ویزای تحصیلی کشور انگلستان

ویزای تحصیلی کشور انگلستان مجوزی است که تمامی علاقمندان به تحصیل در این کشور باید حتما آن را به دست آورده تا قادر به تحصیل و اخذ مدرک از مراکز آموزشی این کشور شوند. دقت داشته باشید که دریافت ویزای دانشجویی انگلستان کاملا جدای از اخذ پذیرش و قبولی در دانشگاه های این کشور بوده و از اهمیتی برابر با آن و شاید حتی بیش تر نیز برخوردار می باشد.

جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان باید مراحل مختلف و مدارک گوناگونی را تهیه و آماده نمایید، که یکی از مهم ترین آن ها نحوه گرفتن وقت سفارت انگلستان برای ویزای دانشجویی می باشد که در ادامه این مطلب با آن اشنایی پیدا خواهید کرد.

ویزای تحصیلی کشور انگلستان

ویزای تحصیلی کشور انگلستان علاوه بر مجوز رسمی حضور در این کشور به شما فرصت می دهد تا بتوانید به صورت پاره وقت به کار نیز مشغول شوید.

فهرست مطالب

ضمنا توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی کشور انگلستان برای دانش آموزان زیر 18 سال به ویزای دانش آموزی و برای دانشجویان با سن بیش از 18 سال با نام ویزای دانشجویی شناخته می شود.

مهم ترین بخش جهت دریافت این ویزا پذیرش و ثبت نام در یک مرکز آموزشی معتبر در این کشور است، اما این تنها شرط نیست و به دیگر مدارک و شرایط نیز نیاز می باشد، که تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان یکی از مهم ترین آن ها است.

در ادامه این مطلب با مشاورین آی مهاجرتی همراه شوید تا تمامی این جزئیات جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان را بشناسید. ضمن اینکه حتما عنوان اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را نیز مطالعه نموده تا قوانین و شرایط کلی قبولی در مراکز آموزش انگلستان را بشناسید.

مدارک جهت ویزای دانشجویی انگلستان

جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان قطعا نیازمند ارائه مدارکی خواهید بود تا صلاحیت شما را جهت دریافت این مجوز مهاجرت تائید نماید. قطعا باتوجه شرایط شخصی و یا شرایط مهاجرتی کشور در زمان ارسال مدارک، امکان دارد که مدارکی خاص و یا متفاوت از دیگر متقاضیان از هر شخصی درخواست شود.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیوویزای تحصیلی کشور انگلستان + پادکست

ویزای تحصیلی کشور انگلستان برای افراد زیر 18 سال تحت عنوان ویزای دانش آموزی و برای افراد بالای 18 سال با نام ویزای دانشجویی صادر می شود.

صحبت های مونا را تا انتها تماشا نموده و جهت هرگونه سوال با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور ویزای تحصیلی انگلستان
ویزای تحصیلی کشور انگلستان

به همین خاطر همواره با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط بوده و حتما پیش از ارسال مدارک با تیم متخصصین ما مشورت نموده که مدارک شما دارای ضعف و یا نقضی نبوده و درخواست شما رد نشود. اما همواره برخی از مدارک باید به سفارت ارائه شوند و این ربطی به شرایط نداشته و تغییری نخواهد کرد. در حال حاضر مدارک جهت ویزای دانشجویی انگلستان به شرح زیر است:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی انگلستان یا ویزای دانش آموزی انگلستان
  • مدارک هویتی به همراه ترجمه معتبر
  • آخرین مدارک تحصیلی با ترجمه معتبر
  • دو قطعه عکس با شرایط مورد درخواست سفارت
  • توصیه نامه قوی از اساتید و مرکز تحصیلی پیشین
  • انگیزه نامه جذاب و گیرا
  • مدرک زبان انگلیسی معتبر نظیر آیلتس یا PTE
  • گذرنامه معتبر با تعداد صفخات خالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه اطلاعات بیومتریک اخذ شده در سفارت
  • گواهی تمکن مالی لازم
  • اثبات محل اقامت و اسکان ( خوابگاه یا آپارتمان شخصی)
  • ارائه هرگونه مدرکی که به امتیاز شما برای دریافت ویزا می افزاید. ( مقاله، پژوهش، افتخارات بین المللی، حامی مالی در این کشور و غیره)
تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان

تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان

همانطور که در بخش قبل مطالعه کردید، ارائه تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان یکی از شرایط اصلی و مهم در راستای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان می باشد. شما باید بتوانید به دولت این کشور این تضمین را داده و به آنان اثبات نمایید که قادر به تامین مخارج زندگی و اقامت در کنار شهریه دانشگاهی خود هستید.

افراد جهت ضمانت ویزای دانشجویی انگلستان 2023 باید مبالغ مشخصی را در برای مدت زمان معلومی در حساب بانکی خود داشته و از طریق پرینت حساب و گردش مالی آن را به سفارت انگلستان ارائه نمایند.

به طور کلی تمکن مالی ویزای دانشجویی انگلستان که باید آن به سفارت این کشور ارائه نمایید به شرح زیر می باشد:

  • بسیار مهم است که مبلغ شهریه و هزینه های مربوط به تحصیل و دانشگاه را برای حداقل یک سال تحصیلی در حسابتان داشته باشید.
  • حداقل مبلغ 1334 پوند برای مدت یک ماه اگر قصد تحصیل در لندن را دارید.
  • حداقل مبلغ 1023 پوند برای مدت یک ماه اگر قصد تحصیل در خارج از لندن را دارید.
  • حداقل مبلغ 845 پوند برای یک ماه به ازای هر همراه اگر قصد تحصیل در لندن را دارید.
  • حداقل مبلغ 680 پوند برای یک ماه به ازای هر همراه اگر قصد تحصیل در خارج از لندن را دارید.

البته اگر مبلغ بیش تری از حداقل مورد درخواست را ارائه کنید، قطعا امتیاز بیش تری کسب نموده و نقش مثبتی در صدور ویزایتان دارد. ضمنا مقاله دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان را نیز حتما مطالعه نمایید.

ویدیو تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی کار در اسپانیا

انتخاب تحصیل در میان مقصدهای اروپایی در برخی موارد کار آسانی نبوده و نیازمند دریافت اطلاعات صحیح و راهنمایی افراد متخصص در این زمینه است.

با تماشای این وبینار از کارشناس ارشد مهاجرتی ما می توانید گزینه های مختلف تحصیل در اروپا را بررسی نموده و برای هرگونه جزئیات بیشتر و یا اقدام با مشاورین ما در آی مهاجرتی تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت انگلستان برای ویزای دانشجویی

برای رسیدن به ویزای تحصیلی کشور انگلستان باید مراحلی را پشت سر گذاشته و پروسه مشخصی را طی نمایید که اولین آن اخذ پذیرش و قبولی در یکی از دانشگاه های این کشور است. پس از آن باید شروع به انجام مراحل لازم برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان نمایید.

به نوعی متقاضیان باید وقت سفارت انگلستان برای ویزای دانشجویی را اخذ نموده و مصاحبه حضوری را پشت سر بگذارند که آخرین مرحله می باشد. مراحل درخواست و رسیدن به ویزای تحصیلی کشور انگلستان بدین شرح است:

همچنین پیشنهاد می کنیم حتما عنوان قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را مطالعه نموده تا بتوانید در حین تحصیل و پس از آن شغلی مناسب برای خودتان در انگلستان دست وپا کنید.

  1. ابتدا برای پذیرش و ثبت نام در یکی از دانشگاه های انگلستان اقدام کرده و در آن پذیرفته شوید.
  2. پس از موفقیت در ثبت نام باید یک گواهی پذیرش تحصیلی یا نامه CAS را دریافت نمایید.
  3. باید به صورت آنلاین درخواست صدور ویزای خود را به ثبت برسانید ( مدارک را برای آنان ارسال نموده، هزینه 490 پوندی صدور ویزا و 470 پوندی بیمه سلامت و بهداشت و درمان را پرداخت کرده و وقت حضور در سفارت این کشور را دریافت کنید).
  4. در زمان مقرر در سفارت حاضر شده و مراحل بیومتریک را انجام داده و به صورت حضوری مصاحبه خود را انجام دهید.
  5. در انتها منتظر جواب دریافتی از سفارت این کشور بمانید که می تواند 3 تا 6 هفته به طول انجامد.

سفارت انگلستان در ایران

سفارت انگلستان در ایران فعال می باشد و افراد می‌توانند جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان از طریق آن اقدام نمایند. 

در سال 1821 میلادی، نخستین نمایندگان بریتانیا در کشورمان سفارت انگلستان را شکل دادند که مکان اولیه آن نیز بازار تهران بود. 

سپس در سال 1876 میلادی این سفارت در یک ساختمان جدید واقع در خیابان فردوسی تهران مستقر گردید؛ زیرا حوالی سال 1860 بهداشت پایین و ازدحام زیاد در محدوده بازار باعث نیاز این سفارت به یک مکان جدید شد.

در جدول اطلاعاتی که برای ارتباط با سفارت انگلستان در ایران به آن ها نیاز خواهید داشت را برای شما تهیه و قرار داده ایم:

آدرس تهران ، خيابان فرودسي، پلاک 198
سایت https://www.gov.uk/world/iran
تلفن 64052000 – 64052219 (021)
فکس 64052289 (021)
ایمیل BritishEmbassyTehran@fco.gov.uk
ساعات کار 9 صبح الی 5 عصر

ويزاي دانشجویی انگلستان

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم ویزای تحصیلی کشور انگلستان به انواع مختلفی تقسیم می شود که عامل اصلی تعیین کننده آن مقاطع تحصیلی و مدت زمان تحصیل در این کشور می باشند. 

پس باید بگوییم که ویزای دانشجویی با ویزای تحصیلی تفاوتی ندارد، بلکه ویزای دانشجویی انگلستان نوعی از ویزای تحصیلی این کشور می باشد.

بدین ترتیب باید بگوییم که دانش آموزانی که سن کمتر از 18 سال دارند و در مقاطع ابتدایی تا متوسطه قصد دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان را خواهند داشت، باید برای دریافت ویزای دانش آموزی این کشور اقدام نمایند. 

همچنین افرادی که سن بالای 18 سال داشته و قصد دارند در دانشگاه های کشور انگلستان در مقاطع مختلف به تحصیل مشغول شوند باید ویزای دانشجویی را دریافت کنند.

ويزاي دانشجویی انگلستان

این دو مدل ویزای دانش آموزی و دانشجویی به نوعی ویزای تحصیل بلند مدت نیز شناخته می شوند. اما اگر فردی قصد گذراندن دوره های کوتاه مدت یا مثلا دوره های زبان فشرده در این کشور را داشته باشند، نیز قادر به دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان خواهند بود، اما نه ویزای بلند مدت تحصیلی، بلکه ویزای کوتاه مدت را باید دریافت کنند.

این ویزا به ویزای کوتاه مدت تحصیلی شناخته می شود و برای دوره های کمتر از 6 ماه صادر می شود و اعتبار آن 6 ماه می باشد که می تواند در صورت نیاز تا 11 نیز تمدید شود. مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران را مطالعه نموده و مخارج و هزینه های پیش رویتان را دقیقا بشناسید.

با مطالعه مقالات زیر می توانید از شرایط دریافت ویزای سایر کشورهای مطرح اروپایی نیز مطلع شویدو به انتخابی مطمئن برسید:

ویزای همراه دانشجویی انگلستان

UK student companion visa

یکی از مواردی که برای برخی از دانشجویان بسیار دارای اهمیت می باشد، امکان همراه بردن اعضای خانواده شان در حین تحصیل و اقامت در این کشور است. طبق قوانینی که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان وجود دارد، دانشجویان خارجی در صورت داشتن شرایط لازم امکان دریافت ویزای همراه دانشجویی انگلستان را می توانند برای خود متصور ببینند.

اما باید بگوییم که قوانین و شرایط اخذ ویزای همراه دانشجویی انگلستان در مقایسه با سایر کشورها بسیار سخت گیرانه تر بوده و سفارت مدارک را با حساسیت و دقت بالایی بررسی می نماید. باید بگوییم که اگر واجد شرایط بوده و امکان دریافت ویزای همراه برای شما میسر شود، می توانید همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را برای اقامت در حین تحصیل به این کشور ببرید.

اما بسیار مهم است بدانید که تاکنون متقاضیان تحصیل در انگلستان می توانستند جهت دریافت ویزای همراه دانشجویی انگلستان اقدام کنند، اما طبق با جدیدترین قوانین انگلستان که از ابتدای سال 2024 در نظر گرفته خواهد شد دانشجویان به جز در برخی از کورس های تحصیلی امکان درخواست ویزای همراه و آوردن همراه با خود به این کشور را ندارند.

طبق قوانین جدید دانشجویان بین‌المللی که به انگلستان سفر می‌کنند، دیگر نمی‌توانند افراد تحت تکفل خود را با ویزای دانشجویی خود بیاورند، مگر اینکه در حال تحصیل در یک برنامه کارشناسی ارشد تحقیقاتی باشند. عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان دیگر روش های قانونی مهاجرت به این کشور و جدیدترین و آخرین اطلاعات آن ها را در اختیار شما می گذارد.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلستان

همواره احتمال ریجکت در درخواست ویزای تحصیلی کشور انگلستان برای متقاضیان وجود دارد. ممکن است به دلایل مختلفی نظیر ارائه مدارک ناقص، جعلی یا اشتباه ، مدارک بانکی ناقص یا اشتباه برای اثبات تمکن مالی، وجود سوابق کیفری و غیره درخواست متقاضیان رد شود که افراد هم می توانند به نتیجه آن اعتراض نمایند و هم مدارک خود را دوباره تهیه و جمع آوری کرده و درخواست جدیدی ثبت نمانید.

اگر قصد اعتراض را دارید، برای ساکنین انگلستان حداکثر تا 14 روز و برای افراد خارج از انگلستان تا 28 روز فرصت وجود دارد تا از طریق ایمیل نامه اعتراض خود را ارسال نمایند. همچنین باید 140 پوند بابت هزینه اعتراض و هزینه جلسه دادرسی را پرداخت نمایید.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلستان

البته همه ریجکتی ها امکان اعتراض را ندارد و اگر این امر امکان پذیر باشد، در جواب ریجکت شدن ویزای تحصیلی انگلستان و دلیل آن از سوی سفارت اعلام می شود. اما بهترین اقدام ارسال دوباره مدارک و درخواست جدید می باشد که شانس بالاتری برای موفقیت خواهد داشت، چون معمولا بررسی ها بسیار دقیق بوده و نتیجه اعتراض تغییری نمی کند.

برای کسب اطلاعات بیش تر و همچنین مشاوره های حضوری و تلفنی درباره ویزای تحصیلی کشور انگلستان با کارشناسان آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز در ارتباط باشید.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی کشور انگلستان

ضمن مطالعه سوالات پرتکرار در پایان ، هرگونه سوال و یا پرسش خود را با مشاورین ما در آی مهاجرتی در میان بگذارید تا در کوتاه ترین زمان به پاسخی به روز برسید.

ویزای تحصیلی کشور انگلستان را می توان به انواعی از جمله ویزای دانش آموزی، ویزای دانشجویی و ویزای تحصیلی کوتاه مدت این کشور تقسیم کرد.

بله، ایرانیان نیز در صورت پذیرش در دانشگاه های کشور انگلستان و همچنین داشتن شرایط و مدارک لازم این ویزا می توانند جهت دریافت ویزای تحصیلی کشور انگلستان اقدام نمایند.

بله، در صورت دریافت جواب منفی و ریجکتی در ویزای تحصیلی کشور انگلستان ، افراد می توانند به نتیجه آن اعتراض خود را ثبت نمایند.

اینکه چه مدت زمان طول خواهد کشی تا نتیجه صدور ویزای تحصیلی کشور انگلستان اعلام شده و ویزای شخص صادر شوید به میزان درخواست ها و شلوغی سفارت بستگی دارد و می تواند 3 هفته تا 6 هفته به طول انجامد.

میزان تمکن مالی برای ویزای تحصیلی کشور انگلستان اگر داخل لندن باشید 1,334 پوند و اگر خارج از لندن باشید 1,023 پوند در ماه می باشد.

رزومه درخشان ما در دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان را از زبان کلاینت هایمان بشنوید:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کاور مهدی شهبازی
نمایش ویدیو درباره کاور ایلیا ابوئی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه