تحصیل پرستاری در هلند

تحصیل پرستاری در هلند از آنجایی که یک رشته بسیار محبوب میان مردم است ، همیشه بازار کار مناسبی دارد . پرستار یکی از مهم ترین پرسنل های کادر درمان در گروه مراقبت های درمانی و بهداشتی بوده و نقش بسیار مهمی را کنار پزشکان در سلامت و مراقبت بیمار ایفا می کند . رشته پرستاری حجم کاری زیاد و وظایف زیادی را بر عهده دارد ، به همین علت برای افراد که روحیه مسئول بودن را ندارند توصیه نمی شود.

تحصیل در رشته پرستاری هلند برای افرادی است که علاقه زیادی به خدمت رسانی و مراقبت از دیگران داشته و عاشق انسان و انسانیت باشند . داوطلبان تحصیل پرستاری در هلند باید علوم زیادی را یاد گرفته و صبر و حوصله زیادی را نسبت به بیماران و مسئولیت ها داشته باشد و آن ها را در دوره درمانی یاری کند.

تحصیل پرستاری در هلند

تحصیل رشته پرستاری در هلند شما را بلافاصله پس از اتمام دوره دانشگاه به دنیای کار و درآمد ایده آل وارد می سازد.

فهرست مطالب

رشته پرستاری یکی از رشته های محبوب پیراپزشکی است که طرفداران زیادی را سالانه به سوی خود جذب می کند، شما می توانید برای اپلای پرستاری هلند با کارشناسان با تجربه و مطمئن آی مهاجرتی تماس گرفته و اقدام کنید. همچنین می توانید برای اطلاع از شرایط کلی تحصیل در این کشور هلند مقاله تحصیل درهلند 2023 مطالعه کنید.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری در هلند

از شرایط ضروری تحصیل پرستاری در هلند باید به داشتن معدل مناسب دیپلم MBO سطح 4 برای داوطلبان ساکنین اروپا اشاره کرد . برای افراد غیر اروپایی نیز ارائه مدرک دیپلم 12 سال تحصیلی در رشته مربوط به پرستاری یعنی رشته تجربی با معدل مناسب و بالا لازم است ، البته باید ابتدا نمرات آن را با مدرک مورد تایید هلند معادل سازی کرد و سپس ارائه داد . علاوه بر مدرک دیپلم داشتن مدرک زبان نیز ضروری است.

همان طور که اشاره کردیم به علت بازار کار خوب و مجبوبیت رشته پرستاری متقاضی های بسیاری برای تحصیل در این رشته وجود دارند که باعث شده رقابتی برای پذیرش میان آن ها به وجود بیاید؛ به همین علت برای پذیرش باید معدل و مدارک بسیار خوبی را داشت.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
تحصیل پرستاری در هلند

از طرفی از شرایط تحصیل در رشته پرستاری در هلند در اکثر دانشگاه ها مانند دانشگاه علوم کاربردی اینهولند وجود محدودیت سنی 21 سال است . امکان تحصیل رشته پرستاری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است . مدت زمان تحصیل در کارشناسی و دکترا به یک اندازه بوده و مدت آن 4 یا 5 سال می باشد . می توانید برای اطلاع از راه های مهاجرت به این کشور عالی مقاله مهاجرت به هلند با روش های کاملاً قانونی را مطالعه کنید.

ادامه تحصیل پرستاری در هلند

اگر رشته تحصیلی شما در ایران پرستاری بوده و پس از دریافت مدرک قصد ادامه تحصیل پرستاری در هلند را دارید باید به شما بگوییم که این کار ممکن و آسوده است . برای این کار باید مدرک پرستاری خود را قبل از ارسال به هلند معادل سازی و به زبان انگلیسی و یا هلندی ترجمه و سپس ارسال کنید.

باید توجه داشته باشید که علاوه بر معادل سازی، مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل و کار در هلند را کسب کرده باشید و به همراه مدرک پرستاری ارائه دهید . اما اگر مدرک زبان ندارید می توانید پس از اینکه مدارک معادل سازی شده توسط سازمان مورد نظر تایید شد، دوره های زبان انگلیسی و یا هلندی را در هلند گذرانده و پس از آن به ادامه تحصیل در هلند بپردازید.

توجه داشته باشید که نمی توان در اواسط مدت زمان تحصیل در ایران آن را رها کرد و سپس برای تحصیل در مقطعی بالاتر اقدام کرد، زیرا که برای پذیرش در هلند ارائه مدارک تحصیلی آن پایه ضروری بوده و اول باید آن را در دانشگاه ایران دریافت کرد و سپس برای تحصیل پرستاری در هلند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا اقدام نمود.

تحصیل رایگان پرستاری در هلند

تحصیل رایگان پرستاری در هلند

برای افرادی که اقامت کشور هلند و یا تابعیت اروپا را دارند امکان تحصیل رایگان پرستاری در هلند در دانشگاه های دولتی وجود دارد . اما برای کسانی که تابعیت غیر اروپایی دارند و قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را از این رشته دارند ، تحصیل به صورت رایگان در رشته پرستاری ممکن نبوده و هزینه هایی دارد . اما می توان با دریافت بورسیه هزینه ها را به حداقل رساند و به تحصیل پرستاری در هلند به صورت تقریبا رایگان پرداخت . البته توجه داشت باشید که تدریس رشته پرستاری در این دانشگاه ها به زبان بومی این کشور انجام می شود و شما باید برای تحصیل به این زبان مسلط باشید. تعداد بورسیه های دانشگاه های هلند برای مقطع کارشناسی بسیار کم و متقاضیان آن بسیار زیاد بوده و برای دریافت آن رقابت سر سختی وجود دارد . اما برای تحصیل در مقاطع تکمیلی دریاقت بورسیه بسیار راحت تر می باشد.

داشتن مدارک زبان و رزومه قوی ، معدل دیپلم بالا و سوابق تحصیلی خوب می تواند شانس شما را برای دریافت بورسیه بیشتر کند و همچنین می توانید برای کاهش هزینه ها نیز به کار بپردازید، با مراجعه به مقاله درآمد کار دانشجویی در هلند از تمام شرایط آن با خبر شوید.

وبینار تحصیل پرستاری در هلند

شاید همواره تحصیل در کشورهای اروپایی برای بسیاری از شما یک رویا تلقی شود ، اما خوب است بدانید که تحصیل در دانشگاه های زیادی در این قاره سبز برای شما متقاضیان امکان پذیر است که کارشناس متخصص ما در این وبینار به آنها پرداخته است.

در صورتی که مقصد خاصی را برای تحصیل درنظر دارید ، حتما با ما در تماس باشید.

 

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

تحصیل ارشد پرستاری در هلند

امکان تحصیل در سطح کارشناسی ارشد رشته پرستاری در هلند وجود دارد، مدت زمان این مقطع به طور کلی حدود دو سال بوده و شامل 33 الی 60 واحد درسی است . در طی تحصیل کارشناسی ارشد پرستاری نیز باید 120 ساعت را به کارآموزی زیر نظر متخصص مربوط به گرایش خود گذراند. البته مقدار این واحد ها و ساعات کارآموزی در دانشگاه ها و شهر ها با یکدیگر می تواند متفاوت باشد.

برای پذیرش تحصیل ارشد پرستاری در هلند باید در ابتدا مدرک مقطع قبل یعنی کارشناسی را از یکی از دانشگاه های هلند دریافت کرده و یا اگر از دانشگاهی خارج از هلند است معادل سازی آن را انجام دهد.

برای معادل سازی نیز باید ترجمه مدارک و ارائه رزومه را انجام داد. پس از قبولی مدارک نیز از سووی دانشگاه مصاحبه ای به منظور تعیین سطح زبان و همپنین مهارت های فرد انجام می شود. در صورت قبولی در این مصاحبه می توان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرداخت.

توجه داشته باشید که اگر قصد اقدام از ایران را دارید، باید سطح زبان خود را نیز به سطح مورد قبول دانشگاه رسانده باشید و حتما مقطع کارشناسی را به اتمام رسانده و مدرک آن را دریافت کرده باشید و یا دوره های زبان را در هلند بگذرانید و سپس وارد مقطع کارشناسی ارشد شوید.

زبان تحصیل رشته پرستاری در هلند

از آنجایی که بر قرار کردن ارتباط یک پرستار برای درمان و مراقبت از بیمار بسیار مهم بوده؛ مسلط بودن به زبان هلندی برای او واجب است تا بتواند صحبت های بیمار را متوجه شود، همچنین از آنجایی که تعداد زیادی دانشجوی مهاجر در این کشور وجود دارد، بلد بودن زبان انگلیسی نیز برای پرستار ضروری است.

زبان تحصیل رشته پرستاری در هلند در اکثر دانشگاه های دولتی به زبان بومی این کشور یعنی هلندی تدریس می شود. حداقل مدرک مورد نیاز این زبان B2 است. هرچه که سطح مدرک زبان بالاتر باشد شانس پذیرش در دانشگاه و دریافت بورسیه نیز بیشتر خواهد بود و داشتن مدرک آیلتس برای پذیش در این دانشگاه ها ضروری نیست. اگر این مدرک را ندارید می توانید قبل از اقدام این مدرک را دریافت کرده و یا دوره های زبان هلندی را در خود هلند بگذرانید.

دانشگاه های دولتی بسیار نادری هستند که دوره های پرستاری را به زبان انگلیسی تدریس کنند. دانشگاه های خصوصی ای در هلند وجود دارند که دوره ها را به زبان انگلیسی برگزار می کنند اما هزینه و شهریه این دانشگاه ها بسیار گران است. حداقل مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی لازم برای تحصیل پرستاری در هلند A2 می باشد.

با شناخت تحصیل پرستاری در سایر کشورهای جهان به ایده آل ترین مقصد برسید:

هزینه تحصیل رشته پرستاری در هلند

هزینه تحصیل رشته پرستاری در هلند از موارد مهم و تاثیر گذار در زندگی و تحصیل در این کشور است که فرد باید قبل از اقدام هم از آن ها مطلع باشد تا بتواند انتخاب درستی را انجام دهد.

هزینه ها و شهریه ها با توجه به شهر ها و دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند ، به عنوان مثال شهریه های انشگاه های خصوصی بسیار گران تر از دانشگاه های دولتی می باشد.

علاوه بر هزینه های دانشجویی و شهریه دانشگاه ها هزینه های زندگی هم هستند که دانشجو باید آن را تامین کند که این هزینه ها می تواند با توجه به سبک زندگی فرد متغیر باشد . شما می توانید برای اطلاع دقیق از این هزینه ها به مقاله هزینه های مهاجرت و زندگی در هلند مراجعه کرده و آن را مطالعه کنید.

برای دانشجویانی که شهروند هلند بوده و یا توانسته اند بورسیه را دریافت کنند این هزینه ها بسیار کم و حتی تا حدودی رایگان است . هزینه های دانشجویی شامل شهریه دانشگاه، کتاب و جزوه ها و خوابگاه می باشد. در جدول زیر متوسط این هزینه ها برای شما آورده شده است:
نوع هزینه مقدار (یورو)
دوره های لیسانس 6000 تا 15000 سالانه
دوره های فوق لیسانس 8000 تا 20000 سالانه
کتاب و جزوه 30 تا 60
خوابگاه 300 تا 600 ماهانه
 

در این عنوان کارشناسان آی مهاجرتی به صورت دقیق نگاهی به تحصیل پرستاری در هلند پرداخته اند و چنانچه سوالی دراین رابطه برایتان وجود دارد ، با مشاورین ما در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نموده و یا از طریق بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار  تحصیل پرستاری در هلند

در پایان به متداول ترین سوالات در رابطه تحصیل پرستاری در هلند پرداخته ایم و می توانید از طریق بخش دیدگاه با مشاورین ما در ارتباط باشید.

بله، با معادل سازی مدارک و انجام مصاحبه می توان به ادامه تحصیل در هلند پرداخت.

دوره های پرستاری در هلند به زبان بومی کشور یعنی هلندی انجام می شوند.

بازار کار این رشته در هلند بسیار خوب و تضمین شده می باشد و پس از فارغ التحصیلی بلافاصله به کار مشغول خواهید شد.

پس از دریافت مدرک لیسانس می توان به عنوان پرستار در هلند شروع به کار کرد.

اکثر دانشگاه ها محدودیت سنی 21 سال به بالا را دارند.

با تماشای ویدیو کلاینت های ما از سابقه درخشان ما بیشتر مطلع شوید:

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه