تحصیل دندانپزشکی در هلند

تحصیل دندانپزشکی در هلند یکی از فرصت های استثنایی و بسیار عالی است که هر دانشجوی علاقمند به تحصیل در خارج از کشور و در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قطعا آن را در میان گزینه های اصلی خود قرار داده است. کشور هلند به قدری مزایا و امتیا خوب برای تحصیل و اقامت دارد که رقابت زیادی میان دانشجویان خارجی برای رسیدن و تحصیل در دانشگاه های پزشکی آن وجود دارد.

به همین خاطر تیم کارشناسان آی مهاجرتی بنا دیدند تا در این مقاله شرایط و چگونگی پذیرش و تحصیل دندانپزشکی در هلند را به شما عزیزان ارائه نمایند تا شما با شناخت بهتر و کافی تری برای این هدف اقدام نمایید.

تحصیل دندانپزشکی در هلند

جهت تحصیل دندانپزشکی در هلند باید دارای مدرک چهار ساله لیسانس در یک رشته مرتبط بوده و سپس در آزمون ورودی به قبولی برسید.

فهرست مطالب

تحصیل در رشته دندانپزشکی در هلند علاوه بر اعطای مدرک معتبر و قابل قبول در سراسر جهان فرصت اشتغال و ادامه زندگی و اقامت در این کشور را نیز برای فارغ التحصیلان به ارمغان می آورد که یکی از مزایای بسیار خوب انتخاب این کشور است.
دقت داشته باشید که رشته دندانپزشکی در هلند دارای ظرفیت محدودی در تمامی دانشگاه ها می باشد و شما باید برای رسیدن به این هدف، کاملا آماده بوده و تمامی مدارک و شرایط لازم را فراهم کرده؛ سپس اقدام نمایید که این امر نیاز به مشورت با متخصصین این حوزه را دارد. ضمنا فراموش نکنید مقاله تحصیل درهلند 2023 را نیز در سایت ما مورد مطالعه قرار دهید تا تمامی قوانین آموزشی و سیستم آموزش کشور هلند را بشناسید.

آزمون ورودی دندانپزشکی هلند

یکی از موانع مهم و اصلی برای ورود و تحصیل دندانپزشکی در هلند شرکت در آزمون ورودی رشته های دندانپزشکی هلند و قبولی در آن می باشد. به دلیل وجود تقاضای زیادی که از سوی دانشجویان خارجی و داخلی وجود دارد، دانشگاه های برای جذب افراد شایسته تر باید این آزمون ها را برگزار نمایند.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل دندانپزشکی در هلند

امتحان ورودی دندانپزشکی هلند متشکل از سوالاتی از دروس پایه زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان هلندی و انگلیسی می باشد . دانشجویان خارجی جهت کسب نتایج مناسب و آمادگی برای شرکت در آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌های دندانپزشکی هلند که با نام colloquium شناخته می شود، باید در دوره های پیش دندانپزشکی هلند به مدت 1 سال شرکت کرده و آمادگی لازم برای شرکت در آزمون های ورودی و تحصیل دندانپزشکی هلند را به دست آورند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان و دانشجویان هلندی نیازی به دوره پیش دندانپزشکی و شرکت در آزمون ورودی را ندارند. همچنین زبان برگزاری آزمون ورودی دندانپزشکی هلند نیز به زبان هلندی و انگلیسی برگزار می شود و هر دانشجو باتوجه به توانایی زبانی خود، زبان مورد نظر برای این آزمون را انتخاب می کند.

البته برخی از دانشگاه ها علاوه بر آزمون ورودی در آخرین مرحله پذیرش و اعلام نتیجه از متقاضیان نهایی یک مصاحبه به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری برای سنجش میزان دانش و اطلاعات آنان و همچنین میزان تسلط آنان به زبان انگلیسی و هلندی به عمل می آورند که به متقاضیان اعلام می گردد.

ادامه تحصیل دندانپزشکی در هلند

همانطور که گفتیم دانشجویان پس از شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن می توانند به ادامه تحصیل دندانپزشکی در هلند مشغول شوند. تحصیل دندانپزشکی در هلند 7 سال به طول خواهد انجامید که به دوره های: سه ساله اول کارشناسی و سه ساله دوم کارشناسی ارشد و در نهایت دوره یک ساله آموزش عملی و کلینیکی تقسیم بندی می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند به تازگی نسبت به قبل با تغییراتی همراه بوده است، که یکی از آن ها افزایش مدت تحصیل به 7 سال می باشد. دانشجویان در این رشته با دوره هایی همچون میکروب شناسی دهان و دندان، زیست شناسی مولکولی، آناتومی سر و گردن، جراحی دندان، دندانپزشکی ترمیمی و بسیاری موارد دیگر آشنایی پیدا کرده و آن ها را فرا می گیرند.

در خلال این مطلب نکته ای لازم به تذکر وجود دارد که رشته پزشکی در هلند نیز دارای اعتبار بسیاری بوده و سالانه متقاضیان بسیاری برای رسیدن به آن در تلاش هستند؛ اما دقت داشته باشید که شرایط تحصیل پزشکی در هلند با شرایط تحصیل دندانپزشکی کاملا متفاوت است و باید جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد؛ به همین خاطر کارشناسان آی مهاجرتی در مقاله تحصیل پزشکی در هلند هرآنچه برای رسیدن به این هدف نیاز است را به شما ارائه کرده اند.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در هلند

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در هلند

باید دقت داشته باشید برای ورود و تحصیل دندانپزشکی در هلند معمولا شرط معدل لازم از سوی هر مرکز دانشگاهی اعلام می شود، البته برخی از دانشگاه ها به طور کلی این مورد را در موارد پذیرش خود قرار نمی دهند؛ اما در صورت لزوم حتما توسط مرکز دانشگاهی اعلام می شود. دقت داشته باشید که شرط معدل به طور کلی برای پذیرش در دانشگاه های هلند معدل بالای 15 می باشد؛ اما این میزان برای رشته دندانپزشکی متفاوت است . شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در هلند در دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، معمولا معدلی که برای تحصیل دندانپزشکی در هلند درخواست می شود؛ معدل دیپلم 17 و در برخی از دانشگاه ها 18 می باشد.

البته لازم به ذکر است که حتی اگر دانشگاه مدنظرتان شرط معدل را هم جز شرایط پذیرش قرار نداده باشد؛ بازهم این مورد تاثیر بالایی در پذیرش دانشجویان دارد و افراد دارای معدل بالاتر یقینا شانس بالاتری خواهند داشت . از آنجایی که ورود به دندانپزشکی هلند بسیار رقابتی است، داشتن حتی ذره ای رزومه و ماتیاز قوی تر و بیش تر در پذیرش می تواند تاثیرگذار باشد، به همین خاطر هرچه معدل دیپلمتان بالاتر باشد شانس پذیرش خود را بالاتر خواهید برد. البته اگر معدلتان بالا نباشد نیز؛ در صورتی که دارای یک رزومه بسیار قوی و تکمیل باشید، احتمال اینکه از شرط معدل شما چشم پوشی شود بسیار است؛ اما این نیاز به یک رزومه بسیار بسیار قوی دارد.

راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در هلند

دانشجویان بین المللی همواره به دنبال مقصدی هستند که در وهله اول در کنار تمام مزایا و اهدافی که از آن توقع دارند، بتواند تحصیلی رایگان و یا ارزان را به آنان ارائه کند. در همین باره به خصوص درباره متقاضیان کشورمان باتوجه به گرانی ارز بسیاری این سوال را داشته که آیا امکان تحصیل رایگان دندانپزشکی در هلند وجود دارد یا خیر؟!

در جواب باید بگوییم که فقط در صورت دریافت بورسیه امکان تحصیل دندانپزشکی در هلند به صورت رایگان وجود دارد.

 

به طور کلی تحصیل و اخذ مدرک در رشته دندانپزشکی در هلند تا حدودی فقط برای شهروندان هلندی و دانشجویان اتحادیه اروپا می تواند رایگان باشد، اما متقاضیان و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه تحصیل را به طور تمام و کمال بپردازند . البته باید این مطلب را مد نظر قرار دهید که هزینه رشته دندانپزشکی در هلند در مقایسه با کشورهای هم تراز و هم رتبه ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

ولی اگر دانشجویی بتواند از بورسیه تحصیلی برخوردار شود، می تواند از پرداخت شهریه معاف شده و یا بخش از آن را پوشش دهد که باتوجه به سیستم آموزشی هلند و سخت گیری که در اعطای بورسیه وجود دارد، دریافت آن از همان ابتدا و هنگام ثبت نام بسیار سخت است؛ مگر پس از 1 سال تحصیل و با ارائه نمرات و تلاشی بسیار ممتاز و درخشان.

تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی

شاید تا این بخش از بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در هلند شما با این ابهام مواجه شده باشید که آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی وجود دارد یا خیر. باید توجه کنید که دانشجویان علاقمند به رشته دندانپزشکی در هلند برای تحصیل این رشته به هر دو زبان انگلیسی و هلندی نیاز دارند و باید به هر دو تسلط کافی داشته باشند.

چون طبق آموزش دندانپزشکی هلند دانشجویان دوره کارشناسی این رشته را باید به زبان انگلیسی و دوره کارشناسی ارشد آن را باید به زبان هلندی پشت سر بگذارند و به نوعی پشت سر گذاشتن هر دو دوره به یک زبان بسیار سخت و مشکل است. ضمن اینکه در آموزش های بالینی و برای دوره کاراموزی دانشجویان باید حتما به زبان هلندی در حد بالایی تسلط داشته باشند تا قادر به ارتباط با بیماران باشند.

تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته دندانپزشکی در هلند نیز برای پذیرش دانشجویان معمولا هر دو زبان را از دانشجویان درخواست و آنان را مورد سنجش قرار داده و یا مدرک معتبری از آنان در خواست می کنند. معمولا مدرک زبان آیلتس 6 و یا تافل 80 برا زبان انگلیسی و مدرک زبان هلندی سطح C1 یا B2 را در خواست خواهند نمود. اما لازم است که حتما پیش از اقدام از طریق ارتباط با دانشگاه از این موضوع اطلاعات کافی را کسب نمایید.

آیا به دنبال آشنایی با سایر گزینه های ایده آل جهت تحصیل دندانپزشکی هستید؟ مقالات زیر را از دست ندهید:

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

همانگونه که در بالا به استحضار شما عزیزان رساندیم، دانشجویان خارجی که شامل متقاضیان ایرانی نیز می شود، برای تحصیل دندانپزشکی در هلند باید حتما شهریه تحصیلی خود را بپردازند. میزان شهریه ای که برای تحصیل این رشته باید پرداخت با توجه به مقطع تحصیل و دانشگاه انتخابی دارای تفاوت خواهد بود که این تفاوت می تواند کم یا بسیار باشد.

مطلبی که باید به آن توجه داشت، اینکه تحصیل در دانشگاه های دولتی هلند به طور یقین ارزان تر از دانشگاه های خصوصی خواهد بود، اما به همین ترتیب قبولی در دانشگاه های دولتی سخت تر و میزان رقابت و تقاضا بسیار بیش تر است. خوشبختانه دانشجویان در مدت تحصیل خود می توانند به انجام کار دانشجویی پرداخته و مقداری از مخارج خود را تامین نمایند. مقاله شرایط مهاجرت کاری و کار در هلند اطلاعات بسیار مهمی درباره کار در حین تحصیل و پس از اتمام تحصیلات در اختیار شما می گذارد.

اما به طور کل هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی می تواند از 7 هزار تا 25 هزار یورو متفاوت باشد. در جدول زیر هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند در دانشگاه های مطرح این کشور را مشاهده می نمایید:

The cost of studying dentistry in the Netherlands

نام دانشگاه شهریه سالانه
دانشگاه آمستردام کارشناسی 23,430 یورو کارشناسی ارشد 25,740 یورو
دانشگاه گرونینگن کارشناسی و کارشناسی ارشد 32,000 یورو

دانشگاه های دندانپزشکی هلند

شاید جالب باشد بدانید که یکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی هلند، یعنی همان دانشگاه اوترخت، به دلیل کاهش هزینه های دولت چند سال قبل نسبت به تعطیل نمودن دانشکده دندانپزشکی خود اقدام کرد. این خود برای بسیاری از اساتید و دندانپزشکان هلندی و حتی در دیگر نقاط جهان یک خبر ناراحت کننده و شوکه کننده ای بود.

پیش از معرفی دانشگاه های دندانپزشکی هلند، لازم به یادآوری است که حتما عنوان مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی را در سایت آی مهاجرتی مطالعه فرمایید تا هر روش که در حال حاضر موجود بوده را شناخته تمامی زوایا و جوانب آن را مطلع شوید. اما تحصیل دندانپزشکی در هلند در حال حاضر در دانشگاه های زیر امکان پذیر می باشد:

اما چنانچه مایل به شناخت کامل و دقیق این مراکز و آشنایی با دانشکده های دندانپزشکی و تجهیزات و سطح علمی آنان در هلند هستید، مقاله بهترین دانشگاه های دندانپزشکی هلند را در دسترس شما عزیزان قرار داده ایم تا اطلاعات خود را دراین باره تا حد امکان بالا ببرید.

 

 

نام دانشگاهرتبه در کشور هلند
دانشگاه آمستردام ( ACTA )1
دانشگاه گرونینگن2
دانشگاه نایمگن3
دانشگاه رادبود4

ضمنا برای کسب مشاوره های رایگان در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در هلند و یا کسب اطلاعات بیش تر در رابطه با دیگر موارد مهاجرتی، می توانید با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر معالی آباد شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار تحصیل دندانپزشکی در هلند

می توانید پاسخ برخی از سوالات رایج در رابطه با تحصیل دندانپزشکی در هلند را نیز در پایان بخوانید و در صورت نیاز با مشاورین ما تماس گرفته و یا از ظریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

خیر به طور کلی تحصیل دندانپزشکی در هلند برای دانشجویان رایگان نیست و باید شهریه آن پرداخت شود.

بله، دانشجویان غیر هلندی و خارج از اتحادیه اروپا باید شهریه ای بسیار گران تر را برای تحصیل این رشته بپردازند.

بله تحصیل دندانپزشکی در هلند نیاز به شرکت در آزمون ورودی و قبولی در آن دارد.


برای تحصیل دندانپزشکی در هلند باید به هر دو زبان انگلیسی و هلندی در حد بالا و قابل قبولی تسلط داشت.

اخذ بورسیه تحصیلی برای رشته دندانپزشکی در هلند بسیار سخت است و از ابتدای تحصیل امکان پذیر نیست، مگر پس از 1 سال تحصیل و با داشتن یک فعالیت نمرات بسیار بالا و درخشان

تجربه همکاری با آی مهاجرتی را از زبان کلاینت های ما بشنوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه