تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان یکی از بهترین فرصت های تحصیلی در اروپا است که مزایای بسیار خوب و قابل توجهی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد و برخی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور از آن ها مطلع نیستند. مزایایی همچون تحصیل ارزان و با کیفیت، دانشگاه های معتبر، بورسیه های تحصیلی، کار همزمان با تحصیل، تحصیل به زبان انگلیسی و بسیاری مزایای دیگر که این کشور را به یکی از برترین مقاصد تحصیلی اروپای مرکزی و اروپای شرقی مبدل ساخته است.

برای بسیاری از هموطنان مان تحصیل در مجارستان در مقایسه با تحصیل در کشورهای غربی اروپا ناشناخته تر است؛ اما باید مد نظر قرار دهید که روز به روز با شناخت بیش تر این کشور به متقاضیان و تعداد دانشجویان ایرانی در این کشور در حال افزوده شدن است که کاملا نشان از ایده آل بودن این فرصت است.

تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان با حداقل هزینه و شرایط پذیرش آسان راه رسیدن به یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی در جهان را برای شما هموار می سازد.

فهرست مطالب

سیستم آموزشی مجارستان از کیفیت و اعتبار بالایی برخوردار بوده و با پیروی از سیستم بولونیا اعتبار بی نظیری را در کل اروپا و جهان برای فارغ التحصیلان به ارمغان می آورد.

همچنین این کشور مقر چندی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا و جهان است که نشان از قدمت آموزش در این سرزمین دارد. در ادامه این مقاله با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا از صفر تا صد تحصیل در مجارستان و پذیرش در مراکز آموزشی آن را بشناسید. ضمنا روی عنوان سیر تا پیاز مهاجرت به مجارستان کلیک کرده و روش ها و جزئیات نقل مکان به این کشور و اخذ ویزاهای آن را مطالعه نمایید.

راهنمای کامل تحصیل در مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان برای مقاطع مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و هر مقطع و هر دانشگاه ممکن است مدارکی مختص به خود را از متقاضیان در خواست کنند. به طور مثال برای پذیرش در دوره کارشناسی در مجارستان داشتن مدرک دیپلم و ریز نمرات دوره دبیرستان الزامی است؛ ضمن اینکه مدرک زبان و سطح آن نیز می تواند تاثیر زیادی در پذیرش شما داشته باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل در مجارستان

اما پذیرش تحصیلی از مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد نیازمند مدرک لیسانس و یک رزومه قوی می باشد، یعنی تاثیر معدل در پذیرش این دوره کمتر می شود و داشتن مقالات و پژوهش های تحصیلی و یک توصیه نامه معتبر تاثیر بیش تری را در قبولی دانشجویان ایفا می نماید.

طبق راهنمای کامل تحصیل در مجارستان بدانید که پذیرش برای دوره دکترا از دیگر مقاطع بیشتر به سوابق و رزومه تحصیلی وابسته است و هرچه متقاضیان دارای تحقیقات، پژوهش ها و مقالات بین المللی معتبرتر و بیش تر باشند در کنار توصیه نامه ها و انگیزنامه وی تاثیر بسیار زیادی در پذیرش نزد اساتید راهنما و دانشگاه مقصد دارد.

ضمن اینکه باید توجه کنید که شرایط ورود به دانشگاه های مجارستان برای رشته های تحصیلی مختلف و در مقاطع مختلف نیازمند مدارکی خاص خواهد بود که حتما باید پیش از اقدام از جزئیات آن ها از طریق مکاتبه مطلع شد تا به اشتباه یا به صورت ناقص مدارکی را ارسال نکرد. زیرا هرگونه نقص یا ایراد در مدارک ارسالی جهت تحصیل در مجارستان می تواند پذیرش شما را کاملا مردود نماید.

مدرک زبان برای تحصیل در مجارستان

یکی از موضوعات بسیار دارای اهمیت در راستای تحصیل در مجارستان از سوی دانشجویان خارجی، نیاز به ارائه مدرک زبان برای تحصیل در مجارستان است. باید بگوییم که این موضوع با توجه به رشته و مقطع تحصیلی، دانشگاه و زبان مورد انتخاب می تواند دارای تفاوت هایی باشد. اما به طور کل یکی از امتیازات بسیار خوب این است که در بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها ارائه مدرک زبان برای تحصیل در مجارستان لازم نیست.

چون دانشجویان می توانند در دوره های پیش دانشگاهی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه نسبت به آموزش و کسب مدرک معتبر برای دانشگاه اقدام کنند. اما رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی، دارسازی، برخی از رشته های پر درخواست و مطرح مهندسی و برخی رشته های خاص ممکن است که از سوی دانشگاه نیاز به ارائه مدرک معتبر داشته باشند.

البته باید بگوییم که تحصیل در مجارستان به دو زبان انگلیسی و مجارستانی امکان پذیر بوده و معمولا مدرک زبان مجارستانی برای پذیرش دانشگاه مورد نیاز نیست و در رشته های انگلیسی زبان احتمال اینکه درخواست مدرک صورت پذیرد، احتمال بسیار بیش تری دارد. 

پس حتما باید پیش از ارسال مدارک از دانشگاه برای رشته و مقطع خود استعلام دقیقی به عمل آورید.

Language certificate for studying in Hungary

اما اگر مدرکی درخواست شود معمولا طبق شرایط زیر است:

مقطع تحصیلی

مدرک مورد نیاز

کارشناسی آیلتس 5 تا 6 یا تافل 60 تا 80
کارشناسی ارشد آیلتس 5.5 تا 6.5 یا تافل 70 تا 90
دکترا آیلتس 6.5 به بالا

مدرک زبان مورد تایید سفارت مجارستان

شاید بدانید که برخی از کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای تراز اول این قاره برای اعطای ویزای تحصیلی به دانشجویان از آن ها مدرک معتبر زبان را نیز درخواست می کنند. در رابطه با سفارت مجارستان نیز باید توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، معمولا سفارت اجباری به ارائه این مدرک نمی کند، اما قطعا داشتن و ارائه آن نقص شما را کاهش و شانس تان برای دریافت ویزای تحصیلی را افزایش می دهد.

البته اگر دانشگاه شما را اجبار به ارائه مدرک زبان در سطح خاصی کرده باشد که دیگر می توانید به راحتی همان مدرک را نیز به سفارت ارائه نمایید. ضمنا باید بگوییم که مدرک زبان مورد تایید سفارت مجارستان معمولا همان مدرکی است که دانشگاه از متقاضیان درخواست می کند.

اما اگر قصد تحصیل به زبان مجارستانی دارید، سفارت سخت گیری بسیاری کمتری در ارائه مدرک زبان به آن ها می کند؛ اما اگر بتوانید پذیرشی از یکی از موسسات آموزش زبان مجارستانی را در حین درخواست ویزا همراه با مدارک خود ارائه نمایید؛ دیگر سفارت بهونه ای برای ایراد گرفتن بر سر این موضوع جهت تحصیل در مجارستان نخواهد داشت.

تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم

تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم

ورود به دانشگاه های مجارستان با مدرک دیپلم جهت تحصیل در دوره کارشناسی بیشترین تعداد درخواست و مهاجرت تحصیلی به این کشور را در میان متقاضیان کشورمان در بر می گیرد. باید دقت داشته باشید که قبل از اقدام برای رشته مورد نظر جهت تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم باید دیپلم پایان دوره دبیرستان را دریافت کرده باشید که اگر مرتبط با رشته تحصیلی باشد بسیار مناسب تر است.

اهمیت معدل و همینطور ریز نمرات مدرک دیپلم برای پذیرش از سوی دانشگاه نسبت به شرایط دانشگاه مورد نظر مشخص می شود؛ زیرا که می توان با قبول شدن در آزمون های بعضی از دانشگاه های این کشور از سوی دانشگاه پذیرفته شد. اما برای دانشگاه هایی که آزمون ورودی ندارند این موضوع متفاوت می باشد و برای ادامه تحصیل در مجارستان با مدرک دیپلم این نمرات اهمیت بسیار زیادی در پذیرش دارند.

باید در نظر بگیرید که جهت تحصیل در مجارستان داشتن مدرک دیپلم پس از گذراندن 12 سال تحصیلی در رشته مرتبط با رشته دانشگاهی و همینطور سن بالای 18 سال از شرایط ضروری برای پذیرش از سوی دانشگاه ها هستند. البته شرایط دیگر مانند مدرک زبان و هزینه های تحصیل نیز نسبت به دانشگاه ها و شهرهای مختلف دارای تفاوت خواهند بود.

ضمنا به خاطر داشته باشید که دانشجویان ایرانی باید اکثرا در دوره های پیش دانشگاهی یا پیش پزشکی و پیش دندانپزشکی قبل از شروع تحصیل در دانشگاه شرکت کرده و مدرک دیپلمشان را معادلسازی کرده و آماده شرکت در آزمون و تحصیل شوند.

وبینار آشنایی با تحصیل در مجارستان

برای آشنایی هر چه بیشتر با شرایط تحصیل در مجارستان توصیه می کنیم تا با تماشای این وبینار تا انتها ، تمامی شرایط و قوانین ورود به مراکز آموزشی این کشور را از زبان کلاینت های ما بشنوید.

همچنین مشاورین ما در آی مهاجرتی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در رابطه با تحصیل در مجارستان و یا هر کشور اروپایی دیگر نیز هستند ، تنها کافی است تا از طریق شماره های تماس با ما در ارتباط باشید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مجارستان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

حداقل معدل برای تحصیل در مجارستان

یکی از دیگر مزایای بسیار خوب و قابل توجه در پذیرش و تحصیل در مجارستان این است که از سوی دانشگاه های این کشور معمولا شرطی به عنوان حداقل معدل در نظر گرفته نمی شود. اینکه حداقل معدل برای تحصیل در مجارستان وجود ندارد، می تواند شرایط را برای پذیرش افراد بسیاری در خارج از کشور و به خصوص در اروپا ساده و در دسترس تر نماید

البته لازم به ذکر است که با این که شرط معدل برای تحصیل در مجارستان از سوی مراکز آموزشی و دانشگاه ها مطرح نشده است، اما قطعا این موضوع یکی از عوامل تعیین کننده در پذیرش افراد می باشد؛ به خصوص در رشته هایی که دارای آژمون ورودی نیستند.

در رشته های با آزمون، معدل از تاثیر پائینی برخوردار خواهد بود، چون نقش اصلی و تعیین کننده را آزمون ورودی ایفا می کند.

اما در رشته های بدون آزمون، رزومه تحصیلی تعیین کننده است، که معدل نیز یکی از ارکان اصلی رزومه می باشد. پس با اینکه شرطی به عنوان حداقل معدل وجود ندارد، اما هرچه معدلتان بالاتر باشد، امتیاز بیش تری از این بخش و قسمت رزومه برای پذیرش به دست خواهید آورد.

البته نه اینکه تحصیل در مجارستان با معدل پایین امکان پذیر نباشد، اما در این صورت باید دیگر موارد تشکیل دهنده رزومه شما بهتر، قوی تر و با کیفیت تر باشند، تا دانشگاه بتواند از تاثیر معدل پائین چشم پوشی کرده یا آن را به حداقل ممکن برساند و شما پذیرفته شوید.

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان

یکی از بخش های مهم در رابطه با تحصیل در مجارستان این است که آیا شرایط تحصیل رایگان در مجارستان برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است؟ در جواب لازم است بگوییم که تحصیل در مجارستان رایگان برای دانشجویان خارجی وجود دارد، ولی تحت شرایط خاص و مشخص.

تحصیل رایگان در مجارستان به زبان مجاری و با داشتن بورسیه تحصیلی امکان پذیر خواهد بود و تحصیل به زبان انگلیسی قطعا با پرداخت شهریه همراه می باشد. البته هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی و به زبان مجاری بسیار ارزان است و حتی می توان آن را در مقابل دیگر کشورهای اروپایی رایگان نیز تصور نمود.

به نوعی تحصیل بسیار ارزان یکی از خصوصیت های بارز و مهم در تحصیل در مجارستان است که به تنهایی باعث جذب دانشجویان خارجی بسیاری شده است. برخی از دانشگاه ها در تحصیل زبان مجاری شهریه های بسیار ارزانی دارند که اصلا قابل مقایسه با کشورهای غرب اروپا نمی باشد.

 

شرایط تحصیل رایگان در مجارستان

اما برای اینکه شما هیچگونه هزینه پرداخت نکنید؛ باید بتوانید بورسیه تحصیلی دریافت کنید که البته بیشتر در مقاطع کارشناسی ارشد و بخصوص دکترا به دانشجویان تعلق می گیرد و روزمه تحصیلی نقش اصلی را در آن ایفا می کند. پس اگر به دنبال دستیابی به تحصیل رایگان در این کشور هستید، باید حتما تحصیل خود را بر پایه زبان مجاری بگذارید.

شناخت هرچه بیشتر شرایط دانشجویی در مجارستان به شما کمک می کند تا دوران تحصیل بهتری را در این کشور پشت سر بگذارید:

بورسیه های تحصیلی مجارستان

طبق راهنمای تحصیل در مجارستان و گفته های بالا در صورتی که دانشجویان قادر به اخذ بورسیه های تحصیلی مجارستان شوند، امکان دریافت تخفیف و یا پرداخت کامل شهریه و رایگان شدن تحصیل در این کشور برای آنان وجود خواهد داشت. از آن جایی که دریافت بورسیه باعث برداشته شدن بار هزینه دانشگاه و شاید حتی زندگی در طول تحصیل در مجارستان برای آنان می شود؛ تعداد زیاد داوطلبان باعث شده که روند دریافت بورسیه تبدیل به یک روند رقابتی شود.

ضمن اینکه باید دقت کنید که موسسات و دانشگاه های دولتی و خصوصی بسیاری در این کشور جهت اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان اقدام می نمایند که هرکدام شرایط و قوانین مختص به خود را دارند. همچنین هریک از این دانشگاه ها و موسسات با توجه به همین قوانین مدارکی مشخص و مختص به خود را از دانشجویان و متقاضیان درخواست کرده که معمولا دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند.

همین شما را الزام می کند که قبل از هرگونه اقدام جهت دریافت بورسیه و ارسال درخواست، حتما تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را از مرکز مد نظر خود به طور دقیق و روشن استعلام کرده و سپس مدارک را طبق آن ارسال کنید. کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله بورسیه های تحصیلی و دانشجویی مجارستان انواع بورسیه های موجود را به شما عزیزان معرفی کرده و شرایط و مدارک لازم برای دستیابی به آن ها را شرح داده اند؛ حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

دانشگاه های کشور مجارستان

همانطور که مطلع شدید سیتسم و نظام آموزشی مجارستان دارای اعتبار بسیار خوبی در اروپا و جهان می باشد، که این اعتبار و رتبه روز به روز در حال ترقی و پیشرفت نیز می باشد. 

همچنین باتوجه به اینکه آموزش ها در دانشگاه های آن طبق سیستم بولونیا ارائه می شود، این رقابت و مقایسه با سایر دانشگاه های اروپا و جهان را برای آن ها بسیار دقیق و مطمئن نموده است.

دانشگاه های کشور مجارستان در رشته های تحصیلی بسیاری دارای رتبه های بالا و بسیار معتبر در جهان هستند. این دانشگاه ها در رشته هایی نظیر پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، رشته های مدیریت، مدیریت بازرگانی، برق و غیره دارای اعتبار بالایی بوده و مدارک بسیار معتبری را ارئه می کنند.

اما خب بازهم دانشگاه های این کشور خود دارای تفاوت هایی از لحاظ اعتبار، شهریه، امکانات و بسیار پارامترهای دیگر هستند و قطعا اخذ مدرک از مرکز معتبرتر می تواند آینده شغلی و کاری بسیار بهتر و همچنین درآمد بالاتری را برای دانشجویان به ارمغان آورد. پس بسیار مهم است که شما به عنوان علاقمند به تحصیل در مجارستان بتوانید در کدام دانشگاه به تحصیل مشغول شوید.

کارشناسان ما در مقاله بهترین دانشگاه های مجارستان بر اساس شهر جزئیات و شرایط این مراکز برتر و معتبر در کنار چگونگی پذیرش در آن ها را برای شما طبق آخرین و جدیدترین اطلاعات جمع آوری نموده اند، مطالعه آن را از دست ندهید.

در ادامه به صورت خلاصه نام آن ها را مشاهده خواهید نمود.

برترین دانشگاه های  کشور مجارستان

در جدول زیر برترین دانشگاه های کشور مجارستان و رتبه جهانی آن ها از یکی از برترین و معتبرترین مراکز اعلام رتبه دانشگاه ها در جهان را به طور کلی مشاهده می نمایید:

نام دانشگاه

رتبه جهانی از موسسه QS
دانشگاه سگد601-610
دانشگاه دبرسن671-680
دانشگاه اوتووش لوراند701-710
دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست741-750
دانشگاه پچ801-850
دانشگاه کوروینوس بوداپست1001-1200
دانشگاه میشگولتس1201-1400
دانشگاه پانونیا1201-1400
دانشگاه اوبودا1201-1400

هزینه های تحصیل در مجارستان

همانطور که می دانید هزینه های تحصیل در مجارستان یکی از مهم ترین عوامل مد نظر دانشجویان است، البته به طور کلی هزینه های تحصیلی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب مقصد هستند. اما در رابطه با شهریه دانشگاه های مجارستان همانطور که گفتیم، این کشور بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر از کشورهای غرب اروپا هستند.

دقت داشته باشید که تحصیل در مجارستان به طور کل می تواند از 1500 یورو تا 20 هزار یورو شهریه دانشگاهی داشته باشد که باتوجه به زبان تحصیل، دانشگاه، رشته و مقطع تعیین می شود. در این بین نیز شهریه های دانشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی بوده و رشته های پزشکی و دندانپزشکی گران ترین رشته های تحصیلی این کشور هستند.

تحصیل در رشته های پزشکی 12 هزار تا 20 هزار یورو اما رشته های غیر پزشکی از 1200 تا 6 هزار یورو شهریه دارند . در جدول زیر شهریه سالانه در برخی از مهم ترین و معتبرترین دانشگاه های مجارستان برا آشنایی را جمع آوری کرده ایم:

 

دانشگاه دانشگاه پچ دانشگاه سگد دانشگاه دبرسن
کارشناسی سالانه 4562 یورو تا 8688 یورو سالانه 3258 یورو تا 6734 یورو سالانه 5648 یورو تا 7929 یورو
کارشناسی ارشد و دکترا سالانه 4778 یورو تا 13034 یورو سالانه 3910 یورو تا 8906 یورو سالانه 6517 یورو تا 18355 یورو

ضمنا مقاله مهاجرت کاری به مجارستان و اخذ ویزای کار اطلاعات مهمی درباره کار پس از تحصیل و حین تحصیل و همچنین مهاجرت کاری به شما ارائه می کند.

هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب تحصیل در مجارستان این است که تنها شهریه دانشگاهی آن مناسب و ارزان نیست، بلکه میزان مخارج و هزینه های اقامت و زندگی در آن نیز بسیار خوب و مقرون به صرفه است. این مزیت بزرگی برای دانشجویان ایرانی محسوب می شود که در حال حاضر با گرانی بالای ارز مواجه هستند.

باید بگوییم که تفاوت هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان با دیگر کشورهای اروپایی به خصوص کشورهایی مانند: فرانسه، سوئد، سوئیس، دانمارک، آلمان، اسپانیا و چندی دیگر کاملا مشخص و قابل لمس است و حتی می تواند به نصف آن ها نیز در برخی از شرایط برسد.

این میزان هزینه ماهانه به طور کل با در نظر گرفتن اجاره می تواند از 900 تا 1300 یورو را در بر بگیرد که در بخش های زیر به طور نسبی تقسیم شده و باید هزینه شود:

دسته بندی مخارج یک دانشجو به یورو

در مقاله صفر تا صد هزینه مهاجرت و زندگی در مجارستان تمامی جزئیات و مبالغ با آخرین تغییرات را برای شما گرد آوری کرده ایم . اما برای مثال باید بگوییم که یک دانشجو به طور متوسط در مجارستان ماهانه 250 تا 600 بابت اجاره آپارتمان باید بپردازد، در صورت که قصد اقامت در خوابگاه نداشته باشد. همچنین ماهانه 630 یورو به طور متوسط تمام هزینه های وی بدون در نظر داشتن هزینه ملک را در بر می گیرد.

ویزای تحصیل در مجارستان

بسیاری از متقاضیان تحصیل در مجارستان همواره اخذ قبولی از دانشگاه های این کشور را مترداف با اخذ ویزای تحصیل در مجارستان می دانند؛ با اینکه این دو مورد کاملا دو مبحث جداگانه و مجزای از هم بوده و برای دستیابی به هرکدام نیاز است که جداگرانه اقدام کرده و مدارک لازم آن ها را به مراکز مربوطه ارائه نمود.

اخذ ویزای تحصیلی مربوطه با سفارت این کشور بوده و اخذ پذیرش مربوط به دانشگاه های این کشور است. دانشجویان در صورت موفقیت در قبولی و پذیرش از دانشگاه باید در مرحله بعد مدارک لازم جهت اخذ ویزا را تهیه و به سفارت ارسال کرده تا در صورت موافقت ویزای تحصیلی آنان صادر شود.

دقت کنید که حتما در آخرین لحظه برای ارسال درخواست ویزای خود مدارک را استعلام کنید تا با مشکل و نقص مواجه نشوید؛ چون این اتفاق می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد و باعث رنجش شما شده یا باعث رد شدن درخواست شما گردد. برای اطلاع بیش تر توصیه می کنیم حتما عنوان ویزای دانشجویی مجارستان 2023 را در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید تا تمامی مراحل این کار و مدارک لازم را بشناسید.

در این مقاله شرایط و چگونگی تحصیل در مجارستان را شناختیم، اگر مایل به مشاوره تخصصی و یا کسب اطلاعات بیش تر هستید، حتما با مشاورین آی مهاجرتی به صورت تلفنی و یا حضوری در دفتر مرکزی و دفتر غرب در تهران و یا دفتر شیراز ارتباط داشته باشید.

سوالات پرتکرار تحصیل در مجارستان

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات پرتکرار در رابطه با تحصیل در مجارستان را مطالعه نمایید و در صورتی که سوال بیشتری در این زمینه دارید با مشاورین ما از طریق بخش دیدگاه در ارتباط باشید.

بله، شما می توانید پس از تحصیل در این کشور شاغل شده و پس از مدت معلوم اقامت دائم دریافت نمایید.

خیر برای تحصیل در مجارستان از سوی سیستم آموزشی و دانشگاه های این کشور هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

خیر، دانشجویان خارجی باید شهریه تحصیل را پرداخت کنند، اما شهریه تحصیل به زبان مجاری بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و اگر بتوانید بورسیه اخذ نمایید رایگان نیز می شود.

باید بگوییم که این موضوع به شرایط مختلفی بستگی دارد و نمی توان برای همه یک مبلغ یکسان را در نظر گرفت؛ اما ماهانه هزینه یک دانشجو می تواند از 900 تا 1300 یورو متغیر باشد.

در حال حاضر برترین دانشگاه های مجارستان شامل : دانشگاه سگد، دانشگاه دبرسن، دانشگاه اوتووش لوراند، دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست، دانشگاه پچ، دانشگاه میشکولتس، دانشگاه پانونیا، دانشگاه کوروینوس بوداپست و دانشگاه اوبودا می شود.

با آی مهاجرتی رسیدن به ویزای مجارستان گامی آسان است که کلاینت های ما به شما خواهند گفت:

نمایش ویدیو درباره ابراهیم ناصری
نمایش ویدیو درباره بهرنگ رجبی
نمایش ویدیو درباره پانته آ معارفی
نمایش ویدیو درباره پرهام درفکی
Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه