده ماهیگیری آرام و ساکت بود، اما امروز، یکی از سریع ترین مناطق در حال رشد در جهان است و از نظر اقتصادی رقابتی ترین شهر چین می باشد. شنژن دره سیلیکون چین نامیده می شود و بیش از 14 هزار شرکت با فناوری پیشرفته از جمله غول های فناوری Huawei، Lenovo، DJI و Tencent را در خود جای داده است.

شنژن مقصد مورد علاقه بسیاری از دانشجویان خارجی است که علاقمند تحصیل در رشته هایی نظیر فناوری، برنامه نویسی، آی تی و تجارت جهانی می باشند این شهر همچنین 8 دانشگاه برتر کشور چین را در خود جای داده که معتبرترین آن ها دانشگاه شنژن، دانشگاه دولتی مسکو، دانشگاه چینی هنگ کنگ و دانشگاه علم و صنعت جنوب هستند.

شنژن باتوجه به هزینه و مخارج مناسب و ارزان تری که نسبت به شانگهای و پکن دارد، قطعا از بهترین شهرهای دانشجویی چین می باشد که همواره از گزینه های اصلی هر دانشجوی خارجی علاقمند به چین بوده است. شنژن همچنین دارای یک آب و هوای ملایم و مطبوع در کنار مناظر و طبیعتی بسیار زیبا و آرام است که تجربه تحصیل شما را خارق العاده می سازد.

در اینجا پیشنهاد می کنیم مقاله هزینه های زندگی در چین را مطالعه نموده و از مقدار هزینه ها و مخارجی که به عنوان یک دانشجو باید در حین زندگی و تحصیل در این کشور پرداخت نمایید، مطلع شوید.

هانگژو بهشت روی زمین در چین

در ادامه معرفی شهرهای چین برای تحصیل این سوال را می پرسیم، آیا شما نیز ازجمله افرادی هستید که از فضای باز لذت می برد؟ 

در زیبایی های رمانتیک و مناظر هانگژو غوطه ور شوید و طبیعت را متفاوت تر از آنچه دیده اید تجربه نمایید! هانگژو یکی از هفت پایتخت باستانی چین است و یک مقصد گردشگری پربازدید در این منطقه شناخته می شود.

هانگژو از نظر میراث فرهنگی، جاذبه های تاریخی، رونق اقتصادی و زیرساخت ها شهری بزرگ است. همچنین به عنوان یکی از محبوب ترین شهرهای چین برای دانشجویان بین المللی رتبه بالایی دارد. 

اگر می خواهید از هرج و مرج زندگی شهری دوری کنید و در حین تحصیل از طبیعت نیز لذت ببرید، هانگژو بهترین مکان برای شما است.

هانگژو بهشت روی زمین در چین

این شهر مقر برخی از بهترین دانشگاه های مطرح و معتبر چین مانند دانشگاه فناوری ژجیانگ، دانشگاه عادی هانگژو و در نهایت دانشگاه ژجیانگ است که همواره یکی از 5 دانشگاه برتر چین برای تحصیلات عالی بوده است. ضمنا باید بدانید که این شهر 30 دانشگاه و کالج را در خود جای داده است که همگی آن ها دارای اعتبار قابل قبولی هستند.

همچنین باید بدانید که شرکت های فناوری اطلاعات زیادی در این شهر وجود دارند که فرصت های شغلی بسیاری برای متخصصین این حوزه را به وجود آورده اند و دانشجویان پس از اخذ مدرک خود می توانند در آن ها شاغل شوند.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چنگدو کلانشهر آرام چین

Chengdu is the peaceful metropolis of China

آیا می خواهید مشهورترین موجودات چین، پانداهای غول پیکر زیبا را ببینید؟ یا بزرگ ترین ساختمان جهان را مشاهده کنید؟ در ادامه معرفی شهرهای چین برای تحصیل چنگدو این فرصت های را برای شما فراهم خواهد آورد. همچنین چنگدو به خاطر سبک زندگی آرام خود با امکانات یک کلان شهر مدرن چینی معروف است.

این شهر مرکز استان سیچوان در غرب چین است. جالب است که در اطراف شهر، به ندرت افرادی را می بینید که عجله دارند، زیرا چنگدو به دلیل سرعت پایین زندگی اش محبوب است. با این حال، این بدان معنا نیست که چنگدو فاقد حال و هوای شاد می باشد. ضمنا فرهنگ چای چینی از اینجا سرچشمه گرفت.

این شهر دارای دانشگاه های بسیار عالی می باشد و برخی از آن ها کمک های مالی و بورسیه های بزرگی ارائه می دهند که می تواند برای بیشتر دانشجویان بین المللی مفید باشد. برخی از معتبرترین دانشگاه های چین نظیر دانشگاه سیچوان، دانشگاه چنگدو و دانشگاه امور مالی و اقتصاد جنوب غربی در چنگدو واقع شده اند.

با این که بسیاری از خارجی ها چنگدو کلانشهر آرام چین را به عنوان خانه پانداهای چینی می شناسند، اما این شهر یک شهر دانشجویی نیز شناخته می شود و اکثر دانشجویانی که علاقمند به تحصیل به زبان چینی و یادگیری کامل این زبان هستند، دانشگاه های چنگدو را برمی گزینند.

هنگ کنگ شهری متفاوت در چین برای تحصیل

هنگ کنگ را نه تنها یکی از بهترین شهرهای دانشجویی چین، بلکه می توان یکی از بهترین شهرهای جهان برای تحصیل نیز دانست. هنگ کنگ یک شهر جهانی و به معنای واقعی کلمه آزاد است که از آزادترین اقتصاد در جهان نیز برخوردار می باشد.

شهری با تعداد بسیار از اسمان خراش ها، پارک ها و موزه های وسیع، رستوران ها و تئاترهای عالی و یک زندگی شبانه هیجان انگیز که مقصدی برنده برای تحصیل در چین خواهید بود.

البته برخی هنگ کنگ را جدای از چین می دانند، اما این شهر یکی از شهرهای خاک کشور چین است، که دارای برخی آزادی های سیاسی و فرهنگی تجاری مختص به خود است. 

هنگ کنگ شهری متفاوت در چین برای تحصیل

هنگ کنگ شهری متفاوت در چین است که حس بسیار متفاوتی نسبت به سایر نقاط چین دارد و مکانی فوق العاده سرگرم کننده و جذاب برای تحصیل در خارج از کشور است.

این شهر حتی واحد پول خود را دارد دلار هنگ کنگ، که سیزدهمین ارز پرمعامله در جهان نیز می باشد. هنگ کنگ از بازارهای نامتعارف و آپارتمان های دیواری گرفته تا فروشگاه های بزرگ و عمارت های بزرگ در قله ویکتوریا، یکی از متنوع ترین و متمایزترین شهرهایی است که در عصر مدرن ما می توانید پیدا کنید و آن را به مکانی بی نظیر برای تحصیل در کشور چین تبدیل کرده است.

حتما عنوان تحصیل در چین را مطالعه کنید، تا با نحوه اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی آن کاملا آشنا شوید.

شیان شهر جنگجویان سفالی

در ادامه معرفی شهرهای چین برای تحصیل به سراغ شیان شهر جنگجویان سفالی خواهیم رفت، شهری که به خاطر این اثر تاریخی و بسیار شگفت انگیز خود بسیار مشهور است و همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر خارجی است. بسیاری از دانشجویان بین المللی شیان را در شمال با برخی از شهرهای برتر مقایسه می کنند که یک جامعه دانشجویی بین المللی به همان اندازه پر جنب و جوش در آن وجود دارد.

این شهر پایتخت 13 سلسله فئودالی ژو بود. میراث غنی تاریخی شیان را به شهر توریستی جهانی تبدیل کرده است که سالانه میلیون ها مسافر خارجی را به خود جذب می کند. این شهر نقطه شروعی برای جاده بزرگ ابریشم است.

علاوه بر این شیان مقر 58 دانشگاه می باشد که دانشگاه های مطرحی نظیر دانشگاه چانگان، دانشگاه نرمال شانشی، دانشگاه شیان جیائو تونگ، دانشگاه نورث وست و دانشگاه صنعتی شیان را نیز در خود جای داده است.

همچنین دانشگاه مطالعات بین الملل شیان در راستای افزایش کیفیت آموزشی دانشگاه های شیان، سیاست های برقراری روابط نزدیک علمی با دیگر مراکز دانشگاهی برتر دنیا را در پیش گرفته است. 

لازم به ذکر است که در این شهر مراکز مهمی برای تحقیق و توسعه در باب امنیت ملی و برنامه فضایی وجود دارند. ضمنا شهر شیان دارای 9 منطقه و 4 بخش است.

با مطالعه مقالات زیر دو رشته محبوب دانشجویان بین المللی در این کشور را به خوبی بشناسید:

گوانگژو یکی از گران ترین شهرهای چین 

شهر گوانگژو چین که با اسامی دیگری مانند کانتون «Canton» نیز شناخته می شود، مرکز استان گوانگدونگ بوده و پرجمعیت ترین شهر این استان می باشد. در کنار دیگر شهر‌ها نظیر شانگهای، پکن و شنژن، گوانگژو یکی از گران ترین شهرهای چین از جهت مستغلات است.

نشریه فوربس برای سه سال پیاپی، از سال 2013 تا 2015، گوانگژو را به عنوان برترین شهر تجاری چین انتخاب کرده است و می توان دانشگاه های این شهر را نیز به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در کشور چین نام برد.

این شهر میزبان نمایشگاه کانتون و بزرگترین مرکز تجاری چین و آسیا شناخته می شود. گوانگژو یکی از شهرهای ضروری چین و خانه چندین شرکت بین المللی است که برای دانشجویان بین المللی که به دنبال شغلی در تجارت بین المللی هستند، بسیار مقصدی مناسب و جذاب شناخته می شود.

گوانگژو یکی از گران ترین شهرهای چین

گوانگژو همچنین مقر 21 دانشگاه است که برترین دانشگاه های آن دانشگاه پزشکی گوانگژو، دانشگاه کشاورزی جنوب چین و دانشگاه سان یات سن هستند که رتبه های بالا و اعتباری بسیار مناسب در جهان دارند. این دانشگاه ها همچنین در یافتن شغل پس از اتمام تحصیلات دانشجویان به آنان کمک های شایانی می کنند.

ووهان پرجمعیت ترین شهر دانشجویی چین

Wuhan is the most populated student city in China

در ادامه معرفی شهرهای چین برای تحصیل به سراغ شهری می رویم که در سال 2023 یکی از شناخته شده ترین شهرهای این کشور است، آن هم به خاطر بیماری کرونا که از این شهر آغاز شد. اما جدای از این مطلب ووهان یکی از برترین و بزرگ ترین شهرهای تحقیقاتی و پژوهش چین و حتی جهان است.

ووهان پرجمعیت ترین شهر مرکزی چین نیز شناخته می شود که از مجموعه سه شهر ووچانگ، هانکو و هانیانگ تشکیل شده است. این شهر به خاطر نقش کلیدی اش در حمل و نقل داخلی به عنوان شیکاگوی چین نیز شناخته می شود. هم چنین ووهان به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، فرهنگی، آموزشی و حمل و نقل مرکزی چین معرفی می شود.

ووهان در حال حاضر خانه 36 دانشگاه و کالج است که برخی از آن ها مراکزی تحقیقاتی بسیار معتبر و بزرگ در جهان هستند. جالب است بدانید که شهر ووهان یکی از شهرهای چین است که بیش ترین تعداد دانشجوی را در خود جای داده است. همچنین 2 دانشگاه ووهان و دانشگاه علم و صنعت هواژونگ از معتبرترین دانشگاه های چین نیز در این شهر قرار دارند.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که عنوان مشاوره اعزام دانشجو به چین 2023 را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا با اهمیت تحصیل در خارج از کشور و نکات بسیار مهم و مبهمی که مورد توجه کمی قرار می گیرند، آشنا شوید.

در بررسی آخرین مورد از بهترین شهرهای دانشجویی چین به سراغ یکی از مهم‌ترین شهرهای دانشجویی چین می رویم که سومین شهر بزرگ کشور چین شناخته می شود. بله، تیانجین سومین شهر بزرگ چین پس از شانگهای و پکن است که یک مرکز حمل و نقل و تجاری مهم در این کشور تلقی می شود.

امروزه تیانجین تبدیل به شهری دو هسته ای شده است که این دو هسته عبارتند از: منطقه شهری اصلی (شامل شهر قدیمی) و منطقه شهری جدید به نام بینهای واقع در شرق شهر قدیمی و بر روی ساحل بوهای گلف. در حال حاضر بینهای یکی از قطب های نوظهور صنایع پیشرفته و اقتصادی چین تبدیل شده است.

اما باید بدانید که تیانجین 17 دانشگاه را در خود جای داده است که معتبرترین آن ها دانشگاه نانکی و دانشگاه تیانجین می باشند، البته دانشگاه اقتصاد تیانجین، دانشگاه علم و صنعت تیانجین و دانشگاه مطالعات خارجی تیانجین نیز از دیگر مراکز معتبر شهر هستند که سالانه دانشجویان خارجی بسیاری را به خود جذب می کنند.

مقاله مهاجرت به چین را نیز در سایت موسسه قرار دادیم تا بتوانید دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور به جز روش تحصیلی و ویژگی ها و شرایط آن ها را مطالعه کرده و بشناسید.

تحصیل در تیانجین سومین شهر بزرگ چین

Studying in Tianjin, the third largest city in China

ویدیو برخی از پذیرش های ما در آی مهاجرتی

رسیدن به پذیرش در دانشگاه های مطرح دنیا و دریافت ویزا برای علاقه مندان به تحصیل در خارج از کشور همواره بزرگ ترین افتخار ما در طول سال ها فعالیت در زمینه مهاجرت بوده است.

 در این ویدیو نیز تلاش نموده ایم تا بخشی از پذیرش های خود را برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم تا بتوانید با اطمینانی هرچه بیشتر تصمیم بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور پذیرش کشورهای مختلف

آماری از شهرهای چین برای تحصیل

در این قسمت آمار و اطلاعاتی از شهرهایی که در این مقاله با آن ها آشنا شدید را به طور خلاصه در جدول زیر جمع آوری کرده ایم تا اطلاعاتتان در رابطه با آن ها تا حد ممکن کامل شده و بتوانید مقایسه ای مناسب را میان آن ها انجام دهید. آماری از شهرهای چین برای تحصیل به شرح زیرهستند:

شهر هزینه ماهانه فرد مجرد بدون اجاره اجاره ماهانه آپارتمان 1 خوابه اجاره ماهانه آپارتمان 3 خوابه متوسط سطح درآمد
شانگهای 4,997.2 یوان 6,500.00 یوان 16,310.34 یوان 10,244.49 یوان
پکن 4,466.2 یوان 6,679.31 یوان 14,862.07 یوان 13,089.64 یوان
شنژن 4,453.0 یوان 5,236.65 یوان 11,761.90 یوان 10,633.83 یوان
هانگژو 4,106.5 یوان 3,716.67 یوان 7,230.77 یوان 7,114.11 یوان
چنگدو 3,911.2 یوان 2,557.14 یوان 5,208.33 یوان 6,003.23 یوان
هنگ کنگ 8,306.7 یوان 16,906.04 یوان 33,643.24 یوان 23,788.23 یوان
شیان 3,290.4 یوان 2,033.33 یوان 3,900.00 یوان 7,128.57 یوان
گوانگژو 3,944.1 یوان 3,575.00 یوان 8,131.05 یوان 7,595.41 یوان
ووهان 3,897.2 یوان 2,554.55 یوان 4,822.22 یوان 6,039.23 یوان
تیانجین 3,894.4 یوان 2,700.00 یوان 7,100.00 یوان 7,322.95 یوان

در این مطلب به معرفی شهرهای چین برای تحصیل به شما عزیزان پرداختیم، اگر نیاز به کسب اطلاعات بیش تر درباره هریک از این شهرها دارید و یا نیاز به شناخت دیگر شهرهای کشور چین را نیازمند هستید؛ کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای چین برای تحصیل

چنانچه در رابطه با هر یک از شهرهای کشور چین برای تحصیل سوالی ذهن شما را به خود مشغول نموده حتما با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید و یا از طریق بخش دیدگاه به پاسخ برسید.

بله، شما با شناخت شهرهای این کشور در انتخاب مقصد خود با آگاهی بیش تری اقدام خواهید نمود و یا اینکه مقصدی که برگزیدید را می توانید پیش از مهاجرت بهتر بشناسید.

این موضوع یک امر نسبی است، اما شاید بتوان شانگهای یا پکن را به عنوان بهترین شهر چین برای تحصیل معرفی نمود.

هزینه زندگی یک شخص مجرد بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره ماهانه به طور متوسط 4,997.2 یوان در نظر گرفته می شود که باید هزینه اجاره خانه یا خوابگاه را نیز به آن اضافه کرد.

معتبرترین دانشگاه شهر تیانجین را باید دانشگاه نانکی و دانشگاه تیانجین معرفی کرد، البته دانشگاه اقتصاد تیانجین، دانشگاه علم و صنعت تیانجین و دانشگاه مطالعات خارجی تیانجین نیز از دیگر مراکز معتبر شهر در فهرست معرفی شهرهای چین برای تحصیل هستند.

باید بدانید که شهر هانگژو در حال حاضر خانه 30 دانشگاه و کالج معتبر بین المللی می باشد.

رسیدن به ویزای کشور چین و سایر کشورهای مطرح جهان را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی
نمایش ویدیو درباره حمیدرضا گراوندی
نمایش ویدیو درباره آیدا و آیلین هاشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه