ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

ویزای تحصیلی کشور ایتالیا به شما اجازه ورود و حضور در این کشور را برای تحصیل در مراکز آموزشی صادر می نماید و یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دستیابی به تحصیل در این کشور شناخته می شود.

اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا نیازمند طی کردن مراحل و فراهم آوردن مدارک خاصی است که در ادامه این مقاله با آن ها کاملا آشنا خواهید شد . بهره مندی از ویزای دانشجویی ایتالیا مزایایی را به همراه دارد که بیش از دریافت کدرک از دانشگاه های این کشور است.

ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

ویزای تحصیلی کشور ایتالیا به عنوان قدم اول ورود به این کشور ، می تواند شما را به کار و اقامت دائم نیز برساند.

فهرست مطالب

شما با دستیابی به این ویزا علاوه بر کشور ایتالیا به سایر 25 کشور عضو شنگن نیز دسترسی پیدا می کنید و می توانید در مدت زمان تحصیل خود بدون محدودیت و بدون نیاز به ویزا به هریک از این کشورها سفر کرده و مدتی را در آن ها اقامت داشته باشید. البته این امتیاز از طریق دریافت ویزای تحصیلی هریک از کشورهای عضو شنگن ممکن می باشد.

دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا باید حتما طبق زمان بندی مناسبی اقدام نمایید تا بتوانید جواب را در زمان مناسب دریافت کرده تا با تداخل با کلاس های دانشگاه و شروع ترم مواجه نشوید، کارشناسان آی مهاجرتی در این باره اطلاعات لازم را در اختیار شما می گذارند. 

همچنین حتما عنوان راحت ترین راه های مهاجرت به ایتالیا را در سایت ما مطالعه کرده تا تمامی روش های قانونی نقل مکان به ایتالیا را با جزئیات بشناسید.

شرایط ویزای دانشجویی ایتالیا

یکی از شرایط ویزای دانشجویی ایتالیا که باید آن را حتما مد نظر قرار دهید، مدت زمان مورد نیاز برای تحصیل تان است.

 

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ویدیو ویزای تحصیلی کشور ایتالیا + پادکست

با داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا می توانید به کشورهای حوزه شینگن بدون محدودیت سفر نموده و در آنها اقامت داشته باشید .

مونا توضیحات خوبی از دریافت این ویزا را برای شما عزیزان شرح می دهد و همواره بخاطر داشته باشید که مشاورین ما در آی مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با کلیه امور مهاجرتی هستند.

نمایش ویدیو درباره ویزای تحصیلی ایتالیا
ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

چون این موضوع مشخص می کند که باید برای چه نوعی از ویزای تحصیلی کشور ایتالیا اقدام نمایید. به طور کلی دانشجویان می توانند برای دو نوع ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند که به شرح زیر است:

نوع ویزا شرایط ویزا
ویزای نوع C این ویزا که به ویزای کوتاه مدت مشهور است، به شما اجازه حداکثر 3 ماه اقامت در کشور ایتالیا را می دهد.
ویزای نوع D این ویزا با نام ویزا بلند مدت شناخته می شود که برای اقامت بیش از 3 ماه مورد نیاز است. پس از دریافت این ویزا و حضور در کشور ایتالیا باید این ویزا را به مجوز اقامت دانشجویی تغییر دهید. مدت زمان این ویزا نیز به مدت زمان تحصیل شما بستگی دارد.

جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا در اولین قدم نیاز به اخذ پذیرش و قبولی در یکی از مراکز آموزشی، دانشگاه ها و یا مدارس این کشور دارید تا مدارک شما جهت صدور ویزا پذیرفته و پس از بررسی در صورت تایید ، ویزای لازمه برای شما عزیزان صادر گردد.

این ویزا همواره با اقامت موقت همراه بوده و از طریق تحصیل به هیچ عنوان نمی توان به طور مستقیم به اقامت دائم رسید. برای آن نیاز دارید تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار یا سرمایه گذاری تغییر داده و پس از آن برای دریافت اقامت دائم اقدام کند.

 

Italian student visa documents

مدارک ویزای دانشجویی ایتالیا

همانطور که می دانید جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا متقاضیان باید مدارکی که سفارت یا کارگزاری تعیین کرده اند را تهیه و به آنان ارائه نمایید. 

توجه داشته باشید که این مدارک و مراحل کاملا مجزای مراحل و مدارک لازم برای ثبت نام و پذیرش در دانشگاه می باشند و قبولی و پذیرش در دانشگاه به هیچ عنوان به معنای صدور یا تضمینی در صدور ویزای تحصیلی نمی باشد.

ضمنا ممکن است باتوجه به شرایط شخصی یا تحصیلی نیاز به ارائه مدارکی اضافه یا خاص داشته باشد که توسط سفارت یا کارگزاری به وی اعلام می شود. 

در ادامه مدارک ویزای دانشجویی ایتالیا را مشاهده می نمایید:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی ایتالیا تکمیل شده با امضا
  • دو قطعه عکس 40*35 زمینه سفید.
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 90 روز و دو برگ سفید
  • دوکپی از صفحه اول گذرنامه، کپی ویزای شنگن های قبلی ویزای انگلستان و آمریکا در صورت وجود
  • تاییدیه پذیرش و قبولی دانشگاه
  • آخرین مدرک تحصیلی همراه ریز نمرات با ترجمه ایتالیایی و تایدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
  • ریز نمرات کلیه مقاطع تحصیلی از دبیرستان تا آخرین مقطع تحصیلی با ترجمه ایتالیایی و تایدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
  • مدارک اقامت در ایتالیا (برای مثال رزرو هتل یا اجاره خانه)
  • بیمه مسافرتی مناسب با پوشش حداقل 30000 یوروکه کل سفر را پوشش دهد.
  • تمکن مالی لازم برای اقامت در ایتالیا
  • بیمه درمانی لازم
  • اصل وکپی با ترجمه شناسنامه و کارت ملی با تاییدیه وزارت امور خارجه و دادگستری
  • کیپ بلیط هواپیما یا رزرو بلیط به نام متقاضی
تمکن مالی ویزای دانشجویی ایتالیا

تمکن مالی ویزای دانشجویی ایتالیا

یکی از پارامترهای بسیار مهم برای صدور ویزای تحصیلی کشور ایتالیا، ارائه تمکن مالی لازم و مورد درخواست دولت این کشور می باشد. تمکن مالی ویزای دانشجویی ایتالیا به نوعی تضمین کننده این است که شما می توانید در مدت اقامت خود در این کشور از پس هزینه ها و مخارجتان برآیید و بار و دردسری برای کشور ایتالیا نخواهید و نیازی به کارکردن تمام وقت یا غیر قانونی برای تامین مخارج تان ندارید . باید توجه داشته باشید که مبلغ تمکن مالی با توجه تورم و شرایط این کشور همواره تغییر می کند، به همین خاطر باید حتما از آخرین مقدار دقیق و به روزی که سفارت این کشور اعلام می کند در زمان ارائه و ارسال مدارکتان مطلع باشید، تا مبادا تغییری کرده باشد و شما مدرکی نادرست را ارسال کنید.

طبق آخرین اطلاعات تمکن مالی ویزای دانشجویی ایتالیا 2023 به ازای هر ماه به میزان 467.65 یورو و تمکن مالی به ازای یک سال به میزان 6079.45 یورو اعلام شده است. این مبلغ حداقل مبلغ مورد نیاز است که باید طبق سندی موجود بودن آن را به سفارت این کشور اعلام کنید. حال اگر بتوانید مبلغی بیش تر را نیز ارائه کنید، قطعا صدور ویزای شما شانس بیش تری پیدا می کند.

ضمنا با کلیک روی عنوان هزینه های مهاجرتی و زندگی در ایتالیا می توانید از تمامی مبالغ و مخارجی که برای مهاجرت به این کشور و در ادامه زندگی در آن نیاز دارید اطلاعات کاملی کسب کنید.

وبینار شرایط تحصیل و بورسیه در ایتالیا کار در اسپانیا

مشاورین ما در آی مهاجرتی در این وبینار کوشیده اند تا تمامی شرایط تحصیلی و دریافت بورسیه در کشور ایتالیا را برای علاقه مندان بررسی نمایند.

توصیه می کنم تا انتها آن را تماشا نموده و در صورتی که هرکونه سوال در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل و بورسیه در ایتالیا
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی

برای دستیابی به ویزای تحصیلی کشور ایتالیا باید مدارک خود را به سفارت این کشور ارائه کرده و درخواست صدور ویزای خود را ثبت نمایید. سفارت این کشور با بررسی مدارک شما و همچنین انجام مصاحبه حضوری به شما اطلاع خواهد داد که درخواست شما تایید شده یا ویزای تحصیلی در حال حاضر به شما تعلق نمی گیرد.

برای اطلاع دقیق از نحوه گرفتن وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی حتما با مشاورین آی مهاجرتی هماهنگی کرده و مراحل را با راهنمایی آنان طی کنید تا مبادا با مشکل یا اشتباهی مواجه شده و درخواست خود را باطل نکنید. 

دقت داشته باشید که به تازگی مراحل انجام و وقت سفارت ایتالیا برای ویزای دانشجویی توسط کارگزاری ویزامتریک انجام می پذیرد و نیازی به مراجعه و ارسال مستقیم مدارک به سفارت ایتالیا وجود ندارد.

شما باید مدارک خود را به صورت آنلاین از طریق سایت این کارگزاری ارسال نموده و وقت ملاقات و مصاحبه خود را دریافت نمایید. سپس در زمان مقرر با اصل مدارک در دفتر این کارگزاری حضور پیدا کرده و مراحل مساحبه و بیومتریک خود را پشت سر خواهید گذاشت. 

باتوجه به میزان درخواست ها، رسیدگی به درخواست شما می تواند 1 تا 4 هفته به طول بیانجامد.

همچنین باید مبلغ 29,40 یورو را جدای از هزینه های ویزا و سفارت برای خدمات بیومتریک بپردازید. حتما عنوان همه چیز درباره تحصیل در ایتالیا را مطالعه کنید تا دانشگاه های ایتالیا و چگونگی پذیرش در آن ها را کاملا فرا گرفته و بشناسید.

The time of the Italian Embassy

انواع ويزاي تحصيلي ایتالیا

ويزاي تحصيلي ایتالیا به طور کل تمامی افرادی که قصد اقامت و تحصیل در کشور ایتالیا را دارند در بر می گیرد. اما در این جا انواع ویزای تحصیلی کشور ایتالیا وجود دارد که هر یک بستگی به نوع تحصیلات و مدت زمان با دیگری متفاوت است.

ویزای دانشجویی ایتالیا نیز کی از زیر مجموعه های ویزای تحصیلی می باشد که برای افرادی است که در دانشگاه های این کشور پذیرفته شده اند و قصد حضور بیش از 90 روز در ایتالیا را دارند.

همانطور که در بالا گفتیم ویزای تحصیلی کشور ایتالیا دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت را شامل می شود .معمولا کسانی که برای انجام پروژه های تحقیقاتی یا مطالعاتی کوتاه مدت و یا همچنین دوره های زبانی کمتر از 3 ماه قصد حضور در این کشور را دارند، ویزای نوع C را اخذ می کنند.

 

ويزاي تحصيلي ایتالیا

اما افرادی که برای تحصیلات بلند مدت در دانشگاه ها و یا تحصیل در مدارس این کشور قصد حضور در ایتالیا را دارند باید جهت اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا و یا ویزای دانش آموزی آن اقدام کنند که تمامی این موارد شامل ویزای نوع D یا همان ویزای بلند مدت می شوند.

دقت داشته باشید که باید باتوجه به هدف خود و نوع تحصیلات نوع درستی از ویزا را درخواست نمایید، چون ویزای بلند مدت ایتالیا به راحتی و برای همه کس صادر نخواهد شد. مگر کسانی که سفارت و افسر سفارت تایید کنند که وی مجاز به دریافت این ویزا است.

با اطلاع از مقالات زیر می توانید با آگاهی خوبی به عنوان یک دانشجو به کشور ایتالیا قدم بگذارید:

گرفتن ویزای همراه دانشجویی ایتالیا

معمولا دانشجویان با این ابهام مواجه هستند که آیا امکان گرفتن ویزای همراه دانشجویی ایتالیا برای خانواده آنان وجود دارد و می توانند در مدت تحصیل خود در این کشور خانواده خود را در کنارشان داشته و با یکدیگر در این مدت در ایتالیا زندگی کنند؟ باید بگوییم که ایتالیا در صدور ویزای همراه بسیار سخت گیرانه اقدام می کند و به هیچ عنوان تضمینی برای آن وجود ندارد.

دولت ایتالیا برای صدور ویزای همراه اصلا انعطاف پذیری نشان نمی دهد و بسیاری از دانشجویان نمی توانند به این مهم دست پیدا کنند. ضمن اینکه باید توجه داشته باشید که حتی اگر این امکان وجود داشته باشد، برای آن باید دانشجو ابتدا در این کشور ساکن شود سپس شاید این ویزا به خانواده وی تعلق گیرد. یعنی به هیچ عنوان امکان اخذ ویزای همراه از همان ابتدا وجود نخواهد داشت.

علاوه بر این دانشجویان باید ابتدا مجوزی را تحت عنوان Nulla Osta از اداره اقامت محلی که در آن جا زندگی می کنند، دریافت کرده سپس برای اخذ ویزا اقدام کنند. اخذ این مجوز و ویزای همراه در ویزای تحصیلی کشور ایتالیا نیازمند ارائه شرایط مالی و درآمدی بالا، محل اقامت مناسب برای تعداد اعضای خانواده است. در این صورت شاید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال این امکان فراهم گردد.

Rejection of Italian student visa

ریجکت شدن ویزای دانشجویی ایتالیا

با اینکه طبق تاریخچه و سوابقی که وجود دارد احتمال صدور ویزای تحصیلی کشور ایتالیا برای ایرانیان بسیار است و تاکنون به طور متوسط با 90% درخواست ها موافقت شده، اما همواره احتمال ریجکت شدن ویزای دانشجویی ایتالیا نیز وجود دارد.

ریجکت شدن ویزای دانشجویی ایتالیا

ریجکت شدن ویزای دانشجویی ایتالیا

این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشید که مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  • نتوانسته اید نیت خود نسبت به بازگشت به ایران را به سفارت ایتالیا محکم اثبات کنید.
  • رفتار شما به هر نحوی در زمان حضور در سفارت درست نبوده است.
  • تمکن مالی شما کافی نبوده است.
  • اطلاعات درست و قابل تاییدی را در فرم های مربوطه به سفارت ارائه نکردید.
  • مدارک علمی و زبان شما کافی و مناسب نبوده و سطح علمی تان اثبات نشده است.
  • سوابق کیفری داشته اید که سفارت آن ها را مهم تلقی کرده.
  • مشکلات پزشکی یا جسمی و روحی خاصی دارید که سفارت شما را مناسب حضور در این کشور نمی داند.

اما در صورت ریجکت ویزای ایتالیا این امکان وجود دارد که تا 30 روز بعد از ریجکتی به نتیجه آن اعتراض نمایید. در غیر این صورت می توانید پس از اینکه 6 ماه از ریجکت ویزای شما گذشت بدون اعتراض، دوباره برای ویزای تحصیلی کشور ایتالیا درخواست دهید.

کارشناسان آی مهاجرتی همه روزه در دفاتر غرب و مرکزی در تهران و همچنین دفتر شیراز آماده ارائه مشاوره و همراهی شما عزیزان جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور ایتالیا هستند.

سوالات پر تکرار ویزای تحصیلی کشور ایتالیا

در پایان نیز می توانید برخی از سوالات متداول در رابطه با ویزای تحصیلی کشور ایتالیا را مطالعه نموده و در صورتی که هرگونه پرسشی در این زمینه برایتان وجود دارد با مشاورین ما در میان بگذارید.

بله، ویزای تحصیلی کشور ایتالیا دارای زمان و محدودیت مشخصی است که بستگی به مدت زمان تحصیل شما خواهد داشت.

اینکه مدت زمان صدور و رسیدگی به ویزای تحصیلی کشور ایتالیا چقدر طول بکشد، بستگی به میزان مراجعات دارد و از 1 تا 4 هفته را در بر می گیرد.

بله، شما با دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا اجازه حضور و مشافرت به 25 کشور دیگر حوزه شنگن را به دست می آورید.

این موضوع بسیار سخت و حتی دور از دسترس است. چون کشور ایتالیا برای صدور ویزای همراه سخت گیری شدیدی انجام می دهد.

خیر ، به هیچ عنوان نمی توانید بدون دریافت قبولی و پذیرش در دانشگاه های ایتالیا به ویزای تحصیلی کشور ایتالیا دست پیدا کنید.

افتخار ما دریافت ویزای کشورهای مختلف جهان است که هر یک را از زبان کلاینت های ما خواهید شنید:

نمایش ویدیو درباره آیدا و آیلین هاشمی
نمایش ویدیو درباره علیرضا عبداللهی
نمایش ویدیو درباره حدیث فرحزاد
نمایش ویدیو درباره کیوان کوروش نژاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه