دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان

دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان یک امر بسیار رقابتی است که دانشجویان خارجی بسیاری برای دستیابی به آن تلاش می کنند و نیازمند شرایط خاص و ممتازی است. 

بورسیه های تحصیلی انگلستان برای تمامی رشته های تحصیلی و در تمامی مقاطع در دسترس می باشند، اما شرایط اعطای آن ها با یکدیگر متفاوت بوده که حتما باید اطلاعات دقیق و روشنی را در این باره پیش از هرگونه اقدامی دریافت نمایید.

خوشبختانه کشور انگلستان یکی از برترین کشورهای جهان در اعطای بورسیه های تحصیلی شناخته می شود که در آن موسسات، دانشگاه ها، شرکت ها و مراکز مربوطه مختلفی به دانشجویان واجد شرایط بورسیه های تحصیلی مختلفی را ارائه می کنند.

دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان

بورسیه های تحصیلی انگلستان دارای شرایط مختلفی هستند که بهترین دوره دست یابی به آنها برای دانشجویان مقطع دکترا می باشد.

فهرست مطالب

باید دقت داشته باشید که این بورسیه ها و کمک هزینه ها دارای شرایط مختلفی در اعطای خدمات و کمک های خود هستند و بر اساس آن نیز ممکن است از افراد مدارک و شرایط متفاوتی را درخواست نمایند.

ضمنا بدانید که معمولا بهترین و کامل ترین نوع کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه ها برای مقاطع تحصیلات تکمیلی به خصوص دوره دکترا در نظر گرفته می شوند. با کارشناسان آی مهاجرتی همراه شوید تا شرایط دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان را کاملا بشناسید.

ضمنا عنوان ویزای تحصیلی کشور انگلستان را نیز به رایگان در سایت قرار داده ایم، تا هرآن چیزی که برای اخذ این نوع ویزا و مجوز نیاز دارید را طبق آخرین و جدیدترین تغییرات و اطلاعات به دست آورید.

تحصیل رایگان یا بورسیه تحصیلی در انگلستان

بورسیه دانشگاه های انگلستان انواع متفاوتی دارند که هرکدام از آن ها می تواند توسط یک دانشگاه، موسسه، سازمان یا نهادی به دانشجویان اعطا شود . این بورسیه و کمک هزینه ها تحصیلی هرکدام دارای شرایط خاصی هستند و مبلغ مشخصی را به دانشجویان کمک مالی خواهند نمود که این مبلغ می تواند بخشی از مخارج افراد تا حتی تمامی مخارج و شهریه دانشگاهی آنان را در بر بگیرد.

صفحه اصلی
تماس با ما
تصویر ویزاها
اعتبار سنجی آی مهاجرتی
رضایت مشتریان
وبینار مهاجرت
فرم ارزیابی شرایط
درباره ما

ودیو دریافت بورسیه‌های تحصیلی از انگلستان + پادکست

بورسیه‌های تحصیلی در انگلستان یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای مهم برای دانشجویان بین المللی به شمار میرود که می‌تواند هزینه‌های شما را به حداقل برساند.

در این ویدیو مونا از شرایط اصلی دریافت بورسیه‌های این کشور برای شما می‌گوید و می‌توانید جهت بررسی شرایط خود با ما در تماس باشید.

 

نمایش ویدیو درباره کاور دریافت بورسیه های تحصیلی در انگلستان
دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان

آن چه که بسیاری از دانشجویان خارجی تصور می کنند، این است که مفهوم دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان یعنی تحصیل رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه تحصیل و شهریه و حتی مخارج اقامتی است. با اینکه باید توجه داشته باشید که تحصیل در کشور انگلستان به مانند کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش یا آلمان رایگان و بدون شهریه نیست و دانشجویان باید شهریه سالانه خود را پرداخت نمایند.

پس در این جا مهم است بدانید که منظور شما تحصیل رایگان یا بورسیه تحصیلی در انگلستان است؟! چون بورسیه می تواند از بخشی از شهریه تحصیلی تا کل شهریه تحصیلی را شامل شود. حتی در برخی از موارد که به صورت فول فاند ارائه می شود، علاوه بر مبلغ شهریه مبلغی را نیز به عنوان هزینه های زندگی به دانشجو پرداخت می کنند که در این نوع از بورسیه ها تحصیلی کاملا رایگان را تجربه خواهید نمود. البته این نوع بورسیه یا همان بورسیه فول فاند معمولا برای مقاطع دکترا به دانشجویان ارائه می شود.

گرفتن بورسیه تحصیلی انگلستان

گرفتن بورسیه تحصیلی انگلستان

برای گرفتن بورسیه تحصیلی انگلستان در ابتدا باید بررسی نمایید که آیا در رشته و مقطع تحصیلی شما بورسیه و کمک هزینه ای از سوی دانشگاه مقصدتان و یا سازمانی خاص به دانشجویان اعطا می شود یا خیر! پس از آن بسیار مهم است که از شرایط، مدارک و مراحل اخذ این بورسیه و کمک هزینه تحصیلی اطلاع دقیقی کسب نمایید.

در ادامه خواهیم گفت که چگونه بورسیه تحصیلی انگلستان بگیریم، اما در این بخش خواهیم گفت به طور کلی بورسیه های تحصیلی انگلستان دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی در یکی از دسته های زیر قرار داده می گیرند:

  • بورسیه های دانشگاهی که توسط دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خود در تعداد مشخص و برای مقاطع مختلف در نظر گرفته می شود.
  • بورسیه های صنعتی که توسط کاخانجات و صنایع در این کشور به افراد دارای تخصص بالا و استعداد خاص برای ادامه تحصیل اعطا می شود.
  • کمک هزینه مالی که به افراد با استعداد و ممتازی اعطا می شود که به دلایل مالی قادر به ادامه تحصیل نباشند و قطعا باید شرایط ویژه مالی خود را اثبات کنید.
  • بورسیه های خیرخواهانه که توسط سازمان های خیریه و یا خیرین بزرگ با اهداف مختلفی با استعدادهای خاص و افراد ویژه اعطا می گردد.
  • بورسیه شرایط خاص که معمولا به افرادی اعطا می گردد که به دلایلی نظیر: ملیت، مذهب، شرایط پدر یا مادر، شرایط خاص جسمانی و یا بیماری های خاص و به طور کلی شرایط خاصی از افراد معمول جامعه جدا افتاده اند.
راه درست و مطمئن مهاجرت

مشاوره رایگان مهاجرت

برای ارزیابی رایگان و اولیه شرایط، شماره خود را درج نمایید

کارشناسان آی مهاجرتی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آی مهاجرتی را در

اینستاگرام

دنبال کنید.

چگونه بورسیه تحصیلی انگلستان بگیریم

شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های انگلستان مطلبی است که باید حتما با توجه به رشته تحصیلی، مقطع و شرایط دانشجویان توسط مشاورین آی مهاجرتی مورد بحث و شناخت دقیق قرار گرفته و بهترین مدارک برای دریافت آن ارسال شود. در مرحله اول شما باید در دانشگاه مدنظرتان موفق به اخذ پذیرش و قبولی شوید و پس از آن برای اخذ بورسیه اقدام کنید.

البته می توانید درخواست دریافت بورسیه را به همراه درخواست پذیرش و ثبت نام به دانشگاه مقصد و مد نظرتان نیز ارسال نمایید. در اینجا تمامی مدارک و شرایط شما توسط شورا بورسیه و دانشگاه بررسی می شود و نتایج به شما اعلام می گردد. 

در انتها باید در آزمون ورودی دانشگاه نیز شرکت کرده و نمره مورد درخواست برای قبولی در دانشگاه و اعطای بورسیه را نیز باید به دست آورید.

توجه داشته باشید که دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان نیاز به یک رزومه بسیار ممتاز دارد، زیرا متقاضیان داخلی و خارجی بسیاری سالانه برای رسیدن به آن تلاش می کنند. حتما با مشاورین آی مهاجرتی در ارتباط باشید تا بتوانید بهترین درخواست را برای رسیدن به این هدف ارسال نمایید.

پیشنهاد داریم که حتما عنوان 5 روش برتر مهاجرت به انگلستان را نیز مطالعه نمایید، تا جهت اخذ بورسیه دانشگاه های انگلستان دارای اطلاعات جامع تری بوده و همچنین شرایط اقامتی و ویژگی های امر مهاجرت از روش های مختلف به خصوص روش تحصیلی در این کشور را بهتر بشناسید.

مدارک لازم بورسیه های تحصیلی انگلستان

دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان به طورکلی امری جدای از پذیرش و اخذ قبولی می باشد که باید مدارک مورد نیاز آن را جمع آوری و آماده نموده و به مرکز موردنظر ارسال نمایید تا اعطای آن به شما مورد بررسی واقع شود. نکته بسیار مهم اینکه هر نوع بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی دارای شرایط مختص به خود بوده و ممکن است در مدارک دریافتی دارای تفاوت هایی با دیگران باشد.

ولی همواره برخی از مدارک لازم بورسیه های تحصیلی انگلستان به طور مشترک برای تمامی بورسیه ها وجود دارد و باید حتما آن ها ارائه نمایید، این مدارک به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست اخذ وبرسیه یا کمک هزینه تحصیل
  • مدرک زبان معتبر انگلیسی با سطح بالا
  • آخرین مدرک تحصیلی با ترجمه معتبر انگلیسی
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیل
  • تهیه یک انگیزه نامه جذاب و قوی
  • یک یا دو توصیه نامه معتبر از اساتید دوره های قبل یا مرکز تحصیلی پیشین
  • رزومه تحصیلی ( مقالات، پژوهش ها و هرگونه افتخارات بین المللی )
  • پاسپورت معتبر

شرایط و مدارک خاص برخی از بورسیه های انگلستان

همان گونه که در بخش بالا اشاره کردیم، هریک از بورسیه های تحصیلی انگلستان باتوجه به قوانین خود مدارک و شرایطی مختص به خود را از دانشجویان درخواست می نمایند. به همین خاطر شما باید حتما به صورت خاص و ویژه مدارک لازم بورسیه مدنظرتان را از کارشناسان آی مهاجرتی استعلام نمایید.

در ادامه شرایط و مدارک خاص برخی از بورسیه های انگلستان را مشاهده خواهید نمود:

بورسیه مدرک یا شرایط
بورسیه تحصیلی گیتس دانشگاه کمبریج فول فاند، مختص مقاطع تحصیلات تکمیلی، سوابق تحصیلی، رزومه، توصیه نامه و انگیزه نامه بسیار موثر است.
بورسیه تحصیلی دانشگاه بریستول تمامی مقاطع را در بر می گیرد و باتوجه به مبالغ آن می تواند بخشی از شهریه را پوشش دهد. برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی شامل نمی شود، مدرک زبان الزامی است.
بورسیه چونینگ انگلستان فول فاند و توسط سفارت انتخاب می شود، جهت مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردد، ارائه رزومه بسیار مناسب و مدرک زبان الزامی بوده و داشتن 2 سال سابقه کار نیاز است.
 

رشته های بورسیه دار در انگلستان

یکی از سوالات مهمی که در رابطه با دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان وجود دارد، این است که چه رشته های تحصیلی در این کشور از شانس بیش تری برای اعطای بورسیه برخوردار هستند و یا اینکه بهتر است بگوییم رشته های بورسیه دار در انگلستان کدام رشته ها هستند؟!

به طورکلی اکثر رشته های تحصیلی امکان بهره مند شدن از بورسیه دانشگاه های انگلستان را دارا هستند. اما دانشگاه ها و سازمان ها معمولا سعی بر این دارند که این کمک هزینه های مالی به افراد و رشته هایی اختصاص یابند که بیش ترین تاثیر و نقش را در زندگی شهروندان به طور مستقیم دارند. 

رشته هایی که در آینده افراد متخصص در آن ها باعث پیشرفت و ایجاد رفاه و آسایش بیش تری برای مردم کشور می شوند.

رشته های بورسیه دار در انگلستان

به همین خاطر فرصت دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان در رشته هایی نظیر رشته های پزشکی، مهندسی، فنی، اقتصاد و حقوق بیش تر از رشته های دیگری همچون زبان، ادبیات و تاریخ می باشد. البته این بدین معنی نیست که در آن رشته ها بورسیه وجود ندارد، بلکه برخی بورسیه ها هستند که مختص رشته های هنر، تاریخ و زبان می باشند، اما به طور کل تعداد بورسیه های اختصاص یافته به این رشته ها تعداد کمتر و محدود تری را در بر می گیرند.

البته پس از شیوع بیماری کرونا تعداد بورسیه ها و منابع مالی آن در انگلستان با کاهش مواجه شده اند و اکثر آن ها را برای مقاطع تحصیلات تکمیلی در نظر می گیرند.

اطلاع از بورسیه های مناسب دانشجویان ایرانی در مقالات زیر شما را در رسیدن به بهترین مقصد به خوبی یاری می نماید:

بورسیه تحصیلی با دیپلم در انگلستان

بسیاری از دانش آموزان خارجی پس از اتمام دوران دبیرستان خود قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان را دارند، که اکثر آنان علاقمند به اخذ بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی را نیز دارند. اما سوالی که در این بین وجود دارد، آیا اخذ بورسیه تحصیلی با دیپلم در انگلستان امکان پذیر می باشد؟!

همانطور که در بالا اشاره کردیم، امکان دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان برای تمامی مقاطع وجود دارد و برخی از دانشگاه های آن تعداد بورسیه هایی را برای این مقطع در نظر گرفته اند. اما سعی می شود که اکثر فرصت ها به مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد اعطا شود، تا منابع مالی اکثرا برای تعلیم متخصصان با دانش بالا صرف شود و تعداد آن ها افزایش یافته و سرعت پیشرفت در علم افزایش یابد.

به همین خاطر بهترین روش برای رسیدن به بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، درخواست آن پس از 1 یا دو سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشد. البته در ابتدای امر نیز اگر شرایط برای شما مهیا می باشد حتما شانس خود را برای دریافت بورسیه تحصیلی از همان ابتدای آغاز به تحصیل محک بزنید.

پیشنهاد می کنیم عنوان هزینه های زندگی در انگلستان برای مهاجران را نیز مطالعه نمایید، تا تمام و کمال از میزان هزینه ها و مخارجی که برای اقامت و زندگی و همچنین نقل مکان به این کشور نیاز دارید، مطلع شوید.

تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی

انتخاب کشورهای اروپایی به عنوان مقصد تحصیلی بهترین گزینه ممکن است اما در میان انها نیز برخی از دیگری مناسب تر بوده و می توانند با شرایط بهتری به هدفتان برسانند.

در این وبینار کارشناس ارشد مهاجرتی ما تحصیل در بهترین کشورهای اروپایی را مورد بررسی قرار داده و شرایط هر یک را برای شما بازگو می کند.

ضمن مشاهده آن تا انتها جهت بررسی دقیق تر با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل نمایید.

نمایش ویدیو درباره کاور وبینار انتخاب بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل

UK scholarship in high school

بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان

بعضی از والدین با این سوال مواجه هستند که آیا بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دبیرستان برای دانش آموزان خارجی و مقیم وجود دارد که بتوانند حتی پیش از شروع دانشگاه فرزندان خود را به این کشور فرستاده و آنان از دوره دبیرستان شروع به تحصیل در این کشور نمایند؟! 

باید این نکته را مد نظر قرار دهید که تحصیل در مدارس انگلستان برای دانش آموزان خارجی و مقیم نیز مانند شهروندان این کشور با شهریه همراه است.

باتوجه به این که تحصیل در مدارس کشور انگلستان رایگان نیست، باید توقع اعطای بورسیه های تحصیلی را نیز داشته باشیم.

در مقاطع ابتدایی و دبیرستان در مدارس این کشور به مانند دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی برای دانش آموزان ممتاز و با استعداد در نظر گرفته شده است که البته تعداد آن ها از بسیار کمتر از تعداد بورسیه های موجود در دانشگاه ها است.

به همین خاطر دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان در مدارس این کشور بسیار رقابتی است و افرادی قادر به دریافت آن می شوند که دارای بالاترین نمرات تحصیلی و استعدادی خاص باشند، که مدرسه یا موسسه های موجود ترغیب به اعطای بورسیه مورد نظر به شخص شوند. 

ضمنا مقاله اطلاعات تخصصی تحصیل در انگلستان را مطالعه نمایید تا اطلاعاتی بسیار جامع در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف کشور انگلستان به دست آورید.

 

بورسیه انگلستان برای دکتری

بورسیه انگلستان برای دکتری معمولا پوزیشن شغلی محسوب می شود و با پذیرش در این مقطع به دانشجویان حقوقی به عنوان بورسیه تعلق می گیرد. پس مهم ترین اقدام در اخذ بورسیه مقطع دکترا، اخذ قبولی در این مقطع است. چون دانشگاه یا استاد راهنما به نوعی با مشاغل RA و TA دانشجویان خود در این مقطع را از کسب درآمد بی نصیب نمی گذارند.

البته نمی توان گفت که حتما و به طور قطع همه فرصت های دکترا با چنین ویژگی و مزایای همراه هستند، اما در اکثر فرصت های تحصیلی و به خصوص در مراکز دانشگاهی دولتی، دوره دکترا به همراه بورسیه اعطا می شود. ولی حتی اگر چنین نیز نباشد، شخص قادر به انجام کار در حین تحصیل خود می باشد که در مقاله قوانین مهاجرت کاری و کار در انگلستان تمام جزئیات و شرایط آن را شرح داده ایم.

بورسیه انگلستان برای دکتری

داشتن مدرک زبان آیلتس بالاتر از 6.5 یا 7 و ارائه مقالات و پژوهش های بین المللی تاثیر بالایی در اعطای بورسیه به متقاضیان دارد. یکی از مهم ترین موانعی که متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا با آن روبرو هستند، متقاعد کردن سوپروایزر یا همان استاد راهنما می باشد؛ چرا که تنها با تایید استاد راهنما به متقاضیان پذیرش تحصیلی و بورسیه اعطا می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر دررابطه با دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان حتما با مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر مرکزی و غرب در تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید.

سوالات پر تکرار دریافت بورسیه های تحصیلی انگلستان 

مطالعه سوالات پرتکرار به شما کمک می کند تا اطلاعات خوبی را به صورت مختصر دریافت نموده و در صورتی که پرسشی دارید با درج آن در بخش دیدگاه با ما در ارتباط باشید.

بله، دانشجویان و دانش آموزان چه در طول تحصیل در مدارس و چه در دانشگاه های این کشور فرصت دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های مختلفی را دارند.

خیر، به طورکلی تحصیل در کشور انگلستان رایگان نمی باشد و در هر مقطع تحصیلی باید شهریه آن پرداخت شود.

امکان دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان در مقاطع تحصیلات تکمیلی و به خصوص در دوره دکترا از دیگر دوره های تحصیلی بسیار بیش تر می باشد.

بله، برای دوره کارشناسی در دانشگاه های بسیاری بورسیه های تحصیلی در نظر گرفته می شود، اما تعداد آن ها کمتر از مقاطع بالاتر بوده و بسیار رقابتی می باشد.

در صورتی دریافت بورسیه های تحصیلی از انگلستان تحصیل را به نوعی رایگان خواهد کرد که بورسیه به صورت فول فاند دریافت شود که تمام هزینه ها و مخارج را پوشش دهد.

با تماشای ویدیوهای زیر در می یابید که رسیدن به ویزای تمامی کشورهای جهان در آی مهاجرتی به آسانی ممکن است:

نمایش ویدیو درباره کاور فائزه گل محمدی
نمایش ویدیو درباره کاور پرهام درفکی
نمایش ویدیو درباره کاور دنیا گودرزی
نمایش ویدیو درباره کاور امین ره جوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه