شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان

شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان در بالاترین کیفیت و سطح علمی ممکن قرار داشته و این کشور دارای یک نظام آموزشی بسیار مدرن و کارآمد بوده که دانش آموزان با تحصیل و آموزش در این مدارس کاملا آماده ورود به دانشگاه و تحصیل در مقاطع آموزش عالی می گردند.

حال برخی از شهروندان خارجی نیز علاقمند هستند تا فرزندان آنان به این کشور مهاجرت نموده و در این مدارس تحصیل کرده و برای ورود به دانشگاه آماده شوند.

تحصیل در مدارس انگلستان نیازمند ارائه درخواست پذیرش و ثبت نام در مرکز مربوطه بوده و در صورت موفقیت باید برای درخواست ویزا و مجوز اقامت نیز اقدام کرد.

شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان

تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان می تواند در مراکز خصوصی برای دانش آموزان ایرانی امکان پذیر شود و جزئیات بیشتر را مشاورین آی مهاجرتی در اختیارتان می گذارند.

فهرست مطالب

ضمنا بسیار مهم است بدانید که تحصیل دبیرستان در انگلستان برای دانش آموزان ایرانی امکان پذیر می باشد اما نه در مدارس دولتی، چون ویزای دانش آموزی Tier 4 child student اجازه تحصیل در مدارس دولتی را نمی دهد بلکه باید در مدارس خصوصی این اقدام صورت پذیرد.

به همین خاطر اطلاع از هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان بسیار مهم می باشد، چون این هزینه ارزان نبوده و گران می باشد. به همین خاطر باید تمامی جوانب این امر را بررسی نموده و بامشاورین باتجربه ای در این حوزه نظیر مشاورین آی مهاجرتی مشورت نمایید.

همچنین فراموش نکنید عنوان ویزای تحصیلی کشور انگلستان را نیز مطالعه نمایید تا با شرایط و قوانین اخذ این مجوز و چگونگی و مراحل آن آشنایی پیدا کنید؛ چون اهمیت اخذ ویزا به اندازه پذیرش و ثبت نام در مرکز آموزشی دارای اهمیت است.

قوانین ثبت نام در مدارس انگلستان

شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان برای دانش آموزان خارجی نیز فراهم آمده است، اما شخص باید بتواند در یکی از این مدارس پذیرفته شده و ثبت نام شود که نیاز به مدارک و شرایط مختص به خود را دارد. سیستم مدارس انگلستان به دو دوره ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود که دوره متوسطه خود دارای دوره اول و دوم می باشد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما
شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان

همانطور که گفتیم شهروندان ایرانی قادر به ثبت نام در مدارس دولتی نیستند و باید فقط بخش خصوصی را انتخاب نمایند. البته جالب اینجاست که بهترین مدارس انگلستان را می توان در لیست مدارس خصوصی این کشور یافت که از تیم معلمان و کادر آموزشی بسیار معتبر و با دانشی بهره مند هستند.

داوطلبان برای تحصیل در مدارس انگلستان به خصوص مقطع دبیرستان بهتر است که تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط باشند تا توانایی درک دروس را داشته باشند؛ البته مدارس ایرانی نیز در این کشور فعالیت دارند که طبق سیستم آموزشی کشورمان به صورت دو زبانه فارسی انگلیسی تدریس می نمایند.

همچنین داوطلبان تحصیل در مدارس انگلستان باید دروس ارائه شده در این کشور را با دروسی که در کشورمان مطالعه کرده‌اند، معادلسازی کنند و در یک آزمون تعیین سطح شرکت کرده و طبق نتیجه آن در مقطع مشخص شده شروع به ادامه تحصیل نمایند. باتوجه به تفاوتی که میان سیستم آموزشی ایران و انگلستان وجود دارد، ممکن است دانش آموزان نتوانند دقیقا در همان مقطعی که تحصیل می کرده اند موفق به تعیین سطح شوند و از مقطعی قبل تر شروع به تحصیل کنند.

تحصیل در دبیرستان های انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان

تحصیل در دبیرستان های انگلستان یکی از مقاطع مورد توجه دانش آموزان خارجی به خصوص بسیاری از ایرانیان بوده است. باید بدانید که دوره متوسطه یا همان دبیرستان در انگلستان 6 ساله بوده و از 11 سالگی و از مقطع هفتم آغاز می شود و تا مقطع سیزدهم ادامه می یابد.

شرایط تحصیل در دبیرستان های انگلستان بدین صورت بوده که دانش آموزان در سه سال اول این مقطع دروس عمومی را مطالعه می کنند و پس از آن رفته رفته دروس تخصصی تر شده و برای ورود به دانشگاه آماده می شوند. همچنین پس از 16 سالگی، شرکت در دوره های دبیرستان برای دانش آموزان اختیاری می باشد و در سال دوازدهم و سیزدهم افراد می توانند در دوره فاندیشن انگلستان و یا دوره A Level شرکت نمایند.

به نوعی این دو سال را باید دوره های آمادگی برای ورود به دانشگاه در نظر گرفت. باید بگوییم که دانش آموزان در صورت علاقه به ادامه تحصیل باید از سن 16 تا 19 سالگی را وارد دوره های کالج فرم ششم شوند که آنان را برای ادامه تحصیل و ورود به دانشگاه آماده می سازد. در دوره های این کالج ها انواع دوره های آمادگی ورود به دانشگاه از قبیل GCSE، A Level و فاندیشن ارائه می‌شود.

توصیه می کنیم که حتما برای اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان انگلستان و ادامه تحصیل در مدارس انگلستان با مشاورین آی مهاجرتی مشورت کرده و شرایط ثبت نام و معادل سازی دروس و مقطع تحصیلی خود را بررسی نمایید.

نگاهی بر شرایط تحصیل بدون مدرک زبان

شما علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های خارج کشور همواره با چالش دریافت و ارائه مدرک زبان رو به رو هستید . از این رو کارشناس ارشد مهاجرتی ما کوشیده است تا با نگاهی به شرایط تحصیل بدون مدرک زبان ، شما علاقه مندان را به خوبی یاری رساند.

توصیه می کنیم تا این وبینار را تا انتها تماشا کنید و در صورتی که پرسشی ذر این زمینه دارید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل بدون مدرک زبان
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

امکان تحصیل رایگان در مدارس انگلستان

افراد علاقمند به تحصیل در خارج از کشور همواره در پی فرصتی هستند که بتوانند از امتیاز تحصیل رایگان در کشور مقصد بهره مند شوند.در این جا و در رابطه با کشور انگلستان باید توجه داشته باشید که به طور کلی نظام آموزشی انگلستان، تحصیل و آموزش رایگان را در هیچ مقطعی مانند برخی کشورها از جمله کشور خودمان ارائه نمی کند.

به همین خاطر تحصیل در مدارس انگلستان نیز به شهریه تحصیلی همراه می باشد، به خصوص برای ایرانیان که باید حتما هم در بخش خصوصی به تحصیل مشغول شوند. 

در این جا باید خاطر نشان کنیم که هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی که شامل مدارس بین المللی و شبانه روزی نیز می شود، بسیار گران تر از مدارس دولتی بوده و گران ترین مدارس جهان را هم می توان در آن ها یافت.

اما اینکه آیا امکان تحصیل رایگان در مدارس انگلستان وجود دارد یا خیر، باید بگوییم فقط در صورتی که دانش آموز بتواند از بورسیه تحصیلی برخوردار شود که شهریه تحصیل وی را پوشش دهد، می تواند به تحصیل رایگان در مدارس نیز دست پیدا کند.

سالانه بورسیه هایی از سوی مدارس، دولت، سازمان ها و غیره برای دانش آموزان واجد شرایط در نظر گرفته می شود که البته تعداد آن ها در مقابل متقاضیان بسیار کم بوده و بسیار رقابتی نیز می باشد. 

به نوعی به دانش آموزان نخبه و ممتاز امکان استفاده از این امتیاز داده می شود. علاوه بر این رسیدن به ویزای کشور انگلستان به شیوه های دیگر نیز امکان پذیر است که مشاورین ما در عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان به آن پرداخته اند ، پس توصیه می کنیم مطالعه آن را از دست ندهید.

مدارس خصوصی در کشور انگلستان 2023

همانطور که تا این بخش از بررسی شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان مطلع شدید، در سیستم آموزشی این کشور دانش آموزان می توانند در دو بخش خصوصی و دولتی مشغول به تحصیل شوند که قطعا تفاوت های واضحی را با یکدیگر دارند و اولین و مهم ترین آن ها شهریه تحصیلی است.

بله، مدارس خصوصی به دلیل خدمات بیش تری که ارائه می کنند و بهره ای که از برخی معلمان و اساتید خاص می برند، از هزینه بالاتری برخوردار هستند. 

همچنین آنان به مانند مدارس دولتی دارای پشتوانه و کمک های دولت نیستند و باید تمامی هزینه ها و مخارج خود را مستقیما خودشان کسب کرده و پرداخت نمایند.

ضمن اینکه مدارس خصوصی معمولا دارای برنامه های بیش تر و خدمات کامل تری به دانش آموزان می باشند. 

مدارس خصوصی در کشور انگلستان 2023

به طور مثال در این مدارس کیفیت تجهیزات و لوازم آموزش و تدریس بالاتر از مدارس دولتی بوده و تعداد کم تری دانش آموز در یک کلاس حضور دارد که بر روی آموزش و یادگیری بسیار موثر است.

همچنین برخی از این مدارس به صورت دو زبانه فعالیت می کنند و یا در غیر این صورت بازهم بر روی آموزش زبان خارج حال فرانسوی، آلمانی، لاتین و غیره هرچه که باشد تایید و تلاش بیش تری صورت می پذیرد. همچنین برای دانش آموزان کلاس های مافوق برنامه و تقویتی و همچنین برنامه های اردو و تفریحی بیش تری در مدارس خصوصی در کشور انگلستان 2023 در نظر گرفته می شود.

چنانچه به دنبال تحصیل در مدارس اروپا هستید ، کشورهای زیر نیز گزینه های ایده آلی به شمار می روند:

مدارس بین المللی در انگلستان

مدارس بین المللی در انگلستان یکی از زیر مجموعه های مدارس خصوصی این کشور هستند که معمولا مورد توجه مهاجرین قرار می گیرند. همانطور که گفتیم ایرانیان قادر به تحصیل در مدارس دولتی نیستند، پس یکی از مناسب ترین گزینه های تحصیل برای دانش آموزان ایرانی می تواند مدارس بین المللی ایرانی در این کشور باشند. با مشاورین آی مهاجرتی تماس حاصل کرده و از شرایط و جزئیات این مدارس مطلع گردید.

اما به طور کلی باید بگوییم که مدارس بین المللی معمولا به صورت دو زبانه اداره می شوند و در آن ها علاوه بر زبان انگلیسی زبان مادری دانش آموزان یا زبانی که قصد یادگیری آن را دارند نیز آموزش داده می شود، به نحوی که پس از فارغ التحصیلی دانش آموزان بر آن زبان کاملا مسلط خواهند بود.

تحصیل در مدارس انگلستان و مدارس بین المللی همان برنامه ها و خدمات اضافه ای که در مدارس خصوصی وجود دارند را نیز شامل می شود، اما با توجه میزان و کیفیت این برنامه ها هر مرکز دارای شهریه تحصیلی متفاوت و مختص به خود خواهد بود که معمولا ارزان هم نیستند.

در این جا باید به مدارس شبانه روزی نیز اشاره کرد که در آن ها دانش آموزان علاوه بر کلاس درس زندگی نیز خواهند کرد و محلی برای اقامت و زندگی آنان در خوابگاه مدرسه در نظر گرفته می شود. این مدارس معمولا مورد توجه والدینی قرار می گیرد که در کنار فرزند خود نبوده و وی نیاز به محلی برای اقامت و تحصیل دارد.

هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان

قطعا تا این بخش از بررسی شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان اطلاعاتی نیز در رابطه با میزان هزینه ها به دست آوردید. اما باید بدانید که قطعا علاوه بر شهریه تحصیلی مدارس، باید به هزینه های اقامت و زندگی دانش آموز و شاید پدر یا مادر وی نیز در مدت تحصیل توجه کرد که ما در مقاله هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران تمامی جزئیات و جدیدترین مبالغ را برای شما شرح داده ایم.

اما در ادامه بررسی هزینه های تحصیل در مدارس انگلستان همانطور که گفتیم مدارس دولتی ارزان ترین نوع مدارس این کشور بوده که متاسفانه برای ایرانیان در دسترس نیست. اما مدارس خصوصی و بین المللی یا حتی شبانه روزی نیز با توجه به مقدار و کیفیت آموزش و خدماتی که ارائه می دهند شهریه های متفاوتی دریافت می کنند؛ چیزی مابین 17 هزار تا 70 هزار پوند در سال.

بسیار مهم است که پیش از هر اقدامی اطلاع دقیقی از این موضوع داشته و تمامی مخارج و هزینه های خود را محاسبه نمایید تا پس از مهاجرت با مشکل مالی مواجه نشوید. در این باره حتما با کارشناسان باتجربه آی مهاجرتی مشورت نموده و از سوابق و تجارب دیگر افراد استفاده نمایید. اما جهت اطلاع شهریه برخی از مدارس رابه شما شرح خواهیم داد:

نام مدرسه شهریه سالانه دوره روزانه شهریه سالانه دوره شبانه روزی
کالج کانکورد 15600 پوند 47500 پوند
مدرسه سنت مایکل 13500 پوند 26800 پوند
مدرسه وست مینستر 32750 پوند 43270 پوند
کالج بین المللی آکسفورد 26454 پوند 53130 پوند

ویزای دانش آموزی انگلستان

باید توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس انگلستان مستلزم پذیرش و ثبت نام در یک مدرسه خصوصی این کشور و پس از آن دریافت ویزای دانش آموزی انگلستان می باشد. ویزای دانش آموزی نوعی از ویزای تحصیلی انگلستان بوده که به دانش آموزان و از سنین 5 تا 17 سال برای تحصیل در مدارس انگلستان اعطا می شود.

همچنین دریافت این ویزا مستلزم اخذ رضایت نامه از سرپرست یا قیم قانونی دانش آموز و همچنین مشخص بودن محل اقامت و زندگی دانش آموز دارد. دانش آموزان می توانند در خوابگاه های مدارس و یا نزد یکی از بستگان با رضایت طرفین در این کشور در مدت تحصیل اقامت گزینند.

همچنین تمکن مالی نیز بسیار مهم است و آنان باید در حساب بانکی خود هزینه کافی برای تحصیل و زندگی در انگلیس را داشته باشند. مدت این ویزا نیز باتوجه به سن و مقطع تحصیلی دانش آموز می تواند حداکثر تا 6 سال صادر شود.

ضمنا امکان کار و اقامت دائم با این ویزا وجود ندارد و بستگان و پدر یا مادر نیز امکان دریافت ویزای همراه را ندارند. 

دریافت ویزای همرا به نوعی بسیار سخت و نشدنی است، اما والدین می توانند از طریق ویزای توریستی برای دیدن فرزندان خود به این کشور سفر کرده و آن را نیز تمدید نمایند.

کارشناسان آی مهاجرتی در این مقاله شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان را برای شما شرح دادند، جهت کسب مشاوره های خصوصی با مشاورین ما در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان

سوالات پرتکرار در پایان نیز می تواند راهنمای خوبی برای شما علاقه مندان باشد و در صورتی که سوالی در این رابطه دارید با درج پرسش خود در بخش دیدگاه در کوتاه ترین زمان به پاسخ برسید.

بله، سیستم آموزشی کشور انگلستان یکی از برترین سیستم های آموزشی در جهان بوده و شرایط تحصیل در دبیرستان و مدارس انگلستان بسیار مناسب و با کیفیت می باشد.

خیر، باید بدانید که دریافت ویزای دانش آموزی امکان تحصیل در مدارس دولتی را ندارد، به همین خاطر دانش آموزان ایرانی قادر به تحصیل در مدارس دولتی نمی باشند.

بله، خوشبختانه در انگلستان مدارس بین المللی ایرانی فعالیت می کنند که از طریق مشاورین ما می توانید از شرایط آنان مطلع شوید.

در کشور انگلستان دبیرستان ها به دسته های دولتی، خصوصی، بین المللی و شبانه روزی تقسیم می شوند.

خیر، امکان دریافت ویزای همراه بر روی ویزای دانش آموزی وجود ندارد، فقط از طریق ویزای توریستی والدین قادر به سفر به انگلستان بوده که البته طبق نوعی از آن می توانند اقامتی بلند مدت را نیز به دست آورده و یا ویزای خود را تمدید کنند.

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان در آی مهاجرتی رویایی دست یافتنی است که کلاینت های ما برایتان می گویند:

نمایش ویدیو درباره عبدالقادر حیدری
نمایش ویدیو درباره یاسمن رحمانی منش
نمایش ویدیو درباره محمدحسین بابادی
نمایش ویدیو درباره محمد الوندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه