ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی هلند برای دانشجویانی قابل دریافت است که به پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور رسیده باشند . از آنجایی که کشور هلند با ارائه گسترده برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ، تلاش در جذب استعدادهای برتر خارجی دارد ، هر ساله درخواست های ویزای زیادی را بررسی می کند.

افرادی که به دنبال گذراندن دوره های تحصیلی کمتر از سه ماه در این کشور هستند ، می توانند به واسطه دریافت ویزای شینگن به مدت اعتبار 90 روز در این کشور حضور داشته باشند و دوره دلخواه خود را بررسی کنند . اما دانشجویانی که دوره تحصیلی شان بیش از 90 روز زمان می برد ، باید نسبت به دریافت ویزای دانشجویی هلند اقدام کنند.

ویزای تحصیلی هلند

دریافت ویزای تحصیلی هلند پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مهم ترین گام برای ورود و اقامت در این کشور به شمار می رود.

فهرست مطالب

پیشنهاد می کنیم تا حتما عنوان ما با نام تحصیل در هلند 2023 را بررسی کنید تا از تمامی فرصت های موجود در این کشور به خوبی مطلع شوید و در صورت تمایل با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید . ویزای تحصیلی هلند می تواند زمینه ساز اقامت دائم شما در این کشور به شمار رفته و شما را به یک فرصت شغلی ایده آل و در نهایت شهروندی این کشور برساند.

البته دانشجویان شهروند اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا ، کشور سوئیس و یا چندین کشور دیگر ( استرالیا ، کانادا ، ژاپن ، موناکو ، نیوزلند ، کره جنوبی ، ایالات متحده و شهر واتیکان ) هستند ، نیازی به دریافت ویزا نخواهند داشت.

شرایط ویزای دانشجویی هلند

اما این سوال وجود دارد که چه کسانی واجد شرایط دریافت ویزای دانشجویی هلند می باشند ؟ برای دریافت این ویزا شما باید از یک دانشگاه و یا مرکز آموزش عالی موفق به دیافت پذیرش شده باشید . ویزای دانشجویی هلند و یا ویزای اقامت تا پایات تحصیلات شما معمولا 5 سال اعتبار داشته و با پایان دروه تحصیل به اتمام می رسد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ویزای تحصیلی هلند+ پادکست

جهت دریافت ویزای تحصیلی فرانسه باید از یک دانشگاه و یا مرکز آموزشی پذیرش دریافت کرده باشید.

این ویدیو از مونا را تا انتها تماشا نموده و در صورتی که تمایل به دریافت جزئیات بیشتر دارید، از طریق شماره های تماس با مشاورین آی مهاجرتی به چاسخ تمامی سوالات خود برسید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزای تحصیلی هلند
ویزای تحصیلی هلند

البته از آنجایی که کشور هلند در حوزه اقامت و ویزا بسیار سختگیر می باشد ، این ویزا را به صورت سالانه تمدید نموده و از همان ابتدا به مدت 5 سال صادر نخواهد شد . چنانچه در طول سال تحصیلی نیز نتوانید حداقل نیمی از واحدهای درسی تان را پشت سر بگذارید نیز خطر عدم تمدید ویزا برایتان وجود دارد ، بنابراین خوب است که همواره به شرایط تحصیلی خود نیز در طول اقامت دقت ویژه داشته باشید.

یکی از دیگر تفاوت های شرایط ویزای دانشجویی هلند نحوه درخواست به سفارت می باشد ، بدین صورت که درخواست ویزا از سوی دانشگاه موردنظر به سفارت ارسال می شود و در صورت پذیرفته شدن شما باید از سفارت وقت گرفته و مدارک لازم را آماده نمایید.

سفارت معمولا بین 60 تا 90 روز نتیجه را به دانشگاه اعلام می کند و خوب است دقت داشته باشید که برای دریافت این ویزا نباید سن زیادی داشته باشید و یا گپ تحصیلی تان زیاد باشد . تکمن مالی به همراه مدرک زبا نیز از اهمیت ویژه ای برخودار است و می تواند تصمیم سفارت را تحت تاثیر قرار دهد.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی هلند

پس از دریافت پذیرش از دانشگاه و تایید سفارت شما باید مجموعه ای از مدارک را آماده و به سفارت ارسال کنید . نحوه گرفتن وقت سفارت هلند برای ویزای دانشجویی با پرداخت هزینه و ارائه مدارک مشخص می شود . در طول این فرآیند نیز باید در یک مصاحبه حضوری شرکت کنید و گفت و گوی کوتاهی با افسر پرونده خود داشته باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی به صورت کامل راهنمای شما دراین باره خواهند بود.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی هلند از این قرار است و تنها دقت داشته باشید که تمامی مدارک ویزای تحصیلی هلند شما باید به هلندی ، انگلیسی و یا فرانسوی و آلمانی ترجمه شده باشد . هزینه انجام بیومتریک نیز باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی هلند
  • دو عدد عکس با پیش زمینه سفید که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • گذرنامه معتبر
  • نامه رسمی پذیرش دانشگاه
  • ارائه تمکن مالی لازم
  • انگیزه نامه : توضیح دهید که با داشتن سابقه و انگیزه لازمه خود را علاقه مند و مستعد به تحصیل در این رشته می دانید )
  • کلیه مدارک هویتی اعم از شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک ازدواج در صورت تاهل
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • مدارک زبان ( آیلتس و یا تافل و یا زبان هلندی )
  • ریز نمرات تحصیلی
  • بیمه درمانی و مسافرتی
  • تکمیل اطلاعات بیومتریک
  • پرداخت هزینه ویزا ( 171 یورو )
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رزرو بلیط هواپیما و ووچر
  • پرینت وقت سفارت
ضمانت مالی ویزای دانشجویی هلند

ضمانت مالی ویزای دانشجویی هلند

خوب است بدانید که تایید نهایی ویزای دانشجوی هلند توسط اداره مهاجرت این کشور در شهر وین انجام می شود و سفارت تنها در جمع آوری و ارسال مدارک نقش دارد . اما یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی هلند می باشد . این تضمین نشان می دهد که شما توانایی پرداخت کلیه هزینه های خود را داشته و هیچ گونه نیازی به حمایت از سوی دولت هلند نخواهید داشت . برای اینکه به اداره مهاجرت هلند ( IND ) ثابت کنید که واقعاً بودجه کافی برای تامین تمامی هزینه های خود را دارید، باید یک بیانیه اصلی از یک بانک شناخته شده بین المللی ارسال نمایید که نشان دهد شما دارای وجوه کافی ( 12000 یورو برای اقامت یک سال ه، بدون احتساب هزینه های تحصیل ) می باشید.

این میزان با توجه به هزینه زندگی برای 12 ماه ( ماهیانه 950 تا 1000 یورو درنظر گرفته شده است ) . ضمانت مالی ویزای دانشجویی هلند باید در هنگام درخواست ویزا در حسابتان وجود داشته باشد و رسید آن همراه با سایر مدارک به سفارت این کشور ارسال شود . بخاطر داشته باشید که علاوه بر شهریه دانشگاه و یا هزینه های تحصیل شما باید مخارج زندگی خود را نیز مدنظر بگیرید که کارشناسان ما در عنوان هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند به صورت دقیق به آن پرداخته اند.

وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

ضمن اطلاع از شرایط ویزای تحصیلی هلند خوب است که در رابطه با تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی ، صحیح ترین اطلاعات را به دست آورید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

از این رو می توانید به صحبت های کارشناسان ما در این وبینار گوش داده و در صورتی که سوالی برایتان به وجود آمد ، حتما با ما در تماس باشید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت هلند برای ویزای دانشجویی

گرفتن وقت سفارت هلند برای ویزای دانشجویی منوط به دریافت پذیرش شما از سوی دانشگاه می باشد . زمانی که پذیرش شما از سوی دانشگاه مقصد تایید شود ، می توانید مدارک خود را برای سفارت این کشور ارسال کنید که البته بررسی های نهایی در شهر وین انجام می شود.

سفارت این کشور نیز برای جلوگیری از ازدحام خدمات مربوط به ویزای خود را از طریق VFS انجام میدهد و شما باید از طریق سایت VFS وقت خود را دریافت کنید . در این سایت شما یک اکانت به اسم خودتان ایجاد کرده و درخواست تعیین وقت و انگشت نگاری می کنید . همچنین تمامی مدارک لازم را نیز باید ارائه دهید.

برای ویزای تحصیلی هلند می توانید درخواست وقت فوری و یا عادی را داشته باشید که برای وقت فوری باید تمامی مدارک را از قبل آماده نموده و هزینه بیشتری را پرداخت کنید ، اما در ویزای عادی فرصت کافی برای جمع آوری مدارک را خواهید داشت و هزینه کمتری را نیز پرداخت می کنید.

دقت داشته باشید که در روز تعیین شده به موقع و کاملا مرتب در محل حضور یابید و با همراه داشتن تمامی مدارک در مصاحبه شرکت کنید . زمانی که از شما انگشت نگاری انجام شود ، 14 روز بعد نتیجه درخواست ویزای خود را دریافت می کنید.

کارشناسان ما کوشیده اند تا با تهیه مقالات زیر ، راهنمای خوبی برای انتخاب رشته تحصیلی در این کشور باشند:

انواع ويزاي تحصيلي هلند

انواع ویزای تحصیلی هلند با توجه به طول تحصیل دانشجو متفاوت می باشد . چنانچه فرد متقاضی به دنبال تحصیل کمتر از شش ماه باشد ، ویزایی متفاوت از ویزای دانشجویان محصل در دانشگاه دریافت خواهد کرد . ویزای تحصیلی می تواند برای دوره های کوتاه مدت ، تحصیل در مدرسه و یا دانشگاه درخواست شود که ویزای دانشحویی طولانی ترین آن خواهد بود:

نوع ویزاشرایط
ویزایMVVبرای افرادی صادر می شود که قصد دارند کمتر از سه ما در هلند اقامت داشته باشد.
ویزای VVRبه متقاضیان بالای 6 ماه تحصیل اعطا می شود.

 

البته ویزای دانشجویی سالانه تمدید شده و در همان ابتدا به اندازه طول تحصیل صادر نمی شود . قبولی در واحدهای درسی و عدم ثبت سابقه کیفری از اصلی ترین دلایل تمدید ویزا می باشند.

ویزای همراه دانشجویی هلند

ویزای همراه دانشجویی هلند می تواند به همسر و فرزندان دانشجوی دارای ویزای تحصیلی هلند تعلق بگیرد که منظور از فرزندان ، نوجوانان و کودکانان زیر 18 سال می باشد . البته یک نکته قابل توجه در رابطه با این ویزا امکان درخواست ویزای همراه یک سال پس از اقامت دانشجو در این کشور می باشد.

در واقع فردی که به عنوان دانشجو موفق به دریافت ویزای تحصیلی هلند می شود ، باید به تنهایی یک سال را در این کشور زندگی کرده و سپس درخواست ویزای همراه برای همسر و یا فرزندان خود کند . با درخواست ویزا فرد باید ثابت کند که دارای زندگی مشترک بوده و یا فرزندان او از تمامی جنبه های به او وابسته هستند.

البته ویزای همراه برای پدر و مادر دانشجو نیز قابل دریافت است و در صوررتی که هر یک از والدین وابستگی به فرزند خود داشته باشند ، امکان دریافت ویزا برایشان وجود دارد اما نیازمند ارائه مدارک و شرایط خاص خود می باشد . در این زمینه حتما با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل نمایید تا به دقیق ترین جزئیات برسید.

ویزای همراه دانشجویی هلند

علاوه بر این می توانید با مطالعه عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی از تمامی مسیرهای ممکن جهت ورود به این کشور مطلع شوید. عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی از تمامی مسیرهای ممکن جهت ورود به این کشور مطلع شوید.

ویزای همسر دانشجو هلند

ویزای پیوست دانشجویی هلند یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان متاهل به شمار می رود که تمایل دارند تا همسر خود را نیز در صورت اخذ ویزای خود به این کشور ببرند . امکان دریافت ویزای همسر دانشجو هلند طبق قوانین این کشور وجود داشته و دانشجویان می توانند این درخواست را پس از دریافت ویزای خود داشته باشند.

این ویزا به همسر شما اجازه کار به مدت 10 الی 16 ساعت در هفته را داده و او می تواند در تابستان نیز به صورت تمام وقت به کار مشغول شود . البته همراهان شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزا نداشته و می توانند از همان ابتدای ورود خود به صورت تمام وقت به کار مشغول شوند.

دقت داشته باشید که اجازه کار برای همراه نیز در سال اول امکان پذیر نبوده و فرد پس از آشنایی با فرهنگ ، زبان و جامعه هلندی می تواند از یک سال بعد به کار مشغول شود.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی هلند

یکی از مواردی که در هنگام دریافت ویزای تحصیلی هلند باید به آن توجه ویژه داشت ، ریجکت شدن درخواست ویزا می باشد . ریجکت شدن ویزای دانشجویی هلند می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که برای هر فرد نیز متفاوت است.

این دلایل می تواند کمبود تمکن مالی ، پایین بودن سطح زبان ، عدم ارائه مدارک معتبر یا ناقص ، نمرات تحصیلی پایین ، عدم اثبات بازگشت به کشور خود و غیره باشد که در صورت رد شدن درخواست به فرد اعلام می شود . پس از رد درخواست مدتی به فرد جهت تجدید نظر فرصت داده می شود که باید ضمن بررسی علت ، در رفع ان بکوشد.

پس از رفع ایراد باید مجددا برای دریافت وقت سفارت اقدام نموده منتظر بمانید . دقت داشته باشید که در بار دوم باید کاملا ایرادات وارده را به خوبی برطرف کرده باشید و به بهترین شکل ممکن درخواست خود را ارائه کنید تا مجددا با ریجکتی مواجه نشوید.

 

در این عنوان تلاش نمودیم تا به روزترین اطلاعات در حوزه ویزای تحصیلی هلند را در اختیار شما عزیزان قرار داده و صحیح ترین مطالب را برایتان جمع آوری کنیم . در صورتی که هرگونه سوال در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

سوالات پرتکرار ویزای تحصیلی هلند

در پایان نیز می توانید سوالات پرتکرار در رابطه با ویزای تحصیلی هلند را مطالعه نموده و از طریق بخش دیدگاه نیز پرسش های خود را با ما درمیان بگذارید .

بله فرد دانشجو می تواند چندماه پس از اقامت در این کشور برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزا دریافت کند.

دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های این کشور لازمه درخواست وییزای تحصیلی هلند می باشد.

ریجکتی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که سفارت آن را به فرد اعلام می کند.

بله هم دانشجو و هم همراه او می توانند به مدت 10 تا 16 ساعت در هفته به کار مشغول شوند.

برای این ویزا باید مبلغ 12000 یورو را به عنوان ضمانت خود مشخص سازید.

شادی رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی را زبان کلاینت‌هایمان بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور عبدالقادر حیدری
نمایش ویدیو درباره کاور شادی شریفی
نمایش ویدیو درباره کاور سپهر نادعلی
نمایش ویدیو درباره محمدشفیع مقدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه