اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان پس از آمریکا دومین مقصد مورد علاقه دانشجویان بین المللی در جهان می باشد که رسیدن به آن نیازمند مراحل و شرایط خاصی است. 

اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان

خیر، تحصیل در انگلستان در تمامی مقاطع تحصیلی و در تمامی دانشگاه های آن با شهریه تحصیلی همراه می باشد که باید پرداخت شود.

 

بله، شما می توانید پس از تحصیل در این کشور و اخذ مدرک تحصیلی خود شغلی مناسب یافته و در آن شاغل شوید و پس از مدت معلوم اقامت دائم دریافت نمایید.

 

این موضوع به دانشگاه و رشته تحصیلی بسیار بستگی دارد، اما بازه شهریه تحصیلی برای این مقطع سالانه از 10 هزار تا 37 هزار پوند متغیر می باشد.

 

در حال حاضر معتبرترین دانشگاه های انگلستان شامل دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد، ایمپریال کالج لندن، دانشگاه لندن، دانشگاه ادینبورگ و دانشگاه منچستر می شود.

بله، تمامی دانشگاه های این کشور از دانشجویان خارجی غیر انگلیسی زبان مدارک معتبری جهت اثبات تسلط کافی به زبان انگلیسی را درخواست می نمایند.

 

در اغلب موارد شما موظف به پرداخت شهریه به دانشگاه هستید، اما در مقطع دکترا می توان به دریافت بورسیه تحصیلی بسیار امیدوار بود.

هزینه زندگی را می توان از 700 تا 1500 پوند متغیر دانست که به سبک زندگی فرد بسیار بستگی دارد.

اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را باید تمامی متقاضیان علاقمند به تحصیل در این کشور دانسته و با توجه به آنچه به عنوان هدف خود در نظر گرفته اند ، شرایط و مدارک تحصیلی شان را برای ورود به آن آماده سازند . تحصیل در انگلستان فرصت آموزش و اخذ مدرک از مراکز آموزشی و دانشگاه های مطرح و شناخته جهان را برای شما فراهم خواهد آورد که بسیاری از این دانشگاه ها جز برترین مراکز آموزشی جهان در برخی رشته های تحصیلی خاص شناخته می شوند.

همچنین باتوجه به زبان رسمی این کشور که زبان تدریس در دانشگاه ها نیز می باشد، دانشجویان خارجی برای یادگیری زبان خارجه خود دیگر با معضل و سختی خاصی مواجه نخواهند بود.

البته نباید فراموش کرد که قبولی و تحصیل در مراکز آموزشی این کشور با متقاضیان بسیاری رو به رو بوده و افراد بسیاری از تمامی نقاط جهان خواهان دستیابی به آن هستند که این پذیرش در دانشگاه ها و تحصیل در انگلستان را بسیاری رقابتی کرده است. با کارشناسان آی مهاجرتی در ادامه این مقاله همراه باشید تا اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را کاملا بشناسید. همچنین مقاله تحصیل در دبیرستان ها و مدارس انگلستان چگونگی پذیرش در این مقاطع و مراکز را به طور کامل و طبق آخرین تغییرات و اطلاعات در اختیار شما خواهد گذاشت.

شرایط تحصیل در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان از سن 5 تا 16 سالگی برای تمامی افراد اجباری می باشد و این دوره 11 ساله به دو دسته کلی تقسیم می شود که از سن 5 تا 11 سالگی در مدارس ابتدایی و از 12 تا 16 سالگی در مدارس متوسطه را در بر می گیرد. تحصیلات تکمیلی نیز شامل سن 16 تا 18 سالگی می شود و در پایان دانش آموزان موفق به اخذ مدرک advanced level (A-level) می شوند.

شرایط ورود به دانشگاه های انگلستان باتوجه به هر دانشگاه متفاوت است و اکثر این مراکز نسبت به برگزاری آزمون ورودی اقدام می کنند. پذیرش تحصیلی از انگلستان می تواند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صورت پذیرد که هرکدام به ترتیب 3 تا 4 سال، 1 تا 2 سال و 3 تا 6 سال زمان نیاز خواهند داشت.

لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی از خارج اروپا باید حتما مدرک دیپلم خود را معادل سازی کنند که معمولا همراه با گذراندن دوره پیش از دانشگاه یا همان پیش دانشگاهی می باشد تا با سیستم آموزشی این کشور و همچنین دروس پایه و اصلی رشته انتخابی جهت شرکت در آزمون ورودی دانشگاه آشنایی کامل و لازم را کسب نمایند.

دقت داشته باشید که باید حتما شرایط و مدارک لازم جهت پذیرش در هر دانشگاه را به طور کامل از خود دانشگاه استعلام نمایید، چون هردانشگاه شرایط و مدارک مختص به خود را درخواست می نماید، که البته در موارد بسیاری نیز با یکدیگر مشابه بوده و یکسان هستند.

شرایط تحصیل در انگلستان

کالج های A-Level و foundation در انگلستان

در ادامه بررسی اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان باید با کالج های A-Level و foundation در انگلستان نیز آشنایی پیدا کنید. دوره های فاندیشن و A-Level مانند پلی میان شرایط فعلی دانش آموزان و شرایط لازم برای ورود به دانشگاه های انگلیس می باشد. این دوره ها باعث می شود فرد آشنایی بیش تری قبل از ورود به دانشگاه با سیستم آموزشی در انگلستان داشته و فرصتی برای بالا بردن مهارت زبان انگلیسی خود داشته باشد.

دانشجویان بین المللی به خصوص متقاضیان از کشورمان به دلیل تفاوتی که در سیستم آموزشی کشورمان با انگلستان وجود دارد، باید پیش از ورود به دانشگاه های این کشور حتما در یکی از دوره های A-Level یا foundation شرکت نموده و آن ها را با موفقیت پشت سر بگذارند.

باید توجه داشته باشید که دوره A-Level دو سال به طول می انجامد که به دوره های AS و A2 تقسیم می شود. همچنین افرادی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی یا دامپزشکی در دانشگاه های انگلستان را دارند، باید حتما در دوره A-Level شرکت نماین و نه دوره فاندیشن.

باید دقت کنید که این دو دوره دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند و باید حتما آن ها را پیش از هر اقدامی دقیق بررسی کرده و بشناسید. در مقاله هایی با عناوین دوره های A-Level در انگلستان و دوره های foundation فاندیشن در انگلستان تمامی شرایط و جزئیات لازم را برای شما عزیزان شرح داده ایم، مطالعه آن را از دست ندهید.

سطح مدرک زبان برای تحصیل در انگلستان

سطح مدرک زبان برای تحصیل در انگلستان

یکی از اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان که باید حتما از آن مطلع باشید، مدرک زبان و سطح زبان انگلیسی مورد درخواست دانشگاه های این کشور است.

باید بدانید که تمامی مراکز آموزش عالی و دانشگاه های این کشور از دانشجویان غیر انگلیسی زبان مدرکی را جهت اثبات میزان تسلط لازم به زبان انگلیسی درخواست می نمایند.

نوع مدرک زبان برای تحصیل در انگلستان باتوجه به دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته انتخابی ممکن است با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند، به همین خاطر باید حتما به صورت خاص در رابطه با رشته و مقطع تحصیلی مدنظرتان از دانشگاه یا مراکزی که مد نظر دارید، این موضوع را مورد استعلام و بررسی قرار دهید.

حتی ممکن است برخی از دانشگاه های برتر و معتبر این کشور علاوه بر مدرک زبان مورد درخواست خود از متقاضیان آزمونی برای سنجش سطح زبان و یا طی مصاحبه های خود این امر را مورد سنجش و بررسی قرار دهند.

پس حتما سعی کنید که بالاترین سطح یا نمره ممکن را در مدارک مورد تایید به دست آورید که تاثیر بالایی نیز در اخذ پذیرش و قبولی تان نیز خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت مدارک زیر معمولا مورد تایید اکثر دانشگاه های انگلستان قرار می گیرد:

مقطع

مدرک زبان

کارشناسی

آیلتس 6.5 به بالا

تافل 80 به بالا

کارشناسی ارشد

آیلتس 6.5 به بالا

تافل 90 به بالا

دکترا

آیلتس 7 به بالا

تافل 110 به بالا

 

سطح زبان مورد تایید سفارت انگلستان

دقت داشته باشید که ارائه مدرک زبان انگلیسی به سفارت این کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اهمیت بالایی دارد و کمک بسیار زیادی به دریافت موفقیت آمیز ویزای تحصیلی شخص خواهد کرد. البته به نوعی این موضوع به شرایط دانشجو، رشته و دانشگاه وی بستگی دارد که باید حتما توسط کارشناسان موسسه مورد بررسی قرار بگیرد.

دقت داشته باشید که معمولا سطح زبان مورد تایید سفارت انگلستان همان مدرک و سطحی است که دانشگاه جهت پذیرش از دانشجویان درخواست می نماید و کمتر مشاهده شده است که درخواست ویزای فردی برای سطح مدرک زبانی که به دانشگاه ارائه داده است رد شود. اما بازهم این موضوع نیز باید توسط کارشناسان آی مهاجرتی مورد بررسی قرار بگیرد تا پذیرش و تحصیل در انگلستان برای شما به خطر نیفتد.

پیش از ادامه بررسی بس به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را نیز در سایت آی مهاجرتی مطالعه نمایید، تا سایر روش های قانونی و شرایط و ویژگی ها هرکدام را شناخته و با مدارک و مراحل آن ها آشنایی پیدا نمایید.

تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

خوشبختانه دانش آموزان خارجی می توانند برای ورود به دانشگاه های انگلستان با مدرک دیپلم در مقطع کارشناسی اقدام نمایند. دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در انگلستان را دارند با دیپلم 16 سالگی قادر به ورود به دانشگاه نیستند، همانطور که گفتیم آنان باید دوره هایی نظیر A-Level یا دوره های فاندیشن و یا دوره های مشابه را در ابتدا پشت سر بگذارند.

پس از گذراندن این دوره ها دانش آموزان مجاز به ورود به دوره آموزش عالی در دانشگاه ها خواهند شد و می توانند در آزمون های ورود به دانشگاه های انگلستان با مدرک دیپلم شرکت نمایند. قطعا شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم بسته به رشته تحصیلی مورد علاقه و سن فرد متقاضی متفاوت است.

مثلا افرادی که سن آن ها تا 19 سال است برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان بایستی وارد کالج شوند چرا که برای تحصیل در رشته هایی مانند پزشکی و مهندسی به مدراکی مانند A Level یا Foundation نیاز است و دارندگان این مدارک تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های انگلستان می باشند.

دقت داشته باشید که ادامه تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم از سن 18 تا 25 سالگی امکان پذیر است، اما متقاضیان بالای 21 سال از شانس بسیار پائین تری برای پذیرش و قبولی برخوردار هستند و هر 1 سال که به سن افراد اضافه شود، مقداری از شانس پذیرش آنان کاسته می شود.

تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

شاید این سوال برای برخی افراد به وجود آید که آیا شرایط تحصیل رایگان در انگلستان برای دانشجویان خارجی وجود دارد؟ باید بدانید که به طور کلی تحصیل در انگلستان در هیچ مقطع دانشگاهی رایگان نیست و دانشجویان باید شهریه تحصیلی خود را تمام و کمال به دانشگاه پرداخت نمایند.

اما گاها می توان از برخی از دانشگاه ها تخفیف هایی در شهریه تحصیلی به دست آورد و یا از طریق بورسیه های تحصیلی به تحصیل در انگلستان رایگان دست پیدا کرد، که این امر نیازمند شرایط خاصی است که بورسیه مد نظر تمامی شهریه دانشگاهی شما را پوشش دهد.

گزینه بعدی یافتن شغلی پاره وقت برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی تان است. دانشجویان بین المللی محصل در دانشگاه های انگلستان می توانند در طول تحصیل خود کار کرده تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را پرداخت نمایند.

با شرایط و قوانین کار همزمان با تحصیل در این کشور در مقاله درآمد کار دانشجویی در انگلستان بیشتر آشنا می شوید، حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

البته با تحصیل در دانشگاه های ارزان قیمت نیز می توان هزینه تحصیل خود را تا حدی کاهش داد. ضمنا قابل توجه است که تحصیل رایگان در انگلستان به زبان انگلیسی میسر است و بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی برای تحصیل به سایر زبان ها در این کشور اعطا نمی شود.

بورسیه های تحصیلی در انگلستان

بورسیه های تحصیلی در انگلستان

مستحضر هستید که برای تحصیل در انگلستان اخذ بورسیه تحصیلی توسط دانشجویان خارجی امکان پذیر بوده تا بتوانند از مخارج و هزینه های خود جهت اخذ مدرک از دانشگاه های این کشور بکاهند.

اما این موضوع نیز دارای شرایط، قوانین و جزئیات خاص و مهمی می باشد که نیاز به بررسی دقیق و کسب اطلاعاتی بسیار جامع دارد، مقاله دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان اطلاعات کامل و دقیقی در رابطه با انواع بورسیه های قابل دسترس در انگلستان را به شما عزیزان ارائه خواهد کرد، مطالعه آن را از دست ندهید.

اما به طور کل باید مدنظر قرار دهید که بورسیه های تحصیلی انگلستان توسط سازمان های دولتی، خصوصی، موسسه های آموزشی و دانشگاه های مختلف انگلستان به متقاضیان در رشته های گوناگون اعطا می گردد.

نکته بسیار مهم اینکه اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان پذیرتر از دوره کارشناسی می باشد؛ به نوعی در دوره کارشناسی اخذ بورسیه بسیار مشکل است.

 

البته در دوره کارشناسی ارشد نیز اخذ بورسیه بسیار رقابتی است، اما بر خلاف این ها بیش ترین فرصت های بورسیه ای برای دوره دکترا در نظر گرفته می شود و به نوعی در اکثر موارد پذیرش و قبولی در این مقطع با بورسیه یا فاندهای تحصیلی همراه است. 

داشتن سابقه کارهای پژوهشی، معدل بالا، مدرک آیلتس یا تافل با نمره بالا و مقالات بین المللی تاثیر به سزایی در اخذ بورسیه در این مقطع و به طورکل در تمامی مقاطع دارد.

 

دانشگاه های کشور انگلستان

کشور انگلستان در کنار آمریکا دو کشوری هستند که تعداد زیادی از دانشگاه های مطرح و ممتاز جهان را در خود جای داده اند و تحصیل در مراکز تحصیلی آنان یک موفقیت بسیار بزرگ تلقی می شود. شما در هر رشته ای به دنبال برترین دانشگاه های ارائه کننده آن در جهان باشید، قطعا با چند دانشگاه انگلیسی برخواهید خورد که در زمره معتبرترین مراکز ارائه کننده آن رشته می باشند.

علاوه بر این دانشگاه های کشور انگلستان از اساتید و هیئت علمی های بسیار سرشناس و باسوادی بهره مند هستند که تحصیل زیر نظر آن ها دانشجویانی بسیار مثمر ثمر و کارآمد را برای آینده تربیت می کند. در ادامه این بخش جهت کسب راهنمای تحصیل در انگلستان برترین دانشگاه ها و زمینه های معتبری که در هرکدام ارائه می شود را مشاهده خواهید نمود:

نام دانشگاهرتبه جهانی QSبرترین و معتبرترین رشته های قابل ارائه در این مرکز
دانشگاه کمبریج2اقتصاد، روانشناسی، پزشکی، ریاضیات
دانشگاه آکسفورد3بیوشیمی، فیزیک، زمین شناسی، پزشکی
ایمپریال کالج لندن6مهندسی هواوفضا، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر
دانشگاه لندن9پزشکی، علم، حقوق، معماری
دانشگاه ادینبورگ22علوم کامپیوتر، هواوفضا، حقوق، پزشکی
دانشگاه منچستر32مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی شیمی، مهندسی هوا و فضا
کینگز کالج لندن40علوم انسانی، حقوق، روانپزشکی، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی
 
هزینه های تحصیل در انگلستان

هزینه های تحصیل در انگلستان

یکی از دغدغه های دانشجویان علاقمند به تحصیل در انگلستان، میزان مخارج و هزینه های پیش روی آنان است.

باید توجه داشته باشید که کشور انگلستان به طور کلی یکی از کشورهای گران جهان است و شهریه های دانشگاهی آن نیز جز دانشگاه های گران قیمت جهان شناخته می شود.

به همین خاطر دانشجویان همواره تلاش می کنند تا به یک بورسیه تحصیلی، فاند و یا تخفیفی مناسب دست پیدا کنن تا هرچقدر هم اندک، ولی از هزینه های تحصیل در انگلستان بکاهند.

همچنین لازم به ذکر است که شهریه های تحصیلی در دانشگاه های دولتی ارزان تر و مقرون به صرفه تر از دانشگاه های دولتی می باشد و در برخی موارد این تفاوت کاملا محسوس و بسیار است.

علاوه بر این مطلع باشید که رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و زیر شاخه های آنان از گزان ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور می باشند که بالاترین نرخ شهریه را به خود اختصاص می دهند.

 

پس از این رشته ها نیز بالاترین نرخ شهریه مربوط به رشته های مهندسی و پس از آن رشته های حقوق می باشد.

دقت داشته باشید که شهریه هر رشته به طور یقین در مقاطع تحصیلی مختلف نیز با یکدیگر تفاوت دارد. در جدول زیر به طور کلی شهریه دانشگاه های انگلستان برای مقاطع مختلف را مشاهده خواهید نمود:

مقطع تحصیلیشهریه سالانه
کارشناسی10 هزار تا 37 هزار پوند
کارشناسی ارشد15 هزار تا 38 هزار پوند
دکترا25 هزار تا 40 هزار پوند
 

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه های مرتبط با تحصیل در انگلستان باید به دیگر هزینه های موجود برای دانشجویان نیز دقت داشت. به طور کل هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان یکی از گران ترین ها در اروپا و حتی جهان است.

البته به طور کل انگلستان کشور گرانی است و باید حتما میزان مخارج خود را دقیقا بررسی نمایید که در مقاله راهنمای هزینه های زندگی در انگلستان تمامی جزئیات و مبالغ طبق جدیدترین اطلاعات جمع آوری شده اند.

همچنین بسیار مهم است، بدانید که میزان هزینه ها و مخارج زندگی هر شخصی با توجه به سبک و اصول زندگی وی با دیگران متفاوت خواهد بود و مقدار دقیقی را نمی توان برای همگان در نظر گرفت.

اما طبق آمار و گزارش ها به طور متوسط مخارج ماهانه یک دانشجو در انگلستان می تواند ماهانه از 700 تا 1500 پوند متغیر باشد، که در مقایسه با کشورهای اروپای شرقی و حتی کشورهایی نظیر اسپانیا، پرتغال و ایتالیا نیز مبلغی گران تر می باشد.

یک دانشجو به طور متوسط 200 تا 350 پوند بابت خوراک، 100 تا 200 پوند بابت خوابگاه و 100 پوند بابت حمل نقل را باید برای مخارج ماهانه خود در نظر بگیرد.

البته اگر به جای خوابگاه قصد اقامت در آپارتمان شخصی را داشته باشید، قطعا این مبلغ افزایش می یابد. در نمودار زیر میزان پراکندگی هریک از بخش های هزینه های خود در این کشور را مشاهده می کنید:

جزئیات هزینه

موارد مهم

اجاره مسکن

31%

خوراک

25.7%

غذا رستوران

15.8%

حمل و نقل

12.9%

قبوض و اینترنت

7.9%

هزینه تفریح

5%

پوشاک

2%

 
ویزای تحصیلی برای انگلستان

ویزای تحصیلی برای انگلستان

قطعا اخذ پذیرش و قبولی از دانشگاه های کشور انگلستان بخشی از شروع به تحصیل در انگلستان می باشد. بسیاری افراد این امر را تمامی آنچه نیاز است تا به تحصیل در این کشور مشغول شوند، می شناسند.

اما باید بدانید که شما باید جداگانه مراحل اخذ مجوز و ویزای تحصیلی برای انگلستان را نیز به انجام برسانید تا این امر برای شما امکان پذیر شود، در مقاله ویزای تحصیلی کشور انگلستان، مدارک، مراحل و تمامی جزئیات لازم را شرح داده ایم.

دانشجویان بالای 16 سال که قصد تحصیل در دانشگاه ها و یا طی کردن دوره های کوتاه مدت در این کشور را دارند، باید برای اخذ ویزای دانشجویی و افراد زیر 16 سال که قصد تحصیل در مدارس انگلستان را دارند، باید برای اخذ ویزای دانش آموزش این کشور اقدام کنند.

همچنین افرادی که قصد گذراندن دوره هایی کوتاه مدت را دارند، باید برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت اقدام نمایند که اعتباری آن 6 ماه بوده اما تا 11 ماه نیز قابل تمدید است.

توصیه می کنیم حتما عنوان قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان را مطالعه نمایید تا با بازار کار، نحوه یافتن شغل مناسب در حین تحصیل و پس از اخذ مدرک به طور کامل آشنایی پیدا کنید. جهت کسب اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان می توانید با کارشناسان خبره آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید و از راهنمایی های آنان بهره مند شوید.

با مطالعه مقالات زیر اطلاعات خود را در رابطه با کشور انگلستان تا حد ممکن بالا ببرید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه