مهاجرت تحصیلی به یونان

مهاجرت تحصیلی به یونان

بله ، دانشگاه های این کشور دارای بورسیه های متعددی در این زمینه هستند که با اقدام صحیح می توان به آنها دست یافت.

دریافت پذیرش از یک دانشگاه و سپس اخذ ویزا دو مرحله مهم مهاجرت تحصیلی به یونان است.

اقامت تحصیلی در این کشور ابتدا به مدت زمان دوره دانشگاهی بوده و سپس با تغییر ویزا به ویزای کاری می توان آن را تمدید نمود.

بله ، جهت ورود به دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان یونانی و یا انگلیسی ارائه دهید.

راهیابی به قاره اروپا و بهره مندی از سیستم آموزشی قوی با هزینه مقرون به صرفه مهم ترین مزایای انتخاب کشور یونان به عنوان مقصد تحصیلی است.

اولین مدرک جهت ورود به دانشگاه های این کشور داشتن دیپلم و سپس معادل سازی آن از طریق گذراندن دوره های پیش نیاز در صورت لزوم است.

هزینه زندگی در شهرهای یونان کم بوده و به صورت میانگین باید 450 تا 750 یورو را درنظر گرفت.

مهاجرت تحصیلی به یونان به معنی قدم گذاشتن در زندگی با تجربیات منحصر بفرد است که شبیه آن را در هیچ کشوری نخواهید یافت . یونان به عنوانی کشوری اروپایی بهترین امکانات و فرصت های تحصیلی را در اختیار شما قرار داده و در مقابل هزینه هایی بسیار مقرون به صرفه دارد.

مهاجرت تحصیلی به کشور یونان به هیچ عنوان دشوار نبوده و می توان در تمامی مقاطع تحصیلی در این کشور به پذیرش رسید . آموزش عالی در یونان از آخرین روش های رایج اروپا بهره مند بوده و بسیاری از دانشگاه های آن را می توان در میان 500 دانشگاه برتر جهان یافت.

بسیاری از فیلسوفان مطرح جهان زادگاهی در یونان داشته اند و سابقه علم را می توان به دوران دور توسط آن ها دانست که تا به امروز ادامه یافته است . سیستم آموزشی در این کشور با اصلاحات متعدد هم اکنون در سه سطح اصلی خلاصه شده است که برای دانشجویان بین المللی در سطح آخر یعنی آموزش عالی بسیار مورد توجه می باشد.

تحصیل در دانشگاه های یونان را می توان از طریق ورود به کالج و گذراندن دوره های پیش نیاز و یا شرکت در آزمون های ورودی تجربه نمود . در یونان حدود 24 دانشگاه دولتی وجود دارد که هر یک می تواند به عنوان یک مقصد مهاجرت تحصیلی شما به این کشور را رقم بزند.

تا انتهای این عنوان با کارشناسان آی مهاجرتی همراه باشید تا دقیق ترین جزئیات در رابطه با مهاجرت تحصیلی به یونان را دریافت کرده و جهت هرگونه اقدام با مشاورین ما دفاتر تهران و شیراز در ارتباط باشید.

شرایط اولیه مهاجرت تحصیلی به یونان

برای مهاجرت تحصیلی به یونان باید اقدامات متعددی را انجام دهید تا بتوانید موفق به دریافت ویزا و در واقع ورود به این کشور به صورت قانونی شوید . در قدم اول باید از یک مرکز آموزشی و یا دانشگاه در یکی از شهرهای این کشور پذیرش دریافت کنید.

این نکته را مدنظر داشته باشید که زمانی که از مهاجرت تحصیلی صحبت می کنیم ، منظور تمامی مقاطع تحصیلی بوده و شما می توانید حتی برای ورود به مدارس این کشور در مقاطع مختلف اقدام کنید . البته مدارس این کشور چندان مورد توجه ایرانیان برای مهاجرت نبوده و اغلب دانش آموزانی که همراه با والدین خود به این کشور مهاجرت کرده اند ، وارد سیستم مدارس قبل از دانشگاه می شوند.

دوره دوم دبیرستان در یونان در سن 18 سالگی به اتمام می رسد و دانش آموزان می توانند با دریافت مدرک دیپلم برای ورود به رشته دلخواهشان در دانشگاه ها اقدام کنند . اما لازمه ورود به سیستم آموزش عالی یونان چیست؟

برای ورود به دانشگاه باید ضمن بررسی دقیق رشته دلخواهتان ، از پیش نیازهای اصلی به خوبی مطلع شوید که داشتن مدرک دیپلم به همراه نمرات بالا در دروس تخصصی مرتبط از اصلی ترین آن ها است . دوره دانشگاه را می توانید از کارشناسی آغاز کرده و تا دکترا در این کشور ادامه دهید.

از دیگر پیش نیازها باید ارائه مدرک زبان معتبر را با سطح درخواستی دانشگاه اشاره کرد که برای مقطع کارشناسی زبان یونانی در اولویت و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هر دو زبان انگلیسی و یونانی اولویت هستند . بر روی عنوان تحصیل در یونان ما کلیک کنید تا دقیق ترین جزئیات در رابطه با ورود به سیستم آموزشی دانشگاه های این کشور را به دست آورید.

زبان موردنیاز مهاجرت تحصیلی به یونان

باید این مژده را به شما بدهیم که با تحصیل در کشور یونان به زبان رسمی ، می توانید تحصیل به صورت رایگان را تجربه کنید . دانشجویانی که به دنبال تحصیل در مقاطع کارشناسی هستند ، باید مدرک معتبر زبان یونانی را ارائه دهند که البته ارائه مدرک زبان انگلیسی حتی با انتخاب زبان بومی برای تحصیل در اغلب دانشگاه ها نیز اجباری می باشد.

دانشجویانی که دارای مدرک زبان معتبر نیستند ، می توانند در دوره های یک ساله پیش نیاز که در دانشگاه های این کشور برگزار می شود ، شرکت نموده و پس از رسیدن به سطح دلخواه برای ورود به رشته دلخواه تلاش کنند.

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا نیز می توانند با ارائه مدرک آیلتس و یا تافل تحصیل به زبان انگلیسی را در رشته خود تجربه کنند . البته مدنظر داشته باشید که تحصیل به زبان انگلیسی در تعداد محدودی رشته در مقطع کارشناسی در دانشگاه های خصوصی در دسترس است که باید شهریه بالایی پرداخت نمود.

توصیه می کنیم تا با یادگیری زبان یونانی از فرصت های تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شده و ضمن آشنایی هرچه بیشتر با مردم این کشور زمینه کار و ورود به بازار کار را بهتر برای خود فراهم سازید.

زبان موردنیاز مهاجرت تحصیلی به یونان

آزمون ورودی دانشگاه های یونان

یکی از فاکتورهای مهم تحصیل در دانشگاه های یونان پشت سر گذاشتن آزمون ورودی دانشگاه های این کشور است که با توجه به مرکز انتخابی و رشته تحصیلی بسیار متفاوت است . پس از ارسال درخواست به دانشگاه باید در آزمون ورودی دانشگاه درمقطع کارشناسی که به یکی از زبان های بومی و یا انگلیسی برگزار می شود ، شرکت نموده و نمره قبولی را به دست آورید.

دقت داشته باشید که آزمون ورودی دروس تخصصی مانند ریاضیات ، شیمی و فیزیک را دربرگرفته و در برخی از دانشگاه ها می تواند به سایر زبان ها مانند اسپانیایی ، فرانسوی ، آلمانی و غیره برگزار شود . مجوز ورود به برخی از آزمون های ورودی برای دانشجویان خارجی شامل مدرک زبان ( انگلیسی و یونانی ) به همراه مدرک دیپلم با معدل بالا است.

این نکته را مدنظر داشته باشید که همواره معدل برای تمامی مقاطع از ارزش بالایی برخوردار بوده و هر برای دوره خوب است که معدل مقطع قبلی را با بالاترین شکل ممکن ارائه دهید . معدل دارای امتیاز مشخصی بوده و طبق معیار سیستم آموزشی یونان چنانچه از نمره ده توانسته باشید حداقل 6 را در معدل کسب کنید ، می توانید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایید.

دانشگاه های برتر یونان جهت مهاجرت تحصیلی کشور یونان میزبانی دانشگاه های مطرحی را در اروپا بر عهده دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه فنی آتن NTUA : از قدیمی ترین دانشگاه های یونان در رشته های فنی و مهندسی
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی : دومین موسسه آموزش عالی یونان با 41 دانشکده در تمامی رشته ها
  • دانشگاه ملی کاپودیستریان آتن : اولین دانشگاه مدرن مدیترانه شرقی با بیش از 42 برنامه مقطع کارشناسی و 188 برنامه کارشناسی ارشد
  • دانشگاه کرت : با 5 دانشکده در علوم مهندسی و انسانی
  • دانشگاه یوانینا : با 7 دانشکده و 18 برنامه آموزشی و تمرکز بر مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد
تمامی دانشگاه های ذکر شده دارای رتبه زیر 1000 در رتبه بندی جهانی هستند و شما مدرک تحصیلی معتبری را در سطح جهانی دریافت خواهید کرد.

دانشگاه های برتر یونان جهت مهاجرت تحصیلی

بورسیه دانشگاه های یونان جهت مهاجرت تحصیلی

جهت تحصیل در دانشگاه های کشور یونان همواره باید هزینه های خاصی را مدنظر قرار دهید ، حتی اگر تحصیل به زبان بومی در دانشگاه های دولتی به صورت رایگان را انتخاب کنید . دانشجویان باید هر ترم هزینه ای بابت ثبت نام پرداخت کرده و همچنین مخارج زندگی را نیز مدنظر داشته باشند.

علاوه بر این بورسیه تحصیلی بیشتر به مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق گرفته و در دوره کارشناسی باید قبل از هرگونه اقدام به خوبی از شهریه و شرایط تحصیلی مطلع شوید . اما برخی از بورسیه های تحصیلی وجود دارند که علاوه بر پوشش هزینه تحصیل، مخارج زندگی دانشجو را شامل شده و می تواند طعم مهاجرت تحصیلی یونان را چشید.

چنانچه دارای سطح علمی بالایی در رشته تحصیلی تان هستید ، می توانید حتی از سازمان های خصوصی بورسیه دریافت کنید . با مراجعه به سایت هر دانشگاه و یا تماس با کارشناسان ما می توانید از بورسیه های موجود مطلع شده و حتی هزینه زندگی خد را علاوه بر تحصیل دریافت کنید.

ویزای مهاجرت تحصیلی به یونان

ویزای مهاجرت تحصیلی به یونان

یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت تحصیلی به یونان دریافت ویزای تحصیلی این کشور بوده که به معنای مجوز ورود قانونی به یونان است . پس از دریافت پذیرش از دانشگاه و یا مدارک آموزشی باید با جمع آوری یک سری مدارک به سفارت یونان ، درخواست اخذ ویزا داشته باشید.

دقت داشته باشید که دریافت پذیرش از دانشگاه تا زمانی که نتوانید به ویزا برسید ، نمی تواند مهاجرتی را برای شما رقم بزند ، پس از حضور کارشناسان و متخصصان این حوزه به خوبی استفاده کنید تا با اقدام صحیح فرصت را از دست ندهید.

مهم ترین مدارک لازم جهت ارائه به سفارت و اخذ ویزای تحصیلی یونان به شرح زیر است:

  • ارائه نام پذیرش از دانشگاه یا هر مرکز آموزشی معتبر
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سو،پیشینه
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه با ترجمه انگلیسی
  • نامه تمکن مالی
  • ارائه محل دقیق سکونت
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • اصل و کپی شناسنامه
چنان چه مدارک بیشتری نیاز باشد به شما اعلام خواهد شد و پس از ارائه تمامی موارد ، یک وقت مصاحبه به شما اختصاص داده می شود و با حضور در تاریخ و ساعت مشخص ، روند را دنبال کنید . دقت داشته باشید که اثبات توانایی مالی از اهمیت ویژه ای برخودار است.

اقامت پس از مهاجرت تحصیلی به یونان

بسیاری از مهاجرین به دنبال رسیدن به اقامت و یا شهروندی کشور مقصد خود از جمله یونان هستند . مهاجرت تحصیلی به یونان در ابتدا با دریافت ویزای یک ساله آغاز می شود و این امکان وجود دارد که بتوان تا پایان دوره تحصیل این ویزا را تمدید نمود.

اما برای رسیدن به اقامت دائم و یا شهروندی باید پروسه طولانی تری را پشت سر گذاشت . پس از آن که تحصیل شما به اتمام رسید ، باید ویزای تحصیلی را به ویزای کاری مبدل نموده و با پرداخت بیمه و مالیات تقاضای اقامت دائم نمود . دریافت ویزای کاری نیز مستلزم عقد یک قرارداد کاری با کارفرمای مقیم یونان است که باید مقدمات آن را از دوران دانشجویی خود فراهم سازید.

ویزای کاری نیز قابل تمدید بوده و در صورت تداوم شغل موردنظر می توانید به صورت مداوم در این کشور اقامت داشته باشید . روند رسید به اقامت دائم و شهروندی یونان می تواند در مجموع 10 سال را شامل شود که البته با توجه به فاکتورهای متعدد می تواند کاهش یابد.

اقامت پس از مهاجرت تحصیلی به یونان
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان

وبینار بررسی تحصیل بدون مدرک زبان

ارائه مدرک زبان یکی از چالش های اصلی مهاجرین علاقه مند به تحصیل در کشورهای خارجی است.

از همین رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما در این وبینار به صورت دقیق جزئیات لازم در رابطه با تحصیل بدون مدرک زبان را برای شما علاقه مندان تشریح نموده است ، توصیه می کنیم تا انتها آن را تماشا نموده و جهت هرگونه اقدام با مشاورین ما در ارتباط باشید.

هزینه مهاجرت تحصیلی به یونان

همانطور که گفتیم مهاجرت تحصیلی به یونان می تواند با شرایط مشخصی رایگان شود ، اما هزینه مهاجرت تحصیلی به یونان محدود به شهریه دانشگاه نشده و شما باید هزینه های قبل از ورود به کشور یونان را نیز مدنظر داشته باشید.

هزینه ترجمه مدارک ، سفارت ، بلیط هوایپما و برخی مراحل دیگر که در برخی موارد می تواند مبلغ قابل توجهی را شامل شود ، درنظر داشته باشید . هزینه زندگی در شهر موردنظر نیز به خوبی بررسی کنید تا بتوانید با آگاهی کامل مهاجرت کنید. هزینه زندگی در شهرهای یونان بالا نبوده و می توانید با بودجه 450 تا 750 یورو در ماه به آسانی زندگی کنید.

هم چنین دوره های پیش نیاز که برای اغلب دانشجویان الزامی است ، شامل شهریه بوده و بورسیه به آن ها تعلق نمی گیرد.

هزینه مهاجرت تحصیلی به یونان

مزایای مهاجرت تحصیلی به یونان

مهاجرت تحصیلی به کشور یونان فرصت ورود به قاره اروپا را به شما می دهد که فرصت کار و یا ادامه تحصیل در سایر کشورهای این قاره را نیز خواهید داشت . هم چنین دانشگاه های این کشور دارای رنکینگ های جهانی بسیار خوبی بوده و خیالتان از بابت اعتبار مدرک تحصیلی آسوده می باشد.

در مقایسه با کشورهای مطرح این قاره شما هزینه بسیار کمتری را برای تحصیل و سکونت پرداخت می کنید و از امکانات مناسبی هم در حوزه آموزش و هم زندگی بهره مند خواهید شد . یونان از زیباترین کشورهای اروپایی است که لحظه های دلنشینی را برایتان رقم زده و می توانید در اوقات فراغت از مکان های دیدنی لذت ببرید.

با دریافت ویزای تحصیلی یونان امکان سفر به کشورهای این قاره را داشته و می توانید برای کار و یا ادامه تحصیل سایر کشورهای برتر را بررسی نمایید . زبان انگلیسی در اغلب دانشگاه ها وجود داشته و یا زبان یونانی برای یادگیری به هیچ عنوان دشوار نیست.

در این عنوان تلاش نمودیم تا مهاجرت تحصیلی به یونان را به صورت خلاصه و مفید برای شما عزیزان شرح دهیم . در صورتی که به دنبال جزئیات بیشتر هستید با مشاورین شرکت رجبی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و دفتر معالی آباد شیراز تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه