ویزای ویزیتوری کانادا چیست؟✔️شرایط و هزینه‌ها

ویزای ویزیتوری کانادا که به عنوان ویزای توریستی یا TRV نیز شناخته می‌شود، به شما اجازه می‌دهد تا برای اهداف کوتاه‌مدت به کانادا سفر کنید. 

این نوع ویزا ، یک ویزای موقت است که به متقاضیان اجازه ورود یکباره یا چندباره به کانادا را خواهد داد تا بتوانند برای اهداف گردشگری ، بازدید و یا انجام سایر فعالیت‌های خود به این کشور وارد شوند.

ویزای ویزیتوری کانادا چیست؟

دفتر مهاجرتی معتبر در جنوب کشور

این ویزا شامل 3 نوع ویزای سینگل، ویزای مولتی و سوپر ویزای کانادا می‌شود.

بله ، این امر تاثیر زیادی در دریافت ویزای ویزیتوری کانادا دارد تا حدی که توصیه می‌کنیم بدون داشتن سابقه سفر به خارج از کشور برای ویزای کانادا درخواست نکنید.

متقاضیان باید 100 دلار برای رسیدگی به پرونده و 85 دلار بابت انگست نگاری پرداخت کنند.

خیر با این ویزا کار کردن و تحصیل در کانادا ممنوع است.

با توجه به مدت اعتبار پاسپورت ایرانیان، حداکثر مدت اعتبار ویزای ویزیتوری کانادا برای ایرانیان می‌تواند 5 سال باشد.

همچنین بسیاری از افرادی که قصد انجام مراحل درمانی و یا پزشکی در کانادا را دارند ، نیز ممکن است بتوانند از طریق این ویزا به این کشور وارد شده و به روند درمانی خود بپردازند. باید توجه داشته باشید که ویزای ویزیتوری کانادا دارای انواعی متفاوت است که هریک مزایا و شرایط مختص به خود را داشته و برای متقاضیانی خاص مناسب خواهند بود که در ادامه این مطلب آن‌ها را بهتر خواهیم شناخت.

از شما عزیزان می خواهیم که شرایط دریافت ویزای کانادا 2024 را در مقاله مربوطه در سایت آی مهاجرتی مورد مطالعه قرار داده و انواع ویزاهای ممکن برای ایرانیان را بهتر و دقیق‌تر بشناسید. در صورت نیاز به مشاوره و یا بروز ابهام یا هرگونه سوال نیز با تیم مشاورین خبره ما در تماس باشید.

تفاوت ویزای توریستی با ویزای ویزیتوری کانادا

باید بگوییم که عملا هر دوی ویزای توریستی و ویزای ویزیتوری کانادا یک نوع ویزا هستند که از دسته وزاهای موقت کانادا شناخته می‌شوند و فقط روش و چگونگی دریافت آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. هر دوی این ویزاها برای مدت محدود و به طور موقت صادر می‌شوند.

ویزای توریتسی را می‌توان گفت برای افرادی است که قصد سفر و تفریح و گردش در کشور کانادا را دارند، اما ویزای ویزیتوری برای افرادی است که قصد دید و بازدید از دوستان و خانواده را داشته و یا برای انجام فعالیتی اقتصادی یا فرهنگی و بازدید از مکانی قصد ورود به کانادا را دارند. اما عملا هر دو ویزا شرایط و ضوابطی شبیه داشته و در کل یکسان هستند.

شما با اهداف زیر می‌توانید برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا اقدام کنید:
  • گردشگری و بازدید از جاذبه‌های کانادا
  • دیدار با دوستان و اقوام
  • ملاقات با شرکای تجاری
  • شرکت در کنفرانس‌ها یا رویدادهای خاص
  • درمان پزشکی
انواع ویزای ویزیتوری کانادا

انواع ویزای ویزیتوری کانادا

در حال حاضر ویزای ویزیتوری کانادا دارای 3 نوع مختلف است که دریافت هریک از آن‌ها می‌تواند شرایط متفاوتی برای ورود به این کشور را برای شما به ارمغان آورد. در ادامه هریک از آن‌ها را می‌شناسیم:

ویزای سینگل: این نوع ویزا فقط اجازه یک بار ورود به خاک کانادا و اجازه اقامت به مدت حداکثر 6 ماه را به شما می‌دهد. یعنی به محض خروج از این کشور اگر دوباره قصد سفر به کانادا را داشته باشید ، باید برای دریافت ویزای جدید این کشور اقدام کنید.

ویزای مولتی: این ویزا می‌تواند به مدت حداکثر 10 سال دارای اعتبار باشد که باتوجه به اعتبار 5 ساله پاسپورت ایرانیان برای شهروندان ایرانی حداکثر دارای 5 سال اعتبار بوده و افراد می‌توانند به طور مکرر و بدون تعداد دفعات محدود به کانادا وارد و خارج شده و با هربار ورود حداکثر 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید.

سوپر ویزا: سوپر ویزای کانادا از نوع ویزای مولتی کانادا است که فقط برای پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ شهروندان کانادایی و یا دارندگان اقامت دائم این کشور صادر خواهد شد. این ویزا می‌تواند حداکثر دارای 10 سال اعتبار بوده و به افراد گفته شده اجازه دهد تا به صورت نامحدود به کانادا وارد و خارج شده و در هر بار ورود حداکثر تا 5 سال در کانادا اقامت داشته و در کنار فرزندان و یا نوه خود باشند.

شرایط دریافت ویزای ویزیتوری کانادا

دریافت انواع ویزاهای کشور کانادا دارای شرایطی عمومی و تخصصی هستند که باید متقاضیان دریافت آن‌ها این موارد را فراهم آورده و یا در اختیار داشته باشند. همچنین توجه داشته باشید که با توجه به ملیت و شرایط متفاوت هریک اطزمتقاضیان نیز ممکن است ، موارد متفاوت یا اضافه‌ای از هر شخص درخواست شود. به همین خاطر همواره این موارد را به طور تخصصی و طبق شرایط خود بررسی و استعلام کنید.

اما در حال حاضر و در سال 2024 شرایط دریافت ویزای ویزیتوری کانادا را باید شامل موارد زیر دانست:

  • تمکن مالی لازم: متقاضیان باید اثبات نمایند که هزینه و مخارج خود در مدت اقامت در کشور کانادا را قادر به پوشش و پرداخت خواهند بود.
  • عدم سوءپیشینه: افراد نباید هیچ‌گونه سوءشابقه کیفری در داخل کشور و یا کشور کانادا داشته باشند و با منع ورود به این کشور مواجه شده باشند.
  • معاینه پزشکی و سلامت کامل: متقاضیان باید کاملا معاینات موردنیاز سفارت کانادا را پشت سر گذاشته و دارای سلامت جسمانی باشند.
شرایط دریافت ویزای ویزیتوری کانادا
  • تاریخچه سفر به خارج از کشور: یکی از شرایطی که در دریافت ویزای ویزیتوری کانادا بسیار تاثیرگذار است، داشتن سابقه سفر به خارج از کشور به خصوص کشورهای اتحادیه اروپا است. حال هرچه تعداد آن بیش‌تر و کشورها متنوع‌تر بهتر.
  • اثبات بازگست به کشور خود: شما باید با ارائه مدارک و یا به هر نحوی آفیسر مربوط به صدور ویزایتان را قانع نمایید که با اتمام مدت ویزای خود قصد بازگشت به کشورمان را داریدو نمی‌خواهید برای پناهندگی یا مهاجرت دائمی وارد کانادا شوید.
  • برنامه مشخص سفر: شما باید برنامه سفر خود را دقیق مشخص کنید و بازه زمانی که قصد اقامت در این کشور را دارید ، اعلام نمایید. ارائه بلیت برگشت و یا رزرو آن بسیار مهم است.
  • دعوت‌نامه: ارائه دعوت‌نامه از سوی یک شرکت یا فردی شهروند و دارای اقامت دائم کانادا در صدور ویزا بسیار تاثیر مثبت دارد، البته ارائه دعوت‌نامه الزامی نیست.
مدارک موردنیاز جهت صدرو ویزای ویزیتوری کانادا

مدارک موردنیاز جهت صدور ویزای ویزیتوری کانادا

یقینا مطلع هستید که برای دریافت ویزای ویزیتوری کانادا باید مدارکی را تهیه نموده و به سفارت این کشور ارائه دهید تا شرایط و صلاحیت شما جهت دریافت این نوع ویزا و مجوز حضور در کانادا مورد بررسی قرار بگیرد.

دقت کنید که ممکن است باتوجه به شرایط متفاوت مدارک درخواستی افراد نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، اما به طور کل مدارک زیر برای تمامی افراد موردنیاز خواهد بود:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم تکمیل شده درخواست صدور ویزا
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی با شرایط لازم
  • ارائه گواهی تمکن مالی لازم
  • ارائه دعوت‌نامه (در صورت نیاز)
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی معاینات پزشکی و سلامت جسمانی
  • رسید پرداخت هزینه ویزا و مدارک بیومتریک
  • مدارک مربوط به سفر مانند بلیت هواپیما و رزرو هتل
  • ارائه مدارک لازم جهت اثبات وابستگی به کشور و اطمینان از بازگشت به کشور خود
  • ارائه نامه هدف از سفر به کانادا

مراحل دریافت ویزای ویزیتوری کانادا

برای ثبت درخواست و دریافت ویزای ویزیتوری کانادا باید طبق مراحلی مشخص اقدام کنید که این مراحل برای تمامی متقاضیان روندی کلی و شبیه به یکدیگر را در بر خواهد گرفت. این مراحل به شرح زیر خواهند بود:

  • در ابتدا شما باید به سایت اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه نموده و در آن یک حساب کاربری برای خود ایجاد نمایید.
  • در مرحله بعدی باید به سوالات پرسیده شده پاسخ دهید و نوع ویزای درخواستی خود را انتخاب نمایید و تمامی اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  • در مرحله بعد باید فرم درخواست دریافت شده را تکمیل کرده باشید و به همراه مدارکی که از شما خواسته شده است بارگذاری نموده و ارسال کنید.
  • در مرحله آخر نیز باید هزینه رسیدگی به درخواست و مراحل بیومتریک خود را از طریق یک حساب بین‌المللی یا چک معتبر بانکی پرداخت کنید.
  • پس از پایان مراحل ثبت درخواست آنلاین باید به یکی از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات، ارمنستان و غیره سفر نموده و نسبت به انجام مراحل انگشت نگاری و عملیات بیومتریک خود اقدام کنید.
  • پس از اتمام این مراحل و انجام مصاحبه خود کد رهگیری لازمه به شما داده خواهد شد و شما می‌توانید منتظر اعلام جواب درخواست ویزا از سفارت کانادا بمانید.
مراحل دریافت ویزای ویزیتوری کانادا

هزینه‌های صدور ویزای ویزیتوری کانادا

امر مهاجرت و یا سفر به کشور کانادا همواره با هزینه‌هایی همراه خواهد بود که یکی از آن‌ها هزینه‌های مربوط به دریافت ویزای موردنیازتان است. 

البته دریافت ویزا هزینه گزاف و گرانی ندارد، اما بهتر است که از آن اطلاع داشته باشید. در ادامه هزینه‌های مرتبط با صدور ویزای ویزیتوری کانادا را مشاهده خواهید کرد:

نوع هزینه

مبلغ

هزینه رسیدگی به پرونده و صدور ویزا

100 دلار ( 500 دلار برای خانواده)

هزینه انگشت نگاری و بیومتریک

85 دلار ( 175 دلار برای خانواده)

هزینه ترجمه مدارک

از 500 هزار تومان به بالا

هزینه بلیت رفت و برگشت به کانادا

از 2500 دلار تا 4000 دلار

هزینه سفر به کشور همسایه برای انگشت نگاری

متغیر( حدودا از 15 میلیون تومان به بالا)

هزینه تمدید ویزای ویزیتوری

100 دلار

 

تمدید ویزای ویزیتوری کانادا و دریافت اقامت دائم

دریافت ویزای ویزیتوری یا توریستی کانادا همواره امکان پذیر است و با اتمام ویزای‌تان بازهم خواهید توانست برای دریافت آن اقدام کنید. البته هر بار باید مراحل لازم برای آن را پشت سر گذاشته و هزینه‌های مربوطه را بپردازید، فقط اگر مراحل بیومتریک را انجام دهید ، تا 10 سال دیگر برای دریافت ویزای کانادا نیازی به انجام دوباره آن نخواهد بود.

اما در رابطه با تمدید این ویزا نیز باید دقت کنید ، تمدید آن در صورتی امکان‌پذیر است که به دلایل موجه و قابل قبولی شخص قادر به ترک کشور کانادا نباشد، در این صورت باید حداقل 30 روز پیش از اتمام اعتبار ویزا برای تمدید آن اقدام کنید.

درباره اقامت دائم نیز باید بدانید که با دریافت ویزای ویزیتوری امکان دستیابی به اقامت دائم کانادا وجود ندارد و باید از طریق دیگر روش‌های مهاجرتی نظیر کار یا تحصیل و سرمایه گذاری اقدام نمایید.

ضمنا نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با دریافت ویزای ویزیتوری یا توریستی کشور کانادا نمی‌توانید در این کشور به کار مشغول شوید و کسب درآمد کنید و یا در دانشگاه‌های آن به تحصیل رشته‌ای بپردازید. شما فقط قادر به ورود و گشت و گذار و عیادت از دوستان و خانواده و یا اهدافی نظیر درمان و غیره خواهید بود.

تمدید ویزای ویزیتوری کانادا و دریافت اقامت دائم
نمایش ویدیو درباره کاور وبینار تحصیل در مدارس کانادا

بخش کوچکی از ویزاهای دریافتی آی مهاجرتی

رسیدن به ویزای کشورهای مختلف جهان از جمله کانادا به تمامی روش‌های قانونی، افتخار ما در آی مهاجرتی است که در سال‌های اخیر توانسته‌ایم به آن دست یابیم.

در این ویدیو بخش کوچکی از این ویزاها را تماشا نموده و شما نیز می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان ما از جمله این افراد دریافت کننده ویزا در آی مهاجرتی باشید.

دلایل ریجکت درخواست ویزای ویزیتوری کانادا

یقینا تاکنون مشاهده کرده‌اید که برخی از متقاضیان دریافت ویزای کشور کانادا موفق به این امر نشده‌اند و درخواست آنان از سوی سفارت پذیرفته نشده است. رد درخواست یا ریجکتی آن از سوی سفارت می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که رعایت هر کدام باعث افزایش شانس دستیابی به ویزا می‌شود.

دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث ریجکتی ویزای شما شوند اما طی سالیان فعالیت ما دلایل زیر از بیش‌ترین و عمده‌ترین معایب وارده به درخواست‌های رد شده از سوی سفارت این کشور بوده‌اند:

  • عدم ارائه تمکن مالی لازم و کافی از سوی متقاضی
  • ایراد و نقص در مدارک هویتی و یا پاسپورت متقاضی
  • عدم ارائه دلایل محکم و قابل قبول جهت وابستگی به کشور مبداء
  • واضح نبودن دلیل سفر و عدم شفافیت در هدف سفر
  • وجود سوءپیشینه کیفری در سوابق متقاضی
  • وجود مشکلات جسمانی و عدم سلامتی متقاضی
  • عدم تطبیق مدارک با گفته‌های متقاضی
  • قانع نشدن آفیسر مربوطه از بازگشت متقاضی به کشور خود
  • نداشتن سابقه و تاریخچه سفر کافی از سوی متقاضی
  • ارائه مدارک جعلی و نادرست
دلایل ریجکت ویزای ویزیتوری کانادا

اگر در رابطه با ویزای ویزیتوری کانادا سوال یا ابهامی دارید، تیم مشاورین آی مهاجرتی در دفاتر غرب و مرکزی تهران و همچنین دفتر شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند. همچنین عنوان مهاجرت به کانادا می‌تواند بسیار بهتر و کامل‌تر سفر به این کشور را برای شما شرح داده و شرایط آن را به شما ارائه کند.

کشور کانادا دارای ویزاهای متنوعی است که برخی از متداول ترین ها عبارتند از:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
خانه